субота, 4. новембар 2017.

ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ У ЈАВНОЈ РАСПРАВИ О НАЦРТУ ЗАКОНА О НАЦИОНАЛНОМ ОКВИРУ КВАЛИФИКАЦИЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

http://www.mpn.gov.rs/javni-poziv-za-ucesce-u-javnoj-raspravi-o-nacrtu-zakona-o-nacionalnom-okviru-kvalifikacija-republike-srbije/

Министарство просвете, науке и технолошког развоја позива све грађане као и стручну јавност да се упознају са текстом Нацрта закона о националном оквиру квалификација Републике Србије (у даљем тексту Нацрт закона), као и да дају своје предлоге и сугестије.
Јавна расправа спровешће се у периоду од 3. до 24. новембра 2017. године.
Нацрт закона биће представљен 13. новембра 2017. године у Ректорату Универзитета у Београду, у термину од 11-13 часова и 15. новембра 2017. године у Привредној комори Србије, Теразије 23, у термину од 14-16 часова у сали на 8. спрату.
Примедбе, предлози и сугестије достављају се Министарству просвете, науке и технолошког развоја, преко посебног обрасца који се може преузети на званичној интернет страници Министарства просвете, науке и технолошког развоја на следећу e-mail адресу: nok@mpn.gov.rs, у субјекту e-mail поруке навести: „Нацрт закона о националном оквиру квалификација Републике Србије”.
Нацрт закона, Образложење Нацрта закона и Формулар за Јавну расправу пронађите ОВДЕ.

НАЦРТ Закона о НОКС-у
ОБРАЗЛОЖЕЊЕ НАЦРТА Закона
Формулар за Јавну расправу

 

159 коментара:

  1. Iako je predlog zakona da sss koji su završili budu VII/1 ne treba se opuštati dok zakon ne bude usvojen. Ako niko od nas ne bude na javnim raspravama da brani naše stavove, može se dogoditi da dođe neki levi i da predloži nešto na našu štetu a neće imati ko da odbrani pravdu.

    ОдговориИзбриши
  2. ajde neka neko napravi koncept... pa da svi saljemo !

    ОдговориИзбриши
  3. Свакако председница да са екипом која је у БГ да присуствује расправи да укаже на законске нормее да се стечена права не могу одузети да се закони могу мењати али да не могу бити ретроактивно одузимати права.Да се нагласи можда и у тачки 5.као неки задњи став да су еквиваленти стечених звања до сада образложени под тачком том и том,јер ми имамо разне правнике са разних факултета и разних Универзитета са којима се тек после морамо борити и објашњавати где смо поменути и да ли испуњавамо услове.Све у свему овде је испоштовано право и не можемо бити кивни на министарство и овако треба тј.мора бити усвојено иначе организовање преко удружења па колективна тужба у Стразбуру тако ће то бити много лакше ако се деси да неко а мислим да неће јер ипак има људи који су предлагачи а знају право и правна акта.......

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Koleginice i kolege sve ste u pravu sa ovim komentarima.
      Međutim nije ti predsednica mama a ti njeno dete pa očekuješ da će da ti reši problem. Pojavite se u što većem broju na Javnoj raspravi, uzmite učešće u radu i ako nemate šta da kritikujete (negativno), kritikujte pozitivno čl. 47 i elaborirajte kako je on neophodan za 10,000 ljudi u Srbiji i 10,000 njihovih porodica!

      Избриши
    2. Apsolutno tačno !!!
      Ako čekamo da nam neko drugi sredi i uredi sve po volji bogami ćemo se načekati!
      Uspeli smo da od izuzetno po nas nepovoljnom nacrtu Zakona o visokom obrazovanju, stignemo do Zakona o visokom obrazovanju koji nas registruje i do nacrta Zakona o NOKS-u koji u ovakvoj formi povoljan po nas. Da ne bi izgubili to moramo izvršiti kao što kolega kaže "uzmite učešće u radu i ako nemate šta da kritikujete (negativno), kritikujte pozitivno čl. 47 i elaborirajte kako je on neophodan za 10,000 ljudi"

      Избриши
  4. Bravo za predhodni kom.još samo jedno da li je predsednica sa nekim pravnikom može da napravi dopis koji treba svaki spec.ipak da uputi da bude jasno Ministarsvu koliko nas ima i da smo neko ko je regularno stekao zvanja i kompetencije prema važećim zakonima i da ne damo da nam to iko oduzme!

    ОдговориИзбриши
  5. Kolege, shvatite da će biti VEOMA VELIKOG otopora od strane nekih drugih za ovakav nacrt, a naročito što se tiče nas.
    Da jesmo u boljoj pozicij sada- jesmo, da tek sada ne smemo ispustiti ovo !
    Ako ne nađemo nijedan razlog za protivljenje, barem da im pošaljemo po email da se slažemo sa članom 47 ovog nacrta i time ipak izvršimo dodatni pritisak da nekom ne padne napamet da ga menja

    ОдговориИзбриши
  6. Obratite pažnju na još jednu stvar: Ovim Zakonom se definišu Sektorska veća čiji je jedan od zadataka "анализира постојеће и утврђују потребне квалификације у одређеном сектору" tako da uvek mogu da kažu da je recimo za taj i taj sektor je nephodna te i te kvalifikacije i time dodatno van zakonski izfiltriraju kadar.
    Tako da moramo biti fokusirani da izyvršimo pritisak ili upliv i u ta sektorska veća

    ОдговориИзбриши
  7. Poštovane Koleginice i Kolege, mislim da je ova formulacija u nacrtu Zakona o NOK-a korektna i da treba da se izborimo da ona kao takva i ostane, od ovoga više nemožemo ni dobiti ni očekivati.

    Еквивалентност постојећих квалификација
    Члан 47.
    Степени стручне спреме, односно степени образовања, стручни, академски и научни
    називи стечени према прописима који су важили до ступања на снагу овог закона,
    еквивалентни су са нивоима НОКС утврђеним овим законом, и то:
    (4) специјалистичких струковних студија другог степена у складу са Законом о
    високом образовању („Службени гласник РС“, бр. 76/05, 100/07 – аутентично тумачење,97/08, 44/10, 93/12, 89/13, 99/14, 45/15 – аутентично тумачење, 68/15, 87/16 и 88/17 – др.закон), еквивалентан је нивоу 7.1 НОКС-а;

    ОдговориИзбриши
  8. Nije to dovoljno, mora da piše da svi koji su stekli stručni naziv strukovnog specijaliste do stupanja na snagu novog Zakona, u potpunosti se sa svim pravima izjednačavaju sa strukovnim masterom.Samo ovakva formulacija nas obezbeđuje od svih pogrešnih tumačenja, oni će sutra na konkursima staviti VII-1 ili ti II stepen sa 300 ECTS i šta onda !?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Поштоване колеге
      мислим да смо почели да претерујемо, а предлог закона о НОКС је јасан баш као што је написао "Анониман06. новембар 2017. 09:26". Ми смо 7.1 степен и то је врло извесно, а поједини су почели да инсистирају да буквално убаце у тај закон сваког од нас 10 000 поименично. Дајте да се уозбиљимо и напокон кажемо да смо добили оно за шта смо се и изборили. Остаје само да овакав предлог буде изгласан у Скупштини.

      Избриши
    2. Normalno bi bilo da od usvajanja Zakona o NOKS-u na svim konkursima se postavljanu kao uslov NIVO-e Kvalifikacija

      "4) Квалификација – формално признање стечених компетенција. Појединац стиче квалификацију када надлежно тело утврди да је достигао исходе учења у оквиру одређеног нивоа и према задатом стандарду, што се потврђује јавном исправом (дипломом или сертификатом);"

      7) Национални систем класификовања квалификација (у даљем тексту: КЛАСНОКС) – систем за разврставање квалификација у НОКС-у, усклађен са Међународним стандардом класификације образовања (ISCED 13-F);

      http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002350/235049e.pdf

      Избриши
    3. Slažem se sa kolegom Анониман 06. новембар 2017. 10:27 i mislim tek kada nas izjednače sa MSS da je kraj priče.
      Ne slažem se sa kolegom Анониман 06. новембар 2017. 10:54 koji kaže da preterujemo. Ne preterujemo jer očekujemo svih 30-40 profila SSS koji su do sada iškolovani da imaju kompetencije 7.1 stepena stručnosti pa čak i SSS sestre kojih ni nema u Katalogu. One su 7.1 stepen stručnosti u njihovom domenu tj. nege bolesnika, davanja terapije i organizatorskih sposobnosti (treba da budu glavne i nadzorne sestre svuda). Isto kao što je i lekar opšte prakse 7.1 stepen stručnosti u dijagnostici i lečenju pacijenata tj. u njegovom domenu.
      7.1 stepen SSS sestre ne zadire u 7.1 stepen lekara i nema razloga da ih opstruišu i da im Komora to ne omogući!

      Избриши
    4. Nema ni teoriske šanse da SSS zdravstvenog profila izjednače sa lekarima opšte prakse, objektivno gledano, ne može se ni očekivati da nekog ko je završio 4 godine izjednačite sa nekim ko je završio 6 godina i mislim da neće biti nakakvih promena.

