понедељак, 16. мај 2016.

10.5.2016 Najkasnije do kraja godine ili početkom sledeće, Srbija bi trebalo da dobije Nacionalni okvir kvalifikacija


Po pisanju Blica najkasnije do kraja godine ili početkom sledeće, Srbija bi trebalo da dobije Nacionalni okvir kvalifikacija
http://www.blic.rs/vesti/drustvo/trziste-rada-u-srbiji-posle-ove-promene-vise-nece-biti-isto/jwqrn8l


- NOKS treba da podupre reformske procese kojima će se unaprediti obrazovni sistem, tako da iz njega izlaze kompetentni pojedinci koji mogu da odgovore na potrebe tržišta rada, društva kao celine, ali i da zadovolje svoje lične potrebe - kaže za “Blic” posebni savetnik ministra prosvete Mirjana Bojanić.


E sad ovo bi i bila vest, ali kako je trebalo doneti NOKS-a sa novim (čuj novim, star više od 10 godina) Zakonom o visokom obrazovanju iz 2005. daleko smo od vesti.


Čak i postoji jedna "donešena" verzija NOKS-a iz 2010 godine (Nacionalni savet za visko obrazovanje) na koju se pozivalo Ministarstvo prosvete kada je slalo izveštaje EU, ali su je selektivno NEPRIMENJIVALI u domaćim ustanovama.
Ta verzija je postojala na sajtu http://nsvo.etf.rs (koji više ne postoji, ali sam ga sačuvao od zaborava http://specijalisticke.blogspot.rs/p/noks.html) jer baš na osnovu tog NOKS-a sam i upisao specijalističke strukovne studije.

Kako se evidentno Zakon o NOKS-u ne donosi (iako ga sve zemlje u okruženju imaju) , nema ni nacrta, ničega, samo po nekad počne da kruži vest ...
Ili su možda razni uticaji tektonski, pa je bolje ne doneti, nego se zamerati....
ili su možda lenčuge ili nesposobni pa ne mogu sistematizovati potrebne podatke.....
Ali uvek imam sumnju da će nešto loše i naopako na kraju uraditi.

************

http://www.blic.rs/vesti/drustvo/verbic-uskoro-nacionalni-okvir-kvalifikacija/b7872f6

http://rs.n1info.com/a151759/Vesti/Verbic-o-registru-Vazna-je-razlika-izmedju-kvalifikacija-i-zanimanja.html

http://www.mpn.gov.rs/graditi-poverenje-izmedju-svih-zainteresovanih-strana-kada-je-rec-o-kvalifikacijama/

http://www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=263643

52 коментара:

  1. Анониман10. мај 2016. 21:59

    Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман11. мај 2016. 09:36

    Нагле промене временских услова утичу на разне људе на разне начине, јел тако Анонимни 10.мај.2016.21.59?

    ОдговориИзбриши
  3. Ko je tvorac ove tabele? Anoniman 10.maj.2016.21.59.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман11. мај 2016. 18:06

      То је табела од пре 10 година када су разни ликови на разне начине тумачили нивое високог образоваљња! Ништа паментно и актуелно! А и Би колегинице и колеге као да сте ''индијанци'', имате брате (сестро) у свом Додатку дилпоме схему високог образовања и ваљда вам је толико познато! А ви се читате којекакве табеле од којекаквих!

