четвртак, 27. фебруар 2014.

Nacionalni okvir kvalifikacija u Srbiji ----- ali od 1. do 5. nivoa

http://www.scribd.com/doc/209577082/NOKS-Nacrt-Nacionalnog-okvira-kvalifikacija-od-1-5-nivoa

http://www.zuov.gov.rs/nacionalni-okvir-kvalifikacija/

Предлог документа „Национални оквир квалификација у Србији – Систем националних квалификација од првог до петог нивоа“ је одобрен од Савета за стручно образовање и образовање одраслих и презентован стручној јавности. На овај начин је окончана прва фаза развоја НОКС.

Документ можете преузети овде.

Будући да је препорука Савета да се у даљем развоју НОКС интегрише у јединствену целину чиме би се укључиле и квалификације високог образовања, министар просвете именовао је радну групу за израду Нацрта  јединственог Националног оквира квалификација за све нивое образовања у Републици Србији. Радну групу чине представници система високог и средњег образовања који су учествовали у развоју појединачних оквира. Као и до сада Република Србија развијаће НОКС уважавајаћи специфичности образовног система и српске традиције у образовању, као и принципе европске образовне праксе посебно Европског оквира квалификација.

Досадашњи развој НОКС подржали су следећи међународни  пројекти и институције:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MQbjrz2g9X0
  • .

47 коментара:

  1. Kako će tretirati Spec.struk.ing.? Kao VI ili VII stepen?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Па шта мислиш где 2 степен високог образовања може да буде сврстан? Наравно, одмах уз 3. степен. Ако је 3. степен високог образовања тзв. 8. степен онда је 2. степен високог образовања тзв, 7. степен стручне спреме.

      Избриши
  2. I za mene je to logično, ali neznam dali je za ljude u komisiji koja sastavlja nacionalni okvir kvalifikacija logično. Nadam se da jeste. A pitam se dali se ljudi iz Konferncije akademije strukovnih studija angažuku. Sajt obnavljaju jednom u dva meseca ...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман1. март 2014. 12:42

      Треба КАСС да призиснемо! Они спавају! Морамо их пресовати да најмање једном месечно морају да се састају и информишу јавност. Не смеју да каскају! Они треба да диктирају темпо који ми тражимо а не да техником не замерања са колегама маштају да и они добију звања доц., ванредни и редовни професор! Притискајете их на све демократске начине а ако треба тражићемо и њихове оставке.

      Избриши
    2. Ja salao KASS bart tri e majla, ni na jedan nisam dobio odgovor?

      Избриши
    3. Slazem se da KASS moramo pritisnuti i redovno kontaktirati kako bi se nasa prava konacno ispostovala! Meni su odgovorili posle par dana na mail.

      Избриши
    4. Анониман3. март 2014. 20:56

      Videli ste da NOK koji je gore prikazan (http://www.scribd.com/doc/209577082/NOKS-Nacrt-Nacionalnog-okvira-kvalifikacija-od-1-5-nivoa)
      prikazuje VI, VII i VIII stepen stručne spreme.

      Sve je jasno.

      VI sss (visokog obrazovanja) rezervisan je za:
      ljude koji su završili trogodišnje studije na višoj školi,trogodišnje studije na fakultetu, trogodišnje strukovne studije i specijalističke strukovne studije na visokoj strukovnoj školi.
      To znači da će sve studije imati podstepen (VI-1 ili VI-2 sss)

      VII sss (visokog obrazovanja) rezervisan je za:
      akademce koji su završili fakultete (4-6 godina) znači imaće VII-1 (četvorogodišnje studije), VII-2(petogodišnje studije-master diploma) i možda VII-3 sss(specijalizacija posle završenog Medicinskog fah.)