      Избриши
    5. Sokole u prosveti su vec izjednačeni u medicinskoj školi profeosri SSS sestre i lekari i imaju koeficijent 17,32.
      I u zdravstvu treba da imaju isti koeficijent jer i pravnik ima istu platu kao i lekar i ekonomista ima istu platu kao lekar i inženjer na održavanju medicinske opreme. Nema razloga da sestra master (MAS iMSS) uključujući i nas SSS2 (koji smo izjednačeni sa 7.1) imamo isti koeficijent!
      Анониман 06. новембар 2017. 15:07 je očigledan primerak nekoga ko opstruiše sve naše napore i protiv takvih u našim redovima moramo se razračunati i nedati im da nas bilo gde predstavljaju! Jel piše u Nacrtu NOKS-a da smo 7.1? PIŠE! Onda smo 7.1 i u zdravstvu! Kraj! Zato moramo da budemo oprezni jer će nas posle 12 godina definisati tobože nekim kompetencijama i ukinuti nam stečena prava!
      Znaći SSS2 su 7.1 stepen stručnosti i u ZDRAVSTVU i u PROSVETI i u EKONOMIJI i u TEHNICI i u...
      SVUDA SMO 7.1 a ne samo tamo gde se nekima prohte!

      Избриши
    6. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    7. нониман06. новембар 2017. 18:43

      prvo doktor medicine ima koeficijent 22,50, specijalista od 26,84 pa naviše. kao drugo medicinskih sestara sa SSS nema u katalogu zanimanja. LJUDI POGLEDAJTE KATALOG RADNIH MESTA I SVE ĆE VAM BITI JASNO!!!!
      Primer za ekonomiste:
      Високо образовање:
       на академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, пo пропису који
      уређује високо образовање, почев од 10. септембра 2005. године, односно
       на основним студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је
      уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године.
      evo ti primer za informatičare (tu dolaze u obzir SSS)
      стечено високо образовање на студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, пo
      пропису који уређује високо образовање, почев од 10. септембра 2005. године, односно
      на студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је уређивао високо
      образовање до 10. септембра 2005. године.

      P.S. SSS za ekonomiste ne postoje u katalogu zanimanja

      Избриши
    8. Pa protiv tih anomalija se i borimo!
      Svi SSS2 moraju biti u Katalogu! Nas svih 10,000 imamo ista prava po zakonu i svi smo 7.1.
      Ne može da nas nema!
      Ima nas SSS2 oko 40-50 fela SSS2 na svim visokim školama i fakultetima u Srbiji! Svi smo 7.1 stepen stručnosti.
      Svi uključujući i one koje su namerno preskočiki u Katalogu! Oni nisu krivi što ih nema u Katalogu nego monstrumi iz ministarstva prosvete (tu računam ne samo one na platnom spisku ministarstva nego sve i ZOUV i naše profesore i direktore i dekane).
      Svi su krivi što su dopustili genocid nad delom SSS koje nisu stavili u Katalog.
      Mi na taj genocid nečemo gledati blagonaklono!
      Krivci moraju biti imenovani i kažnjeni pa makar oni svi bili prof. dr!
      Tek kada budu kažnjeni donosioci nakaradnog Kataloga možemo nastaviti dalje. Me možemo im dozvoliti da nas naša država ne prepozna i naši dekani koji su nam predavali (npr. prof. dr Bumbaširević).
      Možda može da se desi da ne prepoznaju neki profil iz Republike Srpske ili zemalja u okruženju ali nas naša država koja nas je stvorila da nas ne prepozna to ne može da se desi!
      Borićemo se nas 10.000 jer mi smo ljudi sa 7.1 stepenom stručnosti a ne ovce za šišanje!

      Избриши
  9. Ovakav NOKS imaće uticaja i na Kataloge.
    Usput da li je iko slao komentare na Katalog ?
    http://www.mduls.gov.rs/latinica/katalozi-radnih-mesta.php

    Pozivamo vas da i dalјe dostavlјate svoje komentare, predloge i sugestije pisanim putem na adresu katalogradnihmesta@mduls.gov.rs do 21. jula 2017. godine.

    ОдговориИзбриши
  10. Неће ништа утицати на Каталоге док их ми не пропустимо кроз шаке! И сада су Закони на нашој страни па ништа не утичу на Каталог! Нема разлога да овај Закон утиче на Катлог, одједанпут и изненада! Као спавало се 12 година и овај Закон ће их пробудити из зимског сна и одмах ће нас уврстити у Каталог? Немојте сами себе заваравати!

    ОдговориИзбриши
  11. Jezik koji gospoda u skupštini najbolje razume je isticanje da se radi o 10.000 potencijalnih ogorčenih visoko obrazovanih ljudi sa pravom glasa kojima je oduzeto nešto u šta su ulagali trud, novac i vreme. Bio sam svedok da i 250 ljudi može i te kako da se izbori za svoja prava na lokalnom nivou u Beogradu. Ključ je da nas 10.000 bude što bolje organizovano i povezano da jedinstveno nastupi, niko se neće izboriti za nas osim nas samih.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tako je kolega moramo sami da se borimo!
      To je 10,000 X još 2 člana porodice koji imaju pravo glasa (u proseku) i to je 30,000 glasača!
      Pa neka razmisle! Moramo u medije! Moramo se organizovati i predočiti sve ovo!
      Mi smo 7.1 svi SSS i u zdravstvu i u prosveti i u tehnci i u ekonomiji i u društvno-humanističkim naukama i kojekude!
      Mi smo 7.1 stepen stručnosti i u državnoj upravi i javnim preduzćima i u privatnom sektoru i školstvu i u zdravstvu svuda smo sa SSS 7.1 stručnosti.
      To mora biti svima jasno i ne idemo ništa ispod toga!
      Da kolega za svakog od nas mora da bude zagarnatovan 7.1 stepen stručnosti, bilo da radi u privatnoj fabrici kod stranca ili kod domaćeg posodavca ili u javnom preduzeću ili državnom, nije bitno da li radi u privatnom vrtiću ili državnom ili privatnoj poliklinici ili državnoj poliklinici svuda SSS moraju biti SSS 7.1 stručnosti!

      Избриши
  12. Hajde Molim Vas, prekinite da pominjete tih 10.000 SS, pa najbolje se videlo koliko nas ima kada je bio sastanak udruženja, pa samo udruženje nebroji više od 200-300 nas.Nemojte da pretite kad i sami znate da od toga nema ništa, šta je do sada urađeno i za šta smo se izborili?!Jednom rečju gotovo ništa.Vi ste u pravu samo u jednom da ako bi se svi SS koji su ugroženi organizovali i podržali udruženje, sigurno bi se izborili za naša prava, ovako neće biti nažalost ništa!Par desetina ljudi možda i manje ovde iznosi svoje lične frustracije i ništa više, zato ako zaista želite svoja prava, podržite udruženje kao sada jedinu mogućnost ili pojedinačno svako za sebe angažujte advokate i borite se.

    ОдговориИзбриши
  13. Naravno, neka inicijativa krene od udruzenja. Neka ljudi koji su u rukovodstvu udruzenja naprave plan kako delovati. Jasno je da je sada svega 200-300 nas trenutno zaiteresovano, ali ogromna vecina SS i ne zna za ovaj problem. Dajte iz udruzenja neku inicijativu, peticiju, bilo sta. Nisu svi iz Beograda, ne mogu svi da dodju na sastanak ali ako su informisani i upuceni kakve probleme mogu da imaju u buducnosti sigurno ce biti spremni da se zauzmu za sebe. Ovo mora da dospe do tiraznih medija i glavnih televizija kako bi siri krug SS cuo za problem. Takodje sve kolege treba da prenesu svojim kolegama sa kojima su u kontaktu, socijalne mreze su dosta korisne za to...

    ОдговориИзбриши
  14. Katalog usvojen!!!Cisto da znate ,o cemu bi sad da komentarisete!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. UREDBA O KATALOGU RADNIH MESTA U JAVNIM SLUŽBAMA I DRUGIM ORGANIZACIJAMA U JAVNOM SEKTORU
      (Sl. glasnik RS br. 81/17)
      Osnovni tekst na snazi od 08/09/2017 , u primeni od 01/01/2018
      precizno !

      Избриши
    2. http://www.sind-obr.org.rs/index.php/n-v-s-i/154-l-g-r-dnih-s

      Избриши
    3. Šta nije u redu sa katalogom?

      Избриши
    4. Diskusija o katalozima radnih mesta je http://specijalisticke.blogspot.rs/2017/09/01092017.html

      Избриши
    5. Kako master sestra majke ti

      Избриши
  15. Moja nedoumica je zašto se
    Еквивалентност постојећих квалификација
    Члан 47.
    nalazi u poglavlju
    X. ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
    dok se npr VI. ПРОФЕСИОНАЛНО ПРИЗНАВАЊЕ СТРАНИХ ВИСОКОШКОЛСКИХ
    ИСПРАВА nalazi u posebnom poglavlju.

    inače def1:
    Прелазним одредбама регулише се однос између закона који престаје да важи и новог закона у погледу њиховог дејства на односе који су настали за време важења ранијег закона, а нису окончани.
    Када се новим законом другачије уређују материјално-правни односи и поступак за остваривање појединих права, у прелазним одредбама се прописује да ће се поступак у стварима у којима је започет према одредбама ранијег закона заврши по одредбама тог закона.

    ОдговориИзбриши
  16. http://www.sind-obr.org.rs/images/2017/ZA_JAVNOST/AP_NOKS_20118.doc

    ОдговориИзбриши
  17. Ako sam dobro razumeo nacrt izgleda ovako:
    VI nivo - OAS, OSS (180 ESPB)
    VI/2 nivo - OAS, SSS (240 ESPB)
    VII nivo - MAS, MSS (300-360 ESPB)
    VII/2 nivo - SAS (360 ESBP)
    VIII - doktorske

    Sada se postavlja pitanje zasato SSS spustaju na 6/2 I idu pre MSS a kod akademskih studija je obrnutno? To treba biti glavno pitanje.