      Избриши
  4. Ministarstvo zdravlja ce dati odresene ruke svakoj zdravstvenoj ustanovi da prihvati i prizna obrazovanje kadra koji tu radi.To znaci da NIKADA mi necemo biti priznati jer ce ministarstvo prebacivati odgovornost na ustanove ,a direktori i nacelnici NIKADA nece hteti to da priznaju zato sto osobe koje su na funkcijama su bez obrazovanja i njihovi su ljudi .Pa ovo ima samo u Srbiji .Kako onda da zdravstvo napreduje kad glavna sestra nema ni osnovno znanje ,a iza nje stoji nacelnik koji je stiti.Ovo je horor ,kako da objasnimo pacijentima da naredbe izdaju polu pismeni ljudi i da smo nemocni da se tome suprotstavimo jer cemo dobiti otkaz .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман15. мај 2016. 15:49

      Тако не може! Од феуда до феуда! Мора системски и систематски да се реши статус и то држава на највишем нивоу! Не може се препустити било коме да процеењује колико кога кадра треба! Мора да се пропише и норматиц за ССС. Мора да се дозволи да најшколованији медициински кадар (уз лекаре смо то ми ССС) заузме положај спрам звања и знања, нивоа образовања и година студирања! Наравно свако са свог аспекта (не говорим да ми треба да заузмемо место лекара). Ти као ССС - медицинска сестра треба да будеш или надзорна или главна или главна ДЗ или болнице или клинике или бање или већ где радиш! Не може сваки феуд (или паша) да одређује шта ће на ''његовом одељењу'' да се налази од кадрова или на његовој клиници! Мора да постоји норматив! Колико кокга и каквога кадра треба мора да пропише министарство (колико лекара специјалиста, колико сестара, колико струковних сестара, колико струковних специјалистичких сестара и диломираних сестара и мастер сестара! Мора да се зна формацијски колико чега и кога треба! Не може сестра са средњом школом (па ни са високом струковном школом) да буде теби главна а ти си ССС. То је ако када би у војсци капетану командовао водник1 то је као када би лекару специјалисти шеф био лекар опште праксе! Слажем се да може и то да се деси али то не сме да буде правило већ изузетак! Слажем се да неку медицинску сестру која ради 30 година са средњом школом можда не треба дирати са места главне (јер има највише искуства у струци и практичног знања) сли чим оде у пензију треба је заминити са ССС а не опет са медицинском сестром! То је проблем! Докторчићи неће вам решити тај проблем јер они очигледно не желе образовану и едуковану сестру са ССС за сарадника, него желе некога ко нема довољно знања (како би вероватно они били у центру пажње и кључна фигура у здравству а не тај несрећни пацијент)!

      Избриши
  5. Анониман23. мај 2016. 16:08

    Hoće li biti mastera za školsku 2016/17. godinu? Kakve su vaše procene?

    ОдговориИзбриши
  6. Na to pitanje bi KASSS trebala da da odgovor. Medjutim, njih za to nije briga. Oni izbace 2 do 3 beznacajna obavestenja u toku godine i smatraju da su time opravdali svoje postojanje. Nisu svesni koliko ljudi koji imaju 40, 50 i vise godina ceka taj strukovni master kako bi u okviru svojih firmi mogli da ostvare odredjena prava.

    ОдговориИзбриши
  7. Jos jedna genijalna ideja ministarstva zdravlja glasi :da se skola visoka strukovna i specijalisticke studije priznaju samo onom osobama koje su na funkciji a ako je nemaju da im se plati skolovanje,a mi svi ostali koji imamu diploma i nismo na funkcijama i nikada necemo biti
    priznaje samo srednja strucna sprema ,SRAMOTA ,SRAMOTA , SRAMOTA

