среда, 28. август 2013.

Javna rasprava o nacrtu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanju


Спровођење јавне расправе о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о високом образовању

Чланом 2. Нацрта закона мења се члан 25. Закона увођењем кратког циклуса основних академских студија и кратког циклуса основних струковних студија, као студија првог степена. Такође, уводе се мастер струковне студије као студије другог степена и предлаже се да специјалистичке академске студије, које су према сада важећој одредби члана 25. став 5. Закона студије другог степена, буду студије трећег степена.
 

Члан 2.

У члану 25. ст. 4-6. мењају се и гласе:

„Студије првог степена су:

1)      основне академске студије;

2)      кратки циклус основних академских студија;

3)      основне струковне студије;

4)      кратки циклус основних струковних студија.

              Студије другог степена су:

1)      мастер академске студије;

2)      мастер струковне студије;

3)      специјалистичке струковне студије.

              Студије трећег степена су:

1)      специјалистичке академске студије;

2)      докторске академске студије.

 

          „Кратки циклус основних струковних студија има од 60 до 150 ЕСПБ бодова.”
             „Кратки циклус основних академских студија има од 60 до 150 ЕСПБ бодова.”
 


  ****
U obrazloženju Nacrta zakona stoji:
Разлози за доношење овог закона састоје се у потреби да се отклоне уочени проблеми у поступку признавања страних високошколских исправа ради наставка образовања, односно ради запошљавања, пре свега када се ради о високом образовању које су стекли наши млади људи у иностранству, као и у обавези увођења нових системских решења ради усклађивања Закона са Стратегијом развоја образовања у Србији до 2020. године ( „Службени гласник РС” број 107/12), коју је донела Влада

Znači nećemo da sređujemo prethodno zakuvano stanje zbog nesprovođenja Zakona o visokom obrazovanju, nedostatka NOKS-a, nemogućnošću zapošljavanja, nevidljivošću diploma, već najbitnija stavka je PRIZNAVANJE STRANIH DIPLOMA KOJE SU STEKLI NAŠI MLADI LJUDI U INOSTARNSTVU !!!
A nas ko J#$%$

****
Druga stvar koja mi nije jasna:
Usled nedostatka NOKS-a postoji nemogućnost zapošljavanja sa specijalističkim strukovnim studijama. Uvođenjem i master strukovnih studija koje su isti stepen visokog obrazovanja desiće se šta? 
Poslodavci će raspisivati oglase za posao po broju ESPB bodova? - gluposti
********
28.8.2013
na http://specijalisticke.blogspot.com/2013/02/problem-br-4-republicki-zavod-za.html bilo je pomena za ISCED-a (naravno  nakaradno primenjenog u srbiji).
ISCED je International Standard Classification of Education i kao ISCED 2011 godine donosi  nešto što neodoljivo podseća na predloženu izmenu zakona :



pogledajte paragrafe 230,240 do 258 jer bilo bi prilično nezgodno da nas proglase "667"

43 коментара:

  1. Da li ovo znači da i strukovni specijalista mora da
    studira još dve godine da bi dobio diplomu mastera?
    Citiram: „Мастер струковне студије имају најмање 120 ЕСПБ бодова када је претходно остварен обим основних струковних студија од 180 ЕСПБ бодова.”

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ni meni to nije jasno, ali je sada definitivno jasno da sadašnje spec. strukovne studije neće izjednačiti sa strukovnim masterom (to sam stalno pisao na ovom blogu iako su mnogi pričali da će ih izjednačiti).

      Избриши
    2. Verovatno ce visoke skole predloziti i dati mogucnost specijalistima da zavrse jos jednu godinu i steknu jos 60 espb i na taj nacin dobiju master diplomu, s tim da se mora zavrsiti isti smer kao i na specijalizaciji...

      Избриши
  2. lepo je to sto se uvodi master strukovne studije mada mi nije jasno sta ce im ovi kratki ciklus stukovni i akademski, i nije mi jasno kako ce biti i specijalisticke i master strukovne studije 2 stepen...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jos nisu resli sve nove stvari koje su proizvod zakona jos iz 2005 (pre 8 godina), a planiraju da uvedu jos sve ovo. Treba ce im VEKOVI.
      A tek kako ce izgledati NOKS zivo me interesuje.