    PS: Ovo je neko sastavljao dokument koji ima osnovnu skolu zavrsenu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Druze,potrebno je pazljivo da procitas predlog nacrta,sve je jasno....zasada nisi dobro razumeo,pozdrav

      Избриши
  18. Da li je neko bio danas na predstavljanju noksa?

    ОдговориИзбриши
  19. у ПРИПРЕМИ ЈЕ ЈЕ И ПРЕДЛОГ ИЗМЕНА И ДОПУНА ЗАКОНА И О ПЛИЦИЈИ ГДЕ ЋЕ КОЛЕГЕ ССС МОЋИ ДА ДОГУРАЈУ ДО ЧИНА ГЕНАЕРАЛА!
    МОЛИМО КОЛЕГЕ КОЈЕ РАДЕ У МИНИСТАРСТВУ ДА ИСПРАТЕ ОВАЈ ПРЕДЛОГ ДО САМОГ УСВАЈАЊА ЈЕР НАМ ЈЕ БИТАН.
    Члан 166. мења се и гласи:
    „Члан 166.
    Полицијски службеници у статусу овлашћених службених лица имају следеће чинове:
    1) са средњом стручном спремом – млађи водник полиције, водник полиције и водник I класе полиције;
    2) са високим образовањем на основним академским студијама у обиму од најмање 180 ЕСПБ бодова, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до три године – заставник полиције, заставник I класе полиције и потпоручник полиције;
    3) са високим образовањем на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, мастер струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету – поручник полиције, капетан полиције, мајор полиције, потпуковник полиције, пуковник полиције и генерал полиције.


    Полицијски службеници у статусу лица на посебним дужностима имају следећа звања:
    1) са средњом стручном спремом – млађи полицијски референт, полицијски референт и виши полицијски референт;
    2) са високим образовањем на основним академским студијама у обиму од најмање 180 ЕСПБ бодова, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до три године –млађи полицијски сарадник, полицијски сарадник и самостални полицијски сарадник;
    3) са високим образовањем на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, мастер струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету – виши полицијски сарадник, млађи полицијски саветник, полицијски саветник, самостални полицијски саветник, виши полицијски саветник и главни полицијски саветник.
    Припадници ватрогасно-спасилачких јединица имају следеће чинове:
    1) са средњом стручном спремом – млађи водник ватрогасац, водник ватрогасац и водник I класе ватрогасац;
    2) са високим образовањем на основним академским студијама у обиму од најмање 180 ЕСПБ бодова, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању до три године – млађи заставник ватрогасац, заставник ватрогасац и заставник I класе ватрогасац;
    3) са високим образовањем на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, мастер струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету – потпоручник ватрогасац, поручник ватрогасац, капетан ватрогасац, мајор ватрогасац, потпуковник ватрогасац и пуковник ватрогасац.”.

    ОдговориИзбриши
  20. Nece moci do generala, jer se za svako radno mesto potenciraju ESPB bodovi. Tako da na nivou policijske stanice lice koje ima zavrsene sss moze eventualno da bude pomocnik ili zamenik komandira, a nikako komandir ili nacelnik!

    ОдговориИзбриши
  21. Ako je ovako, onda je to veoma povoljno po SSS. A ako bas budu trazili 300 ESPB jos jedna godinica i to je to... mislim
    da je general veoma pretenciozno ;-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Не мислиш ти ништа!
      Шта ће на пример специјалиста стриковни форензичар да упише после својих ССС? Ништа нема да настави!
      То тебе баш брига! Ти си вероватно неки ССС економиста или сестра и за вас ће бити МСС (јер вас има као шаше) јер им треба многољудност (да би напунили џепове).
      А шта ће колега ССС форензичар? Да и он упише макар какав мастер да би имао тобоже још 60 бодова који му низашта не требају (а најмање за посао и струку).
      Дај окани се ћорава посла! Ми смо 7.1 степен стручности и можемо да напредујемо до највећих и највиших звања у оквиру своје струке!
      Јок колеги ССС форензичару ти би волео да командује неки дипл. инж. индустријског менажмента (ха,ха, ха)?
      Е па неће моћи. Мора и он да догура до највиших звања.
      Ако само ми директори јавних предузећа и виши саветници у управи и пмоћници министра, онда је то то!

      Избриши
  22. Naravno da treba propratiti i podrzati to drage kolege, pripadnik sam MUP-a, a takodje i student strukovnih studija.Svidja mi se predlog

    ОдговориИзбриши
  23. Kolega Анониман 14. новембар 2017. 23:09 vidim da si ozbiljan covek i da paratis situaciju. Molim te sa ovim defetistima kojima je puno generalski cin sa SSS da budes ostar i da se izboris za sebe i svoje kolege. Pa pomocnik ministra (pa i policije) moze biti lice sa SS. Morate da izgurate do kraja predlog da se izmeni i cl. 149 u vezi direktora policije da kaze da moze biti i lice sa SSS a ne sa akademskim studijama i 300 bodova. Kao sto je ranije receno u vise navrata (ali to izgleda niko ne cita) zasto strukovni forenzicar u svojoj policijskoj karijeri ne bi mogao da napreduje i do generala i do direktora policije a to bi mogao neko sa Singidunuma, BK Univerziteta, Edukonsa, Apeirona, Muftijinog,...? Zar je kolega specijalista strukovni forenzicar nebitan u policiji? A kolega industrijskog mendzamenta je jako bitan i koze da bude direktor policije i general? Ajet molim Vas nemojte trubiti gluposti!
    Nego kolega sada u akciju i bori se jer trebace ti u buducnosti. Za godinu / dve kada izadje SSS1 nikada vise necemo moci objasniti nikome ko su oni a ko smo mi sa 2. stepenom visokog obrazovanja. Zato sada ili nikada!

    ОдговориИзбриши
  24. Poštovane Kolege SS iz MUP-a, niko tu više neće moći ništa učiniti, predlog izmena Zakona o Policiji je Vlada Srbije usvojila na 29. sednici 09.11.2017, isti je ušao u Skupštinsku proceduru 14.11., tako da se samo čeka njegovo usvajanje s obzirom na većinu u Skupštini, tu je kraj, NEMA izmena.Bitno je da u člani 149. Direktor može biti izbran na dva uzastopna mandata i to na drugi bez konkursa ga postavlja Vlada i naravno da ima 300 ESPB.Naravno da će i za ostala Rukovodeća radna mesta postaviti uslov 300ESPB, tako da će te moći da radite samo na izvršilačkim radnim mestima i dogurate najviše do čina majora, ako vam i to dozvole, džaba Vam fakultet za forezniku.Isto tako svi ovi što rade za državu se nadaju u Zakon o NOKS-u, šta vredi što u njemu piše da se se svršeni SS tretira kao VII-1, kada će tih zanimanja nema u Katalogu koji je već usvijen i stupa na snagu od 01.01.2017. godine, ili će kao i ovi u Policiji usloviti brojem bodova tražiće 300!!!

    ОдговориИзбриши
  25. E poštovani SS forezničkog profila, vi će te da rintate i da se stresirate, a ovi sa SegaMega fakulteta imaju 300ESPB će da vam komanduju i budu šefovi nose visoke činove, crna zemljo šta smo dočekali....Strašno...

    ОдговориИзбриши
  26. Члан 37.
    Члан 166. мења се и гласи:
    „Члан 166.
    Полицијски службеници у статусу овлашћених службених лица имају
    следеће чинове:
    1) са средњом стручном спремом – млађи водник полиције, водник
    полиције и водник I класе полиције;
    2) са високим образовањем на основним академским студијама у
    обиму од најмање 180 ЕСПБ бодова, основним струковним студијама, односно
    на студијама у трајању до три године – заставник полиције, заставник I класе
    полиције и потпоручник полиције;
    3) са високим образовањем на основним академским студијама у
    обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама,
    специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним
    студијама, мастер струковним студијама, односно на основним студијама у
    трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на
    факултету – поручник полиције, капетан полиције, мајор полиције, потпуковник
    полиције, пуковник полиције и генерал полиције.
    Полицијски службеници у статусу лица на посебним дужностима имају
    следећа звања:
    1) са средњом стручном спремом – млађи полицијски референт,
    полицијски референт и виши полицијски референт;
    2) са високим образовањем на основним академским студијама у
    обиму од најмање 180 ЕСПБ бодова, основним струковним студијама, односно
    на студијама у трајању до три године –млађи полицијски сарадник, полицијски
    сарадник и самостални полицијски сарадник;
    3) са високим образовањем на основним академским студијама у
    обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама,
    специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним
    студијама, мастер струковним студијама, односно на основним студијама у
    14
    трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на
    факултету – виши полицијски сарадник, млађи полицијски саветник, полицијски
    саветник, самостални полицијски саветник, виши полицијски саветник и главни
    полицијски саветник.
    Припадници ватрогасно-спасилачких јединица имају следеће чинове:
    1) са средњом стручном спремом – млађи водник ватрогасац, водник
    ватрогасац и водник I класе ватрогасац;
    2) са високим образовањем на основним академским студијама у
    обиму од најмање 180 ЕСПБ бодова, основним струковним студијама, односно
    на студијама у трајању до три године – млађи заставник ватрогасац, заставник
    ватрогасац и заставник I класе ватрогасац;
    3) са високим образовањем на основним академским студијама у
    обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама,
    специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним
    студијама, мастер струковним студијама, односно на основним студијама у
    трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на
    факултету – потпоручник ватрогасац, поручник ватрогасац, капетан ватрогасац,
    мајор ватрогасац, потпуковник ватрогасац и пуковник ватрогасац.”.