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман26. мај 2016. 16:51

      А шта ви радите? Спавате? Шта ради ваша крими-комора? Како може неко да буде некоме шеф а да има мању стручни спрему? Слажем се да не може да буде 100 радних места у здравственој установи са ССС али зато мора да постоји НОРМАТИВ!!! Колилко кога треба да буде! Не може она фора: ''завршена виша школа, струковне студије или специјалистичке струковне студије или мастер студије''! Мора да постоји НОРМАТИВ колико кога мора да буде: колико рентген техничара а колико са 1. степеном или са 2. степеном виског образовања; колико средњих сестара а колико струковних (и виших)а колико са 2. степеном (Специјалисти и мастери); колико санитарно-еколошких техничара а колико струковних са 1. степеном а колико са 2. степеном (специјалиста); исто ваши и за дијететичара-нутрициоионисте и естетичаре и технологе и за све друге медициниске прифиле!!! То мора ваша крими-комора да уради и ви са њом! Или да их разбуцате! Зато су плаћени! Зато их је држава формирала а не да унесрећују још више унесрећено здравство! Слажем се да по угледу на друге службе (државне органе , просвету и сл.) не треба да се 2 пута полаже стручни испит за 1. и 2. степен високог образовања јер у принципу то сада високо образовање. Некада се у државним органима то звао стручни испит за лица са завршеном високом и вишом стручном спремом и били је логично да нпр. комунални испектор који има вишу стручну спрему (нпр. правник) и положи стручни испит да неће полагати поново стручни испит када заврши још 2. године и буде дипломирани правник. Исто треба да важи и за вас. Наравно правнику ће сада шеф бити дипломирани правник е па тако и струковној медицинској сестри ће бити шеф специјалиста као и што ће лекару на одељењу бити шеф специјалиста. Све остало је не норамално и мислим да би и мојој прабаби која је полуписмена била (покојној) било јасно о чему се ради (само да је поживела) а умним главама прим. и др. и проф. др и директорима вашим то није јасно! Шта то значи да је негативна селекција у Србији задњих 70 година учиноила своје и да сада будале воде главну реч у скоро свим сферама живота (част изузетцима)!

      Избриши
  8. Stize nam novi ministar zdravlja i sto je najveca tragedija ni on NECE hteti nista da promeni .Ovo je horor koji se nastavlja . Nema promena na bolje samo se ova golgota nastavlja .Dzabe smo ucili i trudili se da bi nasa struka bila bolja i uspesnija.Kuda ovo sve vodi ?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман5. јун 2016. 12:15

      Стари или Нови или Стари-Нови исто вам се хвата! Подгузне муве остају исте и у Министарству и у вашој Комори! Неписмени вас воде! Али сви су уписали академске стдије задравствене неге или ОАС и за 1-2 године ће имати дипломе спрам њихових звања а ви ће те да узвисите. Потом после тога уписаће и ССС или мастер неге о троку фирме и биће вам доживотни шефови јер сада ће имати и звање и неопходно радно искуство на руковдећим положајима и опет се нећете уклопити!

      Избриши
    2. To je tacno da njih finansiraju zdravstvene ustanove da se skoluju a pre toga ih stavljaju na funkcije ali tragedija je da one to zavrse opet preko veze i nemaju NIKAKVO znaje.O kulturi i domacem vaspitanja necu ni da govorim ali znanje je katastrofalno ,nemaju ni osnovne informacije.Ipak vecina nema ni takvu diplomu nego podrsku uticajnih ljudi koji ih postavljaju i tu drze .

      Избриши
    3. Анониман6. јун 2016. 21:47

      НАРАВНО ДА ИХ ФИНАНСИРАЈУ УСТАНОВЕ! СВЕ ШТО ПИШЕМ ЈЕ ИСТИНА И САМО ИСТИНА И НИШТА ОСИМ ИСТИНЕ! И ТАКО У КРУГ И ТАКО ЗАТВАРАЈУ ЗАЧАРАН КРУГ! ОНИ СУ ИХ ТУ ПОСТАВИЛИ, ОНИ ИХ ФИНАНСИРАЈУ И НА КРАЈУ ЋЕ ИМАТИ И ПОТРЕБНО РАДНО ИСКУСТВО НА РУКОВОДЕЋИМ ПОЛОЖАЈИМА И НАРАВНО ДИПЛОМУ И ОПЕТ ИМ НЕЋЕТЕ МОЋИ НИ ПРИЋИ!

      Избриши
  9. Анониман4. јун 2016. 16:56

    Pogledajte koleginice kako strajkuju ovih danau Hrvatskoj a tema je obrazovanje, i izvucite neke zakljucke.

