петак, 17. април 2015.

Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova u EPS-u 2015




86 коментара:

  1. Ovo je dobro.
    Može li ceo dokument da okačite sa da vidimo i detalje

    ОдговориИзбриши
  2. Bravoooo. Dajte ceo dokument da se vidi sistematizacija koja se toliko dugo cekala.

    ОдговориИзбриши
  3. Ceo dokument nisam dobio, ali kako se vidi jasna i nedvosmislena je podela izmedju prvog i drugog stepena visokog obrazovanja.
    Ako ima neko ceo dokument neka ga prosledi na email: specijalistickestrukovne@gmail.com

    ОдговориИзбриши
  4. Ovo je iz pravilnika o sistematizaciji EPS-a. Nalazi se na njihovom intranetu. Ako znate nekoga u EPS-u, ne u elektrodistribuciji, nego bas u elektroprivredi Srbije, taj moze da skine pravilnik i da ga postavi ovde.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad imaš te informacije onda znaš i nekog u EPS u, ko ti je to rekao, pa bi najlakše bilo da nam ti to nabaviš a mi ćemo ti biti zahvalni. Hvala unapred.

      Избриши
    2. Nemam nikoga, slao im email, a nece da mi posalju dokument. Tako da ako neko nekog ima u EPS-u (ne u distribuciji) neka ga zove i taj lako moze da skine dokument sa njihovog intraneta i da bude objavljen za 5 minuta.

      Избриши
  5. Radna grupa struk. specijalista je imala 5. marta sastanak sa predsavnicima Min prosvete i izmedju ostalog, jedna od tema je bila sistematizacija u Eps-u jer je neko na Blogu ranije objavio da su specijalisti svrstani u VI 2 stepen. Reagovali smo i predstavnici Eps-a su se zainteresovali i kontaktirali Min prosvete da se pojasne stepeni. Posebna savetnica ministra prosvete Mirjana Bojanić koja je bila na sastabku sa predstavnicima EPS-a nakon tog naseg sastanka, rekla je da će ta sistematizacija Eps-a biti uskladjena sa Zakonom o visokom obrazovanju. Drago nam je da je to sve rešeno! Kao dokaz, mozete videti Izvestaj Radne grupe sa sastanka odrzanog 5. marta koji je ranije objavljen ovde.

    Radna grupa strukovnih specijalista je pokrenula osnivanje Udruzenja strukovnih specijalista Srbije i procedura je pri kraju. U pripremi je jos jedan sastanak sa predstavnicima Min. prosvete, Min. drz. uprave, KASSS-om, Komisijom za akreditaciju, Sektorom za visoko obraz. itd. Uputicemo ovih dana i nekoliko dopisa komorama i pojedinim ministarstvima.

    ОдговориИзбриши
  6. Ljudi, jel provalio ko da u ovoj noj sistematizaciji epsa osnovne akademske studije 4 godine (240 ESPB) imaju I dalje 6. stepen. Hahahaha, ne bih da se podsmevam kolegama akademcima ali da li je ovo propust u samom epsu ili ne. Gledao sam sistematizaciju EMS-a, to je slicna firma, I tamo speijalista strukovni I osnovne akademske 4 godine imaju isti status. Kod njih je u sistematizaciji sve preko bodova ESPB. Gledajte sada kada akademci pocnu da se bune. Imaju osnovano pravo, ali cekali su I gledali sa strane dok smo mi ovde patili.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Нека се буне! Нама су се смејали уместо да смо заједнићки кренули у борбу. Нека им је на част. Ми сматрамо да могу да траже своја права али нека очекују подршку као што су и они нама пружили. Мада не секирам се ја због њих јер јами су Мегаденси, Менџаменти, Фалуси и слични и они се боре уместо њих јер им треба студената за ''шишање''

      Избриши
    2. Ne znam da li je ko gledao pravilnik o sistematizaciji EMS-a.
      Tamo je strukovni specijalista izjednacen sa osnovnim akademskim ovim od 4 godine. Ovi u EPS-u kao prave pravilnik prema EMS-ovom, a ovamo ispale akademce.
      Zna li neko jel ima gde njihov blog mozda, da pratim sta rade.
      Mada i to sto kazes za ove MegaGigaDens, mozda ce oni prvi da dignu galamu.

      Избриши
    3. http://www.sindikatems.org.rs/pdf/pravilnici/sistematizacija/POS%2014.pdf

      "visoko obrazovanje, minimum 240 ESPB"

      e pa i ovi se zajebali, ESPB je isključivo upotrebljiv u obrazovanju!

      Избриши
    4. Verovatno su ovako uveli u sistematizaciji, da ne bi izopstili osnovne akademske od 4 godine. Da su naveli samo stepen obrazovanja kao u epsu onda bi morali da stave i prvi stepen i drugi stepen da bi ukljucili i nove "diplomirane", ovako im bilo lakse.A mogli su da stave i akademske nazive. Hahah kako sada smesno zvuci novi diplomirani. Zvanje diplomirani je sto se tice epsa izgubilo smisao, sada samo specijalista ima smisao :).
      Bilo bi lepo da se javi neki akademac ali cetvorogodisnji da kaze sta misli. Tj "diplomirani" :)

      Избриши
    5. Radna grupa struk. specijalista je imala 5. marta sastanak sa predsavnicima Min prosvete i izmedju ostalog, jedna od tema je bila sistematizacija u Eps-u jer je neko na Blogu ranije objavio da su specijalisti svrstani u VI 2 stepen. Reagovali smo i predstavnici Eps-a su se zainteresovali i kontaktirali Min prosvete da se pojasne stepeni. Posebna savetnica ministra prosvete Mirjana Bojanić koja je bila na sastabku sa predstavnicima EPS-a nakon tog naseg sastanka, rekla je da će ta sistematizacija Eps-a biti uskladjena sa Zakonom o visokom obrazovanju. Drago nam je da je to sve rešeno! Kao dokaz, mozete videti Izvestaj Radne grupe sa sastanka odrzanog 5. marta koji je ranije objavljen ovde.

      O tome sam ranije pisao, predstavnici EPS-a su povodom izrade sistematizacije kontaktirali Min. prosvete i predstavnici Ministarstva su im samo predocili zakonska resenja i stepenovanje po Zakonu o visokom obrazovanju. Tamo se zna sta su studije prvog a sta drugog stepena. Prema tome, Zakonski je sve pokriveno i osnovne akademske studije svakako spadaju u domen studija prvog stepena visokog obrazovanja i tu nema nista sporno.