    ОдговориИзбриши
  27. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    2. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
  28. Zakon o NOKS-u je jedan od najbitnijih zakona i svi ostali zakoni (zajedno sa podzakonskim aktima) moraće da se usaglase sa NOKS-om!
    Tako da ne ispustimo mi Zakon o NOKS-u

    ОдговориИзбриши
  29. Drage kolege iz MUP- a,nema potrebe za bilo kakvom raspravom. Vidite da se kod nas forsira Kriminalisticko-policijska akademiji,i retko ko ce od nas strukovnih ili akademskih studenata neke druge visoke skole ili fakulteta moci da napreduje u sluzbi.Jedino neke debele veze.Ja sam konkretno student strukovnih studija inzenjerstvo u drumskom saobracaju,nastavicu i master (MSS) za isti smer,kada ga akredituju (trenutno u procesu akreditacije).Neka stoji diploma,ali izgleda da ce od toga biti slaba vajda.

    ОдговориИзбриши
  30. Molio bih da se vratimo na temu Javne rasprave o Zakonu o NOKS-u.
    Treba (kao nikada do sada) da se angažujemo i da pohvalimo Član 47. tačka 7) podtačka (4) i time izvršimo dodatni pritisak da ga ne promene.

    Zato tastature u ruke popunite sledeći dokument
    http://www.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2016/06/formular-za-javnu-raspravu-o-Nacrtu-zakona-o-noks-u.doc

    i pošaljite na email:
    nok@mpn.gov.rs
    subject: „Нацрт закона о националном оквиру квалификација Републике Србије”

    ПРЕДЛОЗИ:
    Број члана: Члан 47. Еквивалентност постојећих квалификација

    Предлог за измену и/или допуну НЕМА


    Образложење:

    Желео бих да изнесем ПОХВАЛУ везану Члан 47. Тачка 7) подтачка (4) јер штите стечена права у складу са

    * Законом о високом образовању („Службени гласник РС“, бр. 76/05, 100/07 – аутентично тумачење, 97/08, 44/10, 93/12, 89/13, 99/14, 45/15 – аутентично тумачење, 68/15, 87/16 и 88/17 – др. закон)
    * Стратегијом развоја образовања у Србији до 2020. године ("Службеном гласнику РС", бр. 107/12)
    * Националним оквиром квалификација од 23.4.2010 (Национални савет за високо образовање, 47. седница)
    * ПРАВИЛНИКОМ О САДРЖАЈУ ЈАВНИХ ИСПРАВА КОЈЕ ИЗДАЈЕ ВИСОКОШКОЛСКА УСТАНОВА ("Сл. гласник РС", бр. 40/2009 и 69/2011)
    као и другим законским и подзаконским актима

    ОдговориИзбриши
  31. Takođe pozivam Udruženje strukovnih specijalista da se dodatno angažuje i proba da se naš član delegira u Sektorsko veće Član 21.

    Влада именује чланове Секторског већа из области за коју се веће оснива на предлог:
    1) Привредне коморе Србије и репрезентативних удружења послодаваца из реда привредних субјеката из области за коју је формирано секторско веће;
    2) Струковних комора, односно удружења;

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bravo!Da, ovo je vrlo važno, Molim Poštovane Kleginice i Kolege SS da se fokusiramo na ono što nam sada može pomoći i budućnosti puno značiti, nemojte da gubimo vreme na rasprave i prepucavanja, već da delujemo jedinstveno i u pravom smeru.

      Избриши
  32. Одговори
    1. http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/cir/pdf/predlozi_zakona/3699-17.pdf

      Избриши
  33. Javna rasprava je završena 24.11.2017.Ima li neko bilo kakve informacije?? Izveštaj sa javne rasprave će biti dostupan tek za 10-ak dana.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Otkud znas da treba izveštaj da urade ? Gde se to može videti i kako izgleda taj dokument ?

      Избриши
    2. Posle svake javne rasprave pise se izvestaj. Tako je bilo i kada je zakon o VO bio na javnoj raspravi. Imas sve to na blogu, komentarisano X puta.

      Избриши
  34. Gospodo specijalisti nema cega da se plasite i sumnjate, specijalisticke strukovne studije drugog stepena=VII1.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A dame?
      Pojasni otkuda si tako siguran? Tek kada prodje Skupstinsko glasanje je gotovo.
      Da nam ne pricas neku uspavanku?

      Избриши
  35. са високим образовањем на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, мастер струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету – поручник полиције, капетан полиције, мајор полиције, потпуковник полиције, пуковник полиције и генерал полиције.

    ОдговориИзбриши
  36. Predlog zakona o policiji са високим образовањем на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, мастер струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету – поручник полиције, капетан полиције, мајор полиције, потпуковник полиције, пуковник полиције и генерал полиције.

    ОдговориИзбриши
  37. Molim vas da mi neko objasni,ako je Zakon o VO na našoj strani i ako je NOKS na našoj strani,kako je moguće da je Uredba u katalogu zanimanja u zdravstvu jača od ova dva Zakona?

    ОдговориИзбриши
  38. Zdravčino
    a gde ti živiš?
    Koji zakoni, koja država?
    Zakoni su za sirotinju!
    Ako lekari (kojih je u Skupštini oduvek barem 50%) kažu da SSS radiolozi, SSS dijetetičari, SSS sanitarci, SSSS sestre, nisu 7.1 stepen stručnosti onda nisu!
    Koji bre zakoni?
    Uredba je jača!

    ОдговориИзбриши
  39. Jasno je meni gde živim.Samo pitam da li postoji nekakav mehanizam koji omogućava da se ovaj paradoks razreši

    ОдговориИзбриши
  40. Postoji da odes na zapad i ti i porodica.
    Makar ti je lakse sa onim budalama tamo nego sa ovim budalama ovde.
    Ne boli te sto budale u njihvoj zemlji rade sta oni hoce jer to je njihova zemlja i mi smo nemocni da to promenimo.
    Tebe i mene i sve nas boli sto budale u nasoj zemlji rade sta hoce a mi smo nemocni i ne mozemo da promenimo nista jer to je ipak i nasa zemlja a ne kojekakvih budaletina koje donoze nezakonite i neustavne uredbe.

    ОдговориИзбриши
  41. Kritična tačka je Zakon o NOKS-u !
    Sve ostale pravilnike moraće (ne zato što hoće, već zato što ih forsira EU) da usklade sa NOKS-om!
    Samo u NOKS-u postoji trojanski konj u vidu sektorskih veća koji će detaljnije, za svaki sektor posebno, definisati nivoe obrazovanja.
    Najbolje bi bilo da Udruženje SSS ima jednog člana u tim sektorskim većima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Altair ja predlazem tebe da predlozimo da se ukljucis u rad oko NOKS-a. Ti brzo kapiras stvari i razumes sustinu problema.
      Tako je bice desetak-petnaest sektorskih veca i negde ce nam uvaziti 7.1 stepen strucnosti (u drzavnoj upravi i uprosveti, tu gde i jesmo priznati) a negde u vecu za zdravstvo (nece nap priznati kao sto ni sada nije). Tako je to je trojanski konj i protiv toga cemo se boriti. Ili su SSS2 7.1 stepen strucnosti ili nisu.
      Ne mogu posle 12 godina da nam sole pamet i da nas svrstavaju kako hoce.
      Desice se kao sto je i sada slucaj (a protiv toga se i borimo) da SSS sestri koja predaje u medicinskoj skoli priznaje se 7.1 stepen strucnosti a ako ta SSS sestra radi u struci na odeljenju onda nije 7.1 stepen strucnosti nego neki 6.2 a ako ta ista SSS sestra radi npr. u opstini na npr. decijim dodacima bice joj priznat 7.1 stepen strucnosti.
      Stanite ljudi pa da li je moguce da jedino kada radi u struci SSS sestra nije 7.1 stepen strucnosti a svuda drugde jeste? Katalog je nezakonit, neustavan, hehunam, nekorektan, nepravedan a krivci za donosenje njega su nekaznjeni.
      Moliim SSS sestre da se organizuju i da podnesu tuzbu protiv NN lica koja su donela Katalog a to mogu i preko udruzenja ako imaju snage, volje, znanja i malo novaca da to odrade i da stavimo do znanja kreatorima takivih kreatura od Uredbi da ce da odgovaraju.
      Ako treba skupicemo iznos svi po malo a koji treba za tuzbu protiv tih NN lica kako bi saznali ko su jer ocigledno je da se kriju iza nekih titula koje ocigledno ne vrede im bas puno.

      Избриши
  42. http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/drustvo/2938151/univerzitet-nezainteresovan-za-nacionalni-okvir-kvalifikacija.html

    ОдговориИзбриши
  43. http://www.parlament.gov.rs/upload/archive/files/cir/pdf/predlozi_zakona/3806-17.pdf

    ПРЕДЛОГ ЗАКОНА О ПРЕСТАНКУ ВАЖЕЊА ЗАКОНА О ВИСОКОМ ОБРАЗОВАЊУ
    достављен 4. децембар 2017.
    предлагачи:народни посланици мр Александра Јерков, Балша Божовић и Маја Виденовић

    Данас постављено на сајту Народне скупштине РС. Госпођа мр Јерков баш упорна !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Apsolutno nebitna i osoba i stranka. Trenutno je jedina bitna adresa SNS i njhovi poslanici, a ni uskoro se ništa značano neće menjati. I kada pišemo, trebalo bi samo njima da se obraćamo, obraćanjem opoziciji možemo samo kontra efekat da postignemo jer ovi na vlasti neće prihavtiti ništa sa te adrese.