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман11. јун 2016. 13:45

    http://www.mpn.gov.rs/prosveta/noks/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман11. јун 2016. 13:46

      Pogledajte gde hoce sa stave sss.

      Избриши
    2. Анониман11. јун 2016. 16:19

      http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2016/06/NIVOI-KVALIFIKACIJA-NOKS.pdf

      Избриши
    3. Gde ste pronasli taj nacrt ili predlog? Gde ste to pronasli? Ukoliko je to zvanicno objavljen nacrt, on ce sigurno pretrpeti iymene jer mora biti sprovedena javna rasprava. Udruzenje sigurno nece sedeti po strani, vec smo zahtevali da budemo ukljuceni u izradu, raspravu. Udruzenje nista zvanicno ne radi iz razloga sto institucije cute i cekaju da se vlada formira.

      Избриши
  11. Анониман11. јун 2016. 18:46

    Pa ne mogu se uzeti stečena prava!!!
    Specijalističke strukovne su II stepen studija i samo se pitam kada smo to imali više obrazovanje sa specijalizacijom do 2005 godine.

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман11. јун 2016. 22:19

    Ma ko i pita šta prosvetu kad su luzeri.

    http://www.mduls.gov.rs/doc/dokumenta/katalog/II%20nacrt%20kataloga%20generickih%20radnih%20mesta%2012012016.pdf

    Katalog zanimanja je uveliko startovao. Tako da je ovo qarina od države!!!
    Ako bi bilo po NOK neka mi onda država vrate pare, a ja ću njima diplomu!

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман12. јун 2016. 21:54

    Што нисте послушали да се удружите академцима са ОАС 240 и да се заједно изборите. Лакше је било тако, и тако би се решио проблем за сва времена. Сами не можете много одрадити. Најбитнији је НОКС и ништа више. Пустите закон о високом образовању.
    Једино ко ради код приватника може имати и вечерњу школу, али ако му ѕавршава послове онда је добро плаћен, боље и од ОАС и од ССС.
    Сад можете само да кукате, јер ако министарство прихвати ову одлуку НОКС-а то је крај, и једино ће систематизацијама моћи да се мења нешто. Штета што је све ово могло бити готово само да сте заједнички радили.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман12. јун 2016. 22:34

      Сајко, баш су колебања метеоролошка ових дана! Киша, лед, сунце,.., несташице лекова у апотекама, лекари користе 2 део годишњег..., једном речју: НИЈЕ ТИ ЛАКО! Нико не кука! Неамамо с ким да се удружујемо! У једном смо делу дискириминисани али све мање и мање! Закон о запосленим у органима АП и локалној самоуправи, Закон о државним органима, Закон о јавним предузећима, у школама, у вртићима ... све иде у добром смеру!
      Мало негде понека исфрустрирана будала некде направи неку незакониту систематизацију али и ту има лека!
      Надам се да ће Премијер и Влада донети закон да руководилац органа одговара за незсаконите систематизација и морално и материјално и кривично и да се то неће више дешавати!
      Волео бих лично да НОКС (ма ко год то био) донесе један такав незаконит акт и да напокон покренемо тужбу и пред Уставним судом и пред Судом у Стразбуру и да их раскринкамо и приведемо правди!
      Шта мислиш да ће да се деси са одлуком НОКСа? Да нечу моћи бити самостални саветик са ССС или директор школе, вртића и јавног предузећа или полицаском инспектору да одузму чин? Шта ће бити?
      Мислим да је време да се офирају сви ти паметњаковићи из НОКСа или којекуде и да се види да таквим деловањем урушавају систем целе државе! Време је да се обрачунамо коначно са тим кочничарима у друштву због којих нема ССС које су буџњтске, због њих нема наших колега са судентским кредитима и студентским стипендијама, због њих нема ССС у студентским домовима! Е дошло је време да се такви урушивачи државе већ једном означе и да сносе одговорност!
      НЕ БРИНИТЕ: И ДАЉЕ ЋЕТЕ МОЋИ БИТИ ВИШИ САВЕТНИЦИ, ДИРЕКТОРИ, ИСПЕКТОРИ,... НЕ МОЖЕ ВАМ НИКО ОДУЗЕТИ ЗАКОНОМ СТЕЧЕНА ПРАВА! АКО ПОКУШАЈУ ГРДНО ЧЕ СЕ ПРЕВАРИТИ!

