петак, 9. фебруар 2018.

Komentar na NOKS web prezentaciju http://noks.mpn.gov.rs


Kako i dalje još uvek nema Izveštaja sa javne raprave o Nacrtu zakona o NOKSU, što stvara opravdanu sumnju da se tekst nacrta menja.

U međuvremenu  pojavila se i nova web prezentacija NOKS-a na http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat

Naravno u toj prezentacija ima i namernih ili nenamernih grešaka.

http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/uporedna-tabela-nivoa-kvalifikacija-i-vrsta-obrazovanja/

http://noks.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2017/08/nivoi_i_deskriptori.pdf


Nije u skladu sa Nacrtom zakona o NOKSU jer član 47. Ekvivalentnost postojećih kvalifikacija nije dosledno prenešena , naročito za SSS stav 7 tačka 4!

Еквивалентност постојећих квалификација
Члан 47.
Степени стручне спреме, односно степени образовања, стручни, академски и научни
називи стечени према прописима који су важили до ступања на снагу овог закона,
еквивалентни су са нивоима НОКС утврђеним овим законом, и то:
...
7) стручни назив стечен завршавањем:
(1) студија на вишој школи, у трајању до три године, који је до ступања на снагу овог 
закона у погледу права која из њега произлазе био изједначен је са стручним називом првог 
степена струковних студија, еквивалентан је са нивоу 6.1 НОКС-а;
(2) дела студијског програма основних студија на факултету, чијим завршавањем се 
стиче први степен високог образовања, а који је до ступања на снагу овог закона у погледу 
права која из њега произлазе био изједначен је са стручним називом основних академских 
студија обима од најмање 180 ЕСПБ бодова, еквивалентан је нивоу 6.1 НОКС-а;
(3) основних студија на факултету, у трајању од три године, који је до ступања на 
снагу овог закона у погледу у погледу права која из њега произлазе био изједначен је са 
стручним називом основних академских студија обима од најмање 180 ЕСПБ бодова, 
еквивалентан је нивоу 6.1 НОКС-а;
(4) специјалистичких струковних студија другог степена у складу са Законом о 
високом образовању („Службени гласник РС“, бр. 76/05, 100/07 – аутентично тумачење, 
97/08, 44/10, 93/12, 89/13, 99/14, 45/15 – аутентично тумачење, 68/15, 87/16 и 88/17 – др. 
закон), еквивалентан је нивоу 7.1 НОКС-а;

Čime se ugrožavaju prava naših kolega. 
Molim sve da ulože "protesne NOTE" i alarmiraju nadležne.
Poželjno bi bilo da Udruženje pošalje protest ministarstu i samom ministru.

kontakt email : nok@mpn.gov.rs




173 коментара:

  1. Možda ne bi bilo loše da sastavite kraći tekst te Note, da bi svi poslali u sličnoj formi ( a ne da lutamo i razvodnjavamo suštinu).

    ОдговориИзбриши
  2. Ja ne razumem sta je sporno u clanu 47 sto se tice specijalistickih strukovnih studuja.

    ОдговориИзбриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  4. Ima li predsednice žive,ima li kontakt u vezi sa NOKS-om,ovo sto je na web stranici njihovoj nije uvažio član 47,daj da se borimo ljudi,ne smeju nas prevariti samo zbog naše neorganizovanosti,sve predhodne studije ispostovane osim naših,hajde da pokažemo zube.......

    ОдговориИзбриши
  5. Već vidim da će ovde da se napravi haos i da će ljudi imati problema nakon usvajanja pa ce samim tim pljustati i tužbe.

    ОдговориИзбриши
  6. Nigde na tom glupom sajtu nema ni da je nacrt u toku odmah oni objavili neke tabele,ovo je divljaštvo,hitna intervencija predsednice udruzenja ako postoji jer se ne oglašava,traži sastanak u ministarstvu daj da se izborimo za ono sto nam pripada samo mi nism to uradili u smislu da se izborimo za pravo kje nam pripada......

    ОдговориИзбриши
  7. Treba da se skupi nas deset hiljada koji smo prevareni i da odemo ispred skupštine, nema nam druge... U ovod državi ako ćutiš prevariće te!

    ОдговориИзбриши
  8. POGLEDAJTE SADA OVU PAPAZJANIJU! OVO JE NPR. DANASNJI KONKURS ZA VASPITACA. SSS 1. STEPEN VISOKOG OBRAZOVANJA. DA LI SMO 1. ILI 2. STEPEN PITANJE JE SADA? OK OVO JE REGULARNO AKO SE UZMU ZADNJE IZMENE I DOPUNE ALI STA CEMO NAS 1000 ILI 2000 SSS VASPITACA KOJI SU ZAVRSILI ILI ZAVRSAVAJU SSS? GDE SMO MI NESTALI? OVO JE SVE VELIKA ZAJEBANCIJA I STVARNO CEMO MORATI PRED SKUPSTINU DA NAS VIDI I SVET O CEMU SE OVDE RADI! MOZDA CE SE NJIH POPLAŠITI ZBOG INTEGRACIJA JER NAS NECE.
    УСЛОВИ: да кандидат има образовање стечено на студијма другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије), односно на основним студијама у трајању од најмање четири године по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године или на студијама првог степена (основне академске, основне струковне, специјалистичке струковне студије), студијама у трајању од три године или више образовање - васпитач
    PS
    A MEDICINARI SU FENOMEN! MINISTRI PREDAJU NA MEDICINSKIM FAKULTETITIMA GDE SE ODVIJAJU SSS KAO I REKTOR BUMBAŠIREVIĆ I NEMA IH U KATALOGU! TRAGEDIJA GRADJANA SRBIJE SE NASTAVLJA NA SVIM POLJIMA OA I NA OVOM!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. imam odgovor iz ministarstva ydravlja dr Mire Vucevic A TO JE :
      DA SU VISA I VISOKA MEDICINSKA SKOLA IYJEDNACENI
      DA SE MINISTARSTVO ZDRAVLJA NIJE KONSULTOVALO KAD SU AKREDITOVANE SPECIJALISTICKE STRUKOVNE SKOLE. DA SU PROFESORI IZ TIH SKOLA PROIZVELI KADAR KOJI ZDRAVSTVU UOPSTE NIJE POTREBAN . DA ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA SAMO TREBAJU SESTRE SA SREDNJOM I VISOM SKOLOM . OSTALE IM NE TREBAJU. TO JE TAJ ODGOVOR. STA DA RADIMO , PITAMO UDRUZENJE STRUKOVNIH SPECIJALISTA?

      Избриши
    2. imam odgovor iz ministarstva ydravlja dr Mire Vucevic A TO JE :
      DA SU VISA I VISOKA MEDICINSKA SKOLA IYJEDNACENI
      DA SE MINISTARSTVO ZDRAVLJA NIJE KONSULTOVALO KAD SU AKREDITOVANE SPECIJALISTICKE STRUKOVNE SKOLE. DA SU PROFESORI IZ TIH SKOLA PROIZVELI KADAR KOJI ZDRAVSTVU UOPSTE NIJE POTREBAN . DA ZDRAVSTVENIM USTANOVAMA SAMO TREBAJU SESTRE SA SREDNJOM I VISOM SKOLOM . OSTALE IM NE TREBAJU. TO JE TAJ ODGOVOR. STA DA RADIMO , PITAMO UDRUZENJE STRUKOVNIH SPECIJALISTA?

      Избриши
    3. To je odgovor za debile.
      Sta da radiš? Pitaš udruženje! Pa valjda imaš mozga i znaš šta ti je činiti!?
      Šta je ministarstvo zdravlja radilo kada su se akreditovali SSS na Medicinskom fakultetu u Beogradu, Medicinskom fakultetu u Nišu, Viskim strukovnim školama (državnim i privatnim)? Prespavalo? Borili su se mučenici da predaju koji predmet i prodaju koju knjigu a ne da proizvedu kadar koji im je potreban!
      Daj to je debilno!
      Treba ih sve kazniti zbog toga što čine zulum gradjanima Srbije koji se školuju na SSS na medicinskim fakultetima i viokim školama a ne da ih konsultujemo!
      Da konsultuješ dželata kako treba da ti odseše glavu?

      Избриши
    4. @Анониман15. фебруар 2018. 12:14
      Da li je to pisani ili usmeni odgovor.
      A ako je pisani odgovor sa pečatom i zavodnim brojem, molimo vas da ga skenirate i pošaljete na email: specijalistickestrukovne@gmail.com.
      Zatrebaće prilikom tužbe!

      Избриши
    5. Usmeni odhovor na tel .koji je dat na sajtu

      Избриши
    6. Svi strukovne sestre specijalisti koji zele da se informisu u vezi kataloga i sistematizacije dat je tel 011 265 63 99.dr Mira Vucevic

      Избриши
    7. Može li se od te dr Mira Vucevic dobiti pismeni odgovor?
      Ili je sve na na bazi rekla/kazala.
      Dovoljno je ubaciti njeno ime u google i videce se da je trenutno vrlo popularna.
      Insistirajte SSS medicinske struke na PISMENIM odgovorima !!!

      Избриши
  9. Mora udruženje reagovati i da se pomenu specijalisticke drugog stepena po zakonu do 2017.
    Ima li ko kontakt sa predsednicom jel živa moramo zvanično napraviti sastanak sa ministarstvom

    ОдговориИзбриши
  10. Evo linka,jedino nam konsultacije na Evropskom nivou može pomoći:
    http://www.careers.ac.rs/razlikovanje-starih-i-novih-studijskih-programa.html

    ОдговориИзбриши
  11. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  12. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  13. Na sajtu ministarstva prosvete je nacrt zakona o NOKSU sa članom 47
    http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2016/06/Nacrt-Zakona-o-NOKS.pdf

    ОдговориИзбриши
  14. Nasem ministru trebaju sestre sa prekvalifikacijom(kozmeticari,frizeri,higijenicari)i kao takve odma se zapisljavaju da rade.a ne trebaju mu sedtre sa visokim obrazovanjem i specijalizacijom.dajemo novac komori ,sindikatima ,udruzenjima a svi cute i nista ne reaguju.

    ОдговориИзбриши
  15. Ima li ko kontakt sa predsednicom udruznja,dajte neki kontakt da vidimo kakve aktivnosti preuzeti,ili je ona ubačen element da ćuti i ne organizuje ništa.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
  16. Strazbur, kao sto rekoh je jedino resenje, kada nalozi da nas ovi vise ne ignorisu... Strazbur je iznad srpskog ministarstva prosvete, a istina je na strani SSS II stepena. Koliko god pokusavali da nas ne priznaju, kad medjunarodni sud za ljudska prava naredi, morace da nas priznaju kao svoje dete iz nehata...