      VIII sss za titulu Dr. (PhD)

      Избриши
    5. Анониман3. март 2014. 21:25

      Evo nama pogoršanja vremena! Daj altair briši ovog bolesnika! O čemu on piše? U stvari dobro je što se javlja jer moramo protiv takvih ''stručnjaka'' da se borimo jer ne daj Bože da on i slični kreiraju NOK! Šta ti je jasno bedniče? NOK je rešio od 1. do 5. stepena stručne spreme! Ja znam I mi svi ovde na Blogu znamo da si ljubomoran na strukovne specijaliste! Mi smo 2. stepen viokog obrazovanja! Ti bedniče pokušavaš uporno da osnovne akademske studije (koje su studije 1. stepena) uvrstiš u VII stepen a strukovne specijaliste koji imaju 2. stepen visokog obrazovanja hoćeš da uvrstiš u VI stepen. Vidiš da si bolestan! Nećemo ti dozvoliti da takvim glupostima zagađuješ javnost, pogotovo što strukovni specijalisti treba da prokrče put do vrha!

      Избриши
    6. Анониман3. март 2014. 23:41

      Pa zato je sad losije vreme javio se stari akademski "strucnjak" :)

      Избриши
    7. Анониман4. март 2014. 07:13

      To je sve zbog kolebanja temperature! Preko daba 20C* a noću oko 0C* a najavljuju večeras I kišu! Taj ''akademski stručnjak'' je psoho-sado-metero-pata! Ali dobro je da se locirao I da znamo da I protiv takvih moramo da se borimo jer oni su najveći kočničari visokog obrazovanja. Oni hoće sa 1. stepenom visokog obrazovanja (osnovnim akademskim studijama) budu VII stepe s.s. a mi sa 2. stepenom visokog obrazovanja (specijalističkim strukovnim studijama) budemo VI stepen.s.s.! E ''stručnjače'' naleteo si na tvrd orah: ''Tvrd je orah voćka čudnovata, ne slomi ga no zube polomi!''

      Избриши
  3. Анониман4. март 2014. 15:14

    Ali najjace mu je ovo VII-3 stepen akademskih studija,xaxaxa. po tome su spec. strukovne VI-3 stepen, ako su 2godisnje vise VI stepen, trogodisnje VI-2 stepen, onda su spec struk.studije VI-3 stepen, dok bi strukovni master buduci bio VI-4 stepen,buxaxaxaxa . najgore je sto ima balvana koji podrzavaju tu varijantu, vidm npr po komentarima na Blicu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман4. март 2014. 17:41

      Kolega, zamisli da je taj balvan u nekoj vladajucoj partiji (sada ili u buducnosti) I da se on nesto pita I da odlucuje u sistemu drzavnom? A zamisli tek kako bi ga podržalei njgovi sa ''mendžamenta'' I ''falusa''? Tada bi mi stvarno bili Vi sss sa 2. stepenom visokog obrazovanja a oni VII sss sa 1. stepenom visokog obrazovanja! Takviima treba reči dosta!

      Избриши
    2. Анониман4. март 2014. 18:31

      Član 95
      (Stav 3)
      Lice koje završi osnovne strukovne studije stiče st ručni
      naziv sa naznakom zvanja prvoga stepena struk ovnih studija iz odgovarajuće oblasti.

      Član 127
      Stručni, akademski, odnosno naučni naziv stečen pre
      ma propisima koji su važili do stupanja na snagu ov
      og zakona, u pogledu prava koja iz njega proizlaze,
      izjednačen je sa odgovaraj ućim stručnim, akademskim,
      odnosno naučnim nazivom utvrđenim ovim zakonom,
      i to:
      1) stručni naziv stečen završavanjem:
      - studija na višoj školi, u trajanju do tri godine,
      izjednačen je sa stručnim nazivom iz člana 95. stav 3. ovog zakona.

      Prema VAŽEČEM ZAKONU O VISOKOM OBRAZOVANJU osnovne strukovne studije (180 espb) su VI-1 sss, a specijalističke strukovne studije (60 espb) VI-2 sss.

      Svidelo se to vama ili ne!!!