      Избриши
    2. Анониман13. јун 2016. 09:48

      Znaci po ovome nekadasnjih 5semestara vise skole (specijalizacija) je isto kao sadasnjih 8semestara (osn. +specijalisticke strukovne studije). Isto je iz ugla poslodavca koji zaposljava.

      Избриши
    3. Анониман13. јун 2016. 16:59

      И мени је исто или твоја мама или твоја тетка или твоја сестра! Из мог угла!
      ПС
      Видиш да је напољу страшно време! Час сунце, час киша, час лед пада, ..., час о вишој школи, час о 5 семестара, час о бодовима... Али 2. степен високог образовања је 2. степен а изнад нас је само 3. степен а то је докторат и то је чињеница! А ти пиши када о чему год хоћеш али чим се мало стабилизује бићеш и ти ОК (али уз лекове, наравно)!
      Баба Курана и Ти и НОКС заједно морате да признате да је изнад 2. степена високог образовања само 3. степен и тако морају да поступају и послодавци и приватни(Кинези, Немци, Холанђани,...) и државни.
      Али чињеница је да у приватном сектору данас ради углавном јефтина радна снага а врхунски стручњаци их не интересују, не знам нинједог др сци. да га је страни послодавац ангажовао у Србији~

      Избриши
    4. Анониман13. јун 2016. 17:39

      Ovde sam skrenuo paznju na gore navedeni dokument. Za ostalo si u pravu.

      Избриши
    5. Анониман13. јун 2016. 17:46

      Хвала! Поздрави твоје!

      Избриши
  14. Анониман13. јун 2016. 12:06

    NOKSA neće biti, jer je Verbić dobio čir na kiti!!!!

    ОдговориИзбриши
  15. Gde ste pronasli taj nacrt ili predlog? Gde ste to pronasli? Ukoliko je to zvanicno objavljen nacrt, on ce sigurno pretrpeti iymene jer mora biti sprovedena javna rasprava. Udruzenje sigurno nece sedeti po strani, vec smo zahtevali da budemo ukljuceni u izradu, raspravu. Udruzenje nista zvanicno ne radi iz razloga sto institucije cute i cekaju da se vlada formira.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман14. јун 2016. 09:04

      Mito dokument je postavljen na zvanicni sajt mpn, imas gore link, treba proveriti i odmah reagovati!

      Избриши
    2. U kom delu sajta se nalazi ovaj dokument? Ne mogu da pronadjem da li je pokrenuta javna rasprava ili slicno! Reci mi gde si pronasao taj dokument, u kom delu/sektoru sajta?

      Избриши
    3. Pronasao sam samo ovo na sajtu Min. prosvete

      http://www.mpn.gov.rs/konkursi-i-javni-pozivi/opsti-konkursi-i-javni-pozivi/

      http://www.mpn.gov.rs/nacionalni-okvir-kvalifikacija-nok-u-srbiji/

      Избриши
    4. Анониман14. јун 2016. 21:30

      Sa desne strane imaš da izabereš Nivoi kvalifikacija - NOKS

      http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2016/06/NIVOI-KVALIFIKACIJA-NOKS.pdf

      Избриши
  16. Анониман14. јун 2016. 12:47

    Nacrt NOK je u suprotnosti sa zakonom o visokom obrazovanju i tu treba braniti zagarantovana prava.