      Избриши
    6. Анониман6. мај 2015. 14:28

      Akademske i strukovne studije su dve razlicite vrste studija. Sam zakon o visokom obrazovanju nije jasno definisao ovo ali valjda je to jasno svima. I sami znati sta je drzavni fakultet a sta visoka skola. Cast nekim visokim skolama na kojima nastavni kadar drzi reputaciju skole, ali drzavni fakultet je nesto sasvim drugo. Ne zelim da se neko nadje uvredjenim. Nacionalni okvir kvalifikacija jasno kaze da su osnovne akademske studije od 4 godine sedmi stepen obrazovanja. Greska je u epsu sto su sistematizaciju napravili ovako prosto, samo prema zakonu o visokom obrazovanju i bez savetovanja sa jos nekim ko se vise razume, mora da im se zurilo da na brzinu odrade posao. Strukovni specijalisti, i vi ste ljudi i ne mislite valjda da je osoba koja zavrsi etf od 4 godine ispod strukovnog specijaliste. Znate i sami ko pise zakone i kako ih pisu u ovoj zemlji. Ovo je sramota za EPS da ovako ponizi studente etf-a.

      Избриши
    7. Veruj mi, kao specijalista strukovnih studija svakog dana se borim sa ponižavanjem i nerazumevanjem!
      Zakon o visokom obrazovanju postoji od 2005 (već 10 godina) i kao takav jasno je definisao STEPENE VISOKOG OBRAZOVANJA.
      Što se tiče mišljenja na poslu imam par kolega sa ETF koji se što se tiče posla NEUPOTREBLJIVI (da li su kupili diplome, ili su prirodno nesnalažljivi- nije moje da cenim), tako da ETF može biti referenca, ali samo ti i ništa više.
      I još jednom da se vratim Zakon o visokom obrazovanju postoji već 10 godina i valjda je svako ko je upisivao studije pogledao ŠTA upisuje, a i ti studenti neka upišu master studije...

      Избриши
    8. Анониман6. мај 2015. 16:15

      Перо,
      немој ништа коментарисати јер нису ОАС наш проблем. Они нека решавају њихове а ми ћемо наше проблеме. Да су паметни они би нас до сада 100 већ подржали и тако и њима са 240 бодова направили пролаз. Овако раде у корист њихове штете јер ако нема нас са 2. степеном високог образовања онда они са 1. степеном немају шта да очекују.

      Избриши
    9. Анониман6. мај 2015. 17:23

      Za
      Анониман 06. мај 2015. 14.28
      Po NOKSu 4 god OAS su prvi ciklus

      Избриши
    10. Анониман6. мај 2015. 22:04

      Nemam reci na komentare kolega strukovnih specijalista. Dovoljno je pitati profesore sta misle.

      Избриши
    11. Анониман6. мај 2015. 22:06

      Jesu prvi ciklus po noksu, ali su i sedmi stepen po noksu, pogledaj malo bolje sta ko pise pa komentarisi.

      Избриши
    12. Анониман6. мај 2015. 22:28

      Nemam ni ja reči jer naše školovanje stvara ljude koji umeju da zaključuju i shvataju sistem, a kod nas je sistem da se od profesora uči, ali ne određuju oni o ciklusima obrazovanja nego zakon. A ti očigledno ne zaključuješ i ne shvataš sistem nego slušaš okolo šta se priča.

      Избриши
    13. Анониман7. мај 2015. 20:08

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
  7. Анониман3. мај 2015. 00:13

    Da li je ovo moguce da neko ko zavrsi ETF (elektrotehicki fakultet) u Beogradu u trajanju od 4 godine je u EPS-u po ovoj novoj sisitematizaciji i dalje prakticno 6. stepen? Svaka cast specijalisti sto ste se izborili ali ovo sto su uradili je sramota. A u EMS-u je 7. stepen, sad videh u ovom linku iznad. Pa to su dva prakticno ista preduzeca. Zasto su ovo uradili?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман3. мај 2015. 16:32

      И то ће се исправити! Неће бити сигурно проблема.
      Међутим ми се боримо за наша права струковних специјалсита и да нисмо доживљавали саплитање од стране колега који су завршили ОАС још би брже решили наш проблем. Нажалост колеге са ОАС су гледали само да нас саплету и подметну нам ногу а да решавју њихове проблеме. Ми неможемо решавати проблеме колега са ОАС јер немамо легитимитет али мислимо да је легално и да се они боре за њихова права и ми им нећемо сметати у томе.

      Избриши
  8. Анониман3. мај 2015. 11:21

    Okačen je ceo list na kome se govori i o strukovnim specijalistima, što znači da neko ima ceo dokument samo treba da ga okači. Pa molimo dotičnog da ne stvara zbrku nego okači dokument i razreši sve dileme. Hvala. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман4. мај 2015. 12:18

    Altair, smes li da okacis cep pravilnik o sistematizaciji u epsu 2015. Zakljucujete li da samo eps krije pravilnik, cak i pravilnika MUP-a moze da se vidi, i svih ministarstava ali epsov ne moze nigde. Sta se tu krije.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nažalost nemam ceo Pravilnik.

      29.04.2015
      У ЈП ЕПС укинуте дирекције и смањен број сектора
      Од 1. маја у Јавном предузећу „Електропривреда Србије“ више неће постојати дирекције, а број сектора смањен је са 65 на 35. На тај начин применом нове систематизације у ЈП ЕПС укинуте су 43 директорске функције. Нова систематизација један је од корака у корпоративизацији компаније по Програму реорганизације, који је крајем новембра прошле године усвојила Влада Србије.
      Усвајањем Закључка од 23. априла Влада Србије дала је сагласност за покретање поступка статусне промене у оквиру ЕПС-а. Статусна промена предвиђа да 1. јула сва привредна друштва за производњу угља и електричне енергије буду интегрисана у ЈП ЕПС и да се четири ПД за дистрибуцију електричне енергије - „Електровојводина“, „Електросрбија“, „Југоисток“ и „Центар“ припајају привредном друштву „Електродистрибуција Београд“ те да од 1. јула раде као једниствено привредно друштво „ЕПС Дистрибуција“. Привредно друштво „ЕПС Снабдевање“ наставиће као и до сада да обавља послове јавног и комерцијалног снабдевања.
      Уместо досадашњег организовања кроз 14 правних субјеката систем ће функционисати са три правна субјекта, а увођењем јединственог управљања и уједначавањем пословних процеса и процедура пословање ЕПС-а биће ефикасније и профитабилније.

      Послови односа с јавношћу ЈП ЕПС

      Избриши
    2. Анониман5. мај 2015. 18:07

      A ko Vam dade deo pravilnika nek da i ostatak

      Избриши
    3. Анониман5. мај 2015. 22:13

      Hajde ovaj sto je dao ove isecke iz pravilnika nek da i ceo pravilnik, u cemu je frka?

      Избриши
  10. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prilično se slažem sa iznetim kolega. Mi se borimo za sebe normalno, i nikoga ne ugrožavamo. Problem je što su "mali bogovi" posmatrali sa strane, i siguran sam nadali se da će nas(i još uvek se nadaju) postaviti u dno dna. Poštujmo se medjusobno, to je svakako potrebno. Mogu sa sigurnošću reći da već postoji jaz zbog greške koja je napravljena prema njima. Ko je to postavio tako nije znao da je nas manje. Akademci su strašno iziritirani....to se oseća svaki dan, ovako ili onako....

