понедељак, 18. фебруар 2013.

NOKS - USVOJENI ,predloženi, pomenuti...

Nacionalni okvir kvalifikacija za visoko obrazovanje je u stanju "PLAZME", zanči NSVO je doneo, neko ko je trebao da objavi zvanično to nije uradio. Problem su bile procedure.
Zadnje izmene i dopune Zakona o Visokom obrazovanju (Sl.glasnik 93/2012) su i te procedure rešile, ali i dalje nema NOKS-a
http://www.cep.edu.rs/sites/default/files/izdanja/Nacionalni_okvir_kvalifikacija.pdf

1.
http://www.delfis.kg.ac.rs/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=126&Itemid=

ISBN 978-86-6091-007-5
Издавач:Универзитет у Крагујевцу
За издавача:Проф. др Зора Арсовски, проректор
Уредник:Проф. др Верица Бабић

2.
the National Qualification Framework (NQF) adopted by the National Council of Higher Education

3.
PRAVILNIK O LISTI STRUČNIH, AKADEMSKIH I NAUČNIH NAZIVA ("Sl. glasnik RS", br. 30/2007, 112/2008, 72/2009 i 81/2010)
Član 4Lista se usklađuje sa relevantnim međunarodnim klasifikacijama obrazovnih profila i naučnih disciplina i Nacionalnim okvirom kvalifikacija.


http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc/eqf/news1_en.pdf

*******
Po informacijama iz NSVO-a:
Nacrt NOK-a je uradjen 2008 godine i od tada stoji u fioci.
Jedan od razloga je miniranje predloga od strane KONUS-a , jer uporno tvrde kako su strukovne studije lakse od akademskih i iz tog razloga ne moze neko da ima isti stepen strucne spreme sa 240 ESPB stecenih na akademskim i 240 ESPB stecenim na strukovnim studijama.
Drugi problem je taj sto se trazi i uvodjenje master strukovnih studija za koje se ne zna koji bi stepen strucne spreme nosile ove studije.
Problem je i taj sto na akademskim studijama prvo idu master pa specijalisticke studije, a na strukovnim bi bilo kontra, sto bi dovelo do zabune pri odabiru i rangiranju profila pri zaposljavanju.

Moje licno misljenje je da ce se ovaj problem resiti na prolece i da ce do maja predlog NOK ovakav kakav je (bez strukovnog mastera) biti usvojen cime ce biti zagarantovano svima , koji zavrse specijalisticke strukovne studije 7.1 stepen strucne spreme.

u srbiji se jednostavno ne razume pojam strukovnih studija, i one su uvedene iz razloga , jer postoje u sistemu visokog obrazovanja EU (gde su mnogo cenjenije od akademskih)...takodje obrati paznju na listu strucnih zvanja...ne postoji nijedan strukovni specijalista sa 300 ESPB (a ima takvih koji upise spec. struk. studije nakon osnovnih akademskih 240 ESPB + 60 ESPB)
a na kraju krajeva treba postaviti i pitanje, zasto posle osnovnih strukovnih ne mogu upisati master akademske, a posle osnovnih akademskih mogu spec. strukovne studije

*********


Sastav Nacionalnog saveta
Član 10
Nacionalni savet ima 21 člana, koje bira Narodna skupština Republike Srbije (u daljem tekstu: Narodna skupština), i to:
1) 12 članova iz reda redovnih profesora, vrhunskih naučnika u zvanju naučnog savetnika, odnosno umetnika sa međunarodno priznatim radovima ili osvedočenim doprinosom nacionalnoj kulturi, vodeći računa o zastupljenosti obrazovno-naučnih, odnosno obrazovno-umetničkih polja, kao i zastupljenosti instituta u sastavu univerziteta na predlog Konferencije univerziteta;
2) dva člana iz reda profesora strukovnih studija, na predlog Konferencije akademija strukovnih studija;
3) sedam članova iz reda istaknutih ličnosti iz oblasti nauke, kulture, prosvete, umetnosti, odnosno privrede, od kojih šest članova na predlog Vlade RepublikeSrbije (u daljem tekstu: Vlada) od kojih je jedan predstavnik Kosova i Metohije sa Univerziteta u Prištini sa sedištem u Kosovskoj Mitrovici, a jednog člana na predlog nadležnog organa Autonomne pokrajine Vojvodine.
U radu Nacionalnog saveta sa pravom odlučivanja u pitanjima iz člana 11. tač. 7) -
11) učestvuju dva predstavnika studenata koje određuju studentske konferencije, na
period od dve godine.


Sastav NSVO
1. prof. dr Srđan Stanković
2. prof. dr Miroljub Milivojčević,  -Visoka građevinsko·geodetska škola
3. prof. dr Oskar Kovač, 
4. prof. dr Radmila Marinković-Nedučin, 
5. prof. dr Luka Filipović, BEOGRADSKA POSLOVNA ŠKOLA
6. prof. dr Živadin Bugarčić, 
7. prof. dr Dušan Nikolić, 
8. prof. dr Milan Jovanović. 
9. prof. dr Nebojša Janićijević, 
10. prof.dr Darinka Matić-Marović, 
11. prof. dr Vladimir Kostić, 
12. prof. dr Gašo Knežević, 
13. prof. dr Slobodan Jokić,  Visoka ekonomska strukovna škola u Leposaviću
14. prof. dr Milan Aleksić, 
15. prof. dr Đorđe Šijački, 
16. prof.dr Atanacković Teodor, 
17. prof. dr Milan Matavulj.
18. prof. dr Dragoslav Šumarac, 
19. prof. dr Vladislav Stefanović, 
20. prof. dr Ćemal Dolićanin,
21. prof. dr Slobodan Grubačić.

103 коментара:

  1. Zahtevi vezani za problematiku struk. spec. su upućeni Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Za informacije oko prisustvovanja Konferenciji Zavoda za zaposljavanje, Ministarstva, Kasss-a obratite se predsedniku Studentske konferencije akademija strukovnih studija Srbije Nebojši Andrijeviću, mob. 063/1087-210, e-mail: andrijevicnebojsa@gmail.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. email od KASSS
      Poštovani,

      Studentska konferencija akademija strukovnih studija Srbije i Konferencija akademija strukovnih studija Srbije organizovaće do kraja marta Konferenciju na kojoj će prisustvovati i predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i predstavnici Ministarstva rada i socijalne politike, kao i direktori visokih strukovnih škola i studenti, gde će se upravo diskutovati o toj problematici. Bićete obavešteni kada će se održati ova Konferencija i možete prisustvovati.

      Srdačan pozdrav

      --
      Predsednik Konferencije akademije strukovnih studija

      Избриши
  2. Evo konacno nakon godinu dana, stigao mi je zvanican odgovor Ministarstva prosvete, na osnovu misljenja Zavoda za unapredjenje vaspitanja i obrazovanja, da kao strukovni specijalista metodike muzickog vaspitanja NE ISPUNJAVAM USLOVE za izvodjenje nastave predmeta Muzicka kultura u osnovnoj skoli! Pise jos da je Zavod zakljucio da nemam dovoljno KOMPETENCIJE, ODNOSNO ZNANJA I VESTINE za izvodjenje nastave predmeta muzicka kultura u osnovnoj skoli. Zatim je napisano da je Ministarstvo prosvete saglasno sa misljenjem Zavoda i da u skladu sa navedenim ne ispunjavam uslov u pogledu vrste obrazovanja za izvodjenje nastave M.K. u osnovnoj skoli.
    Znaci zavod je pored stepena strucne spreme, potrebnog broja esp bodova (vise od 36) pedagoskih, psiholoskih i metodickih predmeta, zavrsene muzicke skole-smatra da nemam dovoljne kompetencije za izvodjenje nastave iz tog predmeta iako program obuhvata ono osnovno, sto svako ima bar malo muzickog obrazovanja, moze bez problema da realizuje! pored opste pedagogije, istrazivanja, opste i razvojne psihologije, metodike muzickog 1 i 2, hora i orkestra, teorije muzike, instrumenta-klavira itd. oni misle da nemam dovoljno znanja da Sviram decije pesmice i da decu upoznam sa nesto malo nota i c dur lestvicom-NE RAZUMEM!!!
    Na linku br. 1 pise...
    Диплому стичу студенти који задовољавају дескрипторе исхода учења
    Који су у стању да ефикасно прате и усвајају новине у области специјализације и да на јасан и недвосмислен
    начин пренесу своје закључке, знање и поступак закључивања стручној и широј јавности.
    Sta mi preporucujete za dalje....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nije mi navedeno koje kompetencije treba da imam npr.

      Избриши
    2. Препорука за даље је да се изборимо за увођење мастер струковних студија што пре!!!

      Избриши
    3. da su hteli da ti odgovore, odgovorili bi ti odmah. Opšte poznata stvar u državnim institucijama da ako hoće da se nešto ne završi ili prolongira formira se komisija ili se traži tumačenje.