    ОдговориИзбриши
  17. da jos dodam i to bi trebalo istovremeno se zaliti osim za stepen strucne spreme, treba da nas uvrste u pravilnike, sistematizaciju radnih mesta, prava na licence itd...

    jer nismo mi zakinuti jedino za stepen strucne spreme...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Тако је колега!
      То је комплексно питање а не само питање 7/1 степена стручности!
      Нема нас у Каталозима!
      Нема нас у систематизацијама тј. сада ће нас можда и бити као ССС1 а како да докажемо да смо ССС2?
      Не може се бити нпр. директор поилиције са ССС (тако да ССС форензичар никада неће моћи бити ни теоријски директор али зато мастер менажер или мастер индустријског менажмента моћиће ладно да му буде директор). Што је апурдно јер можеш бити помоћник министтра полиције са ССС!
      Не могу колеге са ССС да полажу лиценцу за главног конструктора или пројектанта! Што је апсурно јер са ССС можеш бити помоћник минстра грађевинарства и архитектуре као и директор јавног предузећа за урбанизам и вршити надзор над радом лиценцираних инжењера а сам не можеш да стекнеш ту лиценцу!
      Као што видите има много разлога да се изађе на улице још одавно још од доба демократа па на овамо!
      Нама је свака власт маћеха!
      Морамо ићи у коначан обрачун или ћемо бити оно што јемо или не треба ни да нас буде!
      Не може да буде како коме се дигне она ствар да нас сврстава тамо или вамо! Нисмо ми за зајебанцију ничију!

      Избриши
  18. To i jeste posao udruzenja,ali se predsednica ne oglašava,ako nisi ubačeni plaćeni element organizuj razgovor poslednji u ministarstvu vezani za NOKS i pravilnike, a nakon toga ako gospođa neće da razgovara preko advokata i kolektivna ruzba Strazburu!

    ОдговориИзбриши
  19. JA SAM KONTAKTIRAO NOKS, PUTEM TELEFONA SA NJIHIVOG SAJTA, RECENO MI JE DA SE NE SEKIRAM, I DA NIKO NECE BITI OSTECEN. TAKODJE JE RECENO DA SU BILI IZ UDRUZENJA.

    ОдговориИзбриши
  20. Neznam iz kog ste obrazovnog profila ali u ministarstvu zdravlja kazu da im ne trebaju sestre specijalisti.jer nisu konsultovani kad su akreditovane takve studije i ne trebaju im.rekla zena iz ministarstva zdravlja.raspalila po profedore koji su nam badava uzimali novac i ne zanima ih. Jos de pa cudi sta ce radi u bolnici sestra specijalista. Ma ne moze kaze .nije joj jasno kako to moze.Amin

    ОдговориИзбриши
  21. Poštovani anonimni kada sto si kontaktirao NOKS,kada je to bilo,znaju li kada će usvajanje novog kako to neće biti niko oštećen a tamo objavljuju tabele gluposti,kada su bili iz udruženja daj nek se oglase da znamo šta se dešava,šta su im rekli kakav je dogovor....slažem se da niko ne treba da bude oštećen ali mora se ubrzati proces naše zastupljenosti gde god nam pripada......

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ZVAO SAM PRE PAR DANA, KAZU DA TREBA SKUPSTINA O TOME DA SE IZJASNI, DAT JE PREDLOG RAZNIM INSTITUCIJAMA NA RAZMATRANJE. NISU MI REKLI KAD SU BILI IZ UDRUZENJA. KONTAKT TELEFON NA KOJI SAM IH DOBIO JE +381 11 363 14 66; +381 11 3616 530. POZDRAV

      Избриши
  22. Pa daj da se oglasi ekipa iz udruzenja,šta su oni pregovarali kakav su stav zauzeli,nije m jasno to nemoj se sekirati razne institucije a onda na njihovom sajtu gluposti kontra id nacrta.A posebno me nervira predsednica koja se ne oglašava zašto se prihvatila ovako ozbiljne borbe i problema a ponaša se krajnje infantilno,sad ili nikad mislim da će biti pametnih u timinstitucijama koji neće čekati da ih Strazbur bije po ušima.hvala za informaciju i samo nam objasni taj deo nemoj se sekirate jer imamo nastavnike kojima su smanjili koef i ljudi oboleli......

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja bih predlozio tim nastavnicima da tuze poslodavca.
      Ako neko radi sa priznatim 7.1 njemu ide i radni staz i radno iskusvo sa 7.1 stepenom i to se evidentira i raznim ustanovama
      Skoro da sam siguran da ne postoji pravna osnova da se istom licu na istom radnom mestu moze menjati strucna sprema.
      Organizujte se,povezite i nadjite advokata iz radnih odnosa 100% dobijate!!!

      Избриши
    2. Kod mene u drzavnoj firmi penzioneri masovo tuze poslodavca jer su "radili poslove predvidjene za vecu strucnu spremu" i razvalise se id para.

      Избриши
    3. Ja sam nastavnik sa SSS, zaposlen za stalno, i meni nisu smanjili koeficijenat, niti mogu da ga smanje. To i stoji u novom Zakonu o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, na kraju, u završnim odredbama. Ukratko, piše da se tretiramo isto kao da ispunjavamo sve uslove za radno mesto. Međutim, stoji da važi samo za nas koji smo već zaposleni, ne važi i za ubuduće. SSS više nije dovoljan za radno mesto nastavnika, ni novi, ni stari. Bez obzira što smo ,,kao" 7.1.

      Ja očekujem da će na školama raditi neku zamenu/izjednačavanje diploma za MSS kada se (za godinu, dve) MSS malo rašire. Verovatno će to naplaćivati 10-20k dinara i, bez obzira što nije fer, ja planiram da platim. Verujem da će toga biti jer je i do sada bilo. Na mnogim školama su izjednačavali i menjali diplomu više sa OSS, na mnogim fakultetima su menjali diplome diplomiranih za MAS. Lak način da škole zarade pa ne sumnjam da će i biti tako. SSS trenutno ne vredi ništa, odnosno, vredi meni i malom broju ljudi koji su imali sreće da ga iskoriste dok je vredeo nešto. Mislim da i udruženje treba da se potrudi da ovo (zamenu) što pre omoguće jer nam izglasani zakoni nisu po volji pa nam NOKS neće vredeti ništa šta god pisalo u njemu.

      Избриши
    4. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    5. Ne znam kome se obraćaš (Анониман18. фебруар 2018. 17:16), sve što sam napisao (u 15:30) u prvom delu poruke je tačno. Radim već 8 godina u školi i dobro sam upoznat i sa zakonom i sa pravilnicima. Zaštićeni Zakonom o osnovama obrazovanja i vaspitanja su samo oni sa SSS koji su se zaposlili pre stupanja na snagu novog zakona. Njima nije smanjen koeficijent (ako i jeste, to je urađeno protivno zakonu i imaju pravo na žalbu) i ne mogu da budu otpušteni, naravno. Po istom zakonu se nigde ne pominje stepen stručne spreme (7.1) koji neophodan za radno mesto nastavnika/profesora (u srednjoj, isto je), već konkretno piše MAS, SAS, MSS i oni koji su diplomirali po Zakonu koji je važio do 2005. godine. SSS je naveden samo u prelaznim i završnim odredbama.

      Избриши
    6. Zakon:
      Образовање наставника, васпитача и стручних сарадника
      Члан 140.
      Наставник, васпитач и стручни сарадник jесте лице коjе jе стекло одговараjуће високо образовање:
      1) на студиjама другог степена (мастер академске студиjе, мастер струковне студиjе, специjалистичке академске студиjе) и то:
      (1) студиjе другог степена из научне, односно стручне области за одговараjући предмет, односно групе предмета;
      (2) студиjе другог степена из области педагошких наука или интердисциплинарне, мултидисциплинарне, трансдисциплинарне студиjе другог степена коjе комбинуjу целине и одговараjуће научне, односно стручне области или области педагошких наука;
      2) на основним студиjама у траjању од наjмање четири године, по прописима коjи су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005. године.
      Лице из става 1. тачка 1) подтачка (2) овог члана мора да има завршене студиjе првог степена из научне, односно стручне области за одговараjући предмет, односно групу предмета.
      Изузетно, наставник и васпитач jесте и лице са стеченим одговараjућим високим образовањем на студиjама првог степена (основне академске, односно струковне и специjалистичке струковне студиjе), студиjама у траjању од три године или вишим образовањем

      XIII. ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
      Члан 207.
      ...
      Наставник са стеченим специjалистичким струковним студиjама другог степена коjи jе испуњавао услове и засновао радни однос у установи до ступања на снагу овог закона, сматра се да испуњава услове из члана 140. овог закона.

      To je sve što ima u novom Законu о основама система образовања и васпитања vezano za SSS. Tako da sa SSS-om ne možeš više da konkurišeš na mesto nastavnika, mi koji smo zaposleni ostajemo i ne menja nam se koeficijenat, ali je pitanje kako bi bili tretirani ako ostanemo bez časova. Jedino izjednačavanje sa MSS ima neku sigurnost.

      Избриши
  23. Nije bas tako posle Noksa koji bi bio usvojen onakav kakav je u predlogu menija sve i sa njim bih se usaglasili svi podzakonski akti a SSS koje su po zakonu bile 2.stepen morali bi se uvrstiti,gde mora pisati ili spec.struk studije koje su po zakonu koje je uređivao zakon o VO od 2005 do 2017.ne mora niko nikom ništa da izdaje već da se uvrste stečena prava koju niko ne može nikom uzeti,ovde je sumnjivo šta je sa udruženjem i kako je ta Sanela nemamo nikakve inf.ni šta radi ni za šta se bori daj da uozbiljimo situaciju platimo članarinu i imamo nekog ko će se boriti za prava a ne ćutati i ćutati,razlika je ogromna otkad Mite nema

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман18. фебруар 2018. 00:05 колега је 100% у праву.
      Тужба је право решење! И није само проблем у коефицијенту сада, проблем је и у коефицијенту за пензију, проблем је и што ''Паметни Анониман18. фебруар 2018. 15:30'' не схвата да не може никада да постане директор школе или заменик или просвети инспектор или надзорник или помоћник министра, јер му није признат 7/1 степен стручности и 17,32 а још већи је проблем у његовој глави јер не капира ништа него чека 1-2 године да се појаве његове МСС па да добије диплому МСС. Који је то лик из цртаних филмова! Уместо да за пар година постане директор шоле или заменик или просветни инспектор, помоћинк министра просвете, он ''ударио чеку''. Молим такве ликове да не деле савете на овом Блогу!

      Избриши
    2. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Znam da mi je poruka obrisana jer sam naveo da ovaj Анониман18. фебруар 2018. 17:28 lupeta (mada ne vidim ništa pogrešno u tome), ali ako se već brišu poruke, obrišite i ovo lupetanje iznad. Nije ni pročitao šta sam napisao, a nastavlja da lupeta o koeficijentu, direktorskim radnim mestima i tužbama o kojima mnogi pričaju, a niko ih ne podiže.

      NOKS je nebitan, izbačeni smo skoro u potpunosti iz svih zakona, a isti se piše na osnovu zakona, ne pišu se zakoni na osnovu NOKS-a. Nisu usvojene izmene na zakone koje smo slali grupama i poslanicima.

      Takođe, i akademski građani mogu da primete lupetanje napaljenih tipova i da na to ukažu i reaguju.

      Избриши
  24. Ovde očigledno ima puno komentara koje ne pišu akademski građani, sss. Bilo bi lepo da administrator malo isfiltrira komentare i ukloni neodgovarajuće.

    ОдговориИзбриши
  25. Ok, da li je bilo ko poslao email ili ih nazvao ?
    Previše konfuznih komentara na blogu...,kako se meni čini u velikom smo problemu ako nam ne priznaju 7.1 stepen stručne spreme...., a ako priznaju moraće nas odmah proglasiti mss,jer po toj bazi kvalifikacija nema šanse da budemo 7.1, a ovamo da ostanemo sss.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Samo to je rešenje da po automatizmu mi sa starim SSS postabemo MSS jer u protivnom za koju godinu nečemo moći nikome dokazati ko smo i šta smo!