    ОдговориИзбриши
  17. Анониман14. јун 2016. 13:44

    Srbija i prava!?

    Ma mi smo banana država!!!

    ОдговориИзбриши
  18. O kakvim pravima je ovde rec pa nama nece ni visoku strukovnu da priznaju ,a kamoli specijalisticke studije.Srbijo zdravstvo ti se raspada ,kadar bezi iz zemlje i to veliki broj kvalitetnih ljudi ,uslovi za rad su nepodnosljivi ,ljudi na funkcijama su sa srednjom strucnom spremom ,samo konkubine mogu sve da ostvate i rade sta hoce,ministarstvo zdravlja cuti i ignorise bilo kakav dopis,ovo je sramota sta se desava . SRAMOTA

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман14. јун 2016. 22:10

      Мешаш бабе и жабе секо! Виша школа је изједаначена са бечелором! Припадају ти права права као и са онима са вишом школом односно њима иста права као и теби са ОСС!
      Специјалистичке струковне студије су 2. ниво високог образовања и то је био нови вид високог образовања који је требао да нађе своје адекватно место!
      Ако је кретенима у здравству исто специјалистичке и основне студије онда нека и њима начелници одељења буду лекари опште праксе а не специјалисти!
      Србија је банана држава а ми смо лоши људи генерално гледајући и то је тако како је!
      Срамота ме је што сам Србин!
      Како твом професору доктору и Србину није проблем да ти предаје на ССС на медицинском факултету у Београду или Медицинском факултету у Нишу или на Медицинском факултету у Новом Саду или на високој шкокли у Београду, Земуну и Ћуприји?
      За чега те едукује? Низашта? Зашто је професор? Да би добио плату од Министарства? Да би имао звања редовног проф. др и проф. струк. студија?
      Само зато?
      Или да би и ти када те ''изедукује'' и вратиш се код њега на клинику питао шта си то завршила и снебивао се? И да ти главна сестра буде са средњом стручном спремом (у најбољем случају са вишом)?
      Ко је ту луд а ко збуњен? Ја видим да се они праве луди а ви сте стварно збуњени!
      А ваша крими Комора се не оглашава све док ''конкубине'' не заврше ОСС па им систематизују радна места са том стручном спремом и нарвно и са потребним радним скуством на руководећим местима које ви немате и тако да ћете доживотно остати ту где и јесте!
      Недајте се више збунити јер ови луди не престају да вас ...

      Избриши
    2. Анониман14. јун 2016. 22:23

      Problem su sistematizacije što se tiče zdravstva!!!
      Mesta se sistematizuju kako ko hoće tj. direktori su ti koji odlučuju i npr. za glavnu sestru IV ili VI stepen. I tako svaka ustanova sama za sebe sistematizuje mesta i u svakoj ustanovi postoje određena grupa ljudi koja vedri i oblači i ne može im niko ništa uvek su na nekim pozicijama glavna sestra, načelnik itd itd. Mislim da je neophodno da ministarstvo zdravlja odradi posao u smislu da oni sistemazizuju radna mesta. Jednostavno postaviti kriterijume za svako radno mesto:
      1. Načelnik - specijalista
      2. Glavna sestra - specijalističke strukovne studije
      itd itd itd



      Избриши
    3. Анониман15. јун 2016. 11:46

      Tako je od feuda do feuda!
      Od paše do paše!
      Svako u svom feudu i pašaluku određuje kako hoće i koga hoće a ministarstvo ćuti krimi Sindikati i krimi Komora!
      Glavna sestra može biti samo V.D. i to na 3 meseca dok se ne raspiše konkurs i ne pojavi se sestra sa SSS koja ispunjava uslove!
      Oni to ne rade jer čekaju da njihove ''konkubine'' završe OSS i dipl. med. sestru pa da ih tada na zakonit nači montiraju. Ali tada vi necete imati šanse jer one će imati i stepen stručnosti i naravo RADNO ISKUSTVO NA RUKOVODECIM POLOZAJIMA koje vi nećete nikada imati jer da su hteli obrnuto oni bi stvaili naškolovanije za glavne i nadzorne a ne njihove ''konkubine''!