      Избриши
    2. Лепо, сада сви да папир и оловке у руке, пишите Министарству. Видите да лутају! Из искуства знам да ће сасвим другачији Предлог изгласати! Ово су све Обрадовићеви наследници! Јавна расправа је само фарса и кулиса а иза позорнице дешава се нешто треће. Са оваквим предлог ће све искомликовати и стварно неће никада решити! Или усрану мотку у руке и удри или бежите одавде! То су монструми! Уништавају нас систематски тако да се не можемо никада опоравити!

      Избриши
  3. Znaci, osnovne strukovne studije iznose 180 espb + specijalisticke strukovne 60 espb + master strukovne 60 espb = 300 espb
    Jel to kraj kad su upitanju strukovne studije ili postoji mogucnost da se upise doktorat?
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da posle master studija i ukupnog broja bodova koji su ekvivalentni akademskom masteru, nece biti razloga ni nekog kocenja sto se tice upisa doktorskih, jer imas zavrseno sve sto i akademski... Shvatate sta hocu da kazem? Mislim da tada ne mogu spreciti dalje usavrsavanje, a i mislim da je u EU to isto moguce. Da je posle mastera (njihovih magistarskih) moguce upisati doktorske...

      Избриши
    2. Мито то што ти мислиш не значи да и ''ОНИ'' мисле и да ће тако и да буде! Оловку у руке, стави на папир идеју (која је већ заживела у земљама ЕУ)и пиши им а ми ћемо те подржати.

      Избриши
    3. Ja sam vec ranije govorio, i predlagao sastanke ali mene niko nije slusao i samo sam dobio deklarativnu podrsku. Nisam lud da kao pojedinac guram i da se mucim zarad svih specijalista i studenata, kojima po dosadasnjem utisku sve odgovara, odnosno niko nece nista konkretno da uradi (ili bar vecina). Predlagao jos pre god dana da se organizujemo i da "napadamo" Min. preko medija i zajednickim dopisima... Svi nesto cekaju, samo ne znam sta, verovatno da se neko tamo u Min. sam dozove pameti i uvazi Zakon tj. struk. specijalisticke studije i diplome! Svako od nas, ako vam je tako lakse, neka se obraca Ministarstvu i placa taksu od 1500 dinara ili Ustavnom sudu na ciji se odgovor ceka do 3 godine. Nema resenja dok ih ne stisnemo!
      Sto se tice ovoga sto sam ranije napisao da ce biti jos jedna godina potrebna da se zavrsi, sto posto ce biti tako jer nam fali tacno jos jedna god (60 bodova) da imamo koliko je potrebno a to je 300espb. Sigurno ce skole to predloziti i izradu master rada... Sto se tice nastavka posle mastera, nakon toga ne mogu kociti zato sto cemo imati apsolutno sve isto kao i akademski (bodove, broj god. studiranja). I u EU strukovni mogu dalje da nastave skolovanje ako zele i niko ih ne koci...

      Избриши
    4. Mito, ne fali nama ništa! I sa ovakvom verzijom Izmena zakona mi smo u rangu 2. stepena visokog obrazovanja i pripadaju nam ista prava. Molim te govori u jednini i nemoj da širš dezinformacije da nam nešto fali!

      Избриши
    5. Naravno da smo u rangu 2. stepena i to nije sporno... Mislim na izmene svih Pravilnika. Vecina zna na sta tacno mislim kada sam kritikovao u prethodnom postu....

      Избриши
  4. Крај је онда када ми кажемо а не када нам неко други одреди! Упамтите! Ми смо ти који ћемо креирати сопствену будућност! Значи, реагујете! Борите се! Не дајте да вам други кроји капу! Узмите судбину у своје руке!

    ОдговориИзбриши
  5. Barem cemo valjda konacno dobiti strukovni master, i ja mislim da nebi trebalo da imamo problema oko nastavka studija na doktorske studije...