      Избриши
  26. Поштовани пријатељи чему оволико гнева и непроверених гласина у стилу шта би било кад би било, кад је моментом ступања на снагу ЗОВО речено чл. 149 ст 2 следеће
    Stečeni stručni, akademski, odnosno naučni nazivi
    Član 149
    Stručni, akademski, odnosno naučni naziv koji je stečen prema propisima koji su važili do stupanja na snagu Zakona o visokom obrazovanju ("Službeni glasnik RS", br. 76/05, 100/07 - autentično tumačenje, 97/08, 44/10, 93/12, 89/13, 99/14, 45/15 - autentično tumačenje, 68/15 i 87/16), u pogledu prava koja iz njega proizlaze, izjednačen je sa odgovarajućim nazivom u skladu sa članom 127. tog zakona.
    Lice koje je steklo ili stekne stručni naziv specijaliste strukovnih studija završavanjem specijalističkih strukovnih studija u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju ("Službeni glasnik RS", br. 76/05, 100/07 - autentično tumačenje, 97/08, 44/10, 93/12, 89/13, 99/14, 45/15 - autentično tumačenje, 68/15 i 87/16) zadržava pravo na njegovo korišćenje u skladu sa propisima prema kojima ih je steklo.
    НОКС и прелог закона о НОКС у члану 47 само потврђује ову законску одредбу да су ССС у нивоу 7.1, што законски значи да ССС стечене до 2019 остају ДРУГИ степен виског образовања и аутоматски су у нивоу са новим МСС и тачка. Злонамерни коментари само уносе пометњу у нешто што је практично већ законски заокружено!

    ОдговориИзбриши
  27. Bravo,konačno neko pametan ko zna da tumači i čita.....

    ОдговориИзбриши
  28. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  29. Што се ти супер интелектуални не представиш па да сви знамо ко си,шта је проблем,хајде објасни,људи читају чланове закона,какав је ово интелектуални речних такве интелектуалне громаде,дај конструктивне предлоге и никакав проблем,пробуди председницу удружења која се не оглашава месецима.Не разумем ни једног интелектуалца који има потребу да овако вређа било кога,драго ми је ако имаш такву реторичку способност због тога што нисмо колеге.

    ОдговориИзбриши
  30. On je ubaceni element koji ne zna odakle mu duva, a duva mu sa svih strana.

    ОдговориИзбриши
  31. Брука је да на једном интелектуалном блогу буду такви коментари па молим админ.да такве исфрустриране коментаре одмах брише,хвала...

    ОдговориИзбриши
  32. Da li je menjana ova tabela na sajtu NOKS-a u zadnje vreme?

    http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/uporedna-tabela-nivoa-kvalifikacija-i-vrsta-obrazovanja/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Cini mi se da jesu. Ne secam se ovakve jasne i precizne formulacije. Pravovremena buka i talasanje je cudo.
      .Specijalističke strukovne studije I stepena(SSS, 180+60 ESPB, stečene u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju koji je na snazi od 07.10.2017.)

      Избриши
    2. Problem je što ni u jednom zakonu i pravilniku ne postoji uslov za našu stručnu spremu - Specijalističke strukovne studije II stepena (SSS, 180+60 ESPB) stečene u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju koji je prestao da važi 07.10.2017. Iznad sam postavio primer iz prosvete, neko je kačio već za ostale oblasti i stanje je uglavnom i gore.

      Sve dok nam se ne omogući zamena diplome za MSS nismo dobili ništa značajno.

      Избриши
    3. "Sve dok nam se ne omogući zamena diplome za MSS nismo dobili ništa značajno."

      Koliko je realno da se ovo desi? Mislim na zamenu nasih diploma za master?

      Избриши
    4. za jedno 2 godine kad izađe prva generacija MSS.
      Onda se može tražiti da se izjednače diplome.

      Избриши
    5. Pa ako smo isti stepen stručne spreme, realno je, uz ,,malu" nadoknadu. Slične stvari su se već dešavale posle uvođenja Bolonje. Veliki broj visokih stručnih škola je omogućilo zamenu diploma svojih bivših viših studija za nove OSS. Takođe, na nekim fakultetima je omogućena zamena diploma starih četvorogodišnjih za nove master, pošto su izjednačeni sa njima.

      Избриши
    6. Ajde da se podsetimo.
      NOKS je jedinstveni okvir kvalifikacija kojim će biti obuhvaćeni svi nivoi i vrste kvalifikacija.
      NOKS ima 8 nivoa. Za svaki nivo kvalifikacija u NOKS-u su utvrđeni opisi znanja, veština, sposobnosti i stavova, tj. deskriptori.
      http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/nivoi-i-desktiptori-kvalifikacija-u-noks-u/

      Uporedna tabela nivoa kvalifikacija i vrsta obrazovanja kako po trenutno aktuelnom Zakonu o visokom obrazovanju tako i vrsta obrazovanja koja su se sticala u skladu sa prethodno važećim zakonima
      http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/uporedna-tabela-nivoa-kvalifikacija-i-vrsta-obrazovanja/


      Kvalifikacija je formalno priznavanje stečenih kompetencija koje se stiču onda kada nadležno telo utvrdi da je dostigao ishode učenja u okviru određenog nivoa a prema zadatom standardu kvalifikacije, što se potvrđuje javnom ispravom (diplomom ili sertifikatom).

      Standard kvalifikacija je skup podataka o kvalifikaciji (Naziv kvalifikacije, nivo kvalifikacije u NOKS i EOK, Pozicija kvalifikacije prema KLASNOKS-u itd)
      http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/o-standardu-kvalifikacija/

      Sistem klasifikacije kvalifikacija u NOKS-u - KLASNOKS zasnovana je na međunarodnoj standardnoj klasifikaciji obrazovanja ISCED 2013f
      http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/klasifikacija-kvalifikacija/


      Svi pravilnici i svi zakoni će morati da se usklade sa NOKS-om.

      Избриши
    7. I ranije, dok smo imali mnogo jasnije definisan status i bili u mnogo boljoj poziciji jedva da smo bili pomenuti u pravilnicima, bez obzira na NOKS. Kao SSS inženjer elektrotehnike i računarstva, morao sam da dokazujem preko ministarstva prosvete da sam imao 6 semestra informatičkih predmeta. Sada postoje studije koje se isto zovu, imaju isti broj bodova (a samo na osnovu njih mogu da nas voze kako hoće) i koje su 6.2 stepen po NOKS-u i apsolutno su bespotrebne.

      Jedina stvar koja može da nam vredi je izjednačavanje sa MSS. Ja idem na to, sada je prelazni period kada se nešto po tom pitanju može da uradi.

      Избриши
    8. http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/uporedna-tabela-nivoa-kvalifikacija-i-vrsta-obrazovanja/

      7.1=mss=sss2

      Избриши
    9. Samo jedno da ispravim kolegu,tada nije ni postojao NOKS jer se idlagalo njegovo usvajanje a sada verovatno pod pritiskom evropljana moraju ga usvojiti sve jasno definisati i po njemu uskladiti sistematizacije i pravilnike,takonminje to logično!

      Избриши
    10. NOKS jeste bio u radnoj verziji, ali je i kao takav korišćen. Ono što je bitno, zakonom je stepen bio vrlo jasno utvrđen, koa i broj bodova po stepenu. Ostaje da vidimo da li će ovo uticati na zakone, ja lično nemam velika očekivanja. U svakom slučaju bi mi više odgovaralo da dobijem zamenu diplome za MSS.

      Избриши
    11. То би било најбоље,не знам само како то да остваримо,ма да и овај еквивалент је праведан само да га сви пробуку кроз све акте.

      Избриши
    12. Više verujem da će škole pre da omoguće zamenu (uz ,,troškove zamene" od 15-20000 dinara) nego što će da nas ubace u zakone i pravilnike. Lako može da se desi, ako ostane ovako, da ograniče neka radna mesta sa brojem bodova. Bilo bi dobro da se i udruženje, ali i samostalno obratimo školama u vezi ovoga.

      Избриши
    13. Зато мора удружење преко министарства,све је џаба уколико ограниче радна места по бодовима,ако се тражи 7.1 степен подлежу сви према законима који су стекли,тешка борба!

      Избриши
    14. To ne sme da se dozvoli da se pravi po bodovima sistematizacije nego po nivoima v.o.

      Избриши
    15. Анониман21. фебруар 2018. 02:18
      Problem je što ni u jednom zakonu i pravilniku ne postoji uslov za našu stručnu spremu - Specijalističke strukovne studije II stepena (SSS, 180+60 ESPB) stečene u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju koji je prestao da važi 07.10.2017. Iznad sam postavio primer iz prosvete, neko je kačio već za ostale oblasti i stanje je uglavnom i gore.

      КОЛЕГА ЈЕ ОВДЕ У ПРАВУ! МОРА У СВИМ БУДУЋИМ КОНКУСИМА, СИСТЕМАТИЗАЦИЈАМА И СЛ. ДА СТОЈИ КАО И УСЛОВ НАША ВРСТА СТУДИЈА ССС ДО 2017. КАО ШТО СТОЈИ И ЗА СТАРЕ ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ ДО 2005.
      НЕ СМЕЈУ НАС ДА ИЗОСТАВЉАЈУ! ПОЧЕЛИ СУ ДА НАС ИЗОСТАВЉАЈУ ВЕЧ У СТАРУ А ТО НИЈЕ ДОБРО! МОРАМО РЕАГОВАТИ НА СВАКУ ОВУ ЊИХОВУ НАМЕРНУ И НАМЕРНУ ГРЕШКУ И ПОНИШТАВАТИ ИМ КОНКУРСЕ, РУШИТИ СИСТЕМАТИЗАЦИЈЕ И ДР.

      Избриши
  33. Jesu, ubacili su nas gde i pripadamo. Sad jos po skolama da dignemo master diplome strukovnih studija i vice versa !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Teško da će to Škole da urade same od sebe,prvo nemaju te programe ni akreditovane na master studijama,biće to teško sa njima,bili smo im bitni po starom zakonu a sada se ne oglasavaju da nam pomognu,ovo ie strasno!

      Избриши
    2. Naravno da nemaju akreditivane sve MSS programe kompatibilne sa SSS i ako to bude se cekalo do toga neci nikada ni doci!

      Избриши
  34. То је то,сада борба у све правилнике да се уврстимо и да будемо заступљени ко људи тамо где припадамо.....

    ОдговориИзбриши
  35. Gospodo specijalisti nema dileme mi smo pobedili, tamo smo gde i treba da budemo VII/1.

    ОдговориИзбриши
  36. Gospodo specijalisti nema dileme mi smo pobedili, tamo smo gde i treba da budemo VII/1.