      Elem, po mojim informacijama Ministarstvo prosvete i Zavoda za unapredjenje vaspitanja i obrazovanja ne tumače svima isto, nego nekom aonak, a nekom bogami i ovako.

      Ja nisam iz te branše ali ako strukovni specijalista metodike muzickog vaspitanja ne može da bude nastavnik muzičke kulture u osnovnoj školi, ŠTA ONDA MOŽE?
      ...
      Žali se na mišljene, samo treba postaviti pravo pitanje, tipa šta je kriterijum (u ESPB, predmetima...)
      i naravno mediji
      i www.kapk.org (Kомисија за акредитацију и проверу квалитета је комисија основана од стране Националног савета за високо образовање са задатком да врши акредитацију и контролу квалитета институција високог образовања и вредновања студијских програма. )
      jer neko je ovde lud

      Избриши
    4. "da kao strukovni specijalista metodike muzickog vaspitanja NE ISPUNJAVAM USLOVE za izvodjenje nastave predmeta Muzicka kultura u osnovnoj skoli! Pise jos da je Zavod zakljucio da nemam dovoljno KOMPETENCIJE, ODNOSNO ZNANJA I VESTINE za izvodjenje nastave predmeta muzicka kultura u osnovnoj skoli. "

      Traži im napismeno dostave koji su to uslovi tj KOMPETENCIJE, ODNOSNO ZNANJA I VESTINE koji su potrebni za izvodjenje nastave predmeta muzicka kultura u osnovnoj skoli.

      Избриши
    5. Dopuna...

      Da pošalješ pismo Žarku Obradoviću i da ga pitaš kakva je situacija sa njegovim studentima na privatnim fakultetima koji se ne sastavljaju (svaka čast izuzecima), i gde je 90% njih nezainteresovano da nešto nauči, jer su to mamina i tatina deca, već uzmu diplomu (znamo mi svi na koji način) i imaju prohodnosti svugde jer su to "akademske studije"...

      Избриши
    6. Zvao sam danas Zavod, bas tu zenu koja je razmatrala moj slucaj. Kada sam je pitao da ne znam na koje kompetencije misle, i da su trebali napisati koje kompetencije nemam za izvodjenje nastave muz. kult. u osnovnoj skoli, ona mi je napricala da za razliku od onih koji zavrse akademiju, nisam imao ni solfedjo na studijama, harmoniju i druge strucne predmete! Ja sam joj na to rekao da imam potrebne bodove, stepen obrazovanja i zavrsenu muzicku skolu i da sam vec radio u OS i znam sta i koliko deca uce i da imam vise znanja od njih, tj. imam onoliko koliko je potrebno da bih kvalitetno obavljao tu nastavu (pomenem predmete iz muzicke, teoriju muzike, instrument, rad sa horovima orkestrima, metodiku sve sto sam imao na studijama). Rekla mi je da licno misli da bih mogao da radim u osnovnoj skoli ali da je u pravilniku tako da ne mogu i da ne moze lako da ga promeni jer moje zvanje spada u pedagoske a ne umetnicke nauke! Kada sam rekao da bih kvalitetnije odradio cas od diplomiranog muzicara-klaviriste, harmonikasa i ostalih instrumentalista (izuzev muzickih pedagoga) koji nisu imali metodike i ostale pedagoske predmete, ona rekla da su oni bas na studijama imali harmonsku analizu, solfedjo i te stvari tj imaju vise muzickog znanja od mene. Ja to nisam osporio ali ja imam znanja koliko je potrebno za rad sa decom u Osnovnim skolama, osnovne lestvice, note, sviram klavir, imao predmet rad sa horovima... ona govorila kako me razume i kako bi trebalo da mogu da radim po njoj, ali sada je tako da ne mogu! Cak sam predlozio da se uvedu ponovo nastavnicka zvanja i da moje bude neko prelazno resenje jer je evidentan razlog da zbog nedostatka strucnog kadra, dosta ljudi kao i ja radimo na odredjeno vreme. Rekao sam joj i da npr. imam potrebne esp bodove koji su potrebni za rad u skoli od ove godine (kako pise u zakonu) a ona mi rekla da se to odnosi na one koji su zavrsili npr. akademiju od 2005 pa do sada! Iako u Zakonu pise da se ta kolicina bodova odnosi i na lica koja su diplomirala po starom do 2005. Bila je fina i raspolozena za razgovor, ali mi na kraju nije nista konkretno rekla sta bi trebalo da uradim! Planiram da zovem pravnu sluzbu u petak ili ponedeljak! Dole cu postaviti sta pise u Zakonu oko tih bodova

      Избриши
    7. З А К О Н О ОСНОВАМА СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
      Обављање образовно-васпитног рада

      Члан 8.

      У установи образовно-васпитни рад обављају: наставник, васпитач и стручни сарадник.
      Наставник, васпитач и стручни сарадник јесте лице које је стекло одговарајуће високо образовање:

      1) на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске студије или специјалистичке струковне студије) у складу са Законом о високом образовању („Службени гласник РС”, бр. 76/05, 100/07-аутентично тумачење и 97/08), почев од 10. септембра 2005. године;

      2) на основним студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године.

      Изузетно, наставник и васпитач јесте и лице са стеченим одговарајућим високим образовањем на студијама првог степена (основне академске, односно струковне студије), студијама у трајању од три године или вишим образовањем.

      Лице из ст. 2. и 3. овог члана мора да има образовање из психолошких, педагошких и методичких дисциплина стечено на високошколској установи у току студија или након дипломирања, од најмање 30 бодова и шест бодова праксе у установи, у складу са Европским системом преноса бодова.

      Образовање наставника, васпитача и стручних сарадника
      Члан 121.

      Наставник, васпитач и стручни сарадник мора да има и образовање из психолошких, педагошких и методичких дисциплина, из члана 8. став 4. овог закона. Изузетно, образовање из члана 8. став 4. овог закона не мора да има лице са средњим образовањем – васпитач деце, наставник играчких предмета и практичне наставе.

      REZIME
      Članom 8. stav 4. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja ("Sl. glasnik RS", br. 72/2009 i 52/2011 - dalje: Zakon) propisano je da nastavnik, vaspitač i stručni saradnik sa odgovarajućim visokim obrazovanjem iz st. 2. i 3. ovog člana mora da ima obrazovanje iz psiholoških, pedagoških i metodičkih disciplina stečeno na visokoškolskoj ustanovi u toku studija ili nakon diplomiranja, od najmanje 30 bodova i šest bodova prakse u ustanovi, u skladu sa Evropskim sistemom prenosa bodova.
      Članom 121. stav 9. i 10. istog Zakona propisano je da nastavnik, vaspitač i stručni saradnik mora da ima i obrazovanje iz psiholoških, pedagoških i metodičkih disciplina, iz člana 8. stav 4. ovog zakona.
      U prelaznim i završnim odredbama Zakona, članom 179. propisno je da će se odredbe člana 8. stav 4. i člana 121. stav 9. ovog zakona, primenjivati od školske 2012/2013. godine.
      Ovo znači da od 1.septembra 2012. godine, lice koje pored odgovarajućeg obrazovanja iz člana 8.stav.2. i 3. nema i obrazovanje iz psiholoških, pedagoških i metodičkih disciplina stečeno na visokoškolskoj ustanovi u toku studija ili nakon diplomiranja, od najmanje 30 bodova i 6 bodova prakse u ustanovi, u skladu sa Evropskim sistemom prenosa bodova ne ispunjava uslove da bude primljeno u radni odnos u ustanovi.


      Избриши
  3. Strasno je gde zivimo, nemam reci ...

    ОдговориИзбриши
  4. Причајући са својим професорима увидио сам од од струк.специј. нема вајде. Бојим се да је сва борба узалудна. Што је најгоре биће тешко се изборити и за увођење струк.мастера. Мислим да у том правцу треба усмјерити борбу. То нам је једина нада да се за нешто више можемо изборити јер би имали 300 ESPB. Можда га зато и не дозвољавају увести. Не бих се сложио с некима који кажу да ту тему не треба потезати јер је ионако у плану да се уведе. Па то може бити 2020.год. Тада ником од нас неће ни требати.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Поштовани Г20. фебруар 2013. 21.59,

      молио бих Вас ако је икако могуће да престанете ширити песимизам, дефетизам, дезинформације и све то у чему сте (нажалост) најбољи. Ако Вама одговара таква ситуација о којој причате и ако сте тако усмјерени или усмерени то је Ваша ствар и ту се прича завршава. Струковне специјалистичке студије су и у овом тренутку студије које дају ВИСОКО (велика су слова да би боље разумели) образовање, а ако говоримо о степенима то је 7 степен образовања који носи 240 ЕСПБ као и академске студије од 4 године. Ако Вам није претешко молио бих Вас да погледате неке од многих линкова где сликовито (јер изгледа Вама и Вама сличним речи нису довољне) имате приказ где су и у ком нивоу тј. рангу специјалистичке струковне студије по важеђем , али и по долазећем НОК-у.