      Избриши
    3. Анониман4. март 2014. 20:31

      Nije tu percepija u svidjanju ili ne svidjanju! Istina je da ti nisi normalan! To o cemu ti bulazniš nema nigde napisano i to je stina! Popiji lekove i na spavanje. Sutra ponesi kišobran, vidiš da predosetiš svaku promenu vremena! Borićemo se da ti i takvi kao što si ti ne zagadjuju vise javnost! To je istina svidelo se to tvojoj mami i tvom tati ili ne! Sami su krivi!

      Избриши
  4. Анониман4. март 2014. 20:29

    Ovaj zadnji meša staru specijalizaciju koja je ranije (po starom zakonu) postojala na višim školama i bila VI-2 stepen, Specijalističke strukovne studije su nešto skroz drugo.VII-1 stepen, The end

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман4. март 2014. 20:38

      Zna on to samo što GALENIKA ne radi!

      Избриши
    2. Анониман4. март 2014. 22:46

      Da li si ti pročitao Zakon o VO, tamo ti lepo piše u članu 95 i 127 da studije na višoj školi u trajanju do tri godine (dve, dve ipo i tri godine) je isto što i sadašnje osnovne trogodišnje strukovne studije. Podsetiću samo da je viša škola "davala" VI-1 sss posle završetka trogodišnjih studija, a to je izjednačeno sa osnovnim trogodišnjim strukovnim studijama (180 espb).

      Analogno tome, na višim školama su postojale specijalističke strukovne studije ili žargonski rečeno PROGRAM ZA STICANJE VI-2 sss. Ljudi su posle trogodišnje više škole upisivali strukovnu specijalizaciju i sticali su VI-2 sss, što je, na vašu žalost, izjednačeno sa "Bolonjskom" strukovnom specijalizacijom (60 espb).

      Избриши
    3. Анониман5. март 2014. 07:00

      Analagno tom tvom izlaganju, pla je kiša, ne brini biće ti sada bolje, samo da se stabilizuje vreme! (kako samo imaš bujnu maštu, pa ja sam proćitao stotine knjiga, zakona I podzakonskih akata I nijada nisam naišao niti I na jednu tvoju tvrdnju), Samo da joiš Galenika proradi!!!

      Избриши
    4. Анониман5. март 2014. 14:24

      Анониман04. март 2014. 22.46
      VI-2 stepen se sticao pohađanjem još jednog semestra, viša škola je trajala 5 semestara + 1 semestar specijalizacija, osnovne strukovne studije traju 6 semestara a specijalističke strukovne studije (ne specijalizacija) 2 semestra (negde i 4 semestra). Znači mešaš termine ''specijalizacija'' i ''specijalističke strukovne studije''.

      Избриши
    5. Анониман5. март 2014. 19:40

      Tako je! Čak I posle srednje škole škole se išlo na specijalizaciju npr. medicinska sestra posle IV stepena završila specijalizaciju za transfuziologiju I ima V sss. Specijalističke strukovne studije su novi vid obrazovanja u zemlji koji je tek nedavno krenuo I lica imaju visoko obrazovanje 2. stepena! Takođe osnovne AKADEMSKE studije su novi vid obrazovanja od 2005. god. I lica stiču visoko obrazovanje 1. stepena visokog obrazovanja! To je ZAKON to su činjenice I treba ih poštovati jer je na snazi! Šta će biti ili neće biti jednog dana kada bude se formira Vlada to niko ne zna! Ovaj Zakon o visokom obrazovanju je na snazi od 2005. godine I oni što ga ne poštuju treba da snose posledice! Ujedinimo se I do USS I do Strazbura!

