петак, 12. септембар 2014.

Donete nove izmene i dopune Zakona o državnim službenicima



Z A K O N
O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O
DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA

Član 1.

U Zakonu o državnim službenicima („Službeni glasnik RS”, br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07 – ispravka, 116/08 i 104/09), u članu 16. dodaju se novi st. 2. i 3. koji glase:
„Dostavljanje rešenja državnom službeniku vrši se u prostorijama državnog organa, a ako je državni službenik odsutan s rada dostavljanje se vrši poštom na adresu koju je državni službenik prijavio državnom organu i koja se nalazi u njegovom personalnom dosijeu.
Ukoliko dostavljanje iz stava 2. ovog člana nije uspelo, službeno lice državnog organa sastavlja pismenu belešku. U tom slučaju rešenje se objavljuje na oglasnoj tabli državnog organa i po isteku osam dana od dana objavljivanja smatra se dostavljenim.”
U dosadašnjem stavu 2. koji postaje stav 4. reč: „prijema” zamenjuje se rečju: „dostavljanja”.
Dosadašnji stav 3. postaje stav 5.

Član 2.

U članu 34. stav 1. posle reči: „Republičkog javnog pravobranioca” zapeta se zamenjuje rečju: „i”, a posle reči: „zamenika Republičkog javnog pravobranioca” reči: „i načelnika upravnog okruga” brišu se.

Član 3.

U članu 36. stav 2. menja se i glasi:
„Za rad na poslovima u zvanju višeg savetnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje sedam godina radnog iskustva u struci.”

Član 4.

U članu 37. stav 2. menja se i glasi:
„Za rad na poslovima u zvanju samostalnog savetnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.”

Član 5.

U članu 38. stav 2. menja se i glasi:
„Za rad na poslovima u zvanju savetnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim
akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje tri godine radnog iskustva u struci.”

Član 6.

U članu 39. stav 2. menja se i glasi:
„Za rad na poslovima u zvanju mlađeg savetnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim
studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i završen pripravnički staž ili najmanje pet godina radnog staža u državnim organima.”

Član 7.

U članu 40. stav 2. menja se i glasi:
„Za rad na poslovima u zvanju saradnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i najmanje tri godine radnog iskustva u struci.”

Član 8.

U članu 41. stav 2. menja se i glasi:
„Za rad na poslovima u zvanju mlađeg saradnika državni službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine i završen pripravnički staž ili najmanje pet godina radnog
staža u državnim organima.”

Član 9.

U članu 45. stav 2. menja se i glasi:
„Pored toga za rad na položaju potrebno je i stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri
godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje devet godina radnog iskustva u struci.”

Član 25.

U članu 140. stav 2. menja se i glasi:
„Rukovodilac može pismeno da ovlasti državnog službenika koji ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u
trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu i najmanje pet godina radnog iskustva u struci, da umesto njega odlučuje o pravima i dužnostima državnih službenika.”

Prelazne i završne odredbe

Član 29.

Podzakonska akta koja su predviđena ovim zakonom doneće se u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Podzakonska akta doneta na osnovu Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS”, br. 79/05, 81/05 – ispravka, 83/05 – ispravka, 64/07, 67/07 – ispravka, 116/08 i 104/09) usaglasiće se sa odredbama ovog zakona u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.

23 коментара:

  1. Opisi platnih grupa u zdravstvu: Prvih osam grupa uslov za zaposlenje je DRUGI STEPEN VISOKOG OBRAZOVANJA. Za devetu grupu uslov je PRVI STEPEN VISOKOG OBRAZOVANJA, 10 grupa je za četvorogodišnje srednje obrazovanje, 11 grupa za trogodišnje, 12 grupa je za nekvalifikovane. Svaka grupa će, verovatno, imati 8 platnih razreda. Znači da će platne razrede uraditi po Bolonji.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To je uputstvo Ministarstva Zdravlja direktorima zdravstvenih ustanova, kako da naprave sistematizacije za platne razrede koji kreću od Nove godine.

      Избриши
    2. Saša gde može da se skine ovo uputstvo?

      Избриши
  2. Ne znam, video sam ga na papiru, ali ima 9 strana, pa nisam mogao da skeniram na brzinu.
    Probaću u ponedeljak, ako uspem da ga ˝izvučem˝ od direktorke.

    ОдговориИзбриши
  3. Ne treba Vam neko posebno uputstvo. Potražite tabelu sa platnim razredima koja je objavljena uz zakon o državnim službenicima i nameštenicima i tamo će te sve pronaći. Veoma je žalosno što su ljudi zaposleni u zdravstvu ocenjivani od strane, u većini slučajeva, nepismenih rukovodioca a da i nisu posebno bili upoznati sa suštinom tog ocenjivanja. Prema zakonu o državnim službenicima dobijena ocena je u direktnoj vezi sa napredovanjem u struci pa samim tim i sa visinom plate, to niko nije hteo, ili smeo, da obavesti zaposlene, posebno u zdravstvu, a pposledice će se videti već od nove godine.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovani/na vi izgleda da niste dobro upoznati sa celom pričom. Naime, zakon o državnim službenicima nigde ne definiše sud,vladinu upravu ili... već se odnosi na sve zaposlene kojima je poslodavac država. Ocenjivanje radnika naravno da postoji već dve godine, prvo opisno a sada i brojčano, ili vi niste upoznati o tome, što je u večini slučajeva, ili se to kod vas radi inkognito kroz ocenu kvaliteta, raspitajte se o tome kod poslodavca.