      Срдачан поздрав,
      Булбудерац

      Избриши
  5. Kako spec. struk. nista ne vrede kad Zakon kaze da su to drugostepene studije? Ja prosto ne mogu da odustanem od postovanja Zakona!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nije da ništa ne vrede, već kod nas u Srbiji još uvek to nije zaživelo i došlo na svoje. U potpunosti podržavam ljude koji su za to, isto kao i ja, da se uvedu strukovne master studije, jer na taj načun neće moći baš kao sada da nas "vrte kako hoće". Opet kažem da je razlika izmedju 240 i 300 ESPB, te s toga bi sa strukovnim masterom imali veća prava. Treba se ova priča opet pokrenuti, ali ujedno i izgarati do kraja, a ne kao pre 3-4 godina kada se nešto pokušalo po tom pitanju i onda sve stalo. Ako želimo u Evropu (a želimo), sam sistem obrazovanja i vaspitanja će morati da se uredi po evropskim standardima, a s obzirom na to da u Evropi, a i u regionu postoji strukovni master, pa čak i strukovni doktorat, tu je naša šansa da se ide do kraja. Trebaju se kontaktirati ljudi iz KASSS, SKASSS, ASVOJ i svi ugledni ljudi i funkcioneri koji su podržali uvodjenje strukovnog mastera i da se krene konkretno sa tim i da se ide do kraja.

      Избриши
  6. Gospodo,

    1. Kvota za upis na specijalistickim strukovnim studijama je (po mojim procenama) max 20% od kvote za upis na osnovnim strukovnim studijama. Kvota za upis na master strukovnim studijama će verovatno biti 1%.
    2. Podzakonska akta za master strukovne studije će se uskladiti za zakonom za najmanje 10 god. (toliko do sada traje i ovo usklađivanje, od 2002 i zakona o univerzitetu)
    3. Ko kaže da će strukovni master biti kompetentan da predaje dečije pesmice. ( Ako se ne varam ministar Obradović honorarno radi na privatnom fakultetu Megatrend a tamo nema strukovnih studija.) ???? Šta je beše sukob interesa.
    4. Zato se treba boriti za ono što imamo, i što nam je zakonom dato a to je:
    5. polaganje strucnog ispita za mogućnost izrade projekata pa samim tim i polaganje za licence projektanata.
    6. Rad u osnovnim i srednjim školama. (zakon o osnovama vaspitanj i obrazovanja)
    7. Isti stepen stručne spreme kao i masteri ( zakon o visokom obrazovanju).


    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Stavka 3. Na Megableji ima strukovih studija.

      Stavka 4. Treba se boriti za ono što nam je zakonom dato, to se u potpunosti slažem.

      Stavka 5. Već postoji, ali ne za sve smerove i sva zvanja.

      Stavka 7. Stepen ne možeš imati isti kao i master jer je razlika izmedju 4 i 5 godina studija tj. 240 i 300 ESPB, a isti nivo (tj. II nivo) jesu i jedne i druge studije i tako će i ostati.

      STRUOVNI MASTER JE SPAS!!!

      Избриши
    2. СТРУКОВНИ МАСТЕР ЈЕ СПАС!!!

      Избриши
    3. САДА КОРИСТИШ ЋИРИЛИЦУ И ВЕЛИКА СЛОВА КАО И ЈА! Е ПА НЕЋЕШ ПРЕВАРИТИ ЧИТАОЦЕ БЛОГА! ОВДЕ СМО ДА СПАСЕМО СПЕЦИЈАЛИСТИЧКЕ СТРУКОВНЕ СТУДИЈЕ А НЕ ДА СПАСАВАНО НЕШТО ШТО НИ НЕ ПОСТОЈИ (СТРУКОВНИ МАСТЕР)!!!

      Избриши
    4. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
  7. Па бар се у нашој држави сваки дан може чути прича како су устав, закони, правилници и др. добри али се не поштују. Зашто нас чуди да се не поштује закон о високом образовању. Разлог више је и ако је истина, неко је поменуо да је струк.спец.стављена да буде 2.степен под притиском запада и евро-интеграција. Бојим се да ће се прије промијенити закон и струк.спец. пребацити на 1.степен него се изједначити са мастером у пракси. На Учитељском факултету (из не знам ког предмета) учи се разлика између академских и струковних студија. Ту се каже да нигдје у Европи се са струковним студијама не може предавати у школи. Ја знам људе који предају чак и са основним струк.студијама али нико од њих није примљен на неодређено, већ су примљени због недостатка тражених кадрова. Послије оног дописа о обавезних 30 бодова из психолигије, методике, дидактике..., не примају ни академце који не задовољавају тај услов а пријаве особа са струк.студијама неће ни да погледају. У региону не постоји струковни мастер, бар не у нашим бившим републикама али негдје се мора увести. Нама је у интересу да то буде овдје што прије.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Deo članka iz 2010. godine.

      Оно што није ни стигло до посланика Скупштине, а било је у предлогу Закона од стране Владе и што је наша Школа још пре две године предлагала Министарству и залага¬ла се за то, јесте организовање двогодишњих студија за струковног мастера после основних струковних студија. Нажалост, већина високих школа Србије врло слабо, такорећи никако, не артикулише своје захтеве и потребе, за разли¬ку од факултета. И ту се наша Школа ангажо¬вала и пробала да окупи и организује високе школе, макар само у нашој регији, међутим када је требало да и остали преузму део актив¬ности, то је стало. Зато нам је посебно драго да су на свом састанку представници студентских парламената високих школа Србије изнели за¬хтев за увођење струковних мастер студија и врло зрело га образложили. Мислимо да је то, а не изласци на улице, прави начин изражавања ставова и решавања проблема, тако да ћемо га радо подржати.

      http://www.vtsns.edu.rs/noviSajt/vtsns_admin/nase_novine/nase_novine_1.pdf

      Избриши
    2. SKASS mora da podnese zahtev za STRUKOVNI MASTER, ODMAH!
      To je njegov zadatak.

      Избриши
  8. Zadnja i nekako očekivana informacija je da je NOK trebao biti donet u februaru, ali je odložen za MAJ 2013.

    S obzirom na to da ne postoji drugostepena komisija, žalba se može uputiti jedino zaštitniku gradjana i Ustavnom sudu Srbije na to da Pravilnik o vrsti stručne spreme nastavnika osnovne škole sužava prava u odnosu na Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.

    Prema pouzdanim izvorima ovo su jedine dve institucije koje reaguju kada su sva prethodna pravna sredstva iskorišćena.
    U ovom slučaju pošto Mita ima odgovore nadležnih institucija može da se obrati sledećim instancama i da u prilogu priloži zvaničan odgovor koji je dobio od Ministarstva, odn. Zavoda.

    Takođe potvrđeno je da NE POSTOJE zvanični uslovi, tj. kompetencije, znanja i veštine koji su potrebni za posao nastavnika, postoji "Pravilnik o standardima kompetencija za profesiju nastavnika i njihovog profesionalnog razvoja" ("Sl.glasnik", 5/2011) koji precizira ovu oblast ali se on odnosi samo na zaposlena lica i na osnovu njega se vrši stručno-pedagoški nadzor.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako je to zaista tako, da je odlozen za mesec maj, treba se insistirati da se do tada izvrši izmena i dopuna Zakona o visokom obrazovanju i konacno definisu i uvrste strukovne master studije u okviru istog, a takodje da se strukovne master studije uvrste i o okvuru NOKS-a. Sad je prilika za to.

      Избриши
    2. Слажем се. И сад да се одлучи да се уврсте струк.мастер студије, док то прође све процедуре и акредитације најраније би школе могле уписивати прву генерацију студената наредне године.

      Избриши
    3. Da se potegne pitanje strukovnog mastera dok je vreme i da se kontaktiraju KASSS, SKASSS, ASVOJ i svi ugledni ljudi i funkcioneri koji podržavaju uvodjenje strukovnog mastera.

      Избриши
  9. I taman bi NOK mogao da se donese u narednoj dekadi 21. veka.
    Strukovni master je definisan strategijom u oblasti obrazovanja i on će se uvesti novim zakonom. Sada je glavno pitanje zašto nakon 7,5 godina od donošenja zakona o visokom obrazovanja još uvek nemamo NOK. I zašto je ministarstvo prosvete obavestilo pisanim putem međunarodne institucije da Republika Srbija imao usvojen NOK, a građane Srbije obaveštava da ne postoji NOK.

    ОдговориИзбриши
  10. Струк.мастер јесте дефинисан стратегијом али до 2020.год. Тада ћемо више размишљати о пензији него о мастеру.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. А шта ради СКАССС???