      Избриши
    6. Анониман6. март 2014. 11:41

      Анониман04. март 2014. 22.46
      Analogno tome, na višim školama su postojale specijalističke strukovne studije ili žargonski rečeno PROGRAM ZA STICANJE VI-2 sss. Ljudi su posle trogodišnje više škole upisivali strukovnu specijalizaciju i sticali su VI-2 sss, što je, na vašu žalost, izjednačeno sa "Bolonjskom" strukovnom specijalizacijom (60 espb).
      Postovani anonimni, Vi zakon tumacite kako Vama odgovara. To sto ste naveli nema nikakve veze sa zdravim razumom. Ja razumem interes fakulteta da zadrze status prestiznih visokoskolskih ustanova, ali morate shvatiti da se vremena menjaju. Studiranje je danas postalo lagano i na fakultetima(u to ne racunam privatne, njih necu ni da komentarisem) i na visokim skolama. Tako da taj prestiz vise ne vazi. Bukvalno se samo vise placa na fakultetima, ali nivo znanja nije nista veci nego na visokim skolama. U pitanju je samo borba za studente, tacnije njihov novac. Stoga, lobiji sa fakulteta potcenjuju visoke skole i specijalisticke studije, i na njih su vrlo kivni, a vase tumacenje je ocigledan primer nepoznavanja materije ili zlonamernog tumacenja. Specijalizacija, nekadasnja, nema veze sa danasnjim Spec.Struk. studijama, koje su novi vid postdiplomskih studija. Vi ne mozete izjednacavati specijalizaciju na visim skolama, ili posle srednjih skola, sa Spec.Struk. Studijama. Kad se jednom, pod pritiskom EU, uvedu i master strukovne studije, verujem, bice Vam mnogo jasnije o cemu ja pisem.

      Избриши
    7. Mislim da je vreme da se sastanemo, utvrdimo sta su prioriteti, pravci, nacini delovanja i da krenemo u akciju vec jednom! Postanimo vidljivi, jer ce nam samo tada ispostovati tj. priznati Zakonom stecena prava.

      Избриши
  5. Анониман4. март 2014. 22:08

    ako mogu i ja da kazem svoje misljenje.dosta sam citao kometare koji su pisani.Steko sam utisak da je najvaznije da se izvrse izjednacavanje stari program/novi program, strukovne studije /akademske studije, i sl.
    Ja imam zavrsene osnovne strukovne studije u trajanju od 3 god (180 espb) , u uverenju (cekam da izdaju diplomu)mi pise strukovni menadzer iz oblasti menadzmenta i internacionalne biznis administracije.Nakon zavrseih osnovnih studija na istoj visoko poslovnoj skoli sam upsao specijalsiticke studije u trajanju od 1 godine (60 espb) nadam se da diplomiram ove godine.
    Moj stav je medjutm da se uopste ne poredim sa kolegama u firmi koji imaju zavrsene ekonomske fakultete ( dipl ekonomisti).stari program
    postujem njihovu skolu i titului koju imaju , Obzirom da su svi zavrsili fakultete dosta davno u radnim knjizicama im pise 7 stepen strucne spreme.
    Radim u privatnoj firmi i sistematizacija koja postoji kod nas je 6 stepen ( za visu skolu) i 7 stepen za fakultete.visoka skola, strukovne studije,master ne postoji.
    Meni u ugovoru je upisano visa skola 6 stepen.
    Zasto se nisam bunio? , jednostavo u privatnoj firmi u kojoj radim plata se odredjuje na osnovu radnog mesta koje radim. Ista plata mi je bila pre i posle diplomiranja na strukovnim studijama i ista plata bice i kada zavrsim specijalizaciju.
    Jednostavno ne postoji obaveza privatnika da povecava platu na osnovu diplome.
    i da budem iskren bilo bi me sramota da trazim povecanje plate samo zato sto sad imam diplomu.ako radim isti posao

    Pretpostavlajm ( nikada nisam radio) da u drzavnim/javnim preduzecima postoje odredjeni bodovi ili koeficijenti i da zbog toga se vodi "rasprava" ko kojem stepenu pripadam, ali ja licno mislim da ne treba mesati strukovne i akademske studije.
    Jednostavno poredimo po mom misljenju 2 potpuno razlicita pristupa visokom obrazovanju.