    ОдговориИзбриши
  6. Znači nećemo da sređujemo prethodno zakuvano stanje zbog nesprovođenja Zakona o visokom obrazovanju, nedostatka NOKS-a, nemogućnošću zapošljavanja, nevidljivošću diploma, već najbitnija stavka je PRIZNAVANJE STRANIH DIPLOMA KOJE SU STEKLI NAŠI MLADI LJUDI U INOSTARNSTVU !!!
    A nas ko J#$%$

    ****
    Druga stvar koja mi nije jasna:
    Usled nedostatka NOKS-a postoji nemogućnost zapošljavanja sa specijalističkim strukovnim studijama. Uvođenjem i master strukovnih studija koje su isti stepen visokog obrazovanja desiće se šta?
    Poslodavci će raspisivati oglase za posao po broju ESPB bodova? - gluposti
    У коментару овог колеге (или колегинице) у пар реченица је речено све! То је идиотски предлог јер треба да доведу неколико странаца у земљу а још уводе и исти степен високог образовања за струковни мастер и специјалистичке струковне студије. ТИМЕ ЋЕ УРУШИТИ УСТАВНО-ПРАВНИ ПОРЕДАК ЗЕМЉЕ и доћиће до дисквалификације свих који су завршили или сада завршавају специјалистичке струковне студије. То су хиљаде и хиљаде људских живота и њихових породица. Да смо у праву ево вам један пример: које студије се једино не финансирају из Буџета? Специјалистичке струковне студије - наравно. Кога нема у систематизацји радних места? Струковних специјалиста! Ово нам раде људи који треба да оду одавде или ми да бежимо одавде! СПЕЦИЈАЛИСТИ ДИГНИТЕ ГЛАС!

    ОдговориИзбриши
  7. Мито, ако хоћеш да нешто буде сигурно урађено, онда уради сам, немој очекивати пуно од других. ПоЗз

    ОдговориИзбриши
  8. Strukovni master, ako se uvede, biće niži stepen stručne spreme od akademskog mastera. Provereno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne moze sa bude nizi stepen od akademskog mastera, jer ce strukovni imati isto bodova kao i akademski, a i u istom su rangu tj. stepenu! Tako da ne iznosite gluposti!

      Избриши
    2. Наравно да не може да буде нижи ранг. Академски мастер има своје предности као и до сада за оне који желе да се баве науком, моћиће на докторат и специјализације и моћиће да се баве научно-наставним радом на универзитету. Међутим за оне који желе да се укључе у процес рада, струковни мастер (као сада специјалистичке струковне студије) су сасвим, сасвим довољан ниво као и академски мастер и ту нема разлике. Нпр. у чему је разлика у васпитачу - мастер и спец. струк. васпитачу? Ко ће ти боље чувати дете у вртићу? Мастер или струк. специјалиста? Па наравно да нема разлике! Али има мастер отворен пут на специјалистичке академске и докторске студије ако има просек преко 8 и може да се бави науком! Значи ја бих оставио дете пре да ми чува у вртићу струковни специјалиста него васпитач - мастер! Зашто? Па зато што знам сигурно да мастера тај посао не итресује и да је ту само што није мога да упише студије 3. степена (част изизетцима)!

      Избриши
    3. Slazem se! Ja prva, koja sam buduci vaspitac nemam neku zelju da tu stanem, tezim daljem usavrsavanju da bih radila nekada sa sudentima, a ne sa decom, jer mi je to sada cilj, kada cujem da ce nam put na doktorske biti otvoren,tako da je potpuno tacno da oni koji se odluce da stanu i ne idu ni na specijalisticke, ni na master - su oni koji su hteli samo profesiju vaspitaca i to je. Takvi imaju i vecu zelju u radu sa decom. Ja je nemam, ne zato sto ne volim decu, naprotiv, uzivanje je sa njima, ali sam ambicioznija... :)

      Избриши
  9. Ponovo se javio izkompleksirani, samo jos da nam kaze gde je to proverio da ce strukovni master imati nizi stepen strucne spreme...