    ОдговориИзбриши
  37. Sestre specijalisti u zdravstvu, saljite molbu na ovaj gmail da se probude da nas uvrste u katalogu.ovo su dali na sajtu drzavne uprave od 5 februara
    Katalog.zdravstvo@zdravlje.gov.rs

    ОдговориИзбриши
  38. Licence odgovornih projektanata , to je ono što nam moraju sada dati da polažemo, a MSS ide po automatizmu za nas specijaliste..., to sa licencama će ići teško, ali ne vidim kako ili na koji način mogu da nam to ne dozvole...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kolege inzenjeri vrsite pritisak na Vladu, Ministarstvo i Vasu Komoru! Oni svi znaju da ste 2. stepen v.o ali se prave ludi!

      Избриши
  39. Sad ako admin ne izbrise...Ovaj blog nije blog USSS nit me admin kontaktira i konsultuje oko objava. Ja nemam vremena da sve pratim i nzm zasto ali mi id novembra 2017 uopste ne stizu objave. Elem, na sajtu USSS pistoje moji podaci i kobtakt kao i mail udruzenha za sve koji zele da komuniciraju samnom. Oni koji su to zaista i hteli su me i pronasli. Nisam izmislhena i lobirana i i tekako pratim i ucestvujem u desavanjima sa UO USSS no nemam vremena za sve objave na svim stranicana na netu. Srdacan pizz svima, predsednica USSS, Sanela Lacik

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izvinjavam se zbog slovnih greski, pisem sa tel.

      Избриши
    2. Sanela,
      kao admin brišem isključivo uvredljive poruke. Ovo je demokratija i svako može da ima pravo na mišljenje, ali niko ne može da vređa, barem ne ovde.

      Blog/fb stranica specijalistickestrukovne /linkedin stranica su nastale krajem 2011 godine kao vid borbe i mesto okupljanja i artikulacije zahteva onih koji su završili specijalističke strukovne studije.

      Sa svojih 650.000 uniq poseta u prethodnim godinama je izborila svoje 1.mesto i u google pretraživaču, za razliku od neažurnog sajta udruženja.

      Sa ovog bloga (koji do sada ima preko 650.000 uniq poseta), od kolege Mitrevskog je i krenula ideja o osnivanju udruženja što je i podržano od strane administratora bloga, što se hronološki može i videti po tekstovima. Uvek je udruženje imalo autorska prava na blogu (kreiranje tekstova, Mitrevski je to koristio, vi ne - iako imate otvoren nalog sa emailom sanelalacikns@gmail.com)

      Svako i dalje mislim da je udruženje izuzetno za odbranu prava svih strukovnih specijalista i UVEK će imati podršku bloga, a svako bira da li će sedeti skrštenih ruku ili uzeti učešće - ja sam našao modalitet borbe koji mi odgovara.

      Inače i administrator je član udruženja, i atorski nalog na blogu vas i dalje čeka ili jednostavno prosledite mi vesti kao i što ste radili prošle godine.

      Pozdrav
      Altair,
      Osnivač bloga https://specijalisticke.blogspot.rs
      e-mail: specijalistickestrukovne@gmail.com
      FB starnice: http://www.facebook.com/specijalistickestrukovne
      grupe specijalističke strukovne studije na LINKEDIN -u

      Избриши
  40. Ukratko: USSS je sve primedbe i predloge poslalo res.Min i za NOKS, trazilu smo sastanak no nismo dobili odgovor. Str. skole su donele odluku da ove god ne apliciraku za str.spec. vec samo za master. Sa svojim timom str.spec vaspitaca sam vec 6u god u sud.postupku i sad smo dosli do Ustavnog suda pisle ovog ostaje samo Strazburg. Troskovi su veliki, a presije i sikaniranja ne prestaju. Objavljeni NOKS nije nas prepoznao. A od clanstva imamo 10 aktivnih ljudi, pa onda mi recite kako Drzavu da ubedimo da nas je puno i da je isplativije da nas priznaju nego da se sudimo?...Ako vas zanima rad USSS pisite nsm na mail ili me nadjite na fb- tsmo citam i odgovoricu. Bitke smo mnogd izgubili, da bi rat dobili treba nam j
    aka i slozna postava.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kako nas nije prepoznao šta pričaš da li si ti posetila web NOKSA,ako nas ovako predstavljaš i zastupaš,nemoj više molim te.
      Otidji na tu web stranicu,čuj ima vas 10,pogledaj ovde koliko nas ima ovo je valjda blog kako nije zvaničan,ti stvarno ne znaš šta pričaš,Mita ga pokrenuo kada si preuzela funkciju trebala si i kontakte sa admin i sve ostalo,da te tražimo po fb,pogledaj koliko ljudi ovde na blogu učestvuje i koliko je poslalo razne dopise ministarstvu,kontaktirali NOKS i nakon toga smo i ubačeni i prepoznati kao 7.1. ako nisi ubačen element ili neko ko treba namerno da bude neaktivan onda si neko ko ne može da isprati sve ovo,nemaš vremena pa konte terao da preuzmeš teret ako nemaš vremena,ovo je ubedljvo najgluplji komentar na blogu koji sam pročitao.
      Idi na link NOKSA i da si išla pre mesec dana kada nismo bili pomenuti sada nas ima po članu 47 gde su sve strukovne studije drugog stepena po starom zakonu 7.1.
      Sada ide borba da se nakon usvajanja NOKS a to sve uvrsti u sve pravilnike ili da pregovaramo da škole moraju dobiti akte edit čije tih studijskih programa koje su imale na spec drugog stepena i izdaju nam ekvivalent diploma,daj probudi se i prati situaciju.

      Избриши
    2. Skole i fakulteti ti u 90% slucajeva nece moci izdati ekvivalent MSS diploma jer se od blizu 100 SSS programa u bliskoj buducnosti (a i dalekoj) nece nece akreditivati ni 10 MSS programa. To je prpala misija od toga nema nista i to zaborai i nemoj praviti pometnju!

      Избриши
    3. Većina SSS programa će u naredne 2 godine biti zamenjena ili će im biti dodat MSS. Svi popularni smerovi će vrlo brzo dobiti MSS, škole od toga zarađuju. SSS su im po novom zakonu bezvredne, malo njih će to upisivati uopšte.

      Избриши
    4. Nece biti nista zamenjeno to dobro zna svako ko zivi u Srbiji.
      Sa novim SSS docice do uzasne pometnje jer profesore interesuje samo njihov benefit a ne sto ce da proizvedu pespotrebno zvanje koje je u rangu OSS a daleko od MSS.
      Pozz

      Избриши
    5. Upravo zbog tog razloga i hoće, loša ti je ta logika. Da bi profesori imali benefit moraju da imaju i studije koje će neko da studira. Ovakav SSS neće niko da upiše, pritom MSS traju dve godine što je još jedna plaćena godina i još veći fond časova. Na sve to, većina onih koji su do sada završili će vrlo rado da se osigura zamenom diplome za 10-20000 dinara, što je jako fina zarada za škole u zamenu za parče papira koje jedva da ih nešto košta.

      Избриши
    6. Poštovani Kolega/-nice нониман24. фебруар 2018. 15:05, ako je zaista tako kako Vi pišete, zaista bih kao i svi ostali voleli da je tako, zašto onda jasno i ne napišu da smo VII-1, zašto nas stalno ponižavaju, ignorišu i nameću nam nove sumnje.Pa nije niko sa ulice napravio zvaničan sajt NOKS-a, pa to radi Ministarstvo prosvete, njihov sektor za visoko obrazovanje, zašto to rade ako nemaju neke zadnje namere, nemogu da je to slučajnost, a još manje greška......

      Избриши
  41. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  42. I ne moze se reci da nam noks ne ide u prilog i da nas nije prepoznao. Isto kao i fakultete po zakonu do 2005. Ne postoji u Noksu kao trenutno postojeće obrazovanje, ali smo prepoznati kao 7.1

    ОдговориИзбриши
  43. Šta je sa kolegama koji su upisali i zavrsili drugi stepen spec.studija na Medicinskom fakultetu? Mi na kraju imamo 300 ESPB (180 + 120) . Gde smo mi svrstani? Nigde ! Ni u katalogu ni NOKS-u!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svejedno gde si zavrstio MSS da li na strukovnoj skoli ili fakultetu! Kao sto je svejedno gde si zavrsio OAS da li na visokoj skoli akademskih studija ili fakultetu! Bitno je sta si zavrsio i koji stepen obrazovanja si stekao a ne gde si ga stekao!
      Baj d vej pitaj dr Bumbasirevica on ti je bio dekan a sada je rektor BU! Idi do njega neka ti ojasni kako te je iskolovao a da te nema nigde i kako si dobio dipolmu koju nema u Katalogu! Ako on ne zna, neka pita onoga koga je tu postavio on sigurno zna!

      Избриши
    2. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
  44. Ljudi da li znate da je ministarstvo zdravlja uzjednacilo Visu sa Visokom medicinskom skolu,pa gde to ima?plan i program vise i visoke skole se razlikuju.a tek broj semestra.a mi sami preko udruzenja nemozemo nista.komoru medicinskih sestarA kao zvanicno telo koje je oformila Vlada Srbije ne interesuje problem sestara kao sto smo sestre sa viskom medicinskom ili pa tek sestre specijalisti.Vreme prolazi a mi sa zavrsenim obrazovanjem stojimo u mestu .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. O cemu ti pricas? Ne mogo da verujem!
      Nije nije ministarstvo izjednačilo nego Zakon!
      Zakon je izjednačio višu školu sa bečelorom a osnovne studije do 2005 sa akademskim masterom!
      To se desilo 2005 godine. Ne mogu da verujem da posle 13 godina nisi obavešten!
      Sestre sa visokom školom nemaju problem jer imaju ista prava kao i sestre sa višom školom što je apslotno tako!
      Takvim vašim neznanjem pravite samo probleme SSS sestrama i zdravstvenim radnicima jer jedino je istina da SSS u zdravstvu nema u Katalogu!
      Kada malo bolje razmislim možda i ne treba da vam daju nikakva prava jer ni ne znata šta vam pripada a šta ne!
      Odmažete samo SSS profilima!

      Избриши
  45. Plan i program vise i visoke medicinske skole se veoma razlikuje.plan i kurukulum vise skole je zdravstvena nega a kurikulum visoke medicinske skole je anamneza i proces.epa u tome je razlika u osnovi slusanih predavanja i vezbi predmeta i u broju provedenih godina. I zato s ja morao sa vise Cuprijske skole da se upisem na visoku medicinsku u Nisu da platim godinu i da polozim dodatne ispite. A onda smo izjednaceni.