    Smatram da ako kolega na fakultetu (ekonomskom) studira 4 godine ima isti nivo obrazovanja kao i ja kada budem zavrsio specijalisticke studije.
    Smatram da oni koji posle 4 godine akademskih studija upisu master 1 godinu i time imaju 5 godina skolovanja treba da imaju veci stepen od mene koji ima "samo"4 godine studiranja na strukovnim studijama.

    Nadam se da nisam nikoga uvredio svojim misljenjem



    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisi uvredio nikog (bar mene nisi), ja sam 2011. godine zavrsio spec. struk. studije i cekam da uvedu struk. master pa da zavrsim i tu jednu godinu pa da budem i po godinama studiranja ravnopravan sa akademskim masterima! Sto se tice toga da su nas specijaliste po vazecem Zakonu svrstali u 2. stepen zajedno sa masterima, nema apsolutne veze sa time da mi specijalisti kao uvek lazemo da smo 7. stepen i da svoju diplomu smatramo vrednijom itd. Pa nismo mi terali ove iz Ministarstva da nas po Zakonu izjednace sa Master studentima! Pa svaki normalan i obrazovan covek moze primetiti da tu nesto ne stima kada su nekog sa manje godina studiranja stavili u isti kos sa onima koji imaju godinu vise. Veci je problem u tome sto su se ovi iz Ministarstva prosvete setili strukovnih studenata tak kada ih je neko iz Evrope pritisnuo i uslovio da moraju uvesti i postdiplomske studije na strukovnim studijama kako bi studenti mogli da nesmetano nastave skolovanje! A ove nase budale umesto da su odmah uveli dve godine mastera na stuk. studijama ili da omoguce lakse prebacijavanje na akademski master, oni uveli samo jednu i nazvali je specijalizacijom po uzoru na nekadasnju spec. posle vise skole. Evo sada ih ovi iz EU pritiskaju da uvedu struk. master studije koje su trebali odmah jos 2005. da uvedu. To je zbog toga jer tamo jos uvek sede neki matorci koji zive u 70-i 80-im godinama proslog veka i tadasnjem sistemu obrazovanja. Mi samo trazimo da nam se i u praksi priznaju Zakonom garantovana prava i nista vise!

      Избриши
    2. Анониман5. март 2014. 06:55

      Jako si pametan! A kada kolege zavrse medicine od 6 godina? Šta onda? Nemoj puno da filozofiraš, samo neka se poštuje zakon i kraj!!!

      Избриши
    3. Medicinari su nesto drugo i mislim da se njihovo skolovanje stepenuje i vrednuje razlicito od svih ostalih zanimanja...

      Избриши
    4. Анониман6. март 2014. 06:58

      Ne misliš dobro! Lekari završavaju integrisane studije koje su u rangu 2. stepena visokog obrazovanja! Valjda toliko znaš? To stoji I u svakoj shemi I ne moraš biti čak ni nešto upućen da bi shvatio!

      Избриши
  6. Анониман5. март 2014. 19:45

    Mita, potpuno se slažem sa tobom.
    Mislim da kod nas strukovni master najviše koče profani sa faksa.

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман5. март 2014. 20:04

    Po meni ce biti glupost ako se posle specijalistickih bude upisivao strukovni master, jer ce student koji to uradi ostati na istom stepenu obrazovanja.

    Posto je zakon vec kakav jeste, ako vec uvedu taj strukovni master logicno je da ce se on upisivati odmah posle osnovnih strukovnih studija i nadam se da ce tako biti.

    Takodje verujem da ce strukovni specijalisti imati mogucnost da se prekvalifikuju sa specijaliste na master zvanje.
    Sve ostalo apsolutno nema smisla jer su svi strukovni specijalisti po zakonu ostvarili stepen obrazovanja koji je odmah ispod doktorskog i jedini korak napred je doktorat.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман5. март 2014. 20:33

      Tako je kolega! Kada se krenulo u tu priču sa strukovnim masrterom ja sam odmah intervenisao na vise adresa! Tražio sam sledeće: da se donese Novi zakon o visokom obrazovanju, da se tada ukunu specijalističke strukovne studije I da se one izjednače sa strukovnim masterom kao što su osnovne studije (po starom zakonu) izjednačene sa akademskim masterom (po sadašnjem zakonu). To je jedino ispravan put! Molim Vas podržite predlog I svuda insistirajte na takvim rešenjima. Pozz