      Избриши
    2. Kolege, procitajte Zakon o visokom obrazovanju i videcete kako treba da izgleda sistematizacija svake ustanove/firme! Lepo pise sta su studije prvog a sta drugog stepena. Nemojte se zalagati za krsenje Zakona! Ko ima zavsene osnovne studije na ETF-u, neka upise jednu godinu mastera na budzetu (za razliku od specijalista koji nemaju budzetska mesta) ili spec. strukovne i onda ce biti u domenu studija drugog stepena i sve je ok! Treba da se zna red, tamo gde se traze osnovne studije je manje odgovorniji posao nego kod studija drugog stepena. Kolege budimo ozbiljni....

      Избриши
    3. Svakako da svi znamo koliko je njima bilo potrebno više truda i svega ostalog da završe. Znamo da su oni mogući naučni radnici a mi radnici u struci i praksi.
      Sada se postavlja pitanje, da li bi se oni sekirali oko našeg pitanja, i ovoliko trošili vremena kao sada mi na njih.
      Zato se svima na blogu izvinjavam, gledaću svoja posla i ćutati kao ovih dana u firmi jer sam kriv što sam priznat sa II-gim stepenom.
      VELIKA PODRŠKA LJUDIMA KAO ŠTO JE MITA I SLIČNIM

      Избриши
    4. Анониман7. мај 2015. 23:06

      Хтео ко то да призна или не ми струковни специјалисти смо и помогли и колегама са ОАС (од 240 бодова) да остваре њихова права уз нас.

      Избриши
    5. Kolege, da se razumemo.... Ta sistematizacija EPS-a jedina uvazava Zakon o visokom obrazovanju onakav kakav on i jeste! Znaci prosto je neverovatno kako su samo sistematizacija u EPSu i eventualno u jos po nekoj firmi uskladjene sa aktuelnim zakonskim resenjem! Udruzenje strukovnih specijalista ide dalje, i ici ce do kraja dokle god svaka sistematizacija (bar drzavnih firmi) ne bude uskladjena sa clanom 25. Zakona o visokom obrazovanju. Znaci ostale sistematizacije se moraju promeniti i uskladiti sa aktuelnim Zakonima o visokom obrazovanju i Zakonom o drzavnim sluzbenicima. Osnovne akademske studije upisane i zavrsene nakon 2005. godine nisu tzv. 7. stepen jer prema zakonu spadaju u osnovne studije (prvi stepen visokog obrazovanja kao i osnovne struk.) zbog toga im je naziv OSNOVNE. Sve ono sto je u drugom stepenu visokog obrazovanja, je ekvivalentno nekadasnjem 7. stepenu, ukljucujuci i zavrsene fakultete po starom programu do 2005. godine.
      Preporucujem kolegama sa osnovnih akademskih studija da upisu tu jednu god. master studija i tako steknu diplomu drugog stepena. Vi imate za razliku od specijalista, tu prednost da imate i budzetska mesta pa eto sanse za dobre studente. Eto, a specijalista iako je bio dobar student, morao je da placa svoje skolovanje, sve do jednog kolege. Tu je Zakon preksen jer u praksi nismo ravnopravni, trebalo bi podjednako da postoje budzetska mesta za oba pravca postdiplomskih studija (studija 2. stepena). Na ispravljanju ove nepravde se radi i nadamo se od oktobra da ce Vlada izdvojiti malo sredstava makar za nekoliko budzetskih mesta na strukovnim studijama drugog stepena. EPS je kontaktirao Ministarstvo prosvete da im pojasne stepenovanje i oni su im pojasnili kako je po Zakonu, zbog toga je Eps jedan od retkih koji ima uskladjenu sistematizaciju sa pomenutim Zakonom i Zakonom o drz sluzbenicima.

      Избриши
    6. Анониман8. мај 2015. 23:11

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    7. Анониман9. мај 2015. 00:02

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    8. Kolege, Sistematizacija EPS-a je usklađena zahvaljujuci apelima i razovorima Udruzenja struk. specijalista sa Min. prosvete. Trazili smo postovanje i sprovodjenje Zakona o visokom obrazovanju po svaku cenu i do kraja! To cemo traziti i u narednom periodu, u ovoj drzavi zakon treba da bude jednak za sve i da se postuje u celosti a ne da je tako nesto pitanje volje. Da li je ovo blog osnovnih akademskih studija?
      Diskutabilno je to sta je teze i slicno, svakome je svoja muka najteza tako da je sve to subjektivno... Nije rec o tome sta je teze upisati, zavrsiti, platiti ispite ili ne platiti i slicno, glavno pitanje i uslov jeste postovanje Zakona o visokom obrazovanju. Ovde pricamo o postdiplomskim studijama a ne o osnovnim!? Da li ovde neko pominje osnovne strukovne studije? Ne, i boli vas uvo za te studente. Ovde se prica o studijama 2. stepena u koje spadaju: master akademske i strukovne studije, specijalisticke akademske i strukovne studije. Samo to i nista vise. Nisu bodovi bitni, bitan je stepen koje neko zvanje nosi. Tih 240 esp bodova u prevodu znaci (Evropsi sistem prenosa bodova), osnovni cilj tih bodova je da u EU budu prepoznate studije/rangirane i to sve oko nastavka studiranja... Druge drzavne ustanove svojim zastarelim i neuskladjenim sistematizacijama sa clanom 25. Zak. o visokom obraz. samo uvode zabunu. Oboricemo te sistematizacije i traziti dopunu ili izradu novih jer je trenutno stanje suprotno Zakonu.

      Избриши
    9. Анониман9. мај 2015. 09:01

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    10. Анониман9. мај 2015. 09:13

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    11. Анониман9. мај 2015. 11:39