      Избриши
    2. Tako je. Svaka vlast nece ni sve svojer da uvazi a neke koji su ranije bilu na vlasti i mogli sve to urediti pre 10 godina. Nece ni ovi na vlasti da urede nista a kamo li opozicija koja je bila vec vlast i koja isto nista nije mrdnula.
      Ali u ministarstvu i ZOUV i svim tim telima sede jes Kostunicini ljudi koji nisu obavesteni da je SSS 7.1 stepen strucnosti svuda pa i u zdravstvu.
      Ne mogu posle 12 godina da nam naparve kometencije da ne budemo 7.1.
      Moramo se boriti.

      Избриши
  44. Jel nam moze sada neko reci mi smo smo zavrsili u 2012 specijalisticke ss koji stepen nosimo, jer ovo vise nema smisla?

    ОдговориИзбриши
  45. Svi SSS smo 7.1 stepen strucnosti jer jos nijedan student nije upisao SSS po novom Zakonou o visokom obrazovanju.
    Ali to je sve kao kukavicije jaje da na podmetnu neke nove SSS koje su 6.2.
    Fakultetski profesori su mnogo jaki i cak su izveli da nove diplomirane izjednace sa masterom u pogledu prava u napredovanju sa starim diplomiranima (koji su izjednaceni sa masterom). Nemam nista protiv njih ali nas stare SSS koje smo 7.1 hoce da preimenuju u novi SSS koje su 6.2 e to je problem. Hoce da nam uskrate stecena prava i da oni od odobora do odbora (sto kaze u jednoj pesmi ''od kapije do kapije dok ti neko ne nabije'') odlucuju o sudbinama nas koji smo stekli prava prema zakonu koji je 12 godina vazio. Malo morgen sto bi rekao neko.
    Imace revoluciju, necemo pustiti da nas obezglave. Pruzicemo maksimalan otpor! Makar cemo im jedno oko iskopati dok nam ne skinu glavu ali necemo im je dati na tacni!

    ОдговориИзбриши
  46. Hm, sada mi je jasno, kako ne, neko je budala, jok neka skinu I ljudima koji su zavrsili pre bolonje stepen. Bolonju su uveli oni sta hoce sada. Mada mislim da sam procitala u zakonu juce da su to stavili naveli kao da vazi za upis novih specijalista

    ОдговориИзбриши
  47. Tek od 2019. stupaju na snagu novi SSS do tada smo svi 7.1.

    ОдговориИзбриши
  48. A tada ce nam oduzeti drugi stepen jel?

    ОдговориИзбриши
  49. A posle 2019 smo 6.2 ili ???

    ОдговориИзбриши
  50. Sta je master strukovnih studija?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Osoba koja završi master strukovne studije

      Избриши
    2. A takva osobo ne postoji u Srbiji.

      Избриши
    3. Postojaće već od sledeće jeseni ili leta kada ih završe ljudi koji su pre toga završili sss pa nastavili na drugu godinu mastera. sss su prošlost

      Избриши
  51. Covek je napisao do tada smo svi 7.1, ne znam da li se odnosilo na sve ili na studente koji tada upisu. Za mastere znam da ne postoje hteodoh da se nadovezem na pitanje korisnika da jos uvek takvi ne postoje, ali da je u nekim skolama vec akreditovan program. Iako jedino nije razjasnjeno da li mi mozemo da nastavimo ili takoreci moramo ici jos dve godine sve jovo nanovo

    ОдговориИзбриши
  52. SSS SU 7.1 OD 2005. DO 2019. ODNOSNO DOK POSLEDNJI NE ZAVRSI KOJI UPISE DO 2019.
    NEKADA MI JE ZAO STO STE MOJE KOLEGE A NE KOLEGE NEKIH MOJIH NEPRIJATELJA.
    NE POSTOJI PO ZAKONU 3+1+1.
    MSS NISU NIKAKAV NASTAVAK SSS STUDIJA TO JE PARALELAN KOLOSEK KOJI TE VODI U 7.1 KOJI VEC IMAS. JEDINO AKO NISI NORAMALAN UPISACES MSS POSLE SSS.
    BOLJE UPISI AKADEMSKE STUDIJE I NAPREDUJ KO COVEK.
    DA SI CITAO UNAZAD KOMENTARE VIDEO BI O CEMU SE OVDE RADI ALI TI SI SE SADA UKLJUCIO I MISLIS DA SVE POCINJE OD TEBE.
    ZA 90% KOLEGA NECE POSTOJATI ADEKVATAN SMER MSS. MSS SMO CE POSTOJATI ZA NEKE UOPSTENE PROFILE KAO STO SU MENADZERI I SL. GDE MOGU DA UPISU MASE I MASE LJUDI DA BI ZARADILI.
    NARAVNO S. SPECIJALISTA RADIOLOG NECE IMATI GDE DA NASTAVI STUDIJE ILI NUREICIONISTA ILI ORALNI HIGIJENICAR ILI SANITARAC IMACE SAMO SESTRA. TAKO]E ZA VASPITACE CE UPISIVATI NEKI OPSTI SMER GDE CE SE UTOPITI SVI JER S. SPECIJALISTA ZA LIKOVNO, MUZICKO ILI FIZICKO NEMA GDE DA NASTAVI STUDIJE.
    TU SE DOBIJA SAMO KVANTITET A NE KVALITET. KOJA BUDALA UPISE SLUSACE NEKE NEBULOZE KOJE NEMAJU NIKAKVE VEZE SA NJEGOVIM SSS SA KOJIMA RADI U STRUCI.
    MOZDA NEKO OD MALDIH KOLEGA KOJI NE RADI PA DA UPISE MSS DA NE DANGUBI I DA SE NECEMU NADA ILI NEKO AKO HOCE DA SE PREKVALIFIKUJE DA UPISE NEKI MSS KOJI IMA.
    MEDJUTIM TO JE OPASNA RABOTA JER 90% NASIH KOLEGA CE UNISTITI JER NECE POSTOJATI NJIHOV MSS I BICE DOVEDENI U CORSOKAK. NPR. MED. SESTRA CE MOCI DA SE USAVRI NPR. NA MSS A 12 DRUGIH PROFILA NECE. TIME SE URUSAVA CITAV RADNO/PRAVNI SISTEM I URUSAVA USTAVNOST I ZAKONITOST.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zahvaljujem Vam se na odgovoru. Nisam procitao sve zaista, samo znam da sam trazio posao predavaca I bio na zameni 3 meseca na pocetku 2017 u NSZ, tada mi je jasno predoceno SSS I ja sam odneo diplomu na uvid u skoli I NZS posto nije bila upisana. Sada na sajtu.NSZ za nastavnika stoji Master Ss,zato sam zabrinut, izvinjavam se svima kojima sam dosadan.

      Избриши
    2. VII-1=SSS=MSS prosta jednačina
      Čim bude izašla prva tura MSS za dve godine, verovatno će biti moguće da se izvrši ekvivalencija diploma starih SSS sa diplomom MSS je su one u istom rangu makar se moralo ići preko Ustavnog suda.

      Избриши
    3. Ja licno mislim da ce nas prevariti. MILENA

      Избриши
    4. Na sajtu NZS pise MSS za nastavnik u pravu je kolega

      Избриши
  53. JA LICNO Inz.elek.i info.specijalista drugi stepen, jasno mi je VII1 stepen, sve je to ok. Procitala svaki komentar od prvog do poslednjeg mogu li samo da zamolim nekoga ko je upucen da mi da odgovor, da li mi sss imamo pravo da trazimo izjednacenje sa MSs S OBZIROM NA TO DA TE STUDIJE TRAJU DVE GODINE I DA MOGU TU DA NAS PREDJU I PREVARE.

    Milena

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Poštovana,
      ja imam isto zvanje kao i Vi, i na ovom blogu već više puta iznosim uptavo to što ste Vi sada izneli, a to je da samo u sličaju da u Zakonu o NOKS-u, a trebalo je pre svega da piše u Zakonu o Viskom obrazovanju da lica koja su stejla zvanje Strukovnog specijaliste do u svajanja novog Zakona u potpunosti izjednačavaju sa Strukovnim masterima, kao što su ranije pre toga uradili sa diplomiranim koji su završili studije do uvođenja Bolonje i poptuno ih izjednačili sa Akademskim Masterima, bez obzita što su pojedinici stekli zvanje diplomiranog sa četiri godine a Akademski Masteri imaju pet godina.Da su hteli i želeli da nas izjednače sa Strukovnim Masterima oni bi u novom Zakonu o visokom obrazovanju upotrebili poptuno istu formulaciju kao i svojevremeno za diplomirane, ali nsiu hteli, već su dali neku neodređenu formulaciju da mogu da urade kako žele.Takođe, bih hteo da skrenem pažnju na neproverene informacije koje se ovde iznose a tiču se upisa Master strukovnih studija nakon Specijalističkih strukovnih studija, naime lično sam bio na Visokoj školi i pitao za ovaj problem, tamo su mi rekli da mogu da se upišem da strukovne Master studije bez problema, tako što se mi priznati prvu godinu odnosno 36 ECTS bodova, ostalo naravno da platim i položim i dobijem zvanje strukovnog Mastera sa 2.stepenom VO i 300 ECTS bodova.Iz ovog se lepo vidi da su nas izradili, džaba SSS 2. stepen kad će poslodovac ubuduće tražiti 2. stepen ali sa 300 ECTS bodova, eventualno mogu da se provuku oni koji su već negde rade odnosno imaju radno mesto, pa poslodavac ih neće dirati, ali dešavaće se da bude pomeranja na radnim mestima i naravno smanjenje plate!