      Избриши
    2. Specijalisti ce imati pravo da upisu jos jednu god iz iste oblasti, a ovi sa osnovnih studija bi isli najverovatnije odmah dve godine (3+2)

      Избриши
    3. Анониман6. март 2014. 00:21

      Drago mi je sto ima neko sa istim misljenjem.
      Na koji nacin mogu da podrzim predlog? Da li postoji neki nacrt tog predloga?
      Skoro sam se ukljucio u celu pricu, pa nemam sva potrebna saznanja.

      Избриши
    4. Анониман6. март 2014. 00:50

      Mito sta ce time onda dobiti strukovni specijalisti? Ako bude tako onda bolje da ga ne uvode.

      Избриши
    5. Анониман6. март 2014. 08:30

      Kolega naemam načrtanije predloga zakona! Taj princip moramo mi samo na formalan I neformalan način sami, zajedno, preko strukovnih organizacija ili politike (kako god znamo I umemo) da izguramo.

      Избриши
    6. Strukovni specijalisti ce dobiti priliku da nastave usavrsavanje a ako neko od njih ne zeli, mogu ostati na tom stepenu na kom su sad. Da, zvanicnog predloga nema, mada sam nesto nacuo od zaposlenih na mojoj Visokoj skoli, da bi po njima specijalistima trebalo dozvoliti upis jos jedne godine kako bi stekli jos 60 espb i kako bi posle master studija mogli i na doktorske.
      Lepo bi bilo kad bi se mi sa bloga i neki predstavnici parlamenata, KASS-a i drugih zainteresovanih, sastali i utvrdili zajednicke korake, izneli neka dosadasnja iskustva iz prakse. Predlagao sam da se sastanemo u Kikindi krajem prosle godine, ali skoro niko nije hteo. Zasto u Kikindi? Pa zbog toga sto mogu obezbediti salu za sastanke besplatno i sve sto ide uz to. Ako neko moze i zeli da tako nesto org. u Bg-u, nemam nista protiv. To bi vise odgovaralo...

      Избриши
    7. Анониман6. март 2014. 13:05

      E moj Mito! Ne prave rofesori strukovni master da bi ti imao 300 bodova nego da oni imaju malo tezgu da zarade koji dinar! Strukovni master ima jedino smisla ako strukovni specijalisti budu ukinuti I izjednaceni sa strukovnim masterom kao što su osnovne studije (do 2005.) izjednačeni sa akademskim masterom! To može samo sa NOVIm zakonom!

      Избриши
    8. Анониман6. март 2014. 13:59

      Da, videh na sajtu KASS da oni guraju strukovni master, nadam se da nije jedini razlog uzimanje para studentima. Moguce je da su pod pritiskom dekana i profesora strukovnih skola.

      Избриши
    9. Анониман6. март 2014. 14:18

      Zanima me da li u NSZ sve strukovne specijaliste zavode kao VII-1 stepen strucne spreme ili se tako zavode samo oni cija zvanja imaju sifru.
      Takodje zanima me i sta pise na diplomi strukovnog specijaliste, nemam je jos uvek jer su mi ostala 2 ispita. Posle osnovnih strukovnih studija stoji mi 'BACHELOR APPL.'
      Molim kolege za odgovor.

      Избриши
    10. Анониман6. март 2014. 20:15

      Specijalističke strukovne studije su visoko obrazovanje 2. stepena! Ne postoji skraćenica na Engeskom jeziku! Ako si čitao zakon onda ti je valjda poznato! A kako će praziti sa NSZ da vode to je najmanji problem! Naravno šifra zvanja počinje ti sa 71,,! To znači da je to7/1!