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    12. Kolege ponovicu jos jednom! Da li je ovo blog strukovnih specijalistickih studija (studija 2. stepena) ili akademskih? Mene apsolutno ne zanima problem akademskih studija, sistematizacija koje njima idu i koje ne idu u korist. Isto su tako i akademce zanimale struk. spec. studije, dozivljavali smo toliko opstrukciju od strane pojedinih akademaca da je to neverovatno. Svako neka gleda svoja posla i neka resava svoje probleme, apsolutno mi ne pada na pamet da radna grupa nekom drugom resava stvari s obzirom da je formirana prevashodno zbog problema i neuvazavanja, nipodastavanja struk. spec. studija od akademske i sire javnosti. Sada kada smo pokazali volju, zelju i snagu da svoje probleme resavamo, odjednom su se neki toboze strukovni setili kolega sa osnovnih akademskih studija setili da i njima treba pomoc.... Gde ste bili do sada kada smo pokretali pricu o problemima? Verovatno ste ucetvovali u opstrukciji ili gresim?
      Sistematizacije drzavnih firmi/ustanova moraju biti sigurno u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju i nece me niko ubediti da taj clan 25. moze selektivno da se primenjuje. Znaci da se npr. ubace akademske master studije i nista vise, e pa ne moze tako. Zakon i sistematizacija mora da prepozna i nadje adekvatno mesto za sve. Slazem se da OAS imaju 240 bodova, a do pre koju godine su neke imale 180 ne zaboravite, pa su brze-bolje fakulteti vratili OAS na 4 godine zbog novca i fonda casova, mucnite malo! Ne treba mesati osnovne i postdiplomske studije. Ako zele da mesaju babe i zabe tako sto ce jedino OAS omoguciti da rade poslove koje treba da rade studije 2. stepena, e onda trazimo i da se osnovne strukovne studije ubace! Pa necemo praviti smejuriju. OAS nikako ne mogu imati ista prava kao i studije 2. stepena jer to zakonski i prakticno nije dobro. Neka onda i prvom i drugom stepenu u celosti omoguce da odradjuju iste poslove. Sto se tice tezine studija, rekao sam da je to subjektivan osecaj i da se nikako ne moze to isticati kao merodavno, uostalom i sami znate da programi dugo vec nisu redukovani i da ucite dosta nepotrebnih stvari e tu je veci problem. Mogu vam pokazati sta su akademske naucne a sta akademske primenjene (nase strukovne) studije u inostranstvu. Videcete da su skoro sva zanimanja u domenu strukovnih, a u domenu naucnih ekonomija, pravo, prirodne nauke...

      Избриши
  11. Kolege vratimo se na temu., jer pojedinci pokušavaju malo i da spinuju.

    Ovde smo radi rešavanja isključivo problematike specijalističkih strukovnih studija (koje jesu 2 stepen visokog obrazovanja), dok će ostali morati da se okupljaju na drugim mestima !

    Razumite da je sa donošenjem ovakvog Pravilnika u EPS došlo, pa recimo do revolucije, jer su do aprila u EPS specijalističke strukovne studije tumačili kao VI stepen, Sada će mnogi tumači (pravnici, HR službe) imati problem da objasne šta se to desilo..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман10. мај 2015. 16:28

      Наравно Алтаир, ми смо на правом путу, боримо се, никога не дирамо али не дамо ни да се ико шегачи са нама. Пишимо о нама као и до сада, немојте спиновати коментаре јер за нас је ИСТИНА и САМО ИСТИНА најбоље ''оружје'' у борби против свих лагарија, неистина и полуистина.

      Избриши
  12. Анониман10. мај 2015. 20:21

    Mita je opet u pravu, dok smo se bavili svojim pravima OAS su definitivno samo saplitali. Neka se oni udruže i bave se sobom.
    A stvarno zašto učestvuju u blogu, možda "dobronamerno"?
    Čast izuzecima.

    ОдговориИзбриши
  13. Ja sam licno slao mail kad je bila javna rasprava. Nisam dobio odgovor. Nadležna je Upravi saobracajne policije. Načelnik je Vladimir Rebić. Uprava šale ministru policije. Predpostavljam da ce se biti u skupštini u Junu.
    Link na kome je nacrt http://www.autoskolesrbije.org/vesti/nacrt-izmena-zakona-radna-verzija_321.html

    ОдговориИзбриши
  14. Intervenisati kod ministra policije ili pomoćnika

    ОдговориИзбриши
  15. Анониман21. мај 2015. 08:19

    mozemo mi da se borimo za ove drzavne firme gde vecina nas nece dobiti posao u praksi ja stvarno neznam gde da nadjem posao. vec mi se par puta desilo da budem preporucen za posao gde ni nema oglasa znaci sigurica i da na kraju dobijem odgovor PA TI NEMAS FAKULTET !!! kakva je to skola. znaci dzaba i spec. i neznam sta u praksi samo hoce akademce i to je to.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман21. мај 2015. 14:01

      Vid burazeru, ako neko hoće u privatnom sektoru da te zaposli na šefovskom mestu, možeš imati i osnovnu školu. Nemaš šta da tražiš kod tih neznalica jer samo hoće da potcene tvoje zvanje i znanje. Ako je intelektualac on zna kako je podeljeno visoko obrazovanje i zna listu stručnih, akademskih i naučnih zvanja i zna ko sa kojim zvanjem ima nivo obrazovanja i oblast naučnu. Ako zna zna a ako ne zna ne možeš ga ti opismeniti. Da je pravi privatnik i kapitalista i da ga interesuje profit pitao bi te šta znaš da radiš i testirao bi te da li možeš da zaradiš njemu pare ili ne. A ako on tumači nivoe i vrste obrazovanja onda neka se bavi time na laički način i neka tumači kako hoće a ima pravo u njegovoj firmi da zaposli i sve sa osnovnom školom ili sve sa visokim obrazovanjem 1. stepena a ne mora nas sa 2. stepenom visokog obrazovanja. Samo ne može da nam oduzme znanje i zvanje jer mi smo to što jesmo i imamo Zakonom i Ustavom zagarantovana prava.

      Избриши
    2. Анониман22. мај 2015. 14:23

      Tako je, sve vise dolazi vreme da imas znanje a ne zvanje. I ja sam za to da se pri zaposljavanju u drzavnim firmama radi test provere znanja.
      Ovo sto se specijalisti i akademci bore to vazi samo za drzavne firme. U drzavnim firmama, ako ne znas da radis neke odgovorne poslove sklanjaju te u stranu. Ostale neodgovorne poslove moze da obavlja i neko bez ikakvog predznanja i fakulteta. U epsu tehnicari sa preko 30 godina staza drze firmu, jer imaju znanje. A i nekada se strucna skola upisivala da bi se nesto naucilo. Sada nam je sistem obrazovanja otisao u tri lepe PM. Retki su oni koji upisuju fakultete da bi stekli znanje, sve vise je onih koji razmisljaju "daj da zavrsim neki faks, uvalim se u drzavnu firmu i ne radim nista". E pa dolazi vreme kada ce svi morati da rade i to debelo. I svima savetujem da ako ih ne zanima znanje da ne upisuju fakultete, nego da se dobro preispitaju.

      Избриши
  16. Mislim da prevashodno treba da se izborimo za status Specijalističkih strukovnih studija, jer kada smo ih upisivali i završavali - to smo radili po Zakonu o Visokom obrazovanju po kom su Specijalističke strukovne studije 2. stepen visokog obrazovanja po Bolonjskoj deklaraciji.

    Naknadno uvođenje Master strukovne studije takođe kao 2. stepena visokog obrazovanja dodatno menja pravila igre (loše po nas Strukovne specijaliste tj degradira naše investicije u obrazovanje) jer nam nije zagarantovano zakonom da "Стручни, академски, односно научни назив стечен према прописима који су важили до ступања на снагу овог закона, у погледу права која из њега произлазе, изједначен је са одговарајућим стручним, академским, односно научним називом утврђеним овим законом" kao i nejasna procedura usklađivanja diplome Specijalističkih strovnih studija sa Master strukovnim studijama.