      Избриши
    2. Ne razumete principe Bolonje.
      Imate 3 stepena visokog obrazovanja.
      Svaka stečena diploma do sada mora de se uklopi u odgovarajući stepen.
      Tome i služi NOKS !!!
      SVI POSLODAVCI moraće ubuduće da traže po stepenu NOKSa!

      MSS su trenutno veliki ?

      Избриши
  54. Јавни позив за пријављивање кандидата за чланове Националног савета за високо образовање

    http://www.mpn.gov.rs/javni-poziv-za-prijavljivanje-kandidata-za-clanove-nacionalnog-saveta-za-visoko-obrazovanje/

    ОдговориИзбриши
  55. Za sta je ovaj javni poziv ?

    ОдговориИзбриши
  56. Kolega Анониман 15. децембар 2017. 12:44 ti pricas o nezakonitom i neustavnom upisu posle SSS na nekakav MSS (koji nije kompatibilana sa SSS). Ne postoji zakonski upis 3+1+1 i nikada nece ni postojati.
    Ovde se radi o tzv. autonomiji visokoskolskih ustanova da toboze upisu neke studente na neke godine studija ili sacometrijskoj metodi. To nama ne treba.
    Zato poziva sve kolege da ako imaju makar malo mozga neka ne upisuju nikakve MSS nego neka idu na MAS posle SSS i to u Novi Pazar (kod Muftije) ili u Republiku Srpsku (u Bjeljinu, Focu, Banja Luku, Srpsko) ili u Bec.
    Idite da stekente akademski master jer sa MSS necete moci nigde raditi kao ni sa SSS, samo cete baciti pare i izgubiti vreme i napuniti dzepovime strukovnim profesorima koji stancuju kadrove koje drzavi ne trebaju sa kompentecijama koje su bezveze samo zarad svojih titula i privilegija.
    Bezite od MSS ne treba vam.
    MSS mogu da upsi neki menzeri (sto bi rekao Djodrje Cavrkov) koji svuda izucavaju istu materiju ili neme SSS opsteg smera. Za 90% SSS nema adekvatnih MSS niti ce ih ikada biti i dovode ih u slepu ulicu od 240 bodova. Nemojte nasedati na MSS. MSS je 7.1 stepen isto kao SSS i nema nikakvu tezinu ni sada ni u buducnosti. Ni sa MSS necete moci nista raditi jer vas nema u sistemeatizacijama i podzakonskim aktima.
    Kako npr. zdravstvena ustanova moze da trazi MSS radiologa ili nutricionosti kada nikada nece biti iskolovan u Srbniji?
    Kada ce radpistai konkurs za MSS vaspitaca za likovno ili fizicko ili muzicko kada ne postoji? Znači postojaće samo neki fraknkenštajn MSS koje u praksi nikome neće trebati, niti jednom poslodavcu takvi kadrovi neće biti potrebni jer su izmišljeni samo zarad dobijanja 300 bodova.
    U pitanju je samo 300 bodova koji ce dobiti evenualno menažeri i poneki inženjer i s. sestra opšteg smera a 90% SSS ne može da upiše svoj profil MSS jer nikada neće ni biti akreditovani u Srbiji. Znači radi se o klasičnom genocidu nad hiljadama i hiljadama ljudi.
    Naša nesreća je što u našoj borbi pojeddinima porastu apetiti i misle da će sa fantomskim MSS bit u prednosti za posao. Ako postoji pravna država onda u konkursu a i u sistematizaciji radnih mesta omra da budu nabrojani svi profili 2. stepena znači i SSS i MSS ravnopravno.

    ОдговориИзбриши
  57. Nema tu ništa nezakonito ni neustavno, oni upisuju shodno Zakonu kao 3+2, s tim što ti priložiš u uverenje o položenim ispitima i priznaju ti deo ispita sa SSS, tako da imaš određen broj bodova najčešće od 30 do 40, a zatim nastavljaš studiranja MSS.To da je bolje upisati akademske studije svakako stoji, ali šta će ljudi koji su već u zrelim godinama, imaju 20 godina staža i već su dali dovoljno para za SSS, a firma im traži 300 ECTS oni moraju hteli nehteli da upisuju MSS.Onaj koje sve to smislio znao je tačno šta radi i kako će da ljudima uzme pare, taj isti nije dozvolio da u Zakon o VO, SS imaju potpuno ista parava kao SM, kao što su ranije diplomirane izjednačili sa akademskim Masterima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. što bi to radio?
      VII-1=SSS=MSS
      ustavni sud bi svakako izjednačio stare SSS sa MSS, tako se desilo i sa starim akademskim studentima koji su završili do bolonje 2005 ko je hteo mogao je za sitnu lovu da dobije zameni za diplomu mastera.
      Tu treba gledati da se izjedančimo, generalno država se izjebala sa SSS što su ih uvele.

      Избриши
    2. Videcemo na Ustavnom sudu ili u Strazburu da li je nezakonito i neustavno. Ne treba nama nikakva diploma MSS, nama treba izjednacavanje sadasnjih SSS sa buducim MSS jer je to egal. Nove SSS koje ce biti od 2019. nisu isto sto i nase SSS. Ne reba nama nikakva nova diploma kao ni starim diplomiranim sto ne treba nova diploma MAS. To je samo prevara. Stari diplomirani ima ista prava kao i novi MAS i moze nesmetano npr. da nastavi DAS. Ni nama ne treba nova diploma MSS pogotovo sto ne postoji DSS.
      I nemojte se zaludjivati jer ne postoji sistem studiranja 3+1+1 ako neko hoce da napreduje neka upisi MAS i onda ima prohodnost do DAS.
      Ovako sa MSS nece imati nikakva prava niti kompetencije i nece ih biti u sistematizacijama i zakonima i ko zna kada ce biti. A i ako bude mizda ce postati 6/3 kao sto je posle 12 godina SSS od 7/1 postaje 6/2.
      Nemojte se zajebavati i puniti profesorima dzepove i dobijati diplome koje nicemu ne sluze. Sluzite samo profesorima da zarade penzije i sve svoje prinadleznosti da ne izgube. Vas nema nigde u toj prici!
      PS
      Bas da vidim koji ce poslodavac da nam trazi umesto SSS da imamo MSS i da ne budemo vise savetnici ili profesori sa 17,32 i da nam uskrati stecena prava a da ne prodje nekaznjeno.

      Избриши
  58. Ima li negde izvestaja sa javne rasprave?

    ОдговориИзбриши
  59. Koji status ima lice koje je zavrsilo OSS(3god) i OAS (4god) a zatim SSS(1god) ? Varijanta A: 3+1, 2. stepen studija 240 espb , varijanta B: 4+1 2. stepen studija 300 espb. Isto zvanje u obe varijante, jedna godina studiranja duze za "b" opciju.

    Zakonski sve regularno , SSS mogu upisati lica sa OSS i OAS 3 i 4 godine.

    ОдговориИзбриши
  60. KO UPISE POSLE OAS4 SSS TAJ NIJE NORMALAN.
    TO LICE IMA STATUS BUDALE. I IMA 2 RAZLICIE DIPLOME KOJE SU BEZVEZE UMESTO DA JE STEKAO MAS DIPLOMU KOJA VREDI.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema glupih pitanja, ali zato ima GLUPIH odgovora.
      Lice koje je zavrsilo sss ima 60 boda na drugostepenim studijama za razkiku id 240 ili 300 na prvostepenim studijama. Znači to lice ima završene sss. Bodovi su interna stvar skolstva.

      Избриши
    2. Nema glupih pitanja, ali zato ima GLUPIH odgovora.
      Lice koje je zavrsilo sss ima 60 boda na drugostepenim studijama za razliku od 180 ili 240 na prvostepenim studijama. Znači to lice ima završene sss. Bodovi su interna stvar skolstva.

      Избриши
    3. Анониман30. децембар 2017. 22:49 tj. Анониман30. децембар 2017. 22:47 tvoj je odgovor jedna od glupljih!
      To lice nema zavrsene SSS nego ima zavrsene i OAS i SSS zajedno i to su dva raznorodna vida studija i dve sasvim razlicite diplome.

      Избриши
  61. Da bi neko zavrsio sss mora prvo da ima zavrsene oas ili oss.

    ОдговориИзбриши
  62. Nista od usvajanja noks-a?!

    ОдговориИзбриши
  63. Ljudi zna li iko šta o usvajanju NOKS-a,dokle je to stiglo......ima li izveštaja sa Javne rasprave imate li ikakve informacije

    ОдговориИзбриши
  64. Jel to nema nista od NOKS-a?

    ОдговориИзбриши
  65. Au koja bruka, kliknite na preuzmite publikaciju: http://www.mpn.gov.rs/prosveta/noks/

    ОдговориИзбриши
  66. To odavno stoji na sajtu kao predlog koji je totalno drugaciji od onog sto je bio na javnoj raspravi i koji nije niti zvanican dokument,ne znam zapravo ni šta predstavlja

    ОдговориИзбриши
  67. To odavno stoji na sajtu kao predlog koji je totalno drugaciji od onog sto je bio na javnoj raspravi i koji nije niti zvanican dokument,ne znam zapravo ni šta predstavlja

    ОдговориИзбриши
  68. ja ne vidim uopste NOKS otvara mi pocetnu stranu filedropper-a

    ОдговориИзбриши
  69. Šta je sa presednicom udruženja,ima li neku informaciju,zna li se taj predlog koji će ići na usvajanje!
    Neka se oglasi predsjednica sa informacijama

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Predsednicom....optička gteška i predlog telefonske tastature.