      Избриши
  19. Potpuno ste upravu ,sve je zaista tako ,nemozes nikom da se obratis i kazes sta se desava ,svi cute.Ja sam pisala i direktoru i glavoj sestri bolnice da imam specijalisticke studije i da mi jos ni visoka strukovna nije priznata ,od direktora nisam dobila nikakav odgovor ,a glavna sestra mi je usmeno rekla da samo oni koji su na funkciji mogu da dobiju priznavanje skole i to vise skole ,a ne visoke dok za specijalisticke studije nema informacije .Ja sam joj rekla da moja glavna ima srednju strucnu spremu ,na sta mi glavna bolnice odgovara citiram"pa ja tu nista nemogu ,nju drzi nacelnik".Pisala sam i komori ,tek oni daju nebulozno objasnjenje "znate mi se borimo da se to prizna ,a vi se obratite ministarstvu".Obratim se ja i ministarstvu ,prvo me ignorisu pa onda neko cudno objasnjenje da je to odluka koja se donosi u svakoj ustanovi posebno.Ko je ovde lud ,a ko pametan.

    ОдговориИзбриши
  20. Анониман15. јун 2016. 18:41

    Zato sto oni gledaju NOK a vazeci NOK je iz devedesetih godina, zakon je donet pre 11 godina a nove diplome nisu prepoznate u praksi. Ja kada sam doneo poslodavcu diplomu spec. Struk. Studija gledao je zacudjeno diplomu i pitao me sta sam mu to doneo! Ovaj zadnji predlog nok-a ne sme da prodje!

    ОдговориИзбриши
  21. Анониман16. јун 2016. 17:56

    Ko jos nije skapirao zao mi ga je. Jedino studentskim protestima , dakle na ulici se mogu resiti problemi strukovnog obrazovanja. Ako se malo zamislite, iz svakog takvog protesta studenti su dobili sta su trazili.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман17. јун 2016. 08:41

      Slazem se, treba napraviti protest, izaci na ulice i da se jednom stavi tacka na sve ovo, a samo jedan protest moze resiti stvari. O protestu smo pricali jos pre par godina i nista. Eto vam oktobar mesec da se dogovorite i da sve studente sa strukovnim studijama pozovete na protest! Mora nekako da se privuce paznja na nase probleme!!!

      Избриши
    2. Анониман17. јун 2016. 08:44

      Sta se sad desava sa specijalistickim studijama, moze li neko da mi objasni, vraceni smo u 6.2 stepen??? SRAMOTA DA SE NE REAGUJE!!!

      Избриши
    3. Анониман17. јун 2016. 09:30

      To je kvalifikacija po novom predlogu NOK-a koji još nije usvojen i nije bila javna rasprava.

      Избриши
    4. Анониман17. јун 2016. 11:08

      Strukovni master su uvrstili u 7.1 stepen, a kad ce ga biti? Da li se zna nešto?

      Избриши
    5. Анониман17. јун 2016. 11:24

      Ovaj NOK ne sme da prođe.

      Избриши
    6. Анониман17. јун 2016. 14:11

      Кака НОК! То је неки плагијат! Треба да се договорите и одете код др Шувакова у Министарство јер он је тамо један од ретких који разумеју проблематику!
      То није НОК то је неки покушај од раније! Не постоји 6/2.

      Избриши
  22. Анониман17. јун 2016. 15:30

    Mozda je pokusaj od ranije ali ce proci ako se ne reaguje.

    ОдговориИзбриши
  23. Анониман17. јун 2016. 15:32

    Ljudi moji uozbiljite se ovo je dokument koji se nalazi na sajtu Ministarstva prosvete.

    ОдговориИзбриши