    Sa stanovišta nekog ko trenutno studira to nije preveliki problem, ali sa stanovišta nekoga ko je završio specijalističke strukovne studije (i platio sve školarine) po Zakonu o Visokom obrazovanju koji je važio u trenutku upisa, naknadno mu
    reći da ono što si mislio da si završio (2. stepen VO) bićeš tek kada naknadno dodaš još 1 godinu i platiš školarinu od 2000e mislim da nije u redu. Ako država misli da je pogrešila sa specijalističkim strukovnim studijama neka juri one što su pravili ZoVO i neka ispravi to uvođenjem Master strukovnih studija, ALI ne po našim leđima!

    Utuvite u glavu da ste investirali vreme i novac i da ste zaradili diplomu 2. stepena visokog obrazovanja po ZAKONU, ne dajte da nam investicija propadne !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман22. мај 2015. 09:19

      Тако је Алтаир! Ми смо завршили највише струковно образовање по Закону о високом образовању а анда накарадно и неуставно мењају Закон и доводе нас на лествицу ниже! То неће моћи! Моћи ће само да нас изједначе са МСС који треба тек да постоји а не да после 10 година нас уназаде! Значи не могу да смисле такав болестан Закон и да нас деградирају! Ми имамо 2. највиши степен у струковном образовању и то тако мора да остане измишљали они МСС или било шта друго. Ми смо стекли највише струковно образовање по тадашњем важећем закону и не може нико да се шали са нама! Ми смо бре озбиљни људи! И као што рекосмо: изједаначавање садашњи ССС са будућим МСС а потом нестајање оваквог вида ССС и настајање нових ССС које треба да следе после МСС а пре докторских мастер студија.
      Да се изборимо да колеге буду да буџет и све остало што нам по закону припада то је наш задатак.

      Избриши
    2. Анониман22. мај 2015. 11:59

      Kolege, takođe sam završio SSS, i sa tim radim i priznate su mi u firmi kao 7/1. Međutim po pitanju obrazovanja želeo sam dalje, u toj nameri sam upisao osnovne akademske 3,4 god. razlika u ispitima (određeni mi priznati) i završio sa visokim prosekom 9, nakon toga sam upisao master akademske i završio sa prosekom 10 (da naglasim da je sve na državnom). Nadam se da ću sada i na dokt......
      Znanje koje sam stekao na spec. struk. je odlično i danas ga koristim na poslu, iz razloga što su bile praktično orijentisane i kvalitetne......i samo studije.....kvalitet zavisi od samih ljudi i od njihove spremnosti za dalje usavršavanje...... neko će nastaviti usavršavanje kroz neformalno obrazovanje..., ja sam se odlučio za formalno i stvaranja uslova za doktorske.....
      Savet

      Избриши
    3. Анониман22. мај 2015. 12:21

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    4. Анониман22. мај 2015. 17:01

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    5. Анониман22. мај 2015. 18:50

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    6. Анониман22. мај 2015. 18:55

      Доста о будућим МСС јер дајете шлагворт да Психићима развијате и онако болесну машту. Ми смо овде због садашњости и наше будућности а не због неких МСС или било којих других студија.

      Избриши
    7. Анониман22. мај 2015. 19:10

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    8. Анониман22. мај 2015. 20:13

      Булазните нон стоп! Каква ЕТФ и какав мастер на ЕТФ? О чем причаш? (што каже један дедица) Дечко узми лекове и не прескачи их! Ми смо струковни специјалисти!!! Ало соколе!!! Имамо Законом о високом образовању права и Законом о државним службеницима и у десетинама других Закона. Само треба да истерамо до краја да у свим подзаконским актима (правилницима, одлукама и др.) наша звања буду имплементирана и то је то! 80% посла је обављено, имамо још 20% посла да обавимо а ни то није ни мало ни не битно! Морамо до краја да изгурамо јер нећемо им дозволити ни 1% наших колега да не може да ради и да оствари Законом и Уставом загарантована права!

      Избриши
    9. Анониман22. мај 2015. 23:23

      Ma ovi su pomesali specijalisticke akademske i strukovnog mastera. Nemoj se nervirati kolega. Specijalisticke akademske nemaju veze sa specijalistickim strukovnim. To su studije od 360 ESPB a strukovni master bi trebao da ima 300 ESPB isto kao ovaj akademski, ali to je opet drugi stepen visokog obrazovanja, a treci stepen strukovnih studija. Tako da ne vidim potrebu da se nesto nerviramo. Mada ovo sa masterima i ostalim bi bilo lepse da se zovemo kao u Ratu Zvezda, 240ESPB Padavan, 300ESPB - Dzedaj,a 360 ESPB i navise da bude Joda. Mislim da bi se onda sve lepo razumelo.

      Избриши
    10. Анониман23. мај 2015. 06:01

      Разумем ја да они не разумеју. То су доносиоци измена и допуна Закона и хтели. Ми смо завршили ССС по једном закону где су ССС највише струковно образовање у оквиру 2. степена високог образовања. Изменама и доунама Закона нас који смо завршили (нпр. ја сам пре 6 година) доводе у ситуацију да само одједанпут на слепом колосеку и испод фантомског МСС које не постоје?! Да ли су они у Министарству нормални? Да ли сте ви нормални који се још томе радујете? Морамо да истрајемо да ССС се изједначе са МСС као што су се основне студије изједначиле МАС (2005). Ми смо 2. степен високог образовања и када смо их уписивали били смо у рангу ''струковног мастера'' и та нам права и припадају. Не може нико после 10 година да се досети и да нам каже да ипак имамо мало мање права и загарантованих слобода па макр то био Министар или КАСС или Националистички савет!!! Нећеом ''жуте траке'' да носимо! Имамо сва права која нам припадају! Хоћемо и буџетске студије! Хоћемо да будемо једнаки пред законом ма ко био на власти или министар!

      Избриши
    11. Анониман23. мај 2015. 06:13

      Велики Масторе Џедаја да ти ја објасним:
      - ми смо уписивали 2. степен високог образовања пре доста година да би према тада важећем закону могли да учествујемо у управном поступку и доносимо решења и сл. Није нам било интересантно 240 бодова! Зашто зато што тада са 240 бодова на ОАС си у рангу 1. степена високог образовања и то не можеш (сада можеш, јер се дошле измнене и допуне).
      Ето зато нам је било потребан 2. степен виоког образовања, понављам степен а не бодови.
      Објаснио сам и 100-ак пута да наставник ''Хирургије'' у средњој медицинској школи има 6 година факултета и 5 година специјализације и то је око 760 бодова и да има исту плату као и наставник са 240 бодова ССС или нанаставник са 4 године факултета (књижевност, математика и др.). Или можда треба да има 3 пута већу плату? То је за дискусију али чињеница је да су по тадашњем и садашњем закону у истом рангу 2. степену високог образовања. Да ли је то праведно или није питајте о томе Робина Худа, Загора Тенеја, Блека Стену или Команданта Марка! Да ли је ту неко погрешио или не нека каже УСС и нека тај сноси косеквенце али то нећемо да будемо ми ССС јер нам Устав грантује сва права која смо стекли по закону и не може нам се умањити право доношењем било кавих измена и допуна закона, па макар то био и мој покојни тата.