      Избриши
  70. http://www.mduls.gov.rs/doc/katalog/Izmene%20i%20dopune%20Katalog%20finalni%205.1%20-%20Sluzbeni%20glasnik.pdf

    Ovo su izmene i dopune Kataloga radnih mesta i u koje su ubaceni navodi za studije II stepena tj.da se priznaju u pojedinim oblastima II stepen od 7.11.2017. kao i II stepen do 7.11.2017.godine.U tim oblastima su SSS zaštićeni.I kao što sam pretpostavio, u oblasti zdravstva,SSS nema nigde,II stepena obrazovanja nema nigde ali je zato navedeno osnovno obrazovanje akademsko ili strukovno bez broja ESPB.U prosveti je za predškolske ustanove navedeno za mesto direktora II stepen gde nema SSS već su SSS svrstane u I stepen.Da li namerno nije korigovano ili se potkrala greška,ne znam.Za vaspitača je isti slučaj.E sada,koga ne mrzi, na strani 365(izabrao sam je onako ali ima više ovakvih primera),lepo je navedeno koji strepen obrazovanja treba da ima osoba za to radno mesto.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Namerno je sss svrstano kao prvi stepen studija,na nekim mestima u ovom katalogu,ja sam malo bolje pogledao sve što se tiče prosvete...,neverovatno kako mogu ovo da rade,neko tamo šacuje gde može sss,a gde ne može i stavlja nas kako hoće...

      Избриши
  71. Neko bi trebalo da se obrati MDULS i uputi na nelogičnosti koje se nalaze u najnovijem izmenjenom Katalogu radnih mesta.Nemoguće je da za određena radna mesta u nekim oblastima stoji naglašeno da su do određenog datuma SSS bile II stepen VO a negde da ih uopšte nema.Automatski se SSS u nekim profesijama degradiraju.Zdravstvo neću ni komentarisati,oni su badava završavali SSS.

    ОдговориИзбриши
  72. Daj ljudi da reagujemo da aktiviramo sve Visoke strukovne škole,ovo je bruka,kako negde ima negde nema ko je radio ovaj katalog,šta je sa NOKS-om

    ОдговориИзбриши
  73. Treba da se organizujemo i sa tražimo od ministarstva da u svim oblastima a najviše u prosveti nas zastupa,min.prosvete dalo akreditaciju za studijske programe i posle tih ljudi nema u školama u opštinama bolnicama itd.Bruka stvarno ovo je za veliki štrajk!

    ОдговориИзбриши
  74. Moliim SSS sestre da se organizuju i da podnesu tuzbu protiv NN lica koja su donela Katalog a to mogu i preko udruzenja ako imaju snage, volje, znanja i malo novaca da to odrade i da stavimo do znanja kreatorima takivih kreatura od Uredbi da ce da odgovaraju.
    Ako treba skupicemo iznos svi po malo a koji treba za tuzbu protiv tih NN lica kako bi saznali ko su jer ocigledno je da se kriju iza nekih titula koje ocigledno ne vrede im bas puno.

    ОдговориИзбриши
  75. Ima li predsednice udruzenja da se oglasi u vezi NOKS-а,zna li se kada će usvajanje

    ОдговориИзбриши
  76. Da li predsednica ima kontakte,zna li se šta,ima li kakvih kontakata sa ministarstvom,da povedemo te razgovore i uključe nas u pravilnike o sistematizacijama radnih mesta,da kontaktiramo sve strukovne škole da jednom rešimo situaciju

    ОдговориИзбриши
  77. Nema nikoga ovde! dzaba sve ovo

    ОдговориИзбриши
  78. Убили су вас у појам!
    Више нема знакова живота!

    ОдговориИзбриши
  79. Pa ni ne treba nam vise. Ostvarili smo sve za sta smo se bori.

    ОдговориИзбриши
  80. Ovaj zluradi komentar ubili su vas u pojam je samo dokaz kakav narod ovde živi,očekujemo usvajanje noksa onakvog kakva je bio u predlogu gde stečena prava ne mogu nikom biti oduzeta inače Strazbur

    ОдговориИзбриши
  81. Dakle faktički, svi mi koji smo ulagali vreme, trud i novac u SSS smo to uradili iz sporta.

    ОдговориИзбриши
  82. Otvorili su i internet prezentaciju Nacionalnog okvira kvalifikacija u Srbiji (NOKS).
    http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Od kada je ova stranica?Pogledajte samo tabelu http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/uporedna-tabela-nivoa-kvalifikacija-i-vrsta-obrazovanja/

      Избриши
  83. Koliko vidim po linku za preuzimanje pdf-a to je iz avgusta 2017.
    http://noks.mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2017/08/nivoi_i_deskriptori.pdf

    ОдговориИзбриши
  84. Pa šta je ovo ljudi sada opet?!!Po ovome što se može videti na ovom sajtu SS ostadoše 6.2,
    http://noks.mpn.gov.rs/sr_lat/uporedna-tabela-nivoa-kvalifikacija-i-vrsta-obrazovanja/, pa oni nas napraviše budalama....Strašno....Šta je ovo???!!!!

    ОдговориИзбриши
  85. Ja nemogu da verujem!!???Sad sam bila na tom sajtu.Pa izradiše nas, vratiše nas na nivo Viših škola....

    ОдговориИзбриши
  86. Без панике Колегинице, ако једног лепог дана усвоје оно што пише у садашњем Нацрту НОКС-а., а то је само Нацрт што значи да није прошао ни Владу а камоли скуштину, а вероватно ни неће већ су ово убацили да би нас смирили

    4) специјалистичких струковних студија другог степена у складу са Законом о
    високом образовању („Службени гласник РС“, бр. 76/05, 100/07 – аутентично тумачење,97/08, 44/10, 93/12, 89/13, 99/14, 45/15 – аутентично тумачење, 68/15, 87/16 и 88/17 – др.закон), еквивалентан је нивоу 7.1 НОКС-а;

    онда можда и будемо третирани као 7.1.До тада......

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pravite razliku izmedju starih SSS koji se upisuju do 2019 i novih SSS koji se upisuju od 2019 godine.
      Po nacrtu zakona o noksu novi su 6.2, a stari su 7.1

      Избриши
  87. Gospodo bez panike,mi smo drugi stepen visokog obrazovanja odnosno VII1 stepen.

    ОдговориИзбриши
  88. Prošao je raspravu,bili su predstavnici i udruzenja na raspravi kao i predstavnici Visokih škola,naravno da smo 7.1. Ii to su stečena prava,ova tabela na koju se pozivate je od ko zna kada i koje kakav nečiji predlog koji niti je predstavljan niti išao na javnu raspravu!
    Tako da ovaj NOKS mora biti usvojen a i u zakonu o VO su definisane te vrste studija po zakonu od 2005 da zadržavaju prava....

    ОдговориИзбриши
  89. Gospodo zdravstveni radnici, koji ste završili specijalističke strukovne studije,na raspravi,koju je organizovala Komora zdravstvenih ustanova Srbije sa predstavnicima Ministarstva zdravlja,MDULS i predstavnicima svih zdravstvenih ustanova u Srbiji, rečeno je da Ministarstvo zdravlja nije konsultovano kada su akreditovani programi za specijalističke strukovne studije,da Ministarstvo zdravlja priznaje samo srednju i višu školu,odnosno osnovne strukovne studije jer su izjednačene sa višom školom.Napomenuto je da Ministarstvo zdravlja ne može da obezbedi finansijska sredstva kako bi mogli da plaćaju radnike sa SSS.Naravno da su rekli da se Katalog može menjati a samim tim se može menjati i Pravilnik o sistematizaciji u zdravstvenim ustanovama ali za sada se to neće desiti pa svi koji imaju završene SSS,trenutno ne mogu da imaju finansijske koristi od istih jer im se ne priznaju u zdravstvu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gluposti !!!
      Zakon o visokom obrazovanju i Zakon o NOKS-u definiše stepene stručne spreme.
      Ministarstvo zdravlja ne može da nešto prizna ili ne, nije to njihova nadležnost, ali može da kaže da za to radno mesto treba ta stručna sprema i to treba da se izbori!

      Избриши
    2. PRVO NE MOZE TAKO DA SE PONASA MINISTARSTVO ZDRAVLJA DA NIJE PITANO ZA AKREDITACIJU SSS TO NIJE ADEKVATAN ODGOVOR. DA SU SSS POTREBNI SAMO U PROSVETI YA RAD U MED. SKOLAMA TAKAV STEPEN STUDIJA MORA DA SE NAVEDE DA LJUDI NE BI BILI IZIGRANI I PREVARENI KAO STO SU SADA SVI SSS U ZDRAVSTVU. ZATO SVI KOJI ZELE DA SE UDRUZE I DA SE PODNSE TUZBA USTAVNOM SUDU ZA DISKRIMINACIJU , PA AKO I TO NE PRODJE STRAZBUR CE PROCI.JER NISMO MI IZMISLILI SSS VEC JE REFORMA OBRAZOVANJA ZAPOCETA PO UGLEDU NA EVROPSKE OKVIRE KVALIFIKACIJA. A TA BAHATOST OD STRANE MINISTARSTVA NE PIJE VODU ZDRAVOM RAZUMU.AKO JE TAKO ZASTO SE I DALJE UPISUJU SSS NA AKREDITOVANIM SKOLAMA, ZASTO SE OD 2019 GOD SSS DODELJEN 6 PRVI STEPEN VISOKOG OBRAZOVANJA.NE MOZE TO TAKO, DISKRIMINACIJA JE TO DA SMO ZAVRSILI SKOLE A NE TREBAMO IM . ZA PREVARU SE ODGOVARA !