      Избриши
    11. Na diplomi pise: da imas drugi stepen strukovnih studija iz oblasti npr. drustveno-humanistickih nauka. Onda pise zvanje: strukovni.......-specijalista. A to cega si specijalista ti pise samo na dodatku diplome sto je meni veoma glupo. Mene su na birou zaveli pod VII 1 stepen, a tako je i bilo u skolama u kojim sam radio. Svuda su mi priznali VII stepen bez problema.

      Избриши
    12. Анониман7. март 2014. 00:33

      Hvala puno na odgovorima.

      Избриши
  8. Анониман6. март 2014. 14:20

    nema tu šta da se gura. vlada (koju moramo sačekati ) mora da usvoji novi predlog zakona o obrazovanju. i budite sigurni, moraće da ga usvoji kad tad. meni kass izgleda kao parazit koji vreba priliku...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vlada ce usvojiti sve sto treba, ali je pitanje koliko cemo jos morati da cekamo da to usvojeno u praksi zazivi! Ne treba da javno apelujemo i delujemo samo zbog usvajanja izmena Zakona, vec i zbog brze primene! Evo spec. struk. studije postoje od 2005/2006. godine, a svedoci smo da su tek sad pocele da se uvazavaju, i to u svim ustanovama a sad je 2014. godina, pa vi razmislite! O pravilnicima za prosvetu i da ne govorim, kao uskladjeni su sa novim Zakonom, a ubacena samo par spec. zvanja i to samo u Pravilnik za srednje strucne skole! Gde su gimnazije i osnovne skole, kao i pojedini predmeti u srednjim strucnim, domovi ucenika, studenata itd?

      Избриши
    2. Анониман10. март 2014. 20:42

      Mito ne trebaju strukovni specijalisti da upisuju jos jednu godinu da postanu master! Treba isto kao sto su lica sa zavrsenim osnovnim studijama izjednacena sa akademskim masterom da lica sa strukovnom specijalizacijom se izjednace sa strukovnim masterom! Znaci nisu ni oni upisivali 5-u godinu. Znaci treba da se donese novi zakon o visokom obrazovanju! Ne moze da postoji dva paralelna kolosoke sa 2. stepenom visokog obrazovanja na strukovnim stdijama! Strukovni specijalisti bi tada postali slepi kolosek! To ne smemo da dozvolimo! Ne posotoji ni na akademskim studijama sistem studiranja 3+1+1! Tako nije zamisljen system visokog obrazovanja! Zamisljen je kao 3+2 ili 4=1! Na strukovnim studijama predvidjeno je 3+1 I slazem se da preraste u 3+2 ali van svake pameti je da bude 3+1+1! To mogu samo najveci neprijatelji strukovnih specijalista da pozele taj scenario! Budite svesni da imate 2. stepen visokog obrazovanja I da vam ne treba doskolovavanje da bi opet postali 2. stepen visokog obrazovanja! Ako ipak mislite da treba da se doskolovavate da budete 2. stepen visokog obrazovanja onda Vas molim da nikome ne pricate da smo kolege I da se intelektualci! Zelim Vam puno uspeha na doskolovavanju da bi ponovo postali 2. stepen visokog obrazovanja samo nemojte ostale kogeginice I kolege I mene uvlaciti u vasu fikciju! Mi nezelimo opet da sticemo isti stepen visokog obrazovanja! Mi samo hocemo da se strukovnimspecijalsitima otvore vratan u svim preduyecima! Sto se strukovnog mastera tice on terba da postoji. Danom izlaska prvog strukovnom mastera iz klupa to ce biti supsitucija za strukovni specijaliste, kao sto je prvi akademski master zamenio starog diplomiranog studenta! To je istina! To je ispravno I tako mora da bude!