    ОдговориИзбриши
  10. Gospodine anonimni 11h i 35min,shvatam da ste provokator.Gde ste to proverili da ce struk.master biti nize rangiran od akademskog?Po kom to kriterijumu?Ja znam sta je muka.Politicari i politicki podobni su masovno pozavrsavali akademske studije na megadensu,edukonsu,singidingiju i segamegama,a posle toga master na drzavnom,pa im nikako ne odgovara da studenti sa visokih skola dodju do zvanja mastera.Oni i alave uprave drzavnih fakulteta,zajedno sa prevazidjenim profesorima iz vremena komunizma su glavni kocnicari i uporno guraju srbijansko obrazovanje unazad.Razumem i ljubomoru starih studenata koji su gulili po deset godina FTN,ETF,PMF i slicno,a sad bi tu neke ``boranije`` sa bivsih visih skola da se izjednace po zvanju sa njima.Ljudska sujeta.
    Pitanje je,kad ce se ovo zakonski ozvaniciti,ove godine ili..?

    ОдговориИзбриши
  11. Комплекс + глупост и незнање= Анониман24. август 2013. 11.35

    ОдговориИзбриши
  12. Ok, a zasto na nekim fakultetima, uporno odlazu da uvedu specijalisticke strukovne studije, u mom slucaju DIF u Beogradu, zavrsio sam tamo strukovne studije, voleo bih da nastavim bar na te specijalisticke, a niko nije ni cuo za to i svi se prave ludi...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Школа је у свом развоју и проширењу делатности, 2009. године променила назив у ВИСОКА СПОРТСКА И ЗДРАВСТВЕНА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА, чиме се уврстила у ред образовних медицинских институција и тиме стекла право на школовање кадрова за медицинске установе.
      Висока спортска и здравствена школа у октобру 2009. године добила је акредитацију за Студијски програм на специјалистичким студијама под називом ''СПЕЦИЈАЛИЗАЦИЈА ЗА РАД СА ДЕЦОМ И МЛАЂИМ КАТЕГОРИЈАМА СПОРТИСТА''.
      Према Закону и систему високог образовања Р. Србије, овај ниво образовања припада II (другом) степену високог образовања.
      Услови уписа на специјалистичким студијама је завршена висока струковна школа у области спорта или факултет спорта односно физичке културе.

      Студијски програм за специјализацију на струковним студијама за ''Спортског тренера-специјалисте за рад са децом и млађим категоријама спортиста'' захтева продубљивање теоријских и практичних знања којима се бави тренер у раду са почетницима и млађим категоријама спортиста.То подразумева да специјалиста овлада савременом методиком учења, обучавања технике са почетницима и усавршавања технике и тактике млађих категорија спортиста. Од студента се захтева да овлада методичко-дидактички принципима у раду са децом и младим спортистима, да стекне знање да самостално планира краткорочни и дугорочни рад, и да овлада вештином организовања и вођења тренинга у складу са спортском дисциплином, нивоом обучености, узрастом и такмичарским периодом, почетника и младих спортиста. На тај начин студент постаје специјалиста, компетентан за врхунски рад са децом и младим спортистима. Стицање знања и компетенција из области психолошког, морфолошког, функционалног и моторног развоја младих као и њихове индивидуалне разлике у развоју, обезбеђује специјалисти примену најадекватнијих метода и средстава у процесу учења, физичке припреме, овладавање техничким елементима, а тиме и успешан рад са младима. Неопходно интердисциплинарно знање које специјалиста стиче и практично примењује у свим сегментима рада са младима, остварује услове за интегрални развој младих, као и очување и унапређење њиховог здравља.
      Комисија за акредитацију и проверу квалитета Републике Србије објавила је у мају 2010. године резултате акредитације високошколских установа и студијских програма где је наша Школа испунила стандарде за акредитацију студијског програма Основне струковне студије - СТРУКОВНИ ФИЗИОТЕРАПЕУТ (3 ГОДИНЕ) у оквиру поља медицинских наука (Број решења: 612-00-583/2009-04).

      Избриши
    2. hvala, ali vec sam cuo za tu visoku sporsku i zdravstvenu skolu,ono sto mene zanima, zasto neki fakulteti uvedu neke studije, a neki uporno izbegavaju.

      Избриши
  13. Лукићу очигледно си млад човек. Инерес је битан! Када буду имали интерес ОНИ (професори из соц-реализма на државним факултетима а не ВИ (млади људи) којима треба усавршавање, е тада ће их увести! Седите са деканом и разговарајте ако имате времена а ако немате цео живот за губљење онда нешто алтернативно урадите!

    ОдговориИзбриши
  14. 4. Нацрт закона биће објављен на интернет страници Министарства просвете, науке и технолошког развоја www.mpn.gov.rs. и на порталу е-управе.
    Примедбе, предлози и сугестије достављају се Министарству просвете, науке и технолошког развоја на следеће е-маил адресе: vesna.lukic@mpn.gov.rs и lela.rudic@mpn.gov.rs, или поштом, на адресу: Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Немањина 22-26, Београд, са напоменом: „За јавну расправу о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о високом образовању".

    Ajde da svako iznese svoje mišljenje o nekom problemu vezanom za strukovne studije i to prosledimo na date e-mail adrese.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. slažem se, sva pitanja i sugestije da im šaljemo na email.
      Lukić Vesna,viši savetnik
      Lela Rudić, pravnik

      Избриши
  15. Bilo bi dobro da se neko od Novosadjana pojavi!

    У четвртак, 5. септембра 2013, у 11 сати у Великој сали Скупштине АП Војводине биће организована јавна расправа о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о високом образовању. Скуп организују Одбор за образовање, науку, културу, омладину и спорт Скупштине АП Војводине и Покрајински секретаријат за науку и технолошки развој. Уводничар на овом скупу биће проф. др Срђан Станковић, председник Националног савета за високо образовање, а скупу ће присуствовати и потпредседник Владе АП Војводине и покрајински секретар за науку и технолошки развој, проф. др Драгослав Петровић. Будући да је Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије организовало јавну расправу поводом Нацрта закона о изменама и допунама Закона о високом образовању, у периоду од 19. августа до 7. септембра 2013. године, Покрајински секретаријат за науку и технолошки развој и Одбор за образовање, науку, културу, омладину и спорт Скупштине АП Војводине сматрали су потребним да и високошколске установе на територији АП Војводине дају свој конструктивни допринос. С тим у вези, учешће у јавној расправи ће узети сви декани и продекани факултета Универзитета у Новом Саду, чланови Савета Универзитета у Новом Саду, као и чланови Националног савета за високо образовање. Они ће својим сугестијама, предлозима и коментарима, допринети адекватној заступљености ставова стручне јавности са високошколских институција на територији АП Војводине

    ОдговориИзбриши
  16. У поступку припреме Нацрта закона о изменама и допунама Закона о високом образовању Министарство просвете, науке и технолошког развоја узеће у обзир све предлоге, примедбе и сугестије на текст Нацрта закона које буду достављене до 30. септембра 2013. године на е-маил адресе: vesna.lukic@mpn.gov.rs и lela.rudic@mpn.gov.rs , или поштом, на адресу: Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Немањина 22-26, Београд, са напоменом: „За Нацрт закона о изменама и допунама Закона о високом образовању"

    http://mpn.gov.rs/vesti/908-obavestenje-nacrt-zakona-o-izmenama-i-dopunama-zakona-o-visokom-obrazovanju

    ОдговориИзбриши
  17. http://www.kasss.rs/?p=921


    Дана 28.08.2013. године одржана је X седница Конференције академија струковних студија Србије, а тема седнице је била “Спровођење јавне расправе о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о високом образовању.”
    Седници су присуствовали и
    помоћник министра просвете, науке и технолошког развоја проф. др Слободан Ступар,
    начелница сектора за високо образовање проф. др Мирјана Весовић, председник Националног савета за високо образовање проф. др Срђан Станковић
    и генерални секретар Националног савета за високо образовање проф. др Мирољуб Миливојчевић.


    Naravno zapisnika sa sednice nigde nema.... i sve me to pomalo nervira jer se sve radi ispod žita... takav je barem moj utisak

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Па наравно! Да је транспарентно, знало би се на сајту КАССА или на сајту Министарства или на сајту Националног Савета. То није транспарентно и неће уродити плодом него ће урадити накарадно како они сматрају да треба а не шта су потребе високог образовања. Они су своје показали и зато би требало да оду! Хвала им, нека нам више не помажу!

      Избриши
    2. Hm, nadam se da su se strukovni bar borili da bude budzeta na struk. masteru i da se istim omoguci dalje usavrsavanje (upis doktorskih studija). Iako nas jos uvek muce PRAVILNICI koji nisu uskladjeni sa Zakonom.

      Избриши
    3. Muce nas idioti koji su doneli te Pravilnike! A nemaju ni jedan razlog da kadgod strukovni master bude na budzetu jer u sadasnjosti niti jedan strukovni specijalista nije bio budzetski! Zamislite 0 (nula) strukovnih specijalista je skolovano na budzetu od kade je krenula strukovna specijalizacija, 2009/10, 2010/11, 2011/12, 2012/13 i 2013/14! 0 (nula), to je impozatan broj i to govori o odnosu drzave prema strukovnim specijalistima! To je sramota i za ministarstvo i za sve profesore strukovnih studija, direktore visokih skola i dekane (fakulteta gde se odijaju specijalisticke stukovne studije) i sve Studentske parlamente i za KASS i za Nacionali Savet! I mene je sramota sto su to moji sunarodnici i vise bih voleo da su oni "deca nekog moga neprijatelja" (sto kazu maratonci).

      Избриши
  18. http://www.telegraf.rs/vesti/826106-nis-buduci-lekari-morali-na-dodatni-test-foto

    ОдговориИзбриши
  19. Imate li neke novosti u vezi izmena Zakona?
    Ja sam pre neki dan poslao mail KASSS-u kako bi me obavestili o zakljuccima donetim na sastanku povodom izmene Zakona o visokom obrazovanju. Predlozio sam da to sve objave na njihovom sajtu, pored izvestaja o odrzanom sastanku.

    ОдговориИзбриши
  20. Извештај о спроведеној јавној расправи

    Штампа
    Датум креирања понедељак, 16 септембар 2013 13:38
    слика1На основу члана 41. став 10. Пословника Владе („Службени гласник РС", бр. 61/06 – пречишћен текст, 69/08, 88/09, 33/10, 69/10, 20/11, 37/11 и 30/13), Министарство просвете, науке и технолошког развоја објављује

    ИЗВЕШТАЈ О СПРОВЕДЕНОЈ ЈАВНОЈ РАСПРАВИ
    О НАЦРТУ ЗАКОНА О ИЗМЕНАМА И ДОПУНАМА ЗАКОНА О ВИСОКОМ ОБРАЗОВАЊУ

    Одбор за јавне службе Владе Републике Србије на 54. седници, одржаној 14. августа 2013. године, одредио је спровођење јавне расправе и усвојио Програм јавне расправе о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о високом образовању (у даљем тексту: Нацрт закона), у складу са којим је Министарство просвете, науке и технолошког развоја спровело јавну расправу.
    Јавна расправа о Нацрту закона спроведена је у периоду од 19. августа до 7. септембра 2013. године, а текст Нацрта закона био је постављен на интернет страници Министарства просвете, науке и технолошког развоја и на порталу е – управе.


    Текст Нацрта закона представљен је и на скупу који је одржан 28. августа 2013. године у Београду, Палата Србије, коме су присуствовали представници Конференције академија струковних студија Србије, Националног савета за високо образовање и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, као и на скупу одржаном 3. септембра 2013. године, коме су присуствовали представници Ректорског савета, Студентске конферениције универзитета Србије , Студентске конференције академија струковних студија Србије, Националног савета за високо образовање, Комисије за акредитацију и проверу квалитета и Министарства просвете, науке и технолошког развоја.

    Примедбе, предлози и сугестије на текст Нацрта закона достављени су путем поште и електронским путем.

    Учешће у јавној расправи, поред представника Националног савета за високо образовање, Комисије за акредитацију и проверу квалитета, Конференције универзитета, Конференције академија струковних студија, студентских конференција, узели су и представници институција, запослени на високошколским установама и други заинтересовани субјекти.

    У току јавне расправе о Нацрту закона изнети су предлози и сугестије који су се односили на новине које предвиђа Нацрт закона, а посебно на поступак признавања страних високошколских исправа ради запошљавања и увођење кратког циклуса основних академских и основних струковних студија и мастер струковних студија.

    Министарство просвете, науке и технолошког развоја, пре утврђивања коначног текста Нацрта закона, пажљиво ће размотрити све предлоге, примедбе и сугестије изнете у току спроведене јавне расправе.

    ОдговориИзбриши
  21. MINISTAR PROSVETE PROF. DR TOMISLAV JOVANOVIĆ OTKRIO ZA ALO!
    Ubuduće „elektronski” testovi za maturu!

    A šta je sa zakonom, da li će se menjati?

    - U toku je rasprava o amandmanima na postojeći zakon. Mislim da amandmani nisu dobro rešenje. Može da se krpi nešto što je dobro. Zakon nije dobar i ja sam za pravljenje potpuno novog zakona. Čuju se mišljenja da za to treba puno vremena. Međutim, meni je dosta priča u stilu „ne može preko noći“. Sve se može kada se hoće. Dobar tim, koji ćemo napraviti, moći će u relativno kratkom roku da napravi dobar zakon. I to je, takođe, jedan od mojih prioriteta.

    http://www.alo.rs/vesti/aktuelno/ubuduce-elektronski-testovi-za-maturu/31537

    ОдговориИзбриши
  22. Галеееееееееееееееееее, ово је блог струковних специјалиста а не малих матураната!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imaš link pa pročitaj ceo tekst, odnosi se na zakon o visokom obrazovanju !!!!!!!

      Vaš prvi radni dan je obeležen prisustvom na Rektorskom
      savetu Konferencije univerziteta Srbije (Konus), što je izazvalo krajnje pozitivnu reakciju svih srpskih rektora. Da li će to i ubuduće biti vaša praksa?

      - Gledaću da ne propustim nijedan sastanak Rektorskog saveta, kao ni Skupštine Konusa. Pa to je jedan od osnovnih zadataka ministra prosvete. Pošto želim da se najozbiljnije posvetim unapređenju visokoškolskog obrazovanja, te dve institucije su moja baza. Od njih dolaze najpouzdanije informacije šta se dešava u visokoškolskom obrazovanju, kao i ideje šta treba činiti. I ja želim i moram da slušam ta mišljenja. I da radim na implementaciji tih ideja.


      A šta je sa zakonom, da li će se menjati?

      - U toku je rasprava o amandmanima na postojeći zakon. Mislim da amandmani nisu dobro rešenje. Može da se krpi nešto što je dobro. Zakon nije dobar i ja sam za pravljenje potpuno novog zakona. Čuju se mišljenja da za to treba puno vremena. Međutim, meni je dosta priča u stilu „ne može preko noći“. Sve se može kada se hoće. Dobar tim, koji ćemo napraviti, moći će u relativno kratkom roku da napravi dobar zakon. I to je, takođe, jedan od mojih prioriteta.

      Избриши
  23. Dobio sam odgovor od KASSS-a u vezi objavljivanja zakljucaka sa poslednje sednice.

    Nebojsa Andrijevic

    Postovani Aleksandre,

    Na sajtu KASSS-a bi trebalo da bude postavljeni detalji sa sednice i poslednje rasprave o predlogu Izmena i dopuna Zakona o visokom obrazovanju. Ako ih trenutno nema postavice ih tehnicka sluzba sigurno u sto kracem roku. Mi smo podrzali kompletan predlog ali KONUS nije i dao je predlog za izradu novog Zakona o VO, ali ce ipak ici na skupstinu redovnom procedurom kompletan predlog pa se nadamo da ce biti usvojen.
    Srdacan pozdrav.

    Zakljucci su postavljeni ispod teksta o odrzavanju sednice, link:
    http://www.kasss.rs/wp-content/uploads/2013/09/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D1%99%D1%83%D1%87%D1%86%D0%B8.pdf

    ОдговориИзбриши