      Избриши
    12. Анониман23. мај 2015. 08:10

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    13. Анониман23. мај 2015. 12:06

      Открио си рупу на саксији! Па лепо стоји у схеми да после 3 године ОСС можеш да наставиш студије 3 годину ОАС. Али то нас не интересује јер ми смо завршили 2. степен високог образовања и инересују нас само наша права загарантована Уставом и законима ове земље. Појединци који хоће и имају времена и новаца нека експериментишу и нека уписују 3. годину ОАС али нека одмах уписују после ОСС а не после ССС јер није смислено (осим ако немате пара и времена на бацање и ако вам је неко обећао да вас чека адекватно радно место).
      ПС
      А нас ССС лепо оставите на миру и оканите се овог Блога јер нас је срамота ако сте ви наше колеге и немојте то више ником рећи.

      Избриши
    14. Анониман23. мај 2015. 23:04

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    15. Анониман24. мај 2015. 00:14

      Мислим да је лакше да се прикључиш Мити у радној групи и да представљаш твој еснаф и да исправимо ту неправду у тој сфери где ССС не могу да полажу испит за одговрног пројектанта. Очигледно је да неко пише какве хоће Законе које немају утемељења ни у чему а најмање у Законима ове земље. Верујми све се ради цопи-пасте јер читао сам један наш закон о који регулише област урбанизма где се помињу и подморски далеководи и сл. који наравно никада нису нити нече постојати у Србији јер смо континентална земља а поморска. Неко је преписао Закон од Хрвата или Словенаца и то је то. Тако је и у том закону. Није проблем упиши ти 3 годину ОАС ако имаш времена, новаца и др. (па глинџај још 3-4 године) али ипак као наш колега укључи се у борбу за правду и због колега који имају тај проблем јер је лако решив ако смо јединствени.

      Избриши
    16. Анониман24. мај 2015. 10:25

      U okviru najnovijeg Zakona o planiranju i izgradnji vec je uneta izmena da projektanska licenca moze da se dobije sa master strukovnima. Mislim da je lakse preko mastera strukovnog iz pozicije specijalistickih studija. Strpljen spasen.... Inace Clan 128. http://www.ingkomora.org.rs/zakoni/zakon_o_planiranju_i_izgradnji2014.pdf

      Избриши
    17. Анониман24. мај 2015. 10:30

      Mislim da ce biti ista priča i sa struk.master, opet ćemo se boriti za naša prava, a život prođe, dok sa akademskim sva vrata su širom otvorena.

      Избриши
  17. Анониман23. мај 2015. 11:20

    Akademske i strukovne studije su dve različite vrste studija....i ne mogu se upoređivati,....i uvek će postojati način kod države a i poslodavaca, da se posmatraju odvojeno....ali ne i na način da se strukovne degradiraju...

    ОдговориИзбриши
  18. 1.6.2015 je izvršena statusna promena u EPS gde su se proizvođači pripojili JP EPS-u, a distributeri Elektrodistribuciji Beograd

    ОдговориИзбриши
  19. Анониман1. јун 2015. 13:39

    http://www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=238909
    Влада усвојила одлуку о реорганизацији ЕПС-а

    Београд, 29. мај 2015. године – Министарство рударства и енергетике Владе Републике Србије саопштило је да је Влада на данашњој седници дала сагласност на Одлуку о припајању седам зависних привредних друштава за производњу електричне енергије и угља ЈП„Електропривреда Србије“ (ЕПС), као матичном предузећу.

    У саопштењу се наводи да је Влада, на предлог ресорног министарства, дала сагласност и на Одлуку о формирању оператора дистрибутивног система „ЕПС Дистрибуција“.

    Реч је о процесу који је потпуно усклађен са Закључком Владе Србије из новембра 2014. године, и у том смислу поштовани су сви рокови.

    Увођењем јединственог управљања и уједначавањем пословних процеса и процедура стварају се услови за то да пословање „Електропривреде Србије“ буде ефикасније и профитабилније.

    У овом предузећу започета је велика реорганизација и реформа, чији крајњи резултат мора да буде стабилна и успешна компанија.

    Министар рударства и енергетике Александар Антић истакао је тим поводом да је намера да се на овај начин направи ефикасан и модеран систем, чији је циљ да се обезбеди стабилна производња угља и електричне енергије.

    Антић је указао на то да је нашој земљи потребна снажна и боље организована „Електропривреда Србије“, односно компанија устројена по светским стандардима и групација у којој су јасно дефинисане делатности производње, снабдевања и дистрибуције, додаје се у саопштењу.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Konačno informacija vredna pažnje, pored cilja da kompanija bude stabilna i uspešna, je i činjenica da je to poslednji korak u pripremi da (odloženo ove godine) sledeće godine pređe u status AD. Zato je ova kompanija, kao jedna od najozbiljnijih, prva prihvatila Zakon oVO i tako mi SSS dobili stepenovanje koje nam pripada.

      Избриши
    2. Анониман1. јун 2015. 16:50

      Ljudi, Zakon o Visokom Obrazovanju nigde ne govori o tome sta ko moze da radi a EPS se uhvatio samo tog osnova pri izradi sistematizacije, tako da ZOVO ne da ne moze nego ne sme da bude osnovni parametar pri izradi sistematizacija. Tu je NOKS koji opisuje sta ko moze da radi i kakve su cije sposobnosti posle zavrsene neke skole. I pravice EPS jos dopuna i izmena pravilnika jer je ovaj napravljen na brzinu. Ovde kao da deca komentarisu koji spinuju oko jedne informacije. Razumem ja da se borimo za nesto ali daj budimo realni. Jesmo drugi stepen i to nam niko ne moze oduzeti ali budite realni i logicno razmisljajte. Sve vise mislim da treba da zovemo ove sa OAS da se udruzimo jer ako nam uvedu strukovnog mastera i izmenjaju svasta onda ce biti velikih problema. Ovako sa njima treba da se izborimo. Mito valjda imas prijatelja medju akademcima, ne mrzis ih valjda sve :), naravno sala. Kontaktiraj nekog i izlozi problem, njih ima mnogo mnogo vise, i lakse cemo sa njima izaci iz problema. Jer koliko vidim ovo ide na to da mi budemo uskoro kao oni sad. Video sam u postovima na ovom blogu da se predlaze "minimum 4 godine visokog obrazovanja". Fenomenalna ideja. Pa tako ubijamo sve probleme jednim udarcem i cao djaci, baba, deda i ostali, ne moze nam niko nista.
      Radi poredjenja kada koristis samo ZoVO pri sistematizaciji to ti je kao da si rekao, osobe sa plavim ocima rade jedne vrste poslova a osobe sa zelenim druge, a ta boja ociju ne govori nista o tome sta ta osoba moze da radi. Terajte firme da konsultuju NOKS, jer je on vise u nasu korist nego ZoVO.