    ОдговориИзбриши
  46. A ako vam smeta moje pisanje ja vise necu da pisem da mi se ti ne uzrujavas vise. Vidim da mozes zdravstveno da stradas jer sve znas. Izvini.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Plan i program se razlikuje iz godine iz godine iz decenije u deceniju iz veka u vek!
      Ko je pre 13 godina zavrsio visu medicinsku ili sada zavrsava visu medicinsku po zakonu do 2005 ili visu medicinsku skolu pre 50 godina imaju ista zvanja. Iz decenije u deceniju ali svi imaju ista prava. I svi oni su izjednaceni sa becelorom po zakonu iz 2005. Nije bitno da li je zavrsio visu skolu 55 godine proslog veka ili 2005 ili 2015 po zakonu do 2005.
      Zao mi je sto nista ne razimete ali sta ja tu mogu.
      I svi imaju razlicite ispite i programe ali po zakonu su su svi izjednaceni u pogledu prava.
      PS
      Nisi morao da upisuje OSS niko te nije terao jer ti pripadaju ista prava kao i sa visom skolom (pre 60 godina ili pre 6 godina).
      OSS jedino si trebao/la da upises ako si mislio/la da nastavis SSS. I sada jos pravite pometnju i u firmi i na Blogu i u Ministarstvu i haos tako da nas sa SSS stavljaju u isti kos sa vama OSS.
      Sto je najgore po zakonu iz 2017 SSS su sada 1. stepen v.o. i sada smo jos vise u problemu da dokazemo ko smo i sta smo (a vi jos spinujet sa OSS da vam prpadaju neka ekstara prava u odnosu na vise obrazovanje).
      Nada sam da si napokon ukapirao da nisi morao da ides u Nis ali nalamovali su vas profesori kao sto su stare diplomirane do 2005 nalajmali da upisu master a oni si izjednaceni sa master. Cak je bilo i slucajeva su diplomirane do 2005 nalajmali da upisu SSS pod parolom da su to SAS. Uzeli su pare izvarali ljude ali sami ste krivi niko vas nije terao da upisjute nesto sto vam nece koristiti.

      Избриши
  47. Da li neko ima na pameti, da li postoji neki pravni osnov po kom bi spesijalisticke strukovne studije II stepena, kao studije koje vise ne postoje, morale da se upodobe sa nekim studijama iz novog zakona.

    ОдговориИзбриши
  48. ЗОВО чл. 149 ст 2 >
    Stečeni stručni, akademski, odnosno naučni nazivi
    Član 149
    Stručni, akademski, odnosno naučni naziv koji je stečen prema propisima koji su važili do stupanja na snagu Zakona o visokom obrazovanju ("Službeni glasnik RS", br. 76/05, 100/07 - autentično tumačenje, 97/08, 44/10, 93/12, 89/13, 99/14, 45/15 - autentično tumačenje, 68/15 i 87/16), u pogledu prava koja iz njega proizlaze, izjednačen je sa odgovarajućim nazivom u skladu sa članom 127. tog zakona.
    Lice koje je steklo ili stekne stručni naziv specijaliste strukovnih studija završavanjem specijalističkih strukovnih studija u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju ("Službeni glasnik RS", br. 76/05, 100/07 - autentično tumačenje, 97/08, 44/10, 93/12, 89/13, 99/14, 45/15 - autentično tumačenje, 68/15 i 87/16) zadržava pravo na njegovo korišćenje u skladu sa propisima prema kojima ih je steklo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Što nam jako malo znači ako nas nema nigde kao profil za određena radna mesta, kao što nas i nema.

      Избриши
    2. Za it nema problema.

      Избриши
  49. Gospodo specijalisti suvisno je da i dalje polemisemo ko sta kako, mi smo VII/1 stepen, u rangu smo sa master sto ste mogli da vidite u NOKS-u.Sve drugo sto vam kazu,lazu.

    ОдговориИзбриши
  50. Zadrzava pravo na njegovo koriscenje u skladu sa propisima po kojima ih je steklo. Ti propisi su sada van snage zato nasa stecena prava treba da se prenesunu na prava .ekog sada vazeceg zvanja, zar nije tako. Zato je potrebno da sada zakonski budemo izjednaceni sa strukovnim masterom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Пријатељу не читаш добро или не желиш да прочиташ као што је написано, зато поново пажљиво прочитај чл.149 и веома детаљно став 2 ЗОВО, а то тачно значи да сви који су стекли звање ДРУГОГ степена високо образовања по ЗОВО из 2005. и даље важи и доношењем ЗОВО 2017.године-ДРУГОГ степена ВО.
      У предлогу Закона о НОКС, стоји такође предлог у чл.47. где недвосмислено стоји да су ССС у 7.1 нивоу стручне спреме, а што је по новом ЗОВО у рангу МСС.
      Немојте дозволити да тумачите Закон како коме одговара, а онда све то просипати неаргументовано овде на блогу. Такође се након потврде овог што сам написао када дође до доношења НОКС треба изборити само да се Закони поштују и примењују. И тачка!

      Избриши
    2. Nađi mi jedan jedini zakon ili pravilnik o radnim mestima gde je za mesto gde je potreban MSS, MAS, SAS ili diplomske po zakonu do 2005. godine uvršten i naš SSS (po zakonu do 2017.). Nema! Možeš da stavljaš tačke koliko hoćeš, sam neargumentovano postuješ. To što su mi ostala ista prava ne znači ništa. Sam sam postavio primer iz prosvete, bilo je i za ostale oblasti. Tu nas nigde nema, 7.1 stepen i zadržana prava mogu mački o rep da okačim zajedno sa diplomom ako ostane ovako kako je sada.

      Избриши
    3. http://www.beograd.rs/images/data/5790ddb1c34e12b117f9975ce0310187_7056089586.pdf

      http://www.nsz.gov.rs/live/digitalAssets/9/9219_764-765_-_2018-02-14.pdf

      Ima ih koliko god hoćeš. Nisi mi jasan da li si uopšte pogledao šta pišeš.
      Oglasa ima, sistematizacija ima u kojima su navedena specijalističke strukovne studije.

      SSS medicinske struke koliko sam shvatio imaju problema sa time što što po njihovim sistematizacijama max potrebna sprema strukovne studije je 1. stepen tj. OSS.
      Što se tiče prosvete, tamo je koliko sam shvatio ko je imao stalno radno mesto do usvajanja zadnjeg zakona o osnovnom obrazovanju-on je zaštićen - ostali kao verćaju ih na na niži stepen. Kako je to zakonski moguće ??? Moj savet je da se organiyujete i da ih tužite. Radili ste sa priznatim SSS, pa onde ih priznaju kao stepen manje ??? Nešto mi tu ne štima. UDRUŽITE SE I TUŽITE IH !!

      Избриши
    4. U svim zakonima je ostalo: isnovne studije do 2005 ili SAS, MAS, SSS i OAS (od 240) bodova.
      Treba da se se uvrste i MSS koje jos ne postoje ali SSS1 koje jos ne postoje.
      Mislim da se to namerno sve oteze u nedogled kako bi zastitili prava OAS (240) bodova koje su svrstali u 6/2 kao i SSS1.
      To je osinje gnezdo i u OAS (240) ne smeju da diraju jer 90% profesora predaje i na fakultetima (čak 90% i strukovnih profesora gde su stekli zvanja docenata ili vanrednih profesora a svi teže da postanu i redovni profesori).
      Zato namerno se to sve opstruise i sve i drzavi zajebavaju a nas 10,000 SSS2 drze kao taoce OAS240 kojima ne smeju nista jer su to njihova deca a mi smo kopilad. Oni su im bitini zbog njihovih zvanja i karijera i titula a sa nama šta god da bude bude.
      To je činjenica 90% strukovnih profesora preadaje po SINGIDUNUMU, EDUKONSU, KOD MUFTIJE, APEIRONU Banjalučkom, BJELJINI, FOČI, Srpskom Sarajevu, Foči, KOSOVSKOJ MITROVICI i na sličnim elitinim faklutetima tako da nisu ni marili nikada šta će sa nama SSS2 da se desi i kakva nam je sudbina. Nas 10,000, NAŠIH 10,000 porodica. To nije bitno bitno im je da imaju siguricu da za budzet da im država da parice za platice kako bi upisali OSS. SSS im nikada nisu bile interesantne osim sto smo ih plaćali jer smo jedini bili u državi koji nisu imali bužetska mesta, stipendije, kredite, studentske domove, GSP, abonetsku knjižicu i dr.
      Koga je to bilo briga? Nikoga ni jednog ministra, dekana, direktora, naših, cenjinih profesora, Savaeza studenata,...
      Nadam se deco da ste ukapirali gde živite i zato put pod noge!

      Избриши
    5. Radno mesto ,,Mlađi savetnik" i slična savetnička, mesta se pišu tako da odgovaraju konkretnoj osobi zbog koje je konkurs i raspisan. Naravno da će na mestima poput tih, ili kao npr. radno mesto direktora Pošte Srbije biti dovoljan i SSS, ali probaj da konkurišeš tu.

      Ovo je trenutno aktuelni katalog (nacrt koji se koristi) poslednje izmene su od 11.1.2018.:
      http://www.mduls.gov.rs/doc/dokumenta/katalog/Katalog%20RM%20za%20akt%20Vlade%20III%20nacrt%20(D_formatiran).pdf

      To su poslovi kojima možeš da se nadaš, a u većini piše najmanje akademske studije sa 240 bodova ili stare diplomske, SSS se tu uglavnom i ne pominje.

      Избриши
    6. Ovaj katalog se menja posle usvajanja NOKSA jer se posle sa njim mora uskladiti a i ovaj pravilnik je nacrt,konfuzija čitava,ali verujem da će posle tog NOKSA koji nikada do sada nije usvojen neke stvari vezano za nas će se rešiti jer se u njemu pojavljuje prvi put ekvivalent novih i starih nivoa i taj zakon po kom smo mi zavrsili

      Избриши
    7. Nije ti dobar taj katalog. evo ga link ka pravom
      http://www.mduls.gov.rs/doc/katalog/Izmene%20i%20dopune%20Katalog%20finalni%205.1%20-%20Sluzbeni%20glasnik.pdf

      05. februar 2018.
      PODRŠKA JAVNIM SLUŽBAMA U PRIPREMI PRAVILNIKA O SISTEMATIZACIJI U SKLADU SA KATALOGOM RADNIH MESTA
      U cilju podrške zaposlenima u javnim službama za upodobljavanje radnih mesta u Pravilnicima o organizaciji i sistematizaciji poslova sa radnim mestima iz Kataloga radnih mesta u javnim službama i drugim organizacijama u javnom sektoru („Sl. glasnik RS“, br.6/18), Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave u saradnji sa resornim ministarstvima, organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja i pravnim licima koja se osnivaju ili deluju u skladu sa propisama o javnim službama, delegirali su predstavnike iz svojih organizacionih jedinica.

      http://www.mduls.gov.rs/latinica/katalozi-radnih-mesta.php

      Избриши
    8. U tom, malo novijem pravilniku, smo u malo boljoj poziciji, ali i dalje nas nema na puno mesta. Novi Zakon od 2017. godine i te stručne spreme se i ne pominju.

      Избриши
  51. Ljudi treba se boriti ali posle usvajanja NOKSA,koji se prvi put usvaja mora se to uvrstiti,tada se zakonski sve mora uskladiti po njemu ili tužbe,kolektivna tužba Ustavnom kome već videti sa nekim pravnikom koji se bavi radnim odnosima ali da ne radi u javnom sektoru jer to sto tamo sedi ne zna ni gde studiralo i onda krenuti tom linijom!