      Избриши
  9. Анониман13. март 2014. 16:24

    Postovane kolege specijalisti,

    da bi razumeli ko koci specijaliste i ko je njihov najveci neprijatelj, jer se boji za svoj ``akademski kadar`` i ko zastupa stavove poput stavova koje je navodio drug anonimni koji se javlja kad je nagla promena vremena, navescu vam jedan tekst iz novina, izvestaj sa KONUS-ovog skupa o izmenama zakona o visokom obrazovanju. Ima jedan zanimljiv deo koji se osnosi na nas..
    ``Предлог високих струковних школа да се уведе мастер и код њих, са тенденцијом да се касније уведе и докторат, који не би био академски него струковни, није наишао на одобравање академске заједнице Србије. То постоји у неким европским земљама, али још није “зрело” да се и код нас ради – рекао је др Ковачевић, напоменувши да ће се закон, вероватно, поново мењати за две године.
    Примедбе универзитета у Србији сумирао је и проф. др Слободан Јауковић, помоћник министра просвете за високо образовање, који се налази на челу радне групе Министарства просвете. Он је истакао да су сви универзитети јединствени у оцени да је улога Националног савета за високо образовање пренаглашена и да те ингеренције треба смањити. Оно око чега су се, такође, сви сагласили јесте да је интерес академске заједнице да студенти буду задовољни предложеним изменама закона.
    - У току су активности на прилагођавању новим условима студија, и мислим да ће они бити задовољни – рекао је др Јауковић.
    Став универзитета је да се не дозволи струковни мастер и да се елиминишу кратки циклуси студија. Још се тражи одговор на питање да ли и како ангажовати пензионисане наставнике као хонорарне сараднике на мастер и докторским студијама, јер ће за седам до десет година велики број отићи у пензију и појавиће се озбиљан проблем недостатка наставног кадра.
    Проф. др Милован Станишић, ректор Универзитета Сингидунум, упозорио је да су се у јавности појавиле дезинформације о томе да приватни универзитети неће моћи да школују правнике, педагоге и медицинске раднике, што није тачно и уноси забуну у јавност пред упис у нову школску годину. Он је затражио да се КОНУС изјасни о овом питању и осуди “овакве наступе” појединих универзитетских наставника. За њега је неприхватљиво инсистирање на подели универзитета на државне и приватне, уз оцене да су први бољи од других, јер, како је рекао, квалитет постоји и на једној и на другој страни.
    Ректор Станишић сматра да су префорсиране високе школе струковних студија у Србији. Доћи ћемо у ситуацију да нико неће знати шта је дипломирани струковни економист или дипломирани струковни правник, или само правник. То уноси забуну на тржишту, а пуно је таквих високих школа у Србији које имају и по 30 одељења. “Људи, пре свих послодавци, треба да знају шта значи која титула, која права она носи, која знања треба да стоје иза дипломе”, рекао је др Станишић, изјаснивши се и против мастера и доктората на струковним студијама. Он је предложио да се не ограничава мандат за ректора, већ да на том положају треба да остане онолико докле год га органи универзитета и студенти буду бирали.
    - Ја сам за то да подржимо оне измене закона које воде ка квалитету, да боље радимо и боље се ра- зумемо, које уређују систем високог образовања у Србији – рекао је Милован Станишић.
    И ректор Мегатренд универзитета проф. др Мића Јовановић такође је упозорио на дискриминацију приватних факултета, иако су и по Уставу, и по последњем закону о високом образовању, и по оном пре њега изједначени државни и приватни факултети, и сви они пролазе кроз процес акредитације. По његовим речима, изјаве појединих професора да је квалитет образовања бољи на државним него на приватним факултетима доносе не само моралну него и велику материјалну штету приватним универзитетима и то усред уписне кампање, због чега размишља да искористи право и судским путем затражи, како је рекао, високу одштету. И др Јовановић сматра да су високе струковне школе давно превазиђене. Упитао је да ли су ове школе уопште потребне и колико овакве институције коштају државу. ``
    Mislim, sta reci..Megatrend i Singidunum itd..No coment

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман13. март 2014. 16:48

      Наравно, зато морамо сви да пратимо проблематику и брзо реагујемо као и да регрутујемо сами себе у све поре и институције Високог образовања јер то је једини грант да нас неће изварати и десетина хиљда младих људи и живота упропастити!

      Избриши