      Избриши
    3. Ako se nije pitalo ministarstvo zdravlja ciji je to propust?
      takav sistem obrazovanja je od Srbije trazila EU da se promeni po ugledu na evropski sistem koji sledi procesu pridruzivanja Srbije.mORALI SMO DA DONESEMO ODREĐENE ZAKONE da bi mogla određena poglavlja da se otvaraju.
      A sad odjednom ministarstvo ydravlja se nije pitalo za akreditaciju. TO ZNACI DA SVA MINISTARSTVA IDU KA EVROPSKOJ UNIJI SAMO MINISTARSTVO ZDRAVLJA OSTAJE DA RADI PO STAROME. JER MINISTRU SMETAJU VISOKO OBRAZOVANE SESTRE.NISTA DRUGO MU NE SMETA NEGO SAMO SESTRE. NE SMETAJU MU STO NAROD ME MOZE DA DODJE NA PREGLED U DRZAVNOJ BOLNICI , NE SMETA MU STO DOKTORI PRE PODNE RADE U BOLNICI A POPODNE NA SVOJOJ PRIVATNOJ KLINICI SAMO SE VEZAO ZA SSS NE MOZE IM OBEZBEDI FINANSIJSKU KORIST. E TO NE BIVA. ZATO CE ADVOKATI DA ZARADE A MI DA SE PREKO SUDOVA IZBORIMO ZA SVOJE OBRAZOVANJE .

      Избриши
  90. Definiše,tačno,ali očigledno nije postojao dogovor dva ministarstva o tome koji su kadrovi u kojim oblastima potrebni nego se akredituju programi da bi predavači uzeli novac.To se sada i pokazalo. Zdravstveni radnici mogu raditi u prosveti jer im je Ministarstvo prosvete dozvolilo da završe te studije.Za sada u zdravstvu ne mogu a navedeno je i zašto-ministarstvo zdravlja nema mogućnost da traži veća sredstva koja bi trošila na ovakve radnike.Bilo bi dobro da se neko izbori za to da se i u zdravstvu priznaju SSS.

    ОдговориИзбриши
  91. u službenom glasniku je izašao katalog radnih mesta kojima sve zdravstvene ustanove moraju da prilagode svoje postojeće sistematizacije.Najnepovljnije su prošle med. sestre, a svi ostli SSS su izjednačeni sa OAS tj. nigde se ne spominju studije II stepena tj. samo samo su bodovi u opticaju tj 240 bodova. http://www.mduls.gov.rs/doc/katalog/Izmene%20i%20dopune%20Katalog%20finalni%205.1%20-%20Sluzbeni%20glasnik.pdf

    ОдговориИзбриши
  92. Upisana je 14 generacija sss u zdravstvu a sad ministarstvu ne trebajju sss.KO se ovde skim igra.gde su tu ustavom zagarantovana ljudska prava.odjednom se neko seti ne trebaju mu sss u zdravstvu.ako ne trebaju ugasite te obrazovne profilee i drzava neka donese dopis da je kriva sto je priozvela takav kadar i tim ljudima lepo plati odstetu za arcenje znanja,napira,truda.za nanetu stetu i ugled u ustanovama gde rade. I oni koji ne rade sto su uzalud trosili sve to. A stim stekli jos vece obrazovanje stim i znanje i koji bi mogli da daju veci doprinos zdravstvenoj zastiti za boljitak svog stanovnistva.

    ОдговориИзбриши
  93. Prijatelju zaposlenom u srednjoj stručnoj školi kao nastavnik informatike (od sredine 2016. radi) sa SSS je rečeno da raspisuju novi konkurs u kome će tražiti nekoga sa MAS jer "tako zahteva Ministarstvo prosvete", bar prema rečima direktora. Ne moram ni reći da je čovek očajan jer sada ne može čak ni da se doškoluje kao što je i planirao da uradi.

    ОдговориИзбриши
  94. jedaina prednost medicinskih sestara u odnosu na sve nas nemedicinsko osoblje je što mogu odmah da idu za inostranstvo da rade. Dođe mi da se prekvalifikujem za med. sestru a ove moje diplome vratim školi

    ОдговориИзбриши
  95. Ljudi, osvestimo se konacno!

    Retroaktivno oduzimanje stecenih prava je protiv Ustava svake drzave na ovoj Zemaljskoj kugli!!!

    Nas (kao svoje stanovnike) diskriminise drzava koja je diskriminisana od skoro svih ostalih drzava.

    Mislim da je jedino resenje da se sastavi tuzba za Strazbur, sa sto vise potpisa nas (strukovnih specijalista II stepena) i neka medjunarodni sud za ljudska prava proceni dal su nam ugrozena prava ili nisu.

    A obzirom da jesu (slep covek bi video, a kamli Strazbur), mislim da bi sud presudio u nasu korist. Pa bi onda gospodi u foteljama kod nas u skupstini, bila izrecena kazna. A na to ne bi bili imuni, kao sto su imuni na nasa pitanja, vapaje i molbe koje im upucujemo.

    Predlazem, da se sto vise nas uclani u udruzenje, a da neko iz udruzenja sastavi pismo za Strazbur i posalje svim clanovima da daju potpis ako se sloze sa tom zalbom (eventualno dodaju nesto ako misle da treba dodati ili oduzeti), jer na nase molbe i pitanja su pokazali koliko su nemilosrdni. Strazbur ih nece niti moliti niti pitati, nego izdati kaznu za prestup koji je nacinjen nad nama i nasim porodicama.

    Oni ne razmisljaju kako da nam pomognu i nesto omoguce, NE, ja mislim da oni i dalje smisljaju kako da nam jos vise ukopaju glavu u pesak... tako da... Strazbur je jedina nasa opcija, nema potreba za odlaganjem toga, ili cemo i dalje cekati odakle ce da nas u sledecem navratu ostete i sta ce sledece da nam uskrate???

    ОдговориИзбриши
  96. Ne vidim zasto bi ih tuzili Strazburu kada smo sve ostvarili i dobili.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne znam sta ste vi ostvarili i dobili, ja kao nastavnik u skoli znam da sam imao VII/1, a od septembra sam VI stepen i nemogucnoscu doskolovavanja.

      Ja sam dobio povisen pritisak i secer u krvi, a izgubio stepen strucne spreme-koeficijent i izgubio mogucnost doskolovavanja.

      U nacrtu Zakona stoji sta stoji, samo se jos ne zna kad (i dal) ce taj Zakon stupiti na snagu, i dal ce nase zvanje biti uvrsteno u neki pravilnik...

      Избриши
    2. Nisi imao muda da ih tužiš! Odeš kod nekog advokata koji je dobar za radne odnose i vidiš u čemu je stvar. (verujem da su u školi zajebali). Mada si trebao reagovati odmah po dobijanju rešenja. Lepo se obratiš psihijatra da ne možeš da spavaš itd itd. I onda zaviješ školu u crno.

      Избриши
    3. i onda dobije urucenje otkaza ugovora o radu, na kom pise bio je VII/1...

      bolje biti u radnom odnosu sa VI stepenom nego nezaposlen sa VII/1 stepenom...

      Ja ne znam nikog ko je do sada uspeo da izdejstvuje da mu vrate stepen strucne spreme.

      Избриши
    4. Te fore, bio si VII/1 i onda preko noci ti kazu sad si VI/2 ne prolaze. Zamislite studirate po jednom programu, dodjete do kraja studija i promeni se program, dodaju jos tri ispita. Vi zavrsite po starom programu a neko vam kaze, niste vi zavrsili fakultet morate vi jos tri ispita da polozite da bi imali fakultet i tako u nedogled. Uozbiljite se kolege, ne dozvolite da vam neki "pravnici"odredjuju koeficijente a vi cutite i dobijete secer i pritisak.

      Избриши
    5. po zakonu o radu stručnu spremu ne može niko da ti vrati na niži stepen. Isto tako ako su ti priznali neku stručnu spremu ne mogu da ti oduzumu kasnije stručnu spremu. A kod nastavnika su verovatno pogrešno tumačili zakon i vratili ga na niži stepen. Presavij tabak i pravac kod advokata.

      Избриши
    6. Ne radi se tu o nikakavom programu ili promeni programa. Programi se menjaju iz godine u godinu i to je legitimo i mogu se razlikovati poneki ispiti svake godine.
      Pobrkali ste!
      Ovde se radi o promeni zakona sto je dramatično! Zakon te sjebe preko noći i nestaneš! I više te niko nigde ne pominje! Nema više SSS 7/1 stepen stručnosti.
      Postoji samo SSS1 i mi padamo u zaborav i više nas nigde nema : ni u konkursima za posao, niu sistemetizacijama ni u Katalozima!
      ĆAO NEMA VIŠE!

      Избриши
  97. Poštovani nastavniče ti se moraš obratiti ministarstvu na tumačenje gde ćeš dobiti jer već ima ljudi koji su se obraćali i kojima su vraćeni koeficijenti jer je tumacenje raznih pravnika koji sede po školama ,razumem da je teško,i ovde je bilo objavljeno jedno takvo tumacenje negde na blogu ima....

    ОдговориИзбриши