среда, 21. децембар 2016.

Nastavak borbe za prava Strukovnih specijalista


Kako nema nikakvih novosti iz Udruženja strukovnih specijalista, a mislim da je ovo vreme čuda, i da vreme ima manu (a to je da prolazi) i ako dovoljno podignemo prašinu, izborićemo se za svoja prava.
Stavke su sledeće:

1. Napravimo cirkularno pismo koje ćemo slati svima. Ovo možemo raditi online. Ko je želi da učestvuje u ovome neka me kontaktira emailom na specijalistickestrukovne@gmail.com
https://docs.google.com/document/d/1H5JaxLqcZcXg96vUCcogiIOGuf2nFec693rP8QFtiJg/edit?usp=sharing
stavke koje imao na našo strani su :
* Zakon o visokom obrazovanju 2005
* NOKS sa 47 sednice NSVO od aprila 2010, koji je stajao na sajtu nsvo.etf.rs
* Pravilnik koji definiše dodadak diplomi sa sve šemom visokoškolskog obrazovanja
* Svi Zakoni u okviru kojih se potreban stručna sprema za neko radno mesto npr Zakon o državnim službenicima....


2.Predlažem da kontaktiramo YUCOM http://www.yucom.org.rs/  -Komitet pravnika za ljudska prava

3. predložite dalje

Dajte kolege da se organizujemo i napravimo timove za dalje delovanje. Prijavite se  emailom na specijalistickestrukovne@gmail.com


**** stiglo emailom
Поштовани, 
Редовно посећујем блог и сматрам да се сви који су укључени у проблематику углавном из личних разлога јако залажу за решавање једног великог системског проблема. Сви ми који имамо разлога да реагујемо и да се укључимо у проблематику треба то да урадимо. Покушала сам да направим "паралелу" између чувеног НОК-а и Закона о високом образовању, како бисмо имали још неке аргументе који јасно говоре да не треба одустајати од борбе за задржавање права која вам припадају. Осим тога НОК , илити чувени "Доситеј" у просвети не могу бити "старији" од Закона о високом образовању, и низа осталих Закона и правилника, то ће вам потврдити сваки правник. Бројни сте, имате све аргументе и немојте одустајати у својим захтевима. Уколико буде потребно знамо која су наредна правна средства.


НАЦИОНАЛНИ ОКВИР КВАЛИФИКАЦИЈА представља инструмент који обухвата број и опис нивоа квалификација, односе између квалификација, као и путеве проходности и напредовања.
КВАЛИФИКАЦИЈА Квалификација је формално признање стечених компетенција. Појединац стиче квалификацију када надлежно тело утврди да је достигао исходе учења у оквиру одређеног нивоа и према задатом стандарду квалификације, што се потврђује јавном исправом (дипломом или сертификатом).
СПОРНО је када се повеже опис нивоа 7 са разврставањем квалификација:
Термин КВАЛИФИКАЦИЈА замењује до сада употребљаване термине: ЗВАЊЕ, СТРУЧНИ НАЗИВ, НАЗИВ ОБРАЗОВНОГ ПРОФИЛА, НАЗИВ СТРУЧНЕ СПРЕМЕ.
НИВО 6 Поседује академска или стручна знања која се односе на теорије, принципе и процесе укључујући вредновање, критичко разумевање и примену у области учења и/или рада
НИВО 7 Поседује напредна академска или специјализована стручна знања која се односе на научне теорије и принципе, процесе укључујући вредновање, критичко разумевање и примену у области учења и/или рада

Разврставање квалификација:
6.2  Основне академске студије (ОАС,× 240 ЕСПБ)  Специјалистичке струковне студије× (ССС, 180+60 ЕСПБ)  Више образовање са× специјализацијом у трајању до 1 године (до 2005.године, 6.2 ССС)НИКАД НИЈЕ ПОСТОЈАО  6.2 ССС

Дакле имамо контрадикторност између дефиниције нивоа и разврставања, што сигурно није случајно. Овде треба ставити акценат да се то коригује.


ЗАКОН О ВИСОКОМ ОБРАЗОВАЊУ

Чл. 1. Овим законом уређује се систем високог образовања, услови и начин обављања делатности високог образовања, финансирање, као и друга питања од значаја за обављање ове делатности.
Врсте и нивои (степени) студија прописани су чл.25. (Знамо већ који су).

Чл. 127. Лице које је стекло, или стекне одговарајући академски, стручни или научни назив (у даљем тексту: назив) према прописима који су важили до ступања на снагу овог закона, задржава право на његово коришћење у складу са прописима према којима их је стекло.
            Уколико буде измена Закона о високом образовању овај члан мора бити усвојен. У том случају сва лица са ССС бивају „заштићена“, на исти начин како су и лица која су стекла високо образовање до 2005. године.
*******



88 коментара:

  1. Сви јунаци ником поникоше и у црну земљу погледаше.