    ОдговориИзбриши
  52. Pozdrav svima sa bloga. Nisam posecivao blog vise od godinu dana ali evo da napisem par reci. Ja sam onaj koji je u vise navrata pisao o Visokoj gradjevinsko geodetskoj skoli i onaj sam koji je objavio da je pomenuta skola prva akreditovala MSS. Iste sam studije naravno i upisao ali sam jako nezadovoljan nacinom kako je skola organizovala MSS za nas svrsene SSS. Nezadovoljan sam iz razloga sto sam dobio tri ispita iz cetvrte i pet ispita iz pete godine. Dakle, ukupno osam. Odjednom mojih stecenih 240 bodova se na ovaj nacin pretvorilo u nesto mnogo manje. Ako na sve ovo dodamo jos 180000,00 din. prica postaje jos teza. Ono sto sam ja ocekivao od MSS je 2-3 dodatna ispita i odbrana master rada zato sto nam je uporno predstavljano da je nasih 240 bodova vrednije od 240 bodova na OAS i da je upravo to razlog zasto smo mi drugi stepen VO. Ovo upucuje na situaciju da ni na drugim skolama nece biti tek zamene diploma. Iskreno, smatram da smo osteceni.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Baš zbog ovoga i treba da se nešto uradi sa izjednačavanjem starih SSS za nove MSS. Ispada da polažeš 8 ispita i plaćaš 180000 dinara da bi, uz 60 bodova više, ipak imao istu stručnu spremu. Čista krađa. Što je najgore, na puno radnih mesta (po katalogu) gde je ranije bio dovoljan SSS (a sada više nije) se i ne pominje MSS. Znači, ni on nije dovoljan.

      Избриши
  53. Nismo oštećeni, nego prevareni ako ovako budu radile i druge škole..., a po svemu sudeći i hoće...

    ОдговориИзбриши
  54. UPRAVO ZVALA OVE ZA SEKTOR ZDRAVSTVA,KAZU NE POSTOJIMO,STRUKOVNI SPECIJALISTI,GOSPODJA U CUDU STA JE PITAM!!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ta Gospodja koja je dala kontakt telefon je Mira Vucevic i trebamo ispred udruzenja da joj zatrazimo pismeni odgovor da nam da da strukovni specijalisti ne postoje u zdravstvu.da bi mogli da potrazimo zastitu na sudu.

      Избриши
    2. To su sve ljudi koji ne znaju ni da nabroje vrste visokog obrazovanja a ne da rastumace sta je sta.
      Imao sam priliku da razgovaram sa njima od 95 pa na ovamo. Leposava Milicevic je bila u odnosu na ove legenda! Onda je dosao JUL ovac Bojic. Pa DOS manlije (DSS pa DS), pa DS sa SPS (bez Slobe) i sada ovi naši stručnjaci.
      Neću puno da pričam jer radim u tom ministarstvu ali katastrofa je. Nemaju pojma ali su ubedjeni da je tako!
      Fijoke su im pune naših dopisa ali ih ne vade iz fijoke već decenijama!
      Strašno!
      Ona je u čudu šta je pitaš a mi smo u čudu koju kvalifikaciju je imala kada je došla na mesto pomoćnika ministra? Pa ti ljudi treba da imaju širinu i da znaju više od nas od svoga naroda i da nas vode i da nas uče! Međutim to su ljudi koji ne znaju ništa ili gotovo ništa ali u svakom slučaju manje od prosečnog građana.
      Šta da vam kažem? Ko kog može neka ide odavde jer ovima je kao i onima pre njih lakše uterati u d... nego u glavu.
      Pa neka piti mistra šta su SSS, tamo je on docent (bio možda je već redovan profesor) i na tom fakultetu se odvijaju SSS i njegove kolegu su nam predavači!
      Da nije žalosno bilo bi smešno!
      Da se ovo dešava u BiH bilo bi kao u fazonu Muja i Haso ali ovako nije smešno!

      Избриши
  55. Strašno..., ali ne treba se čuditi, na takva mesta postavljaju striptizete i starlete..., a odakle da one znaju osnove o visokom školstvu, SSS, MSS i itd...,sve u svemu nije dobro...

    ОдговориИзбриши
  56. Mislim da čim usvoje ovaj NOKS koji je proistekao iz Novog zakona da moramo biti zastupljeni gde god postoji 7.1. i da će kao sto postoji po zakonu od 2005 podmenuti,zakon od 2010,tako da će katalog preživljavati kao i mi razne transformacije....

    ОдговориИзбриши
  57. Анониман12. март 2018. 08:15

    Nema nas nigde u konkursima za dir.Osnivnih i Srednjih škola,navedene su samo MSS i navedeno je da su neophodne studije 2.stepena VO ali kako dokazati u naterati ih da nas uvrste u sve konkurse gde i pripadamo po tom zakonu,moramo se nekako bolje organizovati peticije Itd jer od ove predsjednice nema ništa ona je neko kukavičje jaje koje je podmetnuto da ćuti takav mi je utisak,vrlo nesposobno vodi sve ovo!

    ОдговориИзбриши
  58. Анониман12. март 2018. 10:14

    Što bi se reklo ''Tresla se gora, rodio se miš'', Gospodo SS sada je kasno, ispuštena je prilika prilikom usvajanja novog Zakona o VO, ovo sve što sada dolazi kao posledica, NAŽALOST, ništa se neće promeniti, samo će sprovesti ono što su zamislili, sve to dolazi iz jedne kuhinje Ministarstva prosvete, da li tu ima upliva nekih uticaja jakih lobija iz raznih sfera, verovatno da ima.Nama to ništa neznači i neće nam pomoći.....

    ОдговориИзбриши
  59. Анониман12. март 2018. 13:14

    Kako onda u NOKS u navode te spec.strukovne studije po zakonu koji je trajao do 2017.u zakonu su definisali da spec studije po starom zakonu zadržavaju prava u kojima su stekli i da samo još ove školske god mogu upisati spec strukovne kao 2.stepen VO

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман12. март 2018. 13:55

      Tako je , ovo deluje apsurdno..., generacija koja je upisala 2017 je takođe upisala drugi stepen..., šta će biti sa njima je pravo pitanje...

      Избриши
    2. odgovor je u Zakonu
      https://specijalisticke.blogspot.rs/p/zakon-o-visokom-obrayovanju-od-2017.html

      Избриши
  60. Ajmo za one koji baš i nisu u toku.

    1.) SSS 2. stepena visokog obrazaovanja su postojale od 2005-2017 godine.

    2.) Usvajanjem Zakon o visokom obrazovanju iz 2017 SSS 2. stepen više ne postoje kao i recimo stari diplomirani.

    3.) Zakonom o visokom obrazovanju iz 2017. definisane su neke nove SSS 1. stepena i to NISMO MI !

    4.) Naša prava treba da osigura Zakon o NOKS-u čiji nacrt može se videti http://noks.mpn.gov.rs/uporedna-tabela-nivoa-kvalifikacija-i-vrsta-obrazovanja_2/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман13. март 2018. 15:21

      Takoje Poštovani Kolega, ali nažalost ima ono ALI, to je samo nacrt Zakona o NOKS-u, koji još nije ni prošao ni Ministarstvo prosvete, a kamoli Vladu, znači nije ni u formi predloga Zakona.Na prvi pogled deluje apsurdno da u nacrtu Zakona o NOKS-u SS 2005-2017 se klasifikuju kao 7.1 što je odlično i to je ono što nam treba, ali na zvaničnoj prezntaciji NOKS-a, nažalost nije tako, već drugačije i lošije po nas.Kada Skupština Srbije donese Zakon o NOKS-u u kome će jasno stajati da svi SS koji su upisali završili po programu 2005-2017 se izjednačavaju odnosno jesu 7.1 shodno Zakonu o VO iz 2017. onda mi možemo da odahnemo i kažemo USPELI SMO.

      Избриши
    2. Анониман13. март 2018. 20:40

      Jeste kolega ispravili su i na zvaničnoj prezentaciji NOKSA ali to sada treba da usvoje a do tada je vakum i mi se ne pominjemo,tumače nas po slobodnom ophhođenju haos živi,predsednica udruzenja sedi negde ili je fb nema nikakvog organizovanja i tako vreme prolazi ovo je stvarno zemlja čuda,strukovne škole ćute ne ulažu nikakav protest ako pitaš prof.oni su gromade koje odgovaraju pitanjem zar mislite zar smo mogli itd a kada su predstavljali spec studije kao drugi stepen kao nešto fantastično i posle pitaju što čovek ubije e zbog ovog treba streljati redom.

      Избриши
    3. Анониман16. март 2018. 12:20

      Pa to su dobre vesti, hajde da malo putemo optimisti, možda i nama krene nabolje, ali nesmemo se opustiti dok Zakon o NOKS-u nebude usvojen a naš status u njemu bude izjednačen sa MSS odnosno VII-1.

      Избриши
  61. Анониман12. март 2018. 20:57

    Pa dajte tu pred udruzenja neka se oglasi ko je i postavi takvu nezainteresovanu,da organizuje peticiju da dodjemo svi u BG da tražimo da se nakon NOKSA svuda u svim pravilnicima uvrstimo a ne da ćutimo kao babe,hajde ljudi prolaze konkursi bez nas....

    ОдговориИзбриши
  62. Анониман16. март 2018. 16:35

    https://www.danas.rs/politika/vlada-usvojila-predloge-zakona-o-okviru-kvalifikacija-udzbenicima-i-prosvetnoj-inspekciji/

    ОдговориИзбриши
  63. Анониман16. март 2018. 21:02

    Зна ли неко какав је предлог закона?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман17. март 2018. 13:28

      Predlog Zakona još nije objavljen na sajtu Vlade, ali se može posle redakture očekivati već početkom iduće nedelje, samo je pitanje šta u njemu piše kada smo mi SS u pitanju!?Nadajmo se najboljem, spremimo se za loše....

      Избриши
    2. Анониман19. март 2018. 11:19

      Nema ga još, ali kada bude biće na linku

      http://www.parlament.gov.rs/akti/zakoni-u-proceduri/zakoni-u-proceduri.1037.html

      Избриши
  64. Анониман17. март 2018. 17:23

    Nisam još našao na sajtu,kada neko nadje nek objavi mislim da ne sme biti drugačiji od onog što je bilo na javnoj raspravi i onog sto je objavljeno na zvaničnoj web prezentaciji NOKSA gde smo ono sto jesmo 7.1 sve drugo tabak i kod advokata i tužiti i škole i ministarstvo!

    ОдговориИзбриши
  65. Анониман17. март 2018. 19:21

    Meni u celoj ovoj prici najvise smeta uzdrzano ponasanje skola koje nama svrsenim specijalistima spremaju ko zna sta umesto da nam omoguce lak transfer do master diplome.

    ОдговориИзбриши
  66. Анониман17. март 2018. 20:06

    U pravu ste,još kada pitate neke od prof.oni se kao nešto uvrede i nisu oni ništa krivi,nije nam potreban ni taj transver već NOKS gde smo to sto jesmo gde smo kao diplomirani pre 2005.izjednačeni sa novim masterom i da se to uvrsti u sve pravilnike....u suprotnom Strazbur!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман18. март 2018. 00:00

      To nisu profesori, to su kolšari koje drže tezge po raznim gradovima i okolnim državicama.
      Gledaju da se ogrebu da postani docenti pa da dođu i do vanrednih i redovnih profesorskih zvanja.
      Ne iteresujete vi njih. Oni ljudi tezgare dok folk pevačice rade na velikim prokektima i to vrlo ozbiljno i studiozno.
      To je Srbija. MOraćete do Strazbura jer drugog izlaza nema. Ne očekujte od tih profesorčića bilo šta.
      To su kerefeke od ljudi koji nemaju svoje mišljenje.
      To nije uvreda to je činjenica jer ljudi koji izvrše masakr 10,000 ljudi i još 3x toliko njihovih porodica ne mogu se smatrati nikakvom avangardom! To su šta bilo od ljudi i karaktera. 10,000 svojih studenata uništiti a ne mrdnuti malim prstom to mogu samo monstrumi! Pa ja sam predavao u srednjoj školi (vrlo kratko) ali ta deac me cene i poštuju i svakom pomognem i da danas posle 15 godina (a to su sada ljudi koji imaju svoje porodice) i osećam se fantastično zbog toga.
      Kako se krvnici SSS osećaju i gde će im duša to znamo!