      Избриши
    3. Анониман1. јун 2015. 17:39

      Наравно да ЕПС урадио систематизацију у складу са Законом али неко им је сигнализирао али ја знам и ко!
      Наш проблем је наш проблем и ми га познајемо и решавамо. Ми немамо проблема као они а они немају проблема које ми имамо.
      Они могу да предају на високим школама ако имају просек преко 8 и ако су уписали мастер! Ми не можемо и крај! Ми можемо да предајемо са ССС у средњим стручним школама јер смо 2. степен а они немају 2. степен и не могу! Значи немогућа мисија! Молим вас престаните да дезавуишете борбу ССС за права уплитањем ОАС и фиктивног МСС. Туђа рука свраб не чеше!

      Избриши
    4. Poštovane kolege, mislim da bez pravog osmišljenog postupanja a pre svega stručno potkovani, ne možemo ništa potići. Vidim ovde komentare par ljudi sve ''ko u klin, ko u ploču''. Nismo dobro i stručno organizovani. Tvrdim da se akreditacija master strukovnih studija sada prolongira zbog ''veoma neprijatnih sastanaka sa predstavnicima specijalističkih strukovnih studija''...tako je te sastanke okarakterisalo Ministarstvo. Zato, pamet u glavu. Prvo razmislite kolika su vaša ovlašćenja da predstavlčjate sve specijaliste u Srbiji. Dalje, propisi su sasvim jasni. Problem je u nestručnim, sporim i nezaiteresovanim rukovodstvom i pravnom podrškom u našim kompanijama, javnim preduzećima i ustanovama. Tu treba vršiti uticaj, ili da kažem , pritisak. Naravno, sve akreditovano i stručno.

      Избриши
    5. Анониман1. јун 2015. 21:30

      Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    6. Анониман1. јун 2015. 23:04

      Поштоване колеге да Вас обавестим да Алтаир данима брише моје коментаре и тако не дозвољава да колеге сахледају истину. Не знам зашто то ради? Шта је њему обећено у овој причи? Можда буде генерални секретар Удружења? Није битно али жалосно је брисање коментара колиге који је урадио пола посла за ССС у Србији! Али револуција једе своју децу!
      ПС
      Алтаир врати коментаре, понашај се увиђавно и праламентарно према твојим неистомишљеницима! Бори се аргументима а не брисањем мојих коментара. То је ниско, подло и помало болесно! Ако смеш врати коментаре нека људи читају. Ти видиш ко сам јер си администратор и знаш да су моји коментари јаки и утемељени на истини. Ја пишем од почетка на овом Блогу. Више пута сам ти захвалио на Блогу међутим сада си утриповао да си бог и да можеш да брише коментаре како ти хоћеш. Или је дошло време да се одмориш и да неко други отвори Блог а ти уживај у заслуженој ''пензији''.

      Избриши
    7. Sistematizacija EPS-a je ovakva kakva jeste zbog apela, dogovora predstavnika Radne grupe struk. specijalista sa predstavnicima iz vrha Min. prosvete koje su ljudi iz EPS-a normalno konsultovali prilikom izrade nove sistematizacije! Kad bi svaka firma konsultovala Min. prosvete u vezi pojasnjenja stepenovanja, sve bi bilo po Zo VO iz 2014. godine. Jos jednom se zahvaljujemo celnicima pomenutog ministarstva sto su svoj posao uradili valjano i u skladu sa zakonima. Sto se tice OAS, neka ne ocekuju da mi guramo i njihovu pricu, jednostavno ne mozemo energiju usmeriti na dva fronta. Njihov status je kao i osnovnim struk studijama resen odavno i postavljen na svoje mesto! E sad, greska je sto su skole vratile sistem od 4 god. osnovnih studija umesto 3, to je glavni problem! Svi fakulteti su prema bolonji krenuli u reformu i svoje osnovne studije svele na tri godine i onda jos dve god mastera! Onda se neko setio da im vise odgovara da osnovne ipak budu 4 godine i da tako osiguraju veci fond casova i priliv novca jer ne zele svakako svi na master i tako zadrzavaju sve studente duze na osnovnim studijama!!!!

      Apelujem na Altair-a da brise sve uvredljive-glupe komentare i ovom prilikom predlazem da brise i sve nepotpisane komentare! Svako neka svojim nick-om i mail-om stane iza izrecenog i da tako znamo ubuduce kome se obracamo a i da se zastitimo od potencijalnih kleveta. Time bi i izbegli beskrajno piskaranje, ponavljanje i divljanje pojedinih osoba ovde. Mislim da me svi dobronamerni ljudi podrzavaju u ovom predlogu...

      Sto se tice ovlascenja da neka radna grupa predstavlja specijaliste... Postovane koleginice i kolege, novembra meseca je organizovana prva konferencija struk. specijalista Srbije, o tome smo obavestili sve zainteresovane putem interneta. Na sastanku su se pojavili svi zainteresovani iz razlicitih mesta. Oni koji se nisu pojavili i koji nisu zeleli da ucestvuju/prisustvuju, i pruze podrsku donosenju odluka, nemaju prava da se bune i osporavaju neciji legitimitet! Vec sam nekoliko puta pomenuo da su radnoj grupi a sutra udruzenju, dobrodosli svi oni koji imaju dobru-zdravu nameru da se zakoni ove zemlje i prava kolega ispostuju do kraja. Svi zainteresovani se slobodno mogu prijaviti putem mail-a koji sam postavio i da svoju volju, zelju i znanje udruze kroz rad Radne grupe i odredjenog sektora kojem pripadaju u zavisnosti od specijalizirane oblasti.
      Najlakse je sedeti i pisati komentare...

      Избриши
    8. Korektan predlog. Ukinuti treba "anoniman", tako ćemo izbeći drskost u beskonačnost. Pa kad se lupaju gluposti, barem treba snositi posledice-makar moralno.

      Избриши
    9. Анониман2. јун 2015. 08:52

      Konkretno po zakonu svaki gradjanin svakom organu ili organizaciji u Srbiji ima pravo na anonimne predstavke i dopise.
      Naravno Blog i Altair nema obavezu da postuje te principe i moze tražiti eksplicitno da se deklariše ko je ko! Kako god hoćete!
      PS
      Ja se ne potpisujem ali glupost nekih koji se potpisuju imenom je beskonačna i žao mi što nas neki smatraju kolegama jer znam barem 3 čobana koja su pametniji i imaju bolje rezone od vas sa imenom. Ali zato znam i nekoliko mastera i doktoranata od kojih su oni pametniji pa nemojte da vas ova činjenica pogodi.

      Избриши
    10. Анониман2. јун 2015. 09:00

      Mito kako da ne reagujemo na tvoje komentare kada ne znaš ni kada je zakon u Visokom obrazovanju izašao a to je 2005 godine a ne 2014 godine. Neka ti aplaudiraju na glupostima koje plasiraš ali ja neću a Altair neka me briše ako je neobavešten. Ja sam specijalizirao 2008/2009 godine i nemam problema kao vi što imate ali vam neću dozvoliti da urušite sve što sam uradio zadnjih 7 godina za struku.

      Избриши
    11. Анониман2. јун 2015. 10:23

      Ljudi pa bas sto je takva sistematizacija EPS-a zbog naseg apela, izbacili smo 4 god. OAS iz poslova koje radi drugi stepen po sistematizaciji, i izazvan je ogroman gnev kod njih. A posteno gledajuci nije realno sto nemaju ista prava u EPS-u. Ovo sto rece osoba par postova iznad, ma daj izborimo se za te j.bene 4 godine visokog obrazovanja kao uslov svuda u sistematizacijama i to zajedno uz njihovu pomoc, jer ako krenu oni zgazice nas jer ih ima mnogo vise a ko je imalo upucen zna da je sist. EPSA radjena bez konsultacija NOKS-a a to nije smelo da se uradi, nisu smeli da konsultuju samo ZoVO. Garantujem da se moze naci zajednicki jezik i izboriti se da i mi sa SSS predajemo u skolama gde sada ne mozemo a i da oni ostvare prava koja zasluzuju. Znaci 4 GODINE VISOKOG OBRAZOVANJA je po meni mnogo dobra ideja. Jer pazi, imas 3 godine visokog, 4 godine visokog i 5 godina visokog obrazovanja gledano sa te tacke. Mi spadamo u ovu drugu grupu i po tome mozemo zajedno sa akdemcima da se borimo. Njih ima mnogo i samo ih treba nahuskati i odradice posao za nas da mi prstom ne mrdnemo. Iznesite to na sastanku udruzenja SSS i vidite reakciju.

      Избриши
    12. Imaju pravo anonimno da se obrate, a da li njihove reci imaju tezinu, da li se uzimaju cesto u obzir? Sta mislis?
      Opet neki anonimni postavljaju komentare i prosipaju dezinformacije! Kolege, urazumite se i potpisite se, stanite iza svojih reci! Apelujem na Altair-a da brise sve komentare koji se anonimno predstavljaju ili da je uslov postavke komentara neki vid registracije ili slicno!
      Niko ne osporava pravo da izrazite svoje vidjenje stvari, ali lepo se potpisite, ostavite adminu mail.
      Sto se tice ZoVO, pogledaj na internetu kada je izmenjen stupio na snagu! SEPTEMBRA 2014. godine, raspitaj se malo. Zakon o visokom obrazovanju, onaj u kom su prvi put ubacene struk. spec. studije je objavljen/izglasan 2005. godine ali su spec studije akreditovane par godina posle. Zbog cega se pozivam na ZoVO iz septembra 2014? Pa zbog toga sto su poslednje izmene i dopune istog tada stupile na snagu i dopunjen je taj clan 25. i u domen studija drugog stepena ubacene master struk. studije.
      Sto se tice sistematizacije EPS-a, to je ljudi zatvorena prica! U clanu 25 ZoVO lepo pise da sta su studije DRUGOG a sta PRVOG stepena. Nemojte da mesate to. Prava studenata iz domena DRUGOG stepena treba da se razlikuju po necemu od onih iz PRVOG, u suprotnom ne vidim smisao podele stepena studija! Sta mislite zbog cega se osnovne studije nazivaju osnovnim? Znaci da pohadjajuci njih sticete neku osnovu iz neke oblasti a na studijama DRUGOG stepena to sve nadogradjujete i sposobniji ste da obavljate slozenije poslove od onih sa osnovnih studija....
      Akademci, rekao sam vec vise puta da je ovo blog struk. specijalistickih studija, ne zanima nas nista vise osim strukonih (u inostranstvu AKADEMSKI PRIMENJENIH) studija. Sto se tice problema onih sa OAS, pa nemamo mi tu sta da resavamo, rekao sam da ne mozemo ici na vise frontova i deliti snagu. Ukoliko vecina u Udruzenju specijalista misli totalno suprotno (u sta sumnjam) i ne deli moje misljenje, ne moram vise voditi ovu borbu i necu vise trositi svoje slobodno vreme!

      Избриши
    13. Анониман2. јун 2015. 16:20

      Анониман02. јун 2015. 10.23 не знамо о чему пишеш? Ко је избацио ОАС из систематизвције ЕПС-а* Ми? О чему причаш? Шта причаш? Не могу да верујем? Да смо ми крици и да смо изазвали бес ОАС? Страшно! Онда су они још луђи оде тебе!
      mita 02. јун 2015. 14.06 сада си се лепо исправио и видео да ми ССС постојимо од 2005 године и да 2014 убацивањем фантомских МСС нас срозавају за лествицу ниже! Не може увођењем МСС да нас маргинализују. Нису маргиназовали ни ВШС него су их изједначили са бечелором, нису понизили ни диплоиране пре 2005. него су их изједначили са академским мастером. Нећемо дозволити ни нас униште него да нас од 2015 године изједначе са МСС и да се да рок до 2018 да ко је започео и заврши ССС. То је поштено, то је смислено, то је реално! Од преко 150 модула ССС једва ће некиолицина имати проходност на МСС (можда економисти и неки слични уопштени модул ће имати проходност), већина техничких неће, као ни медицинских и васпитачких модула.

      Избриши
  20. Poštovanje, želeo bih da napomenem administrator da niko neće da se zamara I registruje da bi ostavio komentar.
    Za mesec dana bude 100 komentara a kad se uvede registracija za mesec dana nijedan. Još nešto da dodam, ako neko hoće da širi dezinformacije nećete ga sprečiti registracijom jer on svakako može da napravi ŠŠŠŠŠŠŠŠ@gmail.com nalog. Moj predlog je da mogu da komentarišem I ukucam ime. Nadam se da će blog preživeti infarkt I da će opet biti posećen.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bio sam na g.o. 15-tak dana,neznam šta se događa na blogu, zar je zaista uvedena registracija... napokon

      Избриши
  21. Poštovani administrator,
    od pre nekoliko dana ako pregledam blog preko telefona I hoću da ostavim komentar pojave se neke slike saobraćajnih znakova ili supe ili... I kada nekako označim tačne slike koje se veoma slabo vide preko telefona, pa se ne zna šta je salata a šta nije, I napokon u novom prozoru napiše da unesem kod ispod ali tu prikaže jedno 200 znakona kao link na neku adresu I ne uspevam da objavim komentar. Ili vratite stari način objave ili popravite ovo.

    ОдговориИзбриши