    ОдговориИзбриши
  2. Поштоване колеге, и ја сам стекао неки утисак да смо постали мало меланхолични и да поједине колеге губе веру да се уопште нешто може постићи. Ја сам уверен да може итекако. Закон је на нашој страни и једнострани акти се не могу примењивати ретроактивно, чак и да се донесе нови Закон, то сигурно пада на Суду. Такође ту је и она групација која заговара и навија за Мастер струковне студије и чини ми се да њихово интересовање за свеобухватне проблеме свих нас ту престаје. Ја могу да разумем оне који су завршили или су при крају основних струковних студија да увођењем мастер струковних студија виде себи неки бољи пут него што је онај којим смо ми ишли, да сам ја на њиховом месту не бих слепо веровао све оно што им се тренутно сервира, јер и ми смо имали све бар већина нас а онда једног дана схвате да су погрешили донесу некакве нове прописе и као да ништа пре тога није било. Не могу да разумем оне који су завршили специјалистичке студије како то њима може бити интересантно, али о томе смо доста расправљали и ја не бих то више понављао. Ако очекујемо од других да нешто предузму око нашег деловања са циљем да остваримо своја законска права, морамо прво себи поставити питање шта је свако од нас урадио и ако јесте да то овде и објави како би имали информације из прве руке и како би имали једну заједничку платформу.
    У своје име морам да признам, пошто сам запослен у школи, да је децембар месец изузетно захтеван што се тиче саме припреме и реализације свих обавеза које имамо, ту је и спољашње вредновање, тако да једино што сам ја урадио је то да сам се обратио Високој струковној школи где сам ја завршио специјалистичке студије и обавестио их о проблемима које имамо у вези НОКС-а и погађате нисам добио никакав одговор. Позвао сам такође референта и још неколико професора и од њих добио информацију да школа припрема акредитације око Мастер студија а о судбини и статусу специјалистичких нико ништа није знао или хтео да ми каже. Наравно то њима не представља никакав проблем да упишу још једну генерацију студената на специјалистичким студијама.
    Такође контактирао сам и два представника Високих струковних школа који су чланови НСВО а то су др. Дамњан Радосављевић из Ужица и др. Иван Булатовић из Београда. То су јавно доступне информације на сајту НСВО, са маил адресама за контакт. У поруци сам писао о нашем незадовољству у вези нацрта новог НОКС-а, питао сам их на шта су то они пристали, шта је потписано и на крају крајева да ли они као наши представници заступају наше интересе. Такође питао сам их о нашој судбини и какав ћемо ми имати статус након увођења Мастер струковних студија. До данас такође нисам добио никакав одговор. Наравно ту нећу стати, а надам се да и ви имате активности на том плану. Циркуларно писмо је добра идеја и ту би могли да активирамо медије јер о овом проблему се не зна уопште или врло мало, треба упознати све са овим проблемом а не само оне који су непосредни актери овог проблема.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Зоране, морамо жешће да се боримо и да се прикажемо у јавности да Србија схвата проблем. Брате сви знају за проблем ЛБТГ заједнице, знају за проблеме малих верских заједница, знају за проблеме Рома, знају за проблеме топљења леда на Гренланду. Морамо Србији презентовати да и ССС имају жесток проблем којим се урушава уставни поредак земље и радно законодавство као једно од стубова сваке семље и сваког појединца. Нас гетоизују и праве нас маргиналцима а све зарад њихових плата. Наравно да професора твог или мог баш брига за судбину ССС јер је више заинтересован за судбину МСС је це ту имати 2 године тезге и који испит више и лепу зараду! Као што смо рекли деце је све мање у Србији али зато могу да уведу још једну годину да тој истој децу узму још пара!
      Ја стварно немам ништа против увођења МСС али не у по закона и после 12 година и сада да кажу да су они у нашем рангу садашњем а да смо ми сада неки 6/2? МСС морају да следе после ОСС а после МСС морају да следе ССС као и у академским студијама. Да би се увео ред (а очигледно је да неко стално прави хаос у Србији) мора се донети нови закон о високом образовању који ће садашње ССС изједначити са МСС као што су некада дилпомирани изједначени са МАС. Сада постоје дипломирани који нису они дипломирани пре 2005 е тако ће да постоје и ССС од 2017 које нису нешто друго и које ће следити после МСС. Све остало је спрдња са државом са памети и са народом али можда неко тако и хоће. Постоји израз: ШТО ГОРЕ ТО БОЉЕ! (што горе за Србију то боље за њене непријатеље)

      Избриши
  3. Ovo pismo treba poslati i na adrese medijskih kuca jer ce se tako najbrze dobiti bar neki odgovori.Zato bi bilo dobro da se sastavi to pismo koje bi moglo da sadrzi i sledece:
    Da su od 2005.godine sve više škole preimenovane u visoke stukovne škole čime se dobijaju i druga zvanja.Takodje u Srbiji postoji i drugi stepen visokog obrazovanja a to su specijalisticke strukovne studije pa bi tako trebalo da budu i regulisane,sa tačnim nazivom,opisom poslova i stepenom obrazovanja i kao takve budu prepoznate i u šifrarniku a i u katalogu radnih mesta i u NOKS-u.
    Sve ovo je u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju a kako je mita ranije rekao,najveci problem je regulisanje profesija u zdravstvu jer tu postoji najveci otpor oko uvodjenja SSS.Ovo je samo jedan segment ali bi trebalo sto pre da neko napise to pismo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tako je. Zato neka Admin ili bilo ko zakaze sastanak SSS (mimo ili sa udruzenjem, nebitno) i da potpisemo peticiju i damo u medije svih vrsta. Najbolje je tempirati posle 7 janura kada prodju dogadjaji bitni svetski i domaci! Ali treba brzo jer ubrzo ce izborna kampanja pa ce biti more vaznijih informacija od nase!

      Избриши
    2. Sve ovo do sada što ste napisali mi se jako dopada i to je kostur oko čega gradimo sve ostalo. Ostaje samo još nejasno, hoće li udruženje da počne da dela po medijima ili mi, ponovo pojedinačno, po gradovima u kojima živimo i radimo?Ali, i ako tako krenemo,treba da postoji direktna sprega i komunikacija među nama u kom pravcu idemo.Iz dosada napisanog je jasno koji su naši aduti i kojih principa treba da se držimo.

      Избриши
    3. Treba da se nadjemo svi u BG (i koji nisu i narvno koji jesu) i da potpisemo jednu peticiju sa prporatnim pismom i da to odmah objavimo u medije i odrzimo konferenciju za stampu!

      Избриши
    4. Слажем се потпуно да требамо покренути петицију али сам убеђен бар у овом тренутку да је тешка да не кажем немогућа мисија окупити све на једном месту. Будимо реални многи су у радном односу Београд није баш свима близу али мислим и да за то има решења и да је реално. Ево о чему се ради, најпре треба направити образац дефинисати шта ће тачно писати на папиру на коме би се сакупљали потписи. Следеће свако од нас би требао да се активира и у свом граду пронађе све оне који су завршили специјалистичке студије и обавестити их о чему се ради, јер верујем да многи и нису упознати са овим проблемима о којима расправљамо. Треба отићи до локалних новина и телевизија и покушати да медијски анимирају своје суграђане. Након тога петиција би треебало да крене из једног града након прикупљених потписа, затим у следећи и на крају као шлаг на торти у Београд где ће бити коначно потписивање. Брзом поштом то стиже за један дан а и безбедно је. Мислим да је ово реално и изводљиво. Шта кажете за мој предлог?