      Избриши
  67. Анониман18. март 2018. 08:55

    Zato mislim da će NOKS resiti problem jer tako i a zakon o VO definira dve vrste strukovnih studija,mora to ima neko pametan a teraju ih na to i razni evropsko sporazumi,samo da vidimo predlog Noksa i da to usvoje i onda usklađivanje svih pravilnika po noksu,a tim prof treba natrljati nos,da su njih oštetili i da im nisu dali akreditacije kako bi vrištali ovako samo Seve gledaju!

    ОдговориИзбриши
  68. Анониман18. март 2018. 14:51

    Ako su stari diplomirani izjednaceni po pravima sa masterima a da bi bili izjednaceni i po zvanju treba da izaberu i odbrane master rad, tako i nama svrsenim specijalistima treba u potpunosti da priznaju ista prava kao i MSS a da bi imali i isto zvanje treba da nam omoguce da odbranimo master rad a ne da nam uvaljuju neke nove izmisljene ispite. Na ovome treba svakako insistirati ali na zalost ne postoji dovoljno zainteresovanih da ovu pricu poguraju i isteraju do kraja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман18. март 2018. 15:42

      1 000 000 put pisem na ovom Blogu: OD 100-tinak SPECIJALISTIČKIH MODULA U BLISKOJ A I DALjOJ BUDUCNOSZI AKREDITOVAĆE SE 10 NAJVIŠE 20 MSS MODULA. ZNAČI DA JE NEMOGUĆE DA SE U SLEDEĆIH 100 GODINA DESI DA SE KAREDITUJU SVI MSS KOJI BI BILI KOMPATIBILNOI SA SVIM DOSADAŠNJIM SSS. TAKO DA NE MOŽE DA SE BRANI NIKAKV MASTER RAD.
      NE ZNAM IZ KOG FILMA SI TI ISPAO ALI PROČITAJ SVE KOMENTARE 4-5 GODINA UNAZAD PA PREDLOŽI NEŠTO NORMALNO.

      Избриши
  69. Анониман18. март 2018. 17:23

    Добро треба овде ипак водити једну академску дебату,пусти то из филма,предлог НОКСа је ок и на њиховој веб страници и битно је да је такав Влда усвојила где су дефинисане две врсте спец студија и где смо ми као и стари дипломирани све фино по закону из које године сврстани у исти ниво образовања 7.1.
    Треба фино комуницирати без тих жаргона филма и дифолта и те насилне вербалне комуникације

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман18. март 2018. 21:03

      A kako fino da komuniciram ako covek pise gluposti.
      Zamisli takv lik da pregovara o nasem statusu i trazi takve nebuloze tj. da nam ucine citira: ''tako i nama svrsenim specijalistima treba u potpunosti da priznaju ista prava kao i MSS a da bi imali i isto zvanje treba da nam omoguce da odbranimo master rad''!
      COvek nije normalan. PISEMO 4-5 GODINA, BORIMO SE A ON DA MI POLAZEMO MASTER RAD. KOJI CE MASTER RAD POLAGATI SPECIJALISTA NUTRICIONISTA ILI RADIOLOG ILI SPECIJALISTA VASPITAC ZA NARODNU TRADICIJU ILI FIZICKO? DA CEKA 100 GODINA DA OSNUJU MSS ZA NJEGOV PROFIL PA DA POLOŽI MASTER RAD.
      NE MOGU VIŠE DA SLUŠAM LUPETANJA NA BLOGU A DA NE REAGUJEM. ZAR SLEPCI DA NAS VODE? PA ON NE VIDI DALJE OD SVOG NOSA!

      Избриши
  70. Анониман18. март 2018. 21:52

    Ок,покушавам да само дам добар тон и да разумно приђемо проблему,јасно ми је да је то Не могуће и заправо то нам и не треба већ баш ово што је у табели НОКС а дефинисано да је дипломирани до 2005 = спец струковним студијама по закону који је важио до 2017 а то =мастер струковним по закону од 2017,то просто мора тако знају колико тужби би било и да има људи који ће тражити правду и да стечена права не могу бити одузета хтео то неко или не,неко је паметан рекао то зато је и у закон убачено да имају две врсте спец струк студија и да стари задржавају права по којима ду их стекли и зато европљани их терају да усвоје НОКС да би отворили даље нека поглавља.....чекамо тај предлог закона на сајту Владе па у скупштину,ако неко дође до линка тог предлога одмах нек објави и дај да видимо јер председница овог удружења жива,одговорна и морам прекршити учтиву комуникацију,нормална да се не оглашава оволико времена?

    ОдговориИзбриши
  71. Анониман18. март 2018. 22:50

    Nisi u temi uopste. Upao si ovde kao padobranac i vredjas bez razloga. Ne znam zbog cega stalno nabrajas nutricioniste, radiologe i vaspitace za ovo i ono, a ne prihvatas ili ne znas da postoje i recimo neke skole koje obrazuju inzenjere. I sve te skole su za sve module akreditovale MSS. Jasno je da cemo mi svrseni specijalisti ostati u nivou 7.1 i da cemo biti izjednaceni u pravima sa masterima. Medjutim mi inzenjeri specijalisti necemo biti izjednaceni pred inzenjerskom komorom sa masterima iz razloga sto pravo na projektantsku licencu polazu masteri strukovni i akademski kao i gle cuda stari diplomirani. Dakle, mi inzenjeri specijalisti nismo izjednaceni u pravima sa masterima dok stari diplomirani jesu. I da ponovim, stari diplomirani su samo uz odbranu master rada postajali masteri pa ne vidim razlog zasto se to ne bi i nama omogucilo uz eventualno polaganje nekog ispita - naravno mislim na one specijaliste koji na svojim skolama imaju akreditovane MSS. Na taj nacin bi se dobile pomenute licence i to je ono sto bi nama odgovaralo. Nadam se da sam ti neke stvari pojasnio i zamolio bih te da se malo upristojis i da celu ovu situaciju sagledas iz nekih drugih uglova a ne samo iz onog koji se tice samo tebe.

    ОдговориИзбриши
  72. Ovo da nije u temi vazi za anonimnog 21:03 a ostalima se izvinjavam.

    ОдговориИзбриши
  73. Анониман19. март 2018. 10:24

    Поштовани ако те НОКС изједначи у правима са Мастер студијама не могу или ти не смеју у инжењерској комори мимо тога радити,зато и јесте циљ усвајања НОКС а да нр ради свако по слободном опхођењу и да се тумачи од правника до правника и од фирме до фирме.....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izjednačeni u stepenu po NOKS-u jesmo, ali ne moramo nužno imati ista prava. Različit je broj bodova i drugačije je zvanje. Najbolje rešenje je da nam se omogući laka zamena za MSS diplomu, bar gde je to moguće (poput starih diplomiranih). Mislim da je pominjanje nutricionista i sličnih profila suvišno ovde.

      Избриши
    2. Анониман19. март 2018. 12:00

      Ne slažem se sa vama.
      Akreditovanih smerova MSS ima vrlo malo.
      "Полазећи од одлуке Владе РС бр. 02-371/2018-1 од 31. јануара 2018. године о оснивању Националног акредитационог тела („Службени гласник РС” број 9, од 2. фебруара 2018. године), Комисија за акредитацију и проверу квалитета (КАПК) обавештава високошколске установе да је овлашћена да обавља само техничке послове. То значи да не може доносити никакве одлуке о акредитацији високошколских установа и студијских програма, нити примати нове захтеве, до одлуке надлежних органа (Национални савет за високо образовање или Национално акредитационо тело)"

      Tek sad je pitanje šta će sve od smerova biti akreditovano.
      Moramo se izboriti za nas ovakve kakvi jesmo i kada smo najbrojniji.

      Избриши
    3. Анониман19. март 2018. 12:59

      txc19. март 2018. 11:37 je potpuno u pravu samo to je rešenje, formalno pravno a u skladu sa sadašnjim Zakonima jedino je to ispravno.

      Избриши
    4. Анониман19. март 2018. 18:33

      Slazem se u potpunosti i na ovome treba insistirati.

      Избриши
  74. Анониман19. март 2018. 11:04

    Kolege, smirite strasti.
    NOKS je samo jedan od stepenika ,a nismo jos ni videli predlog zakona.
    Ako su predlog i nacrt zakona ostali isti što se tiče definisanja SSS2 idemo na sledeći nivo borbe.
    ali moramo ostati jedinstveni -malo nam je drugih, još samo da se međusobno posvađamo !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман19. март 2018. 13:30

      Nije to svadja nego odgvor pametnjakovicima koji bi zeleli da upisu MSS jer na njihovim skolama to ima. Neka upisu. Samo od 100 SSS studijskih modula koje smo zavrsili svega 10-ak MSS ce biti akreditovano tako da tave gluposti da kao mi branimo samo master rad ne dolaze u obzir.
      Gde cemo braniti master rad kada tek ima 3-4 smera MSS u Srbiji? Ko zna kada ce izaci prvi MSS kolega u Srbiji. Takvi predlozi su budalastina i nista vise od budalastine! Mi moramo da zivimo za ovaj trenutak i da resavom momentalno porblematiku a ne da cekamo 100 godina da nam akredituju 100 MSS kompatibilnih sa nisim SSS2.
      Ne mozemo dozvoliti da nase kolege zarad njihovi sitnih interesa prodaju nas 10,000.

      Избриши
  75. Анониман19. март 2018. 13:44

    txc19. март 2018. 11:37 je obicana neznalica koja nema predstavu koliko modula SSS je do sada iskolovano u Srbiji!
    Sto da ne spominjem nutricioniste? Visoka zdravstvena skola je jedna od najbrojnih i najvecih u Srbiji! A postoji i 5 privatnih i drzavnih gde se skoluju SSS medicinari kao i medicinski fakultet u Beogradu i Nisu. Sto da ne pominjem npr. vaspitace pa i tih skola kada imaju 10 visokih skola i 15 i vise modula SSS?
    Pa i ja sam inzenjer ali to nije bitno! Jel su samo inzenjeri bitini i menadzeri? A ni to nije istina on ne da nabroji ni sve visoke skole gde se skoluju inzenjeri a kamo li da zna koji su moduli postojali do sada i koji sada postoje! To je suvise velika informacija za njegov hard disk (ili glavurdu)!
    Molim predsednicu drustva da trazi od Akreditacione komisije informacije od javnog znacaja tj. za koliko su razlicitiih studijskih programa izdali dozvole tj. akreditacije za rad.
    Ako ne moze ona, mozemo to i mi pojedinacno kao zainteresovana lica! Ne terba od zene da ocekujemo da je SUPERGRL nego neka svako dela sto bolje sto moze a likovi sa fiks idejama neka nas zaobidju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    2. @mod
      Ako brišeš, briši sve. Ovo što ovaj tip piše je obično lupetanje.

      Избриши
    3. @txc
      drugačija mišljenja su dozvoljena.
      Rasprava je dozvoljena.
      uvredljive reči NISU !

      Избриши
    4. A koje su to uvredljive reči bile napisane u poruci kad već, ,,neznalica", ,,To je suvise velika informacija za njegov hard disk (ili glavurdu)!", ,,SUPERGRL " ili ,,likovi sa fiks idejama neka nas zaobidju!" to nisu?!

      Избриши
  76. Анониман19. март 2018. 13:50

    http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/lat/pdf/predlozi_zakona/689-18%20-%20Lat..pdf

    Evo zvanični predlog zakona o NOK-u, pogledajte član 49.

    ОдговориИзбриши
  77. Анониман19. март 2018. 14:13

    Еквивалентност постојећих квалификација
    Члан 49.
    Степени стручне спреме, односно степени образовања, стручни,
    академски и научни називи стечени према прописима који су важили до
    ступања на снагу овог закона, еквивалентни су са нивоима НОКС утврђеним
    овим законом, и то:
    1) основно образовање, еквивалентно је нивоу 1 НОКС-а;
    2) стручно оспособљавање у трајању од годину дана које је до ступања
    на снагу овог закона одговарало првом степену стручне спреме и oбразовање
    за рад у трајању од две године, које је до ступања на снагу овог закона
    одговарало другом степену стручне спреме, еквивалентно је нивоу 2 НОКС-а;
    3) средње образовање у трајању од три године, које је до ступања на
    снагу овог закона одговарало трећем степену стручне спреме, еквивалентно је
    нивоу 3 НОКС-а;
    4) средње образовање у трајању од четири године, које је до ступања
    на снагу овог закона одговарало четвртом степену стручне спреме,
    еквивалентно је нивоу 4 НОКС-а;
    23
    5) образовање стечено у школи за талентоване ученике које је до
    ступања на снагу овог закона одговарало четвртом степену стручне спреме,
    еквивалентно је нивоу 4 НОКС-а;
    6) школовање за специјализацију, које је до ступања на снагу овог
    закона одговарало петом степену стручне спреме, еквивалентно је нивоу 5
    НОКС-а;
    7) стручни назив стечен завршавањем:
    (1) студија на вишој школи, у трајању до три године, који је до
    ступања на снагу овог закона у погледу права која из њега
    произлазе био изједначен је са стручним називом првог степена
    струковних студија, еквивалентан је са нивоу 6.1 НОКС-а,
    (2) дела студијског програма основних студија на факултету, чијим
    завршавањем се стиче први степен високог образовања, а који је
    до ступања на снагу овог закона у погледу права која из њега
    произлазе био изједначен је са стручним називом основних
    академских студија обима од најмање 180 ЕСПБ бодова,
    еквивалентан је нивоу 6.1 НОКС-а,
    (3) основних студија на факултету, у трајању од три године, који је
    до ступања на снагу овог закона у погледу у погледу права која
    из њега произлазе био изједначен је са стручним називом
    основних академских студија обима од најмање 180 ЕСПБ
    бодова, еквивалентан је нивоу 6.1 НОКС-а,
    (4) специјалистичких струковних студија другог степена у складу са
    Законом о високом образовању („Службени гласник РС”, бр.
    76/05, 100/07 – аутентично тумачење, 97/08, 44/10, 93/12, 89/13,
    99/14, 45/15 – аутентично тумачење, 68/15, 87/16 и 88/17 – др.
    закон), еквивалентан је нивоу 7.1 НОКС-а,
    (5) основних студија на факултету у трајању од четири до шест
    година, који је до ступања на снагу овог закона у погледу права
    која из њега произлазе био изједначен са академским називом
    мастер, односно дипломирани мастер, еквивалентан је нивоу 7.1
    НОКС-а;
    8) академски назив стечен завршавањем специјалистичких студија на
    факултету, који је до ступања на снагу овог закона у погледу права која из њега
    произлазе био изједначен је са академским називом специјалисте другог
    степена академских студија, еквивалентан је нивоу 7.2 НОКС-а;
    9) академски назив магистра наука стечен завршавањем магистарских
    студија, односно одбраном магистарске тезе, који је до ступања на снагу овог
    закона у погледу права која из њега произлазе био изједначен је са научним
    називом магистра наука, еквивалентан је нивоу 7.2;
    10) научни степен доктора наука стечен завршавањем докторских
    студија, односно одбраном докторске дисертације, који је до ступања на снагу
    овог закона у погледу права која из њега произлазе био изједначен је са
    научним називом доктора наука, еквивалентан је нивоу 8.

    ОдговориИзбриши
  78. Анониман19. март 2018. 14:23

    ВЕЛИКА ПРЕВАРА, као што сам и раније овде писала и упозоравала, да су хтели да ураде како трена зашто? зашто? нису написали као и у тачки (5):

    (4) специјалистичких струковних студија другог степена у складу са
    Законом о високом образовању („Службени гласник РС”, бр.
    76/05, 100/07 – аутентично тумачење, 97/08, 44/10, 93/12, 89/13,
    99/14, 45/15 – аутентично тумачење, 68/15, 87/16 и 88/17 – др.у погледу права
    која из њега произлазе изједначен је са академским називом
    струковни мастер, еквивалентан је нивоу 7.1
    НОКС-а;

    ОдговориИзбриши
  79. Анониман19. март 2018. 14:25

    Браво, само тако треба да гласи и тек тада смо решили све проблеме!!!

    ОдговориИзбриши
  80. Анониман19. март 2018. 14:37

    Ако не буде тако гласило и остане формулација као у предлогу Закона, нема шансе да ће нам инженјерска комора дати да полажемо за одговарајуће лиценце, без обзира што смо формално кроз тачку 4 изједначени са VII-1.

    ОдговориИзбриши
  81. Анониман19. март 2018. 14:40

    Кључне речи су ''у погледу права
    која из њега произлазе изједначен је са академским називом
    струковни мастер'' !!!

    ОдговориИзбриши
  82. Анониман19. март 2018. 15:17

    Da, da to je to, ali neko će već da primeti pa strukovni master ima 5. godina studija i imaju 300 ECTS, a strukovni specijalista 4. godine i 240 ECTS, pa u redu i diplomirani su ranije išli 4. godine, a akademski master 5. pa su opet po pravima izjednačeni!Šta je tu problem???
    Kad su se školovoli strukovni specijalisti do donošenja novog Zakona o VO, nije ni bilo mogućnosti da neko nastavi dalje strukovne studije, jer je to bio najviši nivo obrazovanja strukovnih studija.Ma treba Hitno pisati Skupštinskom odboru za obrazovanje da se ubaci učlan 49. stav 4 predloka Zakona o NOKS-a ova jako važna formulacija ''у погледу права која из њега произлазе изједначен је са академским називом струковни мастер''.

    ОдговориИзбриши
  83. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  84. Анониман19. март 2018. 20:35

    I ovo je dovoljna formulacija i svi akti koji budu usklađivanju sa NOKSom će recimo tražiti da bi npr mogao da apliciralas za licencu moraš imati 7.1. nivo obrazovanja po NOKSu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U tome jeste problem, ne moraju da budu takvi, uvek mogu da napišu da je za nešto potreban drugi stepen visokih studija sa najmanje 300 bodova. Stari diplomirani (do 2005.) su svi dobili izjednačavanje sa akademskim masterom (odnosno 300 bodova) bez obzira što su većinom bile četvorogodišnje studije. Zašto bi se mi zadovoljili sa manje?

      Избриши
    2. Анониман20. март 2018. 13:28

      Bravo, tako je i samo tako treba razmišljati, lično sam se susrela već sa tim problemom, odnosno imam neposredno iskustvo, tačnije u mom ministarstvu sam izgubila radno mesto šefa Odseka posle 19 godina, samo zato što je uslov bio VII-1, odnosno 2.stepen VO i 300 ESPB.Ja sam strukovni specijalista imam 2.stepen VO odnosno VII-1 i to mi priznaju, ali nemam 300 ESPB već 240, zbog toga sam izgubila to radno mesto, odnosno prebacili su me na niže.Tako da to u uopte nije svejedno šta će pisati u stavu (4) čl.49 Zakona o NOKS-u, zaravo krucijalno je važno da stoji ''u погледу права која из њега произлазе изједначен је са академским називом
      струковни мастер, еквивалентан је нивоу 7.1 НОКС-а;Ako nebude tako iamće svi problem kao i ja, a onda je kasno.

      Избриши
  85. Анониман20. март 2018. 12:10

    Нивои квалификација
    Члан 5.
    тачка 8) седми ниво, подниво један (ниво 7.1), који се стиче завршавањем интегрисаних акадeмских студија обима од 300 до 360 ЕСПБ бодова, мастер академских студија (у даљем тексту: МАС) обима од најмање 60 ЕСПБ бодова, уз претходно остварене ОАС обима 240 ЕСПБ, МАС обима од најмање 120
    ЕСПБ (уз претходно остварене ОАС обима 180 ЕСПБ), односно мастер
    струковних студија обима од најмање 120 ЕСПБ бодова (уз претходно
    остварене ОСС обима 180 ЕСПБ бодова);
    6) подниво 7.1 стечен завршавањем мастер струковних студија
    означава се са 7.1 С., а онда у даљем тексту закона стоји
    Еквивалентност постојећих квалификација
    Члан 49.
    7) стручни назив стечен завршавањем:
    (4) специјалистичких струковних студија другог степена у складу са Законом о високом образовању („Службени гласник РС”, бр.
    76/05, 100/07 – аутентично тумачење, 97/08, 44/10, 93/12, 89/13,
    99/14, 45/15 – аутентично тумачење, 68/15, 87/16 и 88/17 – др.
    закон), еквивалентан је нивоу 7.1 НОКС-а,

    Простим тумачењем драге колеге значи да смо и у предлогу изједначени са 7.1 нивоом НОКС, не дозволите да Вас било ко наводи на било које другачије решење. И као што сам раније у једном тексту написао то је то !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман20. март 2018. 16:44

      Анониман20. март 2018. 12:10 Vidim da lepo i logicno tumacis celu ovu situaciju oko nacionalnog okvira kvalifikacija sto me navodi na zakljucak da raspolazes sa informacijama pa bih te zamolio da podelis sa nama informacije naravno ako ih imas kako su neke skole organizovale MSS odnosno koliko su str. specijalistima nametnuli novih ispita. Kako smo procitali visoka gradjevinsko geodetska skola se sa 8 dodatrih ispita bas obrukala.

      Избриши
  86. Анониман20. март 2018. 20:47

    Анониман 20.март 2018 16:44
    Поштовани само читам предлог закона и тумачим онако како је написано, једноставно је тако! Што се тиче МСС у мом посту који сам поделио овде на блогу једноставно стоји у чл.5 став 6 "поднивои квалификација да 7,1 струковни мастер се означава са 7.1 С. Даљим законским решењем у чл.49 став 7 тачка 4"еквивалентан је нивоу 7.1 НОКС-а" и то је то. Ако грешим ту је још колега правника па нека ме демантују.
    Поново апелујем на колеге да закон тумаче онако како је написано, а не шта би било кад би било. Овако законско решење по мом скромном мишљењу уважава реалност закона о ВО који је важио до 2017 године и по ком смо ми добили 2 степен виског образовања.

    ОдговориИзбриши