      Бог каже:

      "ПОМОГНИ СЕБИ ПА ЋУ ТИ И ЈА ПОМОЋИ."

      Избриши
    2. Ne znam sta rade! Pokusao sam vise puta da saznam kontaktirajuci tu organizaciju preko meila, ali nisam dobio konkretan odgovor...

      Избриши
  11. Прекините са струковним мастером! Направите нови блог! Ми овде решавамо акуелну ситуцаију која људима гори под ногама, који су специјалисти струковних студија. Шта ви радите? Отварате нови фронт а на овом сте скоро поражени! Даме и господо, затворите овај фронт који постоји и то победом! Када ту однесемо победу онда можемо да прегрупишемо снаге на нови фронт и да водимо борбу! Како мој стари пријатењ No1 (Број Један) каже: ''Послушајте мене децо, ја сам мало стар али могу вам дати добре савете''!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Поштовани Анониман 22. фебруар 2013. 21.02,

      ако је то Ваше субјективно мишљење да се треба прекинути са причом о струковном мастеру, а очигледно да јесте, онда то мишљење задржите за себе, јер Ви као индивидуа не можете да одлучујете о судбини свих осталих који су у већини и подржавају увођење струковног мастера.

      Кад је већ кренуло решавање проблема који се тичу струковних студија, треба се борити на свим пољима, јер је сада прилика за то, а ако се чека и одлаже као што се и до сада радило, проблеми ће се брзо нагомилавати, али споро решавати, што свима нама не иде у прилог.

      Зато добро размислите пре него што било шта напишете, јер се овде ради о проблемима који се односе на све нас, а не само на пар појединаца.

      Поздрав.

      Избриши
    2. Naravno i boricemo se na svim poljima, pobogu pa svima je u interesu da se postuje Zakon i pokrene strukovni master! O tome uopste ne mora da se raspravlja! Strukovnog mastera ce biti sigurno, sto zbog Strategije obrazovanja, sto zbog Evropske unije. Ne brinite, u interesu nam je postovanje ovog Zakona o Visokom obrazovanju i pokretanje strukovnog mastera!

      Избриши
  12. Čovek je u pravu, treba pogurati novi NOKS.

    ОдговориИзбриши
  13. Bolje se aktivno ukljucite u raspravu i pokusajte da date doprinos kako bi se stvari pomerile sa mrtve tacke!

    Odgovor KASSS-a
    Zahtevi vezani za problematiku struk. spec. su upućeni Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Za informacije oko prisustvovanja Konferenciji Zavoda za zaposljavanje, Ministarstva, Kasss-a obratite se predsedniku Studentske konferencije akademija strukovnih studija Srbije Nebojši Andrijeviću, mob. 063/1087-210, e-mail: andrijevicnebojsa@gmail.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Odgovor (ne samo za Mitu): treba stvari sagledati pravilno! Strukovni master sada nije tema i napravite novi blog za strukovni master. Nemaju strukovni specijalisti problem, vec Drzava ne postuje Zakone i pravi probleme. Treba tuziti Ministarstvo i dr. organe i oni tereba da su u problemu a ne specijalisti! Treba njima napraviti problem jer ne postuju Ustav i Zakon! Mi nismo u problemu! Razmislite.

      Избриши
    2. Naravno da je strukovni master tema i da ce na dalje i biti.

      Избриши
    3. Ne lupajte vise i ne inatite se! Koliko nam je u interesu postovanje Zakona u pogledu prava strukovnih specijalista, toliko su nam bitne i strukovne master studije! Neka se neko od vas angazuje malo i pokusa nesto da pokrene sa mrtve tacke sto se tice strukovnog mastera i da ne cekamo 2020 godinu, umesto sto komentarisete u nedogled. Prijavite se za prisustvo na tom skupu i tamo cete imati priliku da se licno sretnete sa predstavnicima Ministarstva prosvete i direktno saznate, predlozite vreme uvodjenja strukovnog mastera. Strukovni master ce sigurno biti uveden, samo je na nama da izlobiramo da se to desi u narednim godinama.

      Избриши
    4. Strukovni master je bliska buducnost! Specijalisticke strukovne studije su SADASNJOST! Ako ne resimo sadasnjost, nema buducnosti! UPAMTITE!

      Избриши
  14. Ajde da se vratimo ne početak. Srbija je Zakonom o visokom obrazovanju 2005 privatila i pristupila principima bolonjske deklaracije koja kreira EUROPEAN HIGHER EDUCATION AREA - evropski prostor visokog obrazovanja.
    postulati te deklaracije su:
    1. Easily readable and comparable degrees:a qualifications framework of three cycles
    (
    1. ciklus: 180-240 ECTS bodova, Bachelor .
    2. ciklus: obično 90-120 ECTS bodova (minimum 60 na 2. ciklusu) . Master .
    3. ciklusa: Doktorske studije.. Nema ects opsega.
    )
    2. Joint Degrees
    3. Mobility - ECTS bodovi i mobilnost studenata, profesora...
    4. Recognition of Qualifications (ECTS i dodatak diplomi koji na jasan nacin prikazuju visokoobrazovni sistem
    5. Quality Assurance - da li je program akreditovan od nacionalne agencije KAPK
    6. The social dimension and equal opportunities
    7. Employability
    8. Lifelong Learning
    http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronderwijs/bologna/documents/bologna_leaflet_web.pdf
    ---------------------------
    Veoma lepa zamisao, ali umesto da se mi prilagođavamo nečemu što funkcioniše, naše Ministarstvo prosvete prilagođava bolonju nama i našem sistemu iz doba Tita i Slobe!!!

    Specijalističke strukovne studije su studije DRUGOG stepena i imaju 240ECTS (od čega 60 na drugom nivou) što bi se u stranoj dokumentaciji navelo kao MASTER LEVEL.
    Zakonom mogu naknadno uvesti i strukovne studije od 300ECTS, ali to je isto DRUGI nivo visokog obrazovanja, tako da nema svrhe (jedino ako naknadno ne ukinu specijalističke, ali to je već druga priča)






    Veoma

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tako je! Pretpostavljam, a i ne bi bilo lose resenje da se npr. nakon uvodjenja strukovnog mastera, ukinu struk. spec. studije (da se ne upisuju vise) i da na kraju ostane sistem 3 + 2 godine master studija iz odredjene oblasti. A da status i mesto strukovnih specijalista ostane u rangu drugostepenih stidija, jer ce biti svakako dosta onih koji mozda nece hteti, ili imati para da zavrse master, pa da vec svrseni specijalisti imaju mesto u sistemu koje im trenutno pripada...

      Избриши
    2. Naravno! Specijalsiticke strukovne studije posle uvodjenja strukovnog mastera nece postojati kao sto su osnovne studije ukinute i prerasle u master i vise ne postoje. Specijalisticke strukovne studije su studije drugog stepena, ljudi su ih zavrsili u skladu sa Zakonom i Ustavom i ne moze niko da se oglusi! Ko ne bude postovao zakon, treba ga javno prozvati i pokrenuti postupak pred Sudom.

      Избриши
  15. Rešavanje problema priznavanja diploma u Srbiji je usmereno na priznavanje nivoa obrazovanja, kaže za Program za dijasporu prof. dr Srđan Stanković. Zato je potrebno postojeći Zakon o visokom obrazovanju promeniti i precizirati.
    Nostifikacija, odnosno priznavanje diploma sa stranih Univerziteta u našoj zemlji je dug i skup proces i ne uvek sa pozitivnim ishodom. Šta država može da uradi po tom pitanju u emisiji Tema Srbije na vezi su govorili prof. dr Srđan Stanković, predsednik Saveta za visoko obrazovanje Republike Srbije i prof. dr Zoran Mašić, državni sekretar Ministarstva prosvete.
    „Sam naslov vaše emisije govori da smo u problemu. Govorim o tome jer sam pre sat vremena došao iz Strazbura sa sastanka Komiteta za obrazovanje Saveta Evrope čiji sam član, gde se govorilo o tome šta je Savet Evrope uradio od Lisabonske konvencije kada je proglašeno priznavanje diploma i kada je ukinuta nostrifikacija, u duhu onoga što se proklamovalo kroz Bolonjski proces i kroz proces ujedinjenja svih visokoškolskih sistema u Evropi u tzv. prostor visokog obrazovanja Evrope.

    U tom procesu koji traje od 1997. godine mi još nismo uspeli da rešimo ključni problem i da eliminišemo nostrifikaciju. To se više ne radi.

    Ključni problem je u tome da se radi o priznavanju nivoa obrazovanja. Procedura je mnogo jednostavnija. Procedura je usmerena ka tome da se za priznate visokoškolske ustanove odredi da li je nivo obrazovanja stečen na toj ustanovi ono što odgovara našem nivou znanja -ako je tamo bečelor, da li je ovde bečelor, ako je tamo master, da li je ovde master! I to je sve.

    Znajući sve o toj priči Nacionalni savet za visoko obrazovanje je relativno skoro zajedno sa Ministrastvom prosvete preduzeo korake da se naziv nostrifikacija pretoči u priznavanje diploma", kaže prof. dr Srđan Stanković, predsednik Saveta za visoko obrazovanje.

    Prof. dr Zoran Mašić se slaže, ali dodaje da će taj korak imati više faza.

    „Za to moramo imati određen zakonski okvir. Postojeći Zakon o visokom obrazovanju mora biti promenjen u određenom delu, da se jasnije precizira šta je u suštini priznavanje visokoškolskih diploma, ko to treba da radi, šta su metode i postupci, i da se odredi adekvatna cena koštanja.

    Taj posao je sada u isključivoj nadležnosti svakog Univerziteta koji je svojim statutom i aktima regulisao načine i postupke priznavanja, tj. nostrifikacije diploma. Ako imamo 16 Univerziteta, 8 državnih i 8 privatnih, toliko imamo i načina za taj postupak, što nije dobro jer mi moramo usaglasiti naše zakone sa zakonima i propisima Evropske unije, jer smo u procesu priključivanja", rekao je prof. dr Zoran Mašić, državni sekretar Ministarstva prosvete.
    Eto, čovek će sada da prevodi inostrane diplome a još nije napravio nacionalni okvir kvalifikacija i nezna se ni kako da se tretiraju naše domaće diplome.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sve se zna! Altair je u pravu! Specijalisticke strukovne studije su studije 2. stepena. Uskoro ce biti 10000 ljudi sa specijalistickim strukovnim studijama. To su ljudi kojima vec unazad godinama pripadaju odredjena prava sticanjem visokog obrazovaja 2. stepena. Drzava krsi ta prava. To treba svima reci i prozvati sve koji su do toga doveli. A sto se tice menjanja zakona o visokom brazovanju i evetualnog preciziranja , sto Bolonjaca navodi, e o tom potom! Ne moze pre zore da svane! Kada se zakon promeni, onda ce to biti nesto drugo i tim ljudima ce pripadati prava koja proizilaze iz tih izmena i dopuna zakona. Zivimo u sadasnjosti a ne u buducnosti! Znamo koji sada problem imaju studenti i svrseni studenti a sa cime ce se suociti buduce kolege vidicemo, kada do toga dodje. Prvo treba da nas zakon vazi u nasoj zemlji, nismo se ni sami sebi prikljucili a ne nekome drugom. Kome treba drzava koja ne postuje ni sopstvene propise. Kao postovacemo EVROPSKE a ni sopstvene ne postujemo? Da nije zalosno, bilo bi smesno! Izadjite u javnost, budite hrabri! Nemate rezervni zivot (a ni rezervnu drzavu). Poruka za one koji nemaju snage da zavrse posao do kraje je: SKLONITE SE! Cenjeni profesori kako Vam je sve ovo promaklo? Kako to da predajete po 200-300% fond casova na drzavnim, privatnim i inostranim visokoskolskim ustanovama (BiH, RS, CG). Molim Vas da se sklonite jer ocigledno je da treba nesto moenjati a to ste Vi cenjni profesori koji ste stali na pola puta! Mene bi bilo sramota da sam na Vasem mestu! Vasa odgovornost je visestruka jer sve ovo znate a nista ne preduzimate!

      Избриши
    2. Тачно је да су специјалистичке струковне студије ДРУГИ ниво високог СТРУКОВНОГ образованја, али треба бити и реалан и тражити да се послови систематизују за ту врсту образованја, а не да се тражи само ЕКСПЛИЦИТНО признаванје 7/1 за специјалистичке струковне студије које никад то неће бити.

      Закон о високом образовању јасан:

      -Студије на Вишој школи до три године 6/1 = 180 еспб 1 ниво ВСО

      -Специјалистичке струковне студије 6/2 = 180еспб + 60 еспб 2 ниво ВСО

      -Трогодишње студије на факултету = 180 еспб 1 ниво ВАО

      -Студије на факултету од 4-6 година 7/1 = 300 еспб (мастер диплома) 2 ниво ВАО

      -Специјалистичке академске студије 7/2 = 360 еспб 2 ниво ВАО

      -Докторске студије 8 = 480 еспб 3 ниво ВАО

      {BAO- високо академско образовање }
      {ВСО- високо струковно образовање }


      За сда је овако, а када и да ли ће да се промени то је сада питанје за СТРУЧНУ јавност. Ја мислим да треба да остане овако.

      Избриши
    3. Ja mislim da ti to nece poverujev studenti koji su studirali na Fon-u, Fakultet tehnnickih nauka Novi sad i na vecinu medicinskih fakulteta gde su studenti 4 ili 5 god na specijalistickim strukovnim studija i okanise pisanja dezinformacija i svoje komplekse leci na drugim mestima

      Studije 1 stepena su:
      - osnovne strukovne 180 ESPB
      - osnovne akademske 180-240 ESPB

      Studije 2 stepena su:
      - master akademske 60-120 ESPB
      - SPECIJALISTICKE STRUKOVNE 60 ESPB
      - specijalisticke akademske 60 ESPB

      Studije 3 stepena su:
      - doktorske akademske studije 180 ESPB

      http://www.uns.ac.rs/sr/zakon/zakonPreciscen2012.pdf

      Ako si pismen a sumnjam da jesi procitaj procitaj clan 25 zakon o visokom obrazovanju tamo sve lepo pise...

      Избриши
    4. Sujetni,pročitajte:

      Struktura master programa

      Bolonjskom deklaracijom, u zemljama Evrope, uvodi se bačelor diploma u trajanju od tri i/ili četiri godine osnovnih akademskih studija, kao i master diploma, koja podrazumeva postdiplomske studije u trajanju od jedne ili dve godine - pod uslovom da ste prethodno stekli bečelor diplomu, ili u ukupnom trajanju od 5 godina (300 ECTS kredita)za integrisane studije. Zakonom o visokom obrazovanju, master studije, kao studije drugog stepena, izjednačene su sa VII-1 stepenom stručne spreme koji se sticao po prethodnim nastavnim programima.

      http://sr.wikipedia.org/sr/Master_(diploma)
      __________________________________________________________________

      Sve ispod 300 espb pripada VI (šestom) stepenu stručne spreme.

      Dakle vi ste dezinformisani.

      Избриши
    5. Ti si poima nemas i osnovne akademske studije u trajanju od 4god i specijalisticke strukovne studije su trenutno 7/1 stepen ko nezna neka pita u NSZ...

      Избриши
    6. Trebate biti realni io priznati da ne znate osnovne stvari! Specijalisticke strukovne studije su novi vid obrazovanja u nasoj zemlji i u rangu su 7.1 stepen strucne po starom. Na zalost master studije su izjednacene sa 7.1 stepenom tako da osnovne akademske studije i ako su 240 esp bodova nisu u rangu mastera tj. 7.1 strepena strucne spreme. Takav je zakon. Mora da se postuje kakav god da je jer ne sme da se ne postuje! A ako se ne postuje snosice sankcije oni koji ga ne postuju! A ako se bude menjao zakon u buducnosti onda ce u buducnosti i proizvoditi pravna dejstva! Za sada je sve jasno, samo treba oznaciti krivce za ne sprovodjenje zakona i sankcionisati! Tako mora i ne sme biti drugacije!

      Избриши
    7. Bas tako, slozio bih se sa prethodnim komentarom. Vec je vecini jasno da su struk. spec. u rangu drugostepenih studija i o tome vise nema potrebe da se polemise. Ja sam sa tri godine imao VI 2 stepen, pa bih po tom kao specijalista trebao da imam VI 3 stepen koji ne postoji! Razmisljaj malo pre nego sto pises gluposti koje nemaju veze sa realnoscu a i sa Zakonom

      Избриши
    8. MITO,
      ti nisi nikako mogao da imaš VI-2 posle trogodišnjih studija JER su studije na Višoj školi do tri godine (dve,dveipo i tri godine) izjednačene sa trogodišnjim strukovnim studijama (180 espb). Zna se da je Viša škola (dve,dveipo i tri godine) = VI-1 sss !

      Избриши
    9. Nemas ti poima i ne siri dezinformcije ako nesto neznas bolje nista ne pisi i ne leci komlekse na na ovom blog-u, a ako te interesujev stepeni stucne spreme odi u nacionalnu sluzbu za zaposljavanje oni ce ti sve objasniti.

      Ja sam specijalizirao na Visokoj poslovnoj skoli i stekao strucni naziv ( specijalista strukovni inzenjer elektrotehnike i racunarstva, II stepen visokog obrazovanja ) i na NSZ kada sam se prijavio rekli su mi da za moje zanimanje ima sifra i u radnoj knjizici su mi upisali 7/1 stepen...

      Избриши
    10. @.. Анониман 25. фебруар 2013. 17.54
      Znam sta govorim i sa trogodisnjim studijama imas VI 2 stepen. Znam iz licnog iskustva, gde god pitas to ce ti reci! Pogresno si informisan

      Избриши
    11. Usklađivanje stečenih akademskih, stručnih, odnosno naučnih naziva
      Član 127

      Stručni, akademski, odnosno naučni naziv stečen prema propisima koji su važili do stupanja na snagu ovog zakona, u pogledu prava koja iz njega proizlaze, izjednačen je sa odgovarajućim stručnim, akademskim, odnosno naučnim nazivom utvrđenim ovim zakonom, i to:

      1) stručni naziv stečen završavanjem:

      - studija na višoj školi, u trajanju do tri godine, izjednačen je sa stručnim nazivom iz člana 95. stav 3. ovog zakona,

      - dela studijskog programa osnovnih studija na fakultetu, čijim završavanjem se stiče prvi stepen visokog obrazovanja, izjednačen je sa stručnim nazivom iz člana 95. stav 1. ovog zakona,

      - osnovnih studija na fakultetu, u trajanju od tri godine, izjednačen je sa stručnim nazivom iz člana 95. stav 1. ovog zakona,

      - osnovnih studija na fakultetu, u trajanju od četiri do šest godina, izjednačen je sa akademskim nazivom iz člana 95. stav 6. ovog zakona;

      2) akademski naziv stečen završavanjem:
      - specijalističkih studija na fakultetu izjednačen je sa stručnim nazivom iz člana 95. stav 4. ovog zakona;
      __________________________________________________________________

      Stručni, akademski i naučni nazivi Član 95

      Stav 1.
      Lice koje završi osnovne akademske studije u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, odnosno u trajanju od najmanje tri godine stiče stručni naziv sa naznakom zvanja prvoga stepena akademskih studija iz odgovarajuće oblasti.

      Stav 2.
      Lice koje završi osnovne akademske studije u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, odnosno u trajanju od najmanje četiri godine i lice koje ostvari najmanje 240 ESPB bodova na akademskim studijama prvog i drugog stepena, stiče stručni naziv "diplomirani" sa naznakom zvanja prvog stepena akademskih studija iz odgovarajuće oblasti.

      Stav 3.
      Lice koje završi osnovne strukovne studije stiče stručni naziv sa naznakom zvanja prvoga stepena strukovnih studija iz odgovarajuće oblasti.

      Stav 4.
      Lice koje završi specijalističke akademske studije stiče stručni naziv specijalista sa naznakom zvanja drugog stepena akademskih studija iz odgovarajuće oblasti.

      Stav 5.
      Lice koje završi specijalističke strukovne studije stiče stručni naziv specijalista sa naznakom zvanja drugog stepena strukovnih studija iz odgovarajuće oblasti.

      Stav 6.
      Lice koje završi diplomske akademske studije stiče akademski naziv master sa naznakom zvanja drugog stepena diplomskih akademskih studija iz odgovarajuće oblasti.

      Избриши
    12. Zaboravite na 6/2 stepen stručne spreme! To ne postoji i nemojte samo praviti još veću zbrku. Ne postoji 6/2! OK?

      Избриши
    13. Pa specijalizacija "daje" podstepen strične spreme. U ovom slučaju je to VI-2, dok kod akademske specijalizacije je to VII-2.

      Zašto se toliko dize prašina oko toga ? Predhodni komentar je Zakon o visokom obrazovanju i u njemu jasno piše da je:

      viša škola do tri godine = VI-1 = 180 espb (strukovnih studija)

      Избриши
    14. Ti jednostavno nisi normalan...

      Избриши
    15. ALI ne prevodi se novi/bolonjski sistem gradacije visokog obrazaovanja u stari sistem stru;nih sprema, već obrnuto !!!

      Избриши
    16. Da, definitivno covek nije normalan!

      Избриши
    17. @mita25. фебруар 2013. 18.38

      Postovani, jedni ovde ko nema pojma o cemu pise ,ko nema pojma o zivotu i svetu oko njega, ko leci komplekse i namerno siri dezinformacije ste Vi. Vi i samo Vi. To je jasno kao sto je jasno da preko noci nece biti dan a preko dana nece biti noc. Ja sa 180espb na visokoj strukovnoj sam imao VI2 stepen a sa specijalisitckim strukovnom studijama sam 7 stepen visokog obrazovanja, isto ranga kao i student koji zavrsi 4 godine faksa, samo malo "jaci" i isto tako u rangu kao student koji ima master akademske studije ali malo "slabiji.
      Ako Vas intelekt dovoljno moze da razaznaje slova i slike, u nekom od mojih postova imate slike i linkove od relevantnih domacih i stranih institucija.
      A posto je Vas intelekt izgleda daleko ispod nivoa racionalnog coveka ukratko cu Vam prepricati: Vise skole vise ne postoje, visoke skole strukovnih studija pruzaju diplomu visoke strucne spreme kao i fakulteti samo sto su na fakultetu akademske a na visokoj skoliko strukovne studije. Kao sto na faxu moze da se dobije diploma visokog obrazovanja posle 3 godine, tako su i strukovne specijalisticke studije studije II stepena visokog obrazovanja, bas kao i master /postdiplomske akademske studije.
      Srdacan pozdrav,
      Bulbuderac.

      Избриши
    18. @ Bulbuderac... Mislim da si se obratio na pogresnu adresu, meni je sasvim jasno da sam kao struk. specijalista zavrsio drugostepene studije, koje su po Zakonu o Visokom obrazovanju u rangu sa Master studijama.

      Избриши
    19. Ja mislim da treba da se brisu oba komentara (Bulbuderac i Mita) mislim da njihovo omalovazavanje strukovnih studija nije na mestu.
      Sta ovom "Bulbudercu" znači "isto tako u rangu kao student koji ima master akademske studije ali malo "slabiji" ? On čovek ne zna da smo mi isti stepen stručne spreme.

      On hoće namerno da omalovažava strukovne studije, a "Mita" ga podržava...

      Strašno !!!

      Избриши
    20. Imas ga pravo!

      Избриши
    21. @Анониман28. фебруар 2013. 20.10

      Mislio sam da ima samo jedan (Mita) koji nema pojma da cita sta pise i u redovima i izmedju redova, ali pogresih. To "
      isto tako u rangu kao student koji ima master akademske studije ali malo "slabiji"" znaci da je to isti nivo, isto II nivo visokog obrazovanja ali mi racio kaze da nije isto 240 i 300espb bodova. Jel da da to nije isto? Mita je kompleksas koji misli da je jedan dan proveden na fakultetu dovoljno da se ima 7 stepen a da ni 240espb bodova sa specijalistickim strukovnim studijama uz prosek iznad 9.0 nije dovoljno za vise od 6 stepena. Jos nesto, ja licno imam zavrsene specijalisticke strukovne studije iz oblasti ekonomije te jako dobro znam gde je moj nivo strucne spreme i sta predstavlja. 2 ce uvek biti vise od 1, II nivo visokog obrazovanja ce uvek biti vise cenjen od I nivoa. 240espb sa osnovnim akademskim studijama nikad nece biti u istom rangu sa 240espb (180+60) stecenih kroz II nivo visokog obrazovanja, master akademskih studija ce uvek biti u istom nivou kao i specijalista strukovnih studija/profesionalni master. Ako ce vam biti lakse da razumete: dipl. ekonomista/struk.ekonomista < master ekonomije/strukovni specijalista ekonomije < dr. ekonomskih nauka
      Drugi put pazjivo procitaj sta pise, probaj da razumes srz misli pa tek onda iznesi komentar. Sacuvaces nas nepotrebne mucnine i neekoloske komunikacije.
      Srdacan pozdrav,
      Bulbuderac.

      Избриши
    22. Ja mislim da je ova vaša rasprava apsolutno nepotrebna i kontraproduktivna.
      Gubimo i vreme i živce ovakvim raspravama gde sami sebi i drugima dokazujemo nešto.
      Okrenimo se temama kako stići do cilja, koga animirati, koga forsirati da se npr što pre usvoji NOKS ili promeni pravilnik ....

      Tražio sam pomoć da sastavimo pismo koje bi smo poslali "Zaštitniku građana". Niko se nije javio.

      Mita je tražio ko će ići na sastanak sa KASSS, Ministarstvom prosvete i drugima, da li se neko javio?


      Ako mislite da će drugi da vam završe sav posao, varate se.

      Избриши
    23. Altair u pravu su! Kao prvo ja nikada nisam omalovazavao spec. struk. studije, vec i sam pokusavam da nesto uradim po pitanju nepravde oko trenutno vrednovanju istih! Mita tj ja nisam kompeksas vec HOCU I SMATRAM da Zakon mora biti isti za sve i da su struk. spec. studije u istom statusu (rangu) kao i master akademske, samo se neko u drzavi pravi corav i to ne primecuje ili ne zeli da prizna! Bolje se bacite na posao i pokusajte nesto konkretno da uradite kako bi se stvari pomerile sa mrtve tacke (usklade pravilnici sa Zakonima...) Imao sam najbolju nameru i imacu je, jer je i meni kao struk. spec. stalo do toga da se ova situacija vec jednom razresi i da se nase diplome vrednuju kako treba, kako kaze Zakon! Ja vec npr. idem na jedan sastanak na kom bi trebali da formiramo radnu grupu u vezi ovog problema! A sto se tice sastanka KASSS-a, i dalje se niko nije javio da licno ucestvuje u diskusiji!!

      Избриши
  16. Dablinskim deskriptorima je jos 2004. god. opisano da se na II nivou visokog obrazovanja stiče produbljenije znanje. Znam ne pothranjuje akademsku sujetu ali je tako, II je više od I.

    ОдговориИзбриши
  17. За разлику од виших школа и академија, универзитете карактерише интересовање за широки спектар области. Типичне су класичне хуманистичке студије филозофије (филологија и историја), познате још у античко доба, затим медицина, теологија и право. До ренесансе, природне науке и математика су предаване као гране филозофије. Више школе и академије се обично концентришу на само једну област, попут технологије, уметности или медицине. Технички универзитети нуде велики избор предмета, али се концентришу на инжињерске дисциплине.

    Универзитетско образовање се заснива на науци и њеној примени у професионалној пракси. Колеџи-Више/Високе струковне школе се такође баве образовањем, али немају право да додељују докторске титуле.

    http://sr.wikipedia.org/wiki/Универзитет
    _______________________________________________________

    У Републици Србији одлуком Српског Парламента (Одредба става 2.), статус оних који су дипломирали пре почетка Болоњског процеса је сада евивалентна нивоу Мастера у ЕУ.[2] С обзиром на то да су Мастер студије круна дипломских студија

    http://sr.wikipedia.org/wiki/Магистар
    _______________________________________________________

    Мастер диплома = VII-1 = минимум 300 еспб.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Altair brisi ove dileje!

      Избриши
    2. o kakvim visim skolama ti pises? To ne postoji 7,5 godina! Iz koga si ti filma? Jel znas da su master studije i jesu diplomske studije. Osnovne akademske studije (180-240 bodova) su do dpilomske studije i ne pise se zavrsni rad. Takodj]e na osnovnim strukovnim studijama ne podrazumeva se izrada zavrsnog rada jer su do dpilomske studije ali specijalsiticke strukovne studije podrazumevaju izradu specijalsitickog rada jer su studije 2. stepena. Mnoge visokoskolske ustanove krse i ovde zakon zarad ulaska profesora u komisije (koje su placene) i teraju studente da pisu zavrsne radove i ako nisu u zakonskoj obavezi! To je realnost a ovo sto neki pisu je demagogija.

      Избриши
  18. Ima li nekog da sastavi pismo koje bi smo poslati "Zaštitniku građana" ?

    ОдговориИзбриши
  19. Анониман4. март 2013. 01:43

    Kako akademske cetvorogodisnje mogu biti VII 1, ako spadaju u prvi stepen visokog obrazovanja? Nije mi logicno da osnovne i master akademske studije budu isti stepen strucne spreme. Ako je master VII 1, onda osnovne jedino mogu da budu manje od toga.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман5. март 2013. 14:31

      Па и нису и не могу бити! То што неко незаконито их води тако, за то треба да одговара! Државе је и ту наравно неефикасна! Нормално да ако је стари 7/1 = мастер данашњи онда, стари 7/1 не може бити једнак и са основним академским студијама! Али Динкићеви стручњаци који воде НСЗ (а и ПУПС) не маре! Мислио сам да ће СНС да то мало прочешља али и они су легли на руду!

      Избриши
    2. Ради се на томе да ипак 4 год. бечлори (240БОД.) буду припојени другом нивоу студија. За то се лобира већ дуже време са највећег државног врха. Живи били па видели. И њима ће се дати седми степен. Прекопираће правила из Црне Горе (тамо степен струч. спреме одређује број семестара које си похађао а не ниво студија - све 3 год. је 6. степен, све 4 год. је 7. степен, све 5 год. је 7-2 степен).

      Избриши
    3. Mi ovde trazimo da se sprovodi zakon sada i odmah! Zakon je na snazi od septembra 2005. godine i vec 7 godina se krsi, odnosno zadnje 4 gdine od kada su izasli prvi strukovni specijalisti. Molim Vas nemojte vise da nas uporedjujete sa drugim zemljama u okruzenju, a pogotovo sa onima koje nisu u EU, jer to kako je kod njih je njihov problem a ne nas! Uvek se treba uporedjivati sa boljima od sebe a ne gorim! A jednoga dana kada ''prekopiraju'' zakoni iz Crne Gore javite se pa cemo tada o tome raspravljati! A sada nemojte vise o tome! A ti na vrhu, kada padnu sa vrha bolece ih vise nego nas koji smo sad u parteru!

      Избриши
  20. Da li ovde na blogu ima ljudi koji su clanovi (predsednici, zamenici) neke od strukovnih organizacija, koji bi hteli da se ukljuce i postanu clanovi radnog tela za resavanje trenutnog statusa struk. specijalistickih studija? Ako ima takvih, molio bih da mi se jave putem mail-a: mitrevski21@gmail.com Bilo bi dobro da mi se javi vise organizacija (predstavnika), kako bi "borba" bila sto efikasnija. Za sada bi u toj borbi ucestvovali ASVOJ, Drustvo sanitarno-ekoloskih inzenjera Vojvodine, pojedinci...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema nikog ili niko nije zainteresovan za resavanje ovog, mogu slobodno reci, najveceg problema sa kim se suocavaju svrseni studenti strukovnih studija?

      Избриши
  21. Анониман21. март 2013. 21:19

    Ima li nekih novosti da ce uvesti specijalisticke strukovne studije na nase fakultete , ili nas jos zavlace ?

    ОдговориИзбриши
  22. Анониман25. март 2013. 10:47

    Kao i sve u ovoj banana državi, tako i zakoni služe samo kao paravan da je sve ok, a svi poslovi idu nekim drugim tokovima.
    Bolonja se zasniva na 3+2 preporuci, ali ne naši su pametniji.

    Visokoškolske ustanove su dobile preporuku od Ministarstva prosvete da nijedan trogodišnji program neće proći akreditaciju !

    Tako da džaba se bunite. Ministar Žarku MNE Obradović će vas svesti na VI stepen, hteli vi to ili ne.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, da jebe oca, NECE! Ako je u pitanju on ili intelektualci Srbije: e onda biramo da se on pakuje u Titograd pa neka tamo usavrsi njihovo skolstvo!

      Избриши
  23. Одговори
    1. Na primer, Crnogorci su napravili kompromis između starog i novog (bolonjskog) NOK-a. Oni stepen stručne spreme ne određuju po nivou studija već po broju pohađanih semestara.
      Sve trogodišnje diplome su 6. stepen st. spreme.
      Sve četvorogodišnje i petogodišnje diplome su 7-1/7-2 stepen st. spreme.


      Избриши
    2. ODLICNO! Idi odmah u Crnu Goru i nostrifikuj diplomu i ne vracaj se vise! Moras da znas da je zakon vid dogme! Zakon mora da se sprovodi! Ako se ne sprovodi, e onda se zna i koje kriv i za to ce odgovarati!

      Избриши
    3. Pa ljudi, kako ne shvatate da se kod nas teži istom rešenju (kao u Crnoj Gori). Mi nikad nećemo pratiti Evropu već stalno pravimo neka svoja hibridna izopačena pravila. Pozamašan broj zakona je u Srbiji mrtvo slovo na papiru. Uostalom,što se bunite kada će nama strukovnim specijalistima biti omogućen 7. stepen kao i četvorogodišnjim akadem. bečlorima. Čak i ovo iskrivljeno rešenje ide svima na ruku. E sad to što sve nije baš po evropskim pravilima (gde akad. četvorog. bečlori nisu 7. stepen, a strukov. spec. definitivno jesu) to je sada neka druga priča, ostaje jedino pitanje da li smo spremni da prihvatimo NEevropska rešenja ako nama idu u korist (to je pitanje morala).

      Избриши
    4. Moralisto, da ti nesto kazem: to sto je iskrivljeno je iskrivljeno! Ti i ja nismo pisali te zakone! Zakoni su tu da nam omoguce da nesmetano zivimo! Mi pozakonu jesmo 7.1 strucne spreme i to pisemo na ovom blogu. Ja sam i pacifista ali o tome ne pisem na ovom blogu! I cetvorogodisnje osnovne studije (po starom zakonu) su 7.1 kao i master i kao nase strukovne specijalisticke. Sta su osnovne akademske studije to ne znam samo znam da ne mogu biti 7.1 jer nisu ni osnovne studije (po starom zakonu), ni master studije a bogami ni nase strukovne specijalisticke. RADI SE O KLASICNOJ ''NAVLAKUSI''. PROFESORI I DEKANI SE BORE ZA SVOJE PRIVILEGIJE I TO SU OSTVARILI A TO STO SU IZMANIPULISALI STUDENTE OSNOVNIH AKADEMSKIH STUDIJA OCIGLEDNO DA NIKOGA NIJE BRIGA!!! PA LEPO JE I TO NE DAVNO NAPISAO KOLEGA KOJI JE POSLE VISE PEDAGOSKE SKOLE UPISAO PREDAGOSKI FAKULTET I DIPLOMIRAO I MISLIO DA JE TAKO SACUVAO RADNO MEST!? ''KADA ONO, MEDJUTIM!!'' OSTAO JE U ISTOM RANGU TJ. 1. STEPRNU VISOKOG OBRAZOVANJA I SADA MORA DA KESIRA JOS NEKU ''SICU'' ZA MASTER!!! PROFESORIMA A I DEMKANU JE VEROVATNO JAKO ZAO STO SU IZGLASALI TAKAV ZAKON IZ OBLASTI OBRAZOVANJA ALI ZAKON SE MORA POSTOVATI! TO SU LJUDI OD REDA I ZAKONA! MEDJUTIM KADA KOLEGA ''ISPLJUNE'' SKOLARINU I KOJI DINAR ZA UDZBENIKE, BICE MASTER I TADA CE BITI SVIMA LEPO A I PO ZAKONU!

      Избриши
  24. @Анониман06. април 2013. 00.38
    A ja sam cuo da ce sve ispod 4 godine fakulteta da se vodi kao osnovna skola ili eventualno vrtic i da ce imati samo 1 i 7 stepen strucne spreme (sarkazam prim. aut.) Postovani, ocito je da imate veliki problem ili ste nedovoljno pismeni da citate valjane akte, tabele i linkove koje postavljaju oni koji za razliku od Vas imaju nesto u glavi, ili ste jednostavno bezobzirni pa sirite dezinformacije kako bi ste imali ikakavu popularnost jer ste u stvarnom zivotu popularni kao januarski sneg na kamcatki... Sumnjajuci u Vas intelektualni kalibar bicu slobodan da Vam skratim sve u jednoj recenici: Spec. strukovne studije su studije 2.stepena visokog obrazovanja po nasim i EU zakonskim okvirima, kod nas je problem u podzakonskim aktima i pravilnicima koji su pisani 90-tih godina proslog veka.
    Srdacan pozdrav,
    Bulbuderac

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako novi NOK akademskim četvorogodišnjim bečlorima podari 7. stepen st. sprem., to nikako neće ići u korist strukovnim specijalistima (koji bi takođe bili 7. stepen). Problem bi nastao jer bi na tržištu rada ove dve diplome bile skoro iste pa bi poslodavci rađe uzimali akademce nego specijaliste. To bi se desilo jer su strukovne specijalističke studije novi vid zvanja pa su poslodavci skeptični. A da napomenem i to da će akademskih bečlora biti mnogo više od strukovnih specijalista na trž. radne snage. To bi značilo da bi oni bili veća konkurencija strukovnim specijalistima pri zapošljavanju (čak veća konkurencija i od akad. mastera).

      Избриши
    2. Sta ce da podari, ni to ne znamo! Ali radi se o tome da akademski 4. godisnji becelori su 1. stepen visokog obrazovanja a da smo mi strukovni specijalisti 2. stepen visokog obrazaovanja. Oni imaju svoja prava po zakonu, nas se puno ni ne ticu ali ih kolegijalno podrzavamo da zastite njihova prava u skladu sa zakonom! Mi strukovni specijalisti imamo svoja prava u skladu sa zakonom i ta prava nam se krse. I to kao sto kolega kaze podzakonskim aktima i novim i starim (jer u ministarstvima jos sede oni stari) se derogira zakon i urusavaj prava strukovnih specijalista. O tome ovde obnarodujemo i trazimo i krivce za to da hitno otklone sve sto ugrozava ljudska prava i slobode po osnovu obrazovanja. Budimo uporni jer ne mogu jos dugo da izdrze da skrivaju istinu od javnosti i domace i strane. GOTOVI SU!

      Избриши
    3. Otprilike tako je, samo sto monstrumi urusavaju sistem do kraja i nesrecno ministrstvo stalno donosi nove i nove pravilnike u sprotnosti sa zakonom. Mislim da je to i organizovano i da se ciljano radi kako bi utrli svaku mogucnost korekcije. Ne moze se vise nista korigovati, sve mora iz pocetka da se uradi. Sve su upropastili sto se upropastiti moze!

      Избриши
    4. Ako jednog dana uvedu strukovni master, ne verujem da će strukovni specijalisti automatski postati masteri, već će verovatno tražiti od njih da upišu petu godinu I NARAVNO SVE TO DEBELO PLATE. :(

      Избриши
    5. Ja verujem da nece! One ce po automatizmu kao i osnovne akademske prerasti u MASTER i prestati da postoje kao i osnovne. Samo prerasce u strukovni master. Necemo dozvoliti da nas namagarce kao u pocetku kolege sa osnovnim studijama da ih toboze izjednacavaju sa mesterom ili visu skolu toboze da izjednacavaju sa becelorom! A zasto verujem da nece? Pa necemo im to dozvoliti! Ima nas dovoljno i imamo dovoljno mozga da uspemo u nasim nastojanjima.

      Избриши
  25. Srbija je crna rupa tumačenja bolonje.:)Ja sam ubeđen da ljudi koji odlučuju o obrazovanju dobro shvataju šta piše u novom zakonu ali svesno krše pravila. Taj lobi je delovao za vreme prošle vlasti, a bogami i sadašnje. Ja prosto ne vidim način kako se adekvatno boriti protiv takvih ljudi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ustavnio sud Srbije je zakon za sve! Treba ih tuziti tj. od USS traziti da li su ta podzakonska akta u saglasnosti sa Ustavom, zakonima i medjunarodnim normama. Naravno da nisu, samo moramo to dobiti i zvanicno! A ONI SU JEDINO SVESNI DA DRZAVA NE FUKCIONISE I DA NE POSTOJE SANKCIJE ZA MINISTRE KOJI DONOSE TAKVA PODZAKONSKA AKTA ILI VLADU ILI SKUPSTINU SRBIJE KOJA NE USAGLASAVA STARE ZAKONE SA NOVIM USTAVOM I MEDJUNARODNIM NORMAMA. ZA TE LJUDE NE POSTOJI SANKCIJA I ZATO SE BAHATO PONASAJU. PS Jedino im je bitno da donose setove Zakona iz oblsati finansija!

      Избриши
  26. Obavestavam sve koji prate desavanja u sferi visokog obrazovanja o sledecem: vecina fakulteta u Srbiji i privatnih i drzavnih upisuje studente na tzv. OSNOVNE STUDIJE!!! Molim Vas da ne nasedate jer se na OSNOVNE STUDIJE ne upisuje od 2005. godine. Od 2005. godine pa na ovamo upisuje se na OSNOVNE AKADEMSKE STUDIJE koje nisu OSNOVNE STUDIJE. Osnovne studije su izjednacene sa masterom i u rangu su 2. stepena visokog obrazovanja a osnovne akademske studije su studije 1. stepena visokog obrazovanja. Fakulteti namerno koriste posrnulost drustvenog sistema da se obarcuna sa nepravilnostima i dovode studente u zabludu. Zato vam ovo pisem, pa da bi se stalo u kraj nezakonitim radnjama u preduzecima (drzavnim, drustvenim i privatnim) da zaposljavaju ljude sa osnovnim akademskim studijama na radnim mestima gde se trazi zavrsene cetvorogodisnje osnovne studije (po starom zakonu) ili studije 2. stepena po novom zakonu (gde pripadaju i specijalisticke strukovne studije). Molim Vas da o ovim cinjenicama obavestite sve organe uprave koji mogu da se obracunaju sa ovakvim neustavnim i nezakonitim radnjama. Ako niste u prilici da odreagujete onda makar primite k znanju ovu cinjenicu da tj. da Vas ne prevare. Ako me pitate da li OSNOVNE STUDIJE jos postoje, moj odgovor je DA, DO KRAJA 2013/2014 godine kada su svi koji su upisali fakultet pre 2005. godine moraju da diplomiraju. Posle toga prestaju da postoje! Nadam se da cemo uspeti da istinu plasiramo na videlo jer se vesto skriva i cak Ministarstvo prosvete ne reaguje na ove nezakonitosti!

    ОдговориИзбриши