      Избриши
    5. Nemam nista protiv tvog predloga jer on je legitiman ali od lokala nema vajde. Sve se odlucuje u BG. Ne vredi ni Nis ni Subotica ni NS ni KG...
      Mozemo 100 lokalnih novina i televizija obici ali ako ne kazemo to u BG to niko nece ni cuti ni videti ni reagovati.
      Zato sam rekao da se nadjemo posle praznika jer tada se manje radi i na leru smo i koristimo slobodne dane i godisnje odmore. Jedna subota npr. posle praznika..
      Osmislimo teks, objavimo na Blogu, dodjemo na dogovoreno mesto i potpisemo i obavestimo medije o tome.
      Zorane ti objavi nekakav tvoj tekst i mi cemo ga razraditi i na kraju potpisati ako hoces. Ili svaciji predlog cemo ubacivati kako sukcesivno stizu na Blog.
      Altair ce nam pomoci u to sam siguran, jer da nije njega ne bi bilo ni ovog poduhvata i bili bi kao ovce na livadi.
      Zato se javno zahvaljujem Altair-u sto nas je spasao, jer smo posle nekoliko godina iskristalisali sta hocemo a sta ne i kako da se borimo.

      Избриши
    6. Bezbroj puta smo se obracali pisanim i elektronskim medijima. Nikakav odgovor niti neki znak interesovanja za nas problem, nismo dobili! To je porazavajuce! Treba nam neka veza da bi neko od predstavnika Udruzenja gostovao na tv-u. Da li neko moze da nam pomogne? Bilo bi dobro da je to televizija sa Nac. frekvencijom. RTS, RTV, Pink, B 92, Happy, Prva i slicno...

      Избриши
  4. „Послове републичког комуналног инспектора може да обавља лице које
    је стекло одговарајуће високо образовање на основним академским студијама у
    обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, мастер
    струковним студијама, специјалистичким академским студијама или
    специјалистичким струковним студијама, односно лице које је стекло високо
    образовање на основним студијама на факултету у трајању од најмање четири
    године, а које је у погледу права која из њега произлазе изједначено са
    академским називом мастер, положеним државним стручним испитом за рад у
    органима управе и испитом за инспектора и најмање три године радног
    искуства у струци.
    Послове општинског, односно градског комуналног инспектора може да
    обавља лице које је стекло одговарајуће високо образовање на основним
    академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер
    академским студијама, мастер струковним студијама, специјалистичким
    академским студијама или специјалистичким струковним студијама, односно
    лице које је стекло високо образовање на основним студијама на факултету у
    трајању од најмање четири године, а које је у погледу права која из њега
    произлазе изједначено са академским називом мастер, као и лице које је стекло
    одговарајуће образовање на основним академским студијама и основним
    струковним студијама, односно има стечено више образовање, а које је у
    погледу права која из њега произлазе изједначено са основним струковним
    студијама, положеним државним стручним испитом за рад у органима управе и
    испитом за инспектора и најмање три године радног искуства у струц

    ОдговориИзбриши
  5. Poslove raznih inspektora moze obavljati lice sa zavrsenim specijalistickim strukovnim studijama.Medjutim,pojedini zavrsavaju specijalisticke strukovne studije da bi radili u struci odredjene poslove za koje su se specijalizovali ,na prvom mestu mislim na zdravstvene radnike , a tu nema ni P od priznavanja specijalistickih studija trenutno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne razumem da radis odredjene uze strucne poslove za zdravstvenog radnika a nije ti priznata ta specijalizacija? Sta ti ustvari radis? Radis uze strucne poslove a nisi rasporedjena da radis te poslove i ne priznaju ti da si strucnjak za te poslove? Malo je shizofreno?
      Vas su sludili skroz!
      Ako si specijalista palijativne nege zna se gde si i sta treba da radis i kojeg odeljenja treba da budes nacelnik ili glavna sestra gerontoloskog centra itd.
      Vas su rasturili skroz, vi neznate ni ko ste ni sta ste? Najbitnije da su vam glavne sestre sa srednjom skolom i da rukovode sluzbom i odredjuju vam sta ce da radite kao vrhunski strucnjaci a lekarima su one uzdanice a vas ne prepozanaju i ne znaju sta ste vi to zavrsili.
      Jos su vam smislili da polazete jedan te isti ispit dva puta (mislim na ine koji su imali visu skolu pa potom izjednacili diplomu, koju nije trebalo izjednacavati jer je u rangu becelora), prvo ste polagale ga kao vise sestre a potom kao strukovne sestre. Lepo za komisje, bice para a vi? Nema veze sto kaze vic: ''Fata je Fata ali dva put je dva put''! I sada imate isti polozen strucni ispit dva puta. Bravo vi ste fenomeni! I sada jos trazite da dobijete sa OSS veci koeficijent nego vise med. sestre (VMS)? Pa ne mozete da dobijete jer to je isto. Tuamrate i ne trazite ono sto treba a to je da vam priznaju SSS i da udju u Katalog i da ne dozvolite da glavna sestra ima manje od 4 godine visokog obrazovanja! Vi uporno trazite veci koeficijent sa OSS od vise skole a to ne moze, jer kao sto vidite i kod komunalnog inspektora pojedine poslove moze da radi i lice sa visom skolom odnosno OSS. Tako je svuda pa mora i kod vas. Ali svuda su SSS izjednacene sa 7 stepenom strucnosti i treba i kod vas. Treba da imate platu isto kao i lekar opste prakse jer vi ste u u obalsti nege, radiologije, nutricionizma, ... u istom rangu. On je doktor za svoj posao a vi za svoj. Medjutim doktori su su vas namagarcili i vama sistematizovali da je isto da na vasem radnom mestu radi i sestra sa srednjom skolom i sestra VMS i OSS a sa SSS vas ne prepoznaju!? A vi spavate ili lupetate gluposti od kojih mi nije dobro!

      Избриши
    2. Zato se i preko ovog bloga trudimo da se nesto promeni po pitanju priznavanja SSS zdravstvenim radnicima,zar ne?Pojedinacno,tesko da ce bilo koji zdravstveni radnik nesto uspeti da uradi.

      Избриши
  6. Zivimo u zemlji bezakonja a ocekujemo da se zakoni postuju.

    ОдговориИзбриши
  7. Zemlja bez zakona i nista se promeniti nece. Stranacko zaposljavanje i kojekakve veze i vezice tesko ce ici na bolje...Dzaba nama sto mi ovde iznosimo probleme kad je drzava gluva na iste i nije u interesu povecati koeficijent plate kao i opis radog mesta, tj. sistematizaciju na adekvatan nacin. Sta su uradili sa komorom? Nista? Proneverene pare, pa..niko ne odgovara!!!! Sve ide pod tepih nazalost u ovoj zemlji!!!

    ОдговориИзбриши
  8. ПОШТОВАНА ГОСПОДО ПОГЛЕДАЈТЕ ОВО, ИНТЕРНИ КОНКУРСИ ВЛАДИНЕ СЛУЖБЕ ЗА УПРАВЉАЊЕ КАДРОВИМА,ЈЕДНА ЗЕМЉА, ЈЕДНА ВЛАДА, А ЈЕДНО МИНИСТАРСТВО ПРИЗНАЈЕ ССС КАО РАВНОПРАВНЕ СТУДИЈЕ ДРУГОГ СТЕПЕНА А ДРУГО НЕ, ПА ГДЕ ТО ИМА!!!???


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    РЕПУБЛИКА СРБИЈА
    ВЛАДА
    Служба за управљање кадровима
    Београд

    На основу члана 68. став 1. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 – исправка, 116/08, 104/09, 99/14) и члана 13. став 1, а у вези са чланом 14. Уредбе о спровођењу интерног и јавног конкурса за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 41/07 - пречишћени текст, 109/09), Служба за управљање кадровима оглашава

    ИНТЕРНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ПОЛОЖАЈА

    Орган у коме се попуњавају положаји:

    Министарство унутрашњих послова, Београд

    Положаји који се попуњавају:
    2. Помоћник министра – начелник Сектора унутрашње контроле у Министарству унутрашњих послова



    Услови: стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму 300 ЕСПБ бодова, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године; најмање девет година радног искуства у струци; положен државни стручни испит; држављанство Републике Србије; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци. Неопходно је да кандидат за пријем у радни однос, од 300 ЕСПБ бодова има најмање 240 ЕСПБ бодова из научне области која је прописана као услов за рад на радном месту.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    РЕПУБЛИКА СРБИЈА
    ВЛАДА
    Служба за управљање кадровима
    Београд


    На основу члана 68. став 1. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 – исправка, 116/08, 104/09, 99/14) и члана 13. став 1, а у вези са чланом 14. Уредбе о спровођењу интерног и јавног конкурса за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 41/07 - пречишћени текст, 109/09), Служба за управљање кадровима оглашава

    ИНТЕРНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ПОЛОЖАЈА

    Орган у коме се попуњава положај:

    Министарство државне управе и локалне самоуправе, Београд

    Положај који се попуњава:

    Помоћник министра - руководилац Сектора за европске интеграције и међународну сарадњу у Министарству државне управе и локалне самоуправе – положај у трећој групи

    Опис послова: Руководи Сектором; планира, усмерава и надзире рад унутрашњих јединица у Сектору; остварује сарадњу из делокруга Сектора са другим органима; обезбеђује израду и спровођење процедура за систем управљања и контроле у вези са планирањем и спровођењем програма и пројеката из средстава ЕУ, по принципима децентрализованог управљања; остварује сарадњу са другим релевантним органима и по потреби надзире и контролише њихов рад у планирању и спровођењу пројеката из средстава ЕУ, у складу са договореним процедурама; врши најсложеније послове из делокруга Сектора; обавља и друге послове по налогу министра.

    Услови: стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно научног поља друштвено-хуманистичких или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 9 година радног искуства у струци; познавање енглеског језика и познавање рада на рачунару; држављанство Републике Србије; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

    ОдговориИзбриши
  9. Srecna Nova godina svim koleginicama i kolegama. Udruzenje nije zaustavilo svoj rad, vec cekamo odgovore od nadleznih, pokretanja javne rasprave Zak o vis. obraz. i Noks-u. Pre toga tesko sta mozemo da uradimo, jer smo to videli iz dosadasnjih milion primera prilikom stupanja u kontakt sa nadleznima iz raznih ministarstava. Mediji su zatvoreni i niko nije zainteresovan za ovu nasu pricu. Koleginica iz sektora za zdravstvo vec uveliko ucestvuje u raspravama, sastancima povodom nacrta zakona o zdravsvenoj zastiti i osiguranju, predlazemo neke manje izmene pa cemo videti sta ce se tu desiti. Posle praznika i u prvoj polovini 2017. godine nas ocekuju u pravo javne rasprave pomenutih zakona i tu cemo biti maksimalno ukljuceni na vise frontova. Moramo ih zatrpati mail-ovima, pismima i ucestvovati u javnim raspravama. Tada smo svi na potezu! Inace, glavni problem jeste ta apatija kod velikog broja specijalista, te ne mozemo ocekivati da neko drugi sredi stanje umesto nas. Aktivirajte se malo i probudite.

    ОдговориИзбриши
  10. Možda bi i visoke škole strukovnih studija trebalo malo da obavestimo pa da se i one preračunaju koliko će studenata manje upisivati strukovne studije ako po sledećem zakonu ne budu priznate kao sada. Pa da se i one bore za sebe a samim tim i za nas .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Њих не итересујете Ви. Њих сада интересује струковни мастер да би добили још сигурних предмета и фонд чаСОВА И ЛОВУ. зНАЈУ ДА НЕМА ДЕЦЕ АЛИ ЗАТО УВОДЕ ЈОШ ЈЕДНУ ГОДИНУ и баш их брига они ће остати на своме а ви видите шта ћете.

      Избриши
  11. Na nekoliko prethodnih sastanaka na kojima su prisustvovali direktori visokih skola i predstavnici KASSS-a, videli smo tu zelju i volju za borbu za prava visokih strukovnih skola, medjutim nesto u praksi bas i nismo primetili da su se borili. Uglavno se sve zavrsavalo na njihoovj podrsci toj nasoj prici Udruzenja...

    Primetio sam da je nekolicina vas zainteresovano za problem struk. specijalista i da je neko vec povukao odredjene poteze. To me veoma raduje jer je to znak da nismo uspavani... Predlazem kolegama da se jave na mail udruzenja kako bi ih ukljucili u rad istog.

    ОдговориИзбриши
  12. stiglo email-om:
    Radim u osnovnoj skoli na radnom mestu sefa racunovodstva.Do danas sam primala platu sa koef 17,32 - visoko obrazovanje , jer su mi priznate specijalisticke strukovne studije. Famozni Dositej me svrstava u 6.stepen i dodeljuje mi koef. 13,72! Trazila sam tumacenje ministarstva prosvete i cekam odgovor....ako odgovore.Jedva cekam da vidim na sta ce se ministar pozvati u tumacenju , jer Zakon o visokom obrazovanju, koji i dalje vazi , jeste visi pravni akt od tog NOKSa , na koji se Dositej poziva....
    Ako neko ima bilo kakve informacije vezano za ovaj problem , molim da me kontaktira

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Само ТУЖБА Србина спасава!
      Тужи, какв допис и одговор?
      То можеж мачку о реп да окачиш!
      ТУЖБА!
      Не итеересује те никакво тумачење!
      Закон је на твојој страни а тумачења немају никву правну снагу!

      Избриши
    2. ti su u rangu VII stepena, nisu smeli da skidaju koeficijent. Kako ti je sistematizovano radno mesto?
      Pravac kod advokata!!!

      Избриши
    3. Лепо у Закону пише: високо образовање на основним студијама до 2005, основне академске студије од 240 бодова, мастер академске или специјалистичке струковне студије! Не може нијеад подзаконски акт да те сврста у неки други нижи ранг.

      Избриши
    4. Sistematizacija je ok.Problem je sto informacioni sistem Dositej nas specijaliste svrstava u 6.stepen , kao i osnovne akademske i sve one koji su upisivali posle 2005 a nemaju master.Dakle , samo masterima se u tom programu priznaje 7. stepen.

      Избриши
    5. I pozivaju se na NOKS u programu , bez problema.Ludilo.Ja ovo pisem,kolege,da biste znali u kom smeru razmislja ministarstvo prosvete u vezi nas.Svrstase nas,dakle,u isti kos sa visom skolom i osnovnim akademskim pa i osnovnim strukovnim studijama.Ja cekam resenje o smanjenju koeficijenta , sto moj pravnik u skoli ne zna kako da uradi jer nema na sta da se pozove.Zato i zure sa novim Zakonom o visokom obrazovanju , da nas ukalupe i tamo u 6/2 i pokriju se.Mislim da su nas zeznuli zestoko i da su odlucni da to i zakonski uokvire.

      Избриши
    6. Из свог личног искуства одлично разумем кроз шта пролазите колегинице. Фамозни Доситеј и уноси сву ову забуну, исте проблеме сам и ја имао. Ја сам конкретно имао подршку и директора школе и колега, проблем сам имао од стране стручне службе тј. правнице и рачуноводства школе. А да све буде још тужније оне имају завршене четворогодишње студије по старом Закону пре 2005. године, дакле немају Мастер и наравно њима се не доводи у питање коефицијент. Зато сам и ја морао да се обратим за тумачење, а видим да сте и ви то урадили и то је добро. На одговор се чека и они су Вам дужни дати одговор у року од 30 дана, и толико ће и проћи. Тужбом такође можете решити свој проблем али вам ја саветујем да ипак сачекате одговор, јер ће сигурно бити позитиван. Можете тужити школу и добићете их на суду али шта онда? Радите у рачуноводству добро знате какав је школски буџет, из незнања не ретко и из страха или због паушалног тумачења недефинисаног Доситеја и долази због ове збрке. Зашто Доситеј није у складу са актуелним Законом о високом образовању, зато што они припремају терен за оно на чему инсистира академски лоби а то је увођење новог НОКС-а где ђе број бодова одлучивати где ће те бити сврстани а не степен образовања. Једноставно њих боли то да смо са њима једнаки иако то нисмо. Ја у школи могу да предајем само практичну наставу без обзира што сам положио скоро све испите које имају и они на академским студијама. Једноставно на нас специјалисте гледају као студенте другог реда, а ваљда то значи и да су наши професори другог реда.

      Избриши
    7. Taj famozni sistem Dositej, mene svrstava u 17.32 jer radim u skoli. Ne znam u cemu je problem kod koleginice.

      Избриши
    8. Доситеј је софтвер министарства просвете који специјалисте струковних студија сврстава у 6. степен дакле исто као и некадашњу диплому више школе. Дакле нити у 6.1 или 6.2 јер то тамо не постоји. Постоји само 6 односно 7. Ја сам лично имао прилику да то видим. Када се у њега унесе стручни назив ваше специјалистичке квалификације он вас сврстава у ниво 6. То је тачно, зато сам ја и морао да тражим мишљење и тумачење моје стручне спреме. Е сада проблем је у тумачењу јер он није обавезујући и ту наступају "стручњаци" који тумаче различито тј. како ко хоће. Конкретно иако сам ја по Доситеју сврстан у 6. ниво, након добијања тумачења које сте имали сви прилику да видите правница је хтела то или не морала да ми направи ново решење са коефицијентом за ниво 7 а то је 17,32. Директор је био спреман и без тумачења да ми омогући степен који ми припада по Закону али је имао опструкцију од стране правнице и шефа рачуноводства које су замислите и након читања тумачења изјавиле да иако тако пише оне сматрају да то није у реду. Доситеј је у развоју и као и многе друге ствари које се раде на брзину и без добре анализе и плана то се дешава. Колегиница ће сигурно добити позитиван одговор у то сам убеђен и тада јој не могу ништа мораће да јој плате и оно што су јој обрачунали погрешно. Наиме творци Доситеја су као полазну тачку узели документ који још увек није усвојен али су убеђени да хође а то је нови НОКС. Проблем код колегинице је баш то ако нешто не желите, да ли је то у питању злоба, сујета или нешто треће још и када имате неки Доситеј који уноси велику забуну онда се и дешавају овакве ствари. Код нас су направили грешку у почетку свесни смо ми тога да смо добили звање другог степена са годину дана школовања, али ми смо све радили по закону и тачка. Тренутни Закон је на нашој страни и ту им не помаже ништа, ретроактивно ништа неће моћи да постигну. Наравно да се плаше тужби а и добиће их ако треба. Сетите се шта је изјавио Министар кад је требало продужити студирање по старом, рекао је замислите да сви ти студенти покрену тужбу против министарства шта ће да се деси, зар није то исто и у нашем случају. Вероватно ће донети нови Закон о високом образовању и увести Мастер струковне студије којим ће се остварити 300 ЕСПБ бодова што је главна ствар класификације по НОКС-у, разговарао сам са неким професорима и они су ми потврдили да школе увелико раде на акредитацији Мастера, за њих је то лепо нови студенти две године лове колико хоћеш, али проблем је тај што у свим актима и даље се не зна које су компетенције будућих Мастер струковних студената и на томе требају инсистирати они које то занима, мене лично уопште не! Ја сам са тим завршио и не пада ми напамет да се упуштам у ту авантуру. Претпостављам да ће овакве специјалистичке студије престати да постоје јер им је јасно да их нико неће уписивати ако их сврстају у 6. ниво образовања. Дубоко сам уверен да ће по доношењу новог Закона са нама урадити исто што и са дипломираним академцима после 2005. године а то је изједначавање са будућим Мастером и једино на то смемо пристати, или то или ништа тј. тужба!

      Избриши
    9. 1) Samo tuzba moze da te zastiti a ne nikakva strucna misljenja. To zakon ne poznaje i nijedan sud.
      2) Nas Mita je retka zverka,njemu su priznali 17,32 po Dositeju?
      3) TRI DOSTIJEJA zajedno nemaju nikakvu pravn u snagu, nego samo Zakon.
      Kao sto vidite moramo brzo da delamo jer ce uskoro doneti Zakon o NOKS/u i onda smo zavrsili karijeru.
      Specijalisticke strukovne studije tada postaju slepi kolosek (o kome pricamo vec godinu dana) i niko nece ih vise upisivati ako su 6 stepen i nestace a mi cemo ostati dinosaurusi! Zato moramo da trazimo da nas izjednace sa buducim strukovnim masterom i da tada nestanemo u ovakom obliku jer nam nestajanje ne gine a da nastanu nove SSS koje ce slediti posle MSS kao i SAS posle MAS. Sve ostalo je nenormalno!

      Избриши
    10. Upravo zato sam i iznela problem i ono sta nam se sprema u prosveti.Zoran je lepo objasnio.Miti Dositej nije priznao specijalisticke kao 7 stepen nego je direktor uneo sasvim drugo obrazovanje za njega, npr diplomske studije do 2005, kako bi dobio koef 17,32 za njega.Jer Dositej odredjuje finansiranje plata i ne bi skola imala para za isplatu 7.stepena drugacije.Znam to jer sam radila u Dositeju.Ovo je necuvena nepravda koja nam se sprema .Moj pravnik ceka tumacenje ministra samo zato jer ne zna kakvo resenje da donese o smanjenju koef. jer kaze NEMA NA STA DA SE POZOVE.Boji se tuzbe jer sam i rekla da cu tuziti kad izda resenje.Ni moj direktor , kao ni Zoranov ,nije pravio problem.Al pravnik je stari student ,izjednacen sa masterom...Zato moramo da insistiramo da nas , specijaliste , u novom Zakoni izjednace sa buducim masterom i da to jasno pise.Sve ostalo je protivustavno i na to moramo da upozorimo one koji Zakon donose.Zakon jeste na nasoj strani,ali ovaj danasnji.Sa novim Zakonom,ako ne uspemo da izvrsimo pritisak,nece nas biti nigde.

      Избриши
    11. Inace,u tom istom Dositeju nakaradnom,u kome se pozivaju na NOKS a ne na Zakon - krajnje idiotski - ima ponudjeno i zvanje Master strukovne studije.Ja se zapitah,ko je radio debilni inf sistem i predvideo nesto sto jos ne postoji nigde u Srbiji niti ima jednog coveka sa takvom diplomom!Po tome se vidi kako ministarstvo prosvete razmislja.E,taj master strukovni daje 7.stepen...Mi treba da trazimo od ministarstva da nas sa tim takvim masterom izjednaci.

      Избриши
    12. Postovane koleginice i kolege, nemojte siriti paniku i dezinformacije. Pogledajte resenje koje je ranije postavljeno na ovom blogu a potpisao ga je ministar Mladen Sarcevic. Specijalista je drugi stepen studija i nosi najvisi koeficijent 17.32.

      http://specijalisticke.blogspot.rs/2016/11/odgovor-ministarstva-prosvete-u.html

      Избриши
  13. Dakle,Mito,nije tebi priznao Dositej 17,32 nego je onaj ko je u tvojoj skoli unosio podatke u informacioni sistem,uneo skolu koju nemas - mozda studije po starom programu.Finansiranje plata se direktno odredjuje iz podataka unetih u sistem pa su te tako uneli da bi imali dovoljno para za tvoju platu.Ja radim taj posao pa znam.Kolega Zoran je dobro upucen u problematiku.Ja ne mogu da tuzim dok ne dobijem resenje a pravnik u skoli mi rece da ceka tumacenje jer NE ZNA NA STA DA SE POZOVE u resenju o smanjenju koeficijenta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A sta je tek u zdravstvu? Pa tu se priznaje samo viša škola i nista drugo..Dakle mi smo mrtvo slovo na papiru..Dakle treba pisati tužbu i ministarstvu prosvete i ministarstvu zdravlja!!!

      Избриши
    2. Дај секо твој случај смо елаборирали!
      Крени у акцију! Твоја Комора је криминална и дискриминише чак и вас сестре а замисли када ће тек да онај колега спец. струковни терапеут да буде главни техничар нпр. дома здравља? Никада а можда и дан раније!
      Па ни вама не дају пролаз са 4-5 година високог образовања а замисли тек колико су они други далеко од признавања?
      Па ви све зовете сестре и здравствени техничари у
      вашој комори а 90% кадрова то није (терапеути радни, физио, дијетичари, радиолози, санитарци, мед. лабор. технилог, орални хигијенчар,...) или струковни естетичари које нисте ни сврстали у здравствене радниле и немају испит за лиценцу удржите их ван закона.
      То вам не смета? Само што су вам ставили сестре са средњом школом вам смета?
      Е па сада има има и болничара(3 степен) и надам се да ће и они моћи да вам буду главни јер боље нисте ни заслужили. Шта сте урадили? Ништа! Како може да стоји у систематизацији нпр. тражи се 4 или 6 степен стручности, па то је ко дупе и око. Може 3 или 4, 4 или 5, 6 или 7, мр или др наука, значи само суседни степени образовања средњег или високог.
      Па нису вам уврстили у Каталог ни ССС ни мастер сестре да ли сте ви нормални? Шта сте радили? Преспавали? Нисте штрајковали? Нисте изашли на улице? Ћутите да се не замерите докторима а они вам стављају сестре са средњом школом за главне.
      Е па када ћутите ја бих вам ставио БОЛНИЧАРА да вам буде главни јер и онако свеједно је који је степен стручност. Ако може 4 па може и 3 јер то је приближније него 6 или ссс или мастер који су 7 степен стручности (а њих ни нема).

      Избриши
    3. Nije Mita nikakva zverka, vec pravna sluzba skole u kojoj radim poznaje i cita zakone! Zaveli su me isto kao i ranije kada sam radio u toj skoli, jer imam 2. stepen studija vis obrazovanja! Problem je to sto pravnici tumace zakone kako im se cefne, pa se desi da neko rastumaci dobro a neko na stetu zaposlenog!

      Избриши
    4. Mito u normalnoj zemlji ne mogu da se razlikuju kriterijumi u skolama istog ranga! Ne moze jedan pravnik da bude dobar a drugi zao. Ne moze to da se radi odokativnom metodom. Ili je svima 17,32 ili nije nikome. Ne moze neko dobro da tumaci zakon a neko lose. Mozda su tebi priznali i OAS koje zavrsavas ili si zavrsio ali to nije ni bitno.
      E protiv toga se borimo, borimo se protiv toga da moze neko da nas stavi u sistematizaciju a nako ne, da nas stave u Katalaog a nekog ne, da nas stave u jedan zakon a sledeci ne...
      Moramo da zastitimo interese svih, da budu budzetske, da dobiju stipendije i studentske kredite i studenske domove i povlsatice za studenstku menzu,...
      Moramo da nas izjednace sa MSS koje treba da dodju i da nestanemo u ovakvom obliku, kao sto su se osnovne studije izjednacile sa MAS ili vise skole sa becelorom i potom nestale.
      Potom treba da nastanu nove SSS koje ce slediti posle MSS kao nadogradnja jer SSS ako ovakve ostanu nece niko upisati. Ali to profesore i direktore ne dotice mnogo jer dobijaju 2/godisnji MSS i veci broj casova i studenata (citaj ovaca za sisanje) a kada to zavrse opet nece nigde moci da rade. Ali to nije vise briga umnih i sedih glava jer oni ce zaraditi sebi plate, penzije a vi vidite sta cete.
      Treba pokrenuti opstu hajku i naterati studente da ne upiisuju vise nikada strukovne studije i tako ostaviti profesore bez hleba i plata i penzija kao sto oni ostavljaju sada nas ako nas svrstaju u fantomski 6/2 koji nikada nije postojao (imam 50 godina i nisam video nikada diplomu 6/2, molim vas ako neko ima neku diplomo 6/2 nivoa obrazovanja neka je okaci).

      Избриши
    5. Necu da se ponavljam i pisem stvari koju vec svima jasne i napisane ovde 1000 puta! Naravno da svi treba da imaju iste arsine! Meni nisu mogli da priznaju nikakve OAS koje nisu zavrsene!
      Dositej ti ne kaze niti te srvrstava u neki stepen, to radi pravna sluzba!
      U Dositeju se samo selektuje i zavodi sta imate zavrseno, u meniju u kom pise spec. struk studijke pise broj bodova, a na osnovu tih 240 bodova pravnik odredjuje koji je to stepen! Tu slobodu, odnosno to je posao pravnika i sluzbe, jer smo vise puta o tome pisali ovde da kada pravnik vidi 240 esp bodova on smatra da su to osn akademske studije! Cim nemas 300 odmah si nizi rang. Razumete?! Medjutim, u toj skoli gde sada radim, sam radio i pre Dositeja i pravnica je uzela izmene zakona i lepo pronasla sta su spec. struk. studije, i tako me rangira od tada do danas. U Dositeju ne pise da li imate 6.2 ili 7. 1. Vec koje ste studije zavrsili, koja skola, i na kom radnom mestu sa nekim procentom angazovanja.

      Избриши
    6. Postovane koleginice i kolege, nemojte siriti paniku i dezinformacije. Pogledajte resenje koje je ranije postavljeno na ovom blogu a potpisao ga je ministar Mladen Sarcevic

      http://specijalisticke.blogspot.rs/2016/11/odgovor-ministarstva-prosvete-u.html

      Избриши
  14. Tako je Mito.I meni je priznat koeficijent u skladu sa drugim stepenom visokog obrazovanja.Radim kao nastavnik veština na Visokoj školi str. studija i imam završene SSS.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Takva je trenutna situacija u visokim skolama ali Dositej je u srednjim skolama.
      Za par meseci svima kojima je priznat 17,32 kada prodje poglavlje 26 i NOKS ce vam vratiti koeficijent na visu skolu. To vam je sudbina ako ne reagujte nego samo tupite po Blogu. Tada ce imati osnova da vam srezu plate, opet ne govorim o nastavniku vestina na visokim skolama gde mahom rade nase kolege i sa SSS i sa MAS a ja znam jednog i sa DAS a konkurisali su sa diplomama visih skola koje su predhodno zavrsili. (ko ne veruje neka vidi konkurs iz od 2 ili 4 avgusta u Poslvima na drzavnoj visokoj medicinskoj skoli u Zemunu). Pozz

      Избриши
  15. Oformila se nova pomocna policija gde je uslov srednja stručna sprema,tako svi mi koji imamo SSS a radimo u zdravstvu treba da tuzimo ovu drzavu koja ima amneziju da mi postojimo . Srbijo dokle vise ovog kriminala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bravo, upravo tako. Zdravstvo nam je dotaklo dno!!!!

      Избриши
    2. А какве везе има средња стручна спрема у полицији и ССС (спе.струк.студије) у здравству? Имају везе као Марко Краљевић и ТВ у боји! Па увек су полицајци имали средњу стручну спрему а инспектори вишу и високу? Да нисте нешт побркали? Стваено ме ССС сестре почуњу јако да забрињавају. Постаје ми мало јасније зашто вас нема у Каталогу!

      Избриши
    3. Dragi kolega nemojte brinuti za sestre ,a ni za Marka Kraljevica . To sto nas nema u katalogu zahvalite ministarstvu zdravlja ciji ste ocigledno placenik ,pa blatite po medicinarima . Ako je vama sve jasno ,a nama ostalima nije jasno zasto ima novca za nova radna mesta sa srednjom strucnom spremom ,a 10 godina nas nece da priznaju i da nam dodele koeficijint sa SSS ,to neka vama ide na obraz jer ste ocigledno placeni da nas blatite i vredjate . Zato kolega ukljucite TV u boji i pogledajte sta mi to radimo i za sta smo se skolovali ,pa lepo pozdravite vaseg gazdu koji vas placa da nas gazite i prenesite mu poruku da cemo se BORITI ZA NASA PRAVA.

      Избриши
    4. Taj pomoćni policajac i nepostoji!
      To stoji od 2005 u Zakonu o policiji i Uredbama predhodnih 4 Vlade. Kakve veze to ima sa SSS?
      Ne znaš ni ti! Bolje nemoj nikoga da zastupaš jer ne znaš ni šta pričaš? Ja ne blatim medicinare nego tebe koja si tobože sinonim SSS u zdravstvu i borac za njihova prava! Ti nemaš veze sa mozgom kao ni tvoje sestre u Komori (i predkomori) i takve vas nikada lekari neće doživljavati ozbiljno, niti da ste kolege. Vi niste dorasli ni sebe da vodite a ne još 10 profila u zdravstvu. Vas vode sestre sa srednjom školom i to je vaš izbor a šta je sa kolegom strukovnim terapeutom jer i njega moraju da vode te vaše polupismene sestre. Unakaziliste celo sestrinstvo (na to ste imali pravo)ali unakazili ste i još 10 zdravstvenih profila i doveli ih do uništenja. Da bi sve bilo kako treba, treba vasu Komoru da preuzmu pismene sestre i trebaju svi drugi profili da izadju iz Vase komore i formiraju svoju. Tada ce lekari da dozive i vas kao normalne ljude i kolege. Ostale kolege kada izadju iz vase komore dozivece renesansu i kada formiraju svoju komoru tada ce i njih lekari doziveti ravnopravno i kao normalne ljude. Ovako ste grupa ludaka (i vi i ''zdravstveni tehničari'') koje vode sestre sa srednjom školom a vi imate visoko obrazovanje 4-5 godina. U ostalom nemoj nas vise zamarati sa vasim glupostima. Bila je javana rasprava o Katalogu niste se pojavili, niste protestovali, Sindikat vam je kriminalan, Komora vam je kriminalna. Prespavali ste javnu raspravu i pojedinacno i svi zajedno. Sada kukaj!

      Избриши
    5. Kolega nemoj te mi se obracati ,niti komentarisati medicinare ,vi placenici ste izdajnici koji gaze svoje kolege radi sitne novcane koristi. Blatite sestre jer vam je to placeno ,prava prodana dusa za malo para . Kolega kada vam bude potrebna pomoc obratite se vasem gazdi (ministarstvu zdravstva) koje vas placa da namerno prikazujete sestre u negativnom kontekstu. Sram vas bilo ,vi obraza nemate . Obicni placenik . Vasi placeni komentari vise ne prolaze ,dosta je bilo takve placene propagande protiv sestara . BORBA SE NASTAVLJA DO KRAJA.

      Избриши
    6. Koleginice Ministarstvo je namestilo onog vaseg predesdnika iz Nis pa sada Ugricu i da im blagoslov.
      Ministarstvo zdrvavlja je a ne ministarstvo zdravstva. Nemam nista protiv sestara ali koristite pacovske kanale u ministarstvu i sa njima surujete ali ne ukorist struke, nego radi unazadjenja. Lekari u minsistarstvu vam daju zdusno podrsku i vetatr u ledja da unistite sestrinstvo a usputi i 10/ak ostalih profila u zdravstvu. Unistili ste sve sto ste mogli unistiti. Sestre sa srednom spemom su vam glavne i nadzorne u 90% zdravstvenih ustanova u Srbiji i jos hocete da lepo pisem o vama i sestrama uopste. Imali ste [ansu za razliku od drugih zdravstvenih profila: najbrojnije ste, imate fakultet zdravstvene nege gde se sada [kolujete do mastera ali u bilskoj budućnosti možete da imate i doktre nauka u oblasti sestrinstva. Krenuli ste dobro i umesto da kao najbrojniji i najjači da povučete struku unapred vi dovodite sestre sa srednjom spremom na rukovodeće položaje klinika, instituta, bolnica, dz, ... i vratili struku u sredinu 20 veka. Sa sobom na dno ste povukli i 10-ak preostalih zdravstvenih profilia i bili njihov krvnik i nuištili ih. I šta treba da vam se divim? A ja sam plaćenik svoga mozga a vi ne možete očigledno da arzumete jer nemate dovoljno kapaciteta.

      Избриши
    7. Kolega placeniku ,pokupite vasu novcanu nadoknadu za blacenje sestara i obrisite obraz kao djok. Sestre su bile,sada su i bice uvek STUB zdravstvenog sistema ,vama ako to smeta ,to je vas problem. Ja kolega radim i u bolnici i saradnik sam u nastavi ,nicija veza nisam i borim se svojim znanjem . Dosta mi je da gledam vas placenike kako gazite po sestrama koje ginu na svojim radnim mestima. Svojim znanjem i iskustvom se ponosim i mozete da mi pljunete pod prozor. Placenici i izdajnici necete vise moci kao do sada ,pobegnite u rupe pacovske jer cemo vas tuziti za narusavanje ugleda nase plemenite profesije koju mi sestre posteno i odgovorno obavljamo.

      Избриши
    8. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    9. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    10. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    11. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    12. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    13. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    14. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    15. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    16. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    17. Администратор блога је уклонио коментар.

      Избриши
    18. Opet