      Избриши
    2. Наравно да греши! Не односи се на здравствене раднике уредба о платама државних службеника.

      Избриши
    3. Živi bili pa videli, i to u najskorije vreme. Uredba o kojeficijentima po kojoj se sada obračunava zarada odlazi u kantu do kraja godine jer je u suprotnosti sa platnim razredima. Naravno, ovo je moguće uz promenu kolektivnog ugovora, koji, čini mi se, nije još dugog veka. Kako Vam nije jasno da se sve ovo radi na putu ka EU jer oni tamo nemaju kojeficijente nego jedinstvene platne razrede za sve

      Избриши
    4. Pa naravno da treba da se uvede i ja sam za to, a ne npr. u elektrodistribuciji sa srednjom skolom imaju vece plate od lekara (to samo u Srbiji postoji) ili posta itd itd....

      Избриши
    5. http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_platama_drzavnih_sluzbenika_i_namestenika.html
      član 13 i član 16

      Избриши
    6. То је тако само на папиру. Једна плата је у Министарствима, друга у пореској управи, трећа у Скупштини Србије, четврта у председништву Преедседника, пета ..., а 100 у покрајинској администрацији и 101 у локалним самоуправама (ос града до града, од општине до општине).

      Избриши
    7. Da pojasnim, naime radim u službi obračuna zarada jednog Kliničkog centra u Srbiji. Plate u zdravstvu dobijamo po uredbi o zaradama u javnom sektoru, do Nove Godine. Posle toga ćemo po budućim platnim razredima, koje još niko nije video.Ocenjivanja nema za sada, a ubuduće je predviđeno u platnim razredima. Postojeća uredba je, najblaže rečeno, katastrofalna, za šta krivim vladu Srbije i klanove u zdravstvu, kao i sindikate koji su dozvolili takvu uredbu još 2002 godine, kada je napravljena. Inače, po toj uredbi, spremačice u bolnicama imaju platu ispod 10 000,00 din. ali, na sreću jadnih ljudi, moramo da im isplatimo minimalac. Što se tiče novih platnih razreda, nisam optimista u vezi toga kako će ih napraviti, ali videćemo.

      Избриши
    8. I ja sam iz zdravstva, u zdravstvu 2005-2006 (i ne samo zdravstvu još neke državne institucije) su topli obrok i regres koficijentom od 3,17 su slili u platu, što faktički znači: spremačica sa koeficijentom od 6,83 (sadašnji koeficijent) oduzmemo koficijent (3,17=topli obrok i regres) dobijemo da je njena plata 3,66 koficjenta tj. cena rada 2500 dinara x 3,66 što daje 9150 dinara bez minulog staža. Ili za srednju stručnu spremu stvarna plata izađe 17500 dinara. Što se sindikata tiče, pa vidite koliko primaju love za funkcije, deca zbrinuta, studiraju u inostranstvu. npr. u zdravstvu imaju dodatak odprilike 7500 dinara na mesto predsednika sindikata plus sve privilegije (robu uzimaju džabe od firmi što su sklopili sindikalnu prodaju, uzimaju procente u lovi itd. itd), direktoru ne smeju na oči, igraju kako im naredi, tako da od zaštite radnika nema ništa (već me proliv cima koliko sam se iznervirao dok ovo pišem) Ovo je blago rečno sprdnja od sindikata koja navodno štiti radnika. NE ŠTITI RADNIKA NEGO DIREKTORE.

      Избриши
    9. Anonimni kolega, vidim da ste upućeni, i to je pohvalno. Možda bi mogli da stupimo u kontakt, zato što se ne slažem sa sadašnjom situacijom i jedan sam od onih što pokušavaju nešto da promene. Pozdrav

      Избриши
    10. Probleme u administraciji i računovodstvu u bolnici u kojoj radim izneću u petak na Konferenciji. Apsolutno se slažem sa prethodnim komentarima, i zaista je sve tako bez obzira u kojoj zdravstvenoj ustanovi radimo. Nadam se da ćete prisutvovati i podržati stavove koje imamo u nadi da makar malo možemo uticati na dalju budućnost naših struka u zdravstvu.

      Pozdrav

      Избриши
  4. Kako prođe konferencija?

    ОдговориИзбриши
  5. 0+ (pozitivna nula). Mita je imao monolog a bila je i recitacije!

    ОдговориИзбриши
  6. Nije Mita imao monolog... Bicte obavesteni, objavicemo zakljucke tokom sutrasnjeg dana ovde....

    ОдговориИзбриши
  7. Svaka ti čast na trudu Mito!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno! Ali samo na trudu!

      Избриши
    2. Nema na cemu, Mislim da je sastanak, odnosno to okupljanje specijalista bilo pun pogodak! Mislim pre svega na to sto smo se sastali, razmenili misljenja, iskustva i slicno... Imajuci u vidu da sam skoro sve sam morao da odradim oko organizacije, pozivanja specijalista i nadleznih, kontaktiranja raznih ljudi itd. sve do 7. novembra, sastanak je veoma dobro prosao. Ono sto sledi je sastanak Radne grupe i nadleznih. Pripreme su u toku.

      Избриши
    3. Ukoliko neko može ili želi bolje da organizuje sličan sastanak, neka se slobodno javi i pomogne. Biće bolje ako nas je više.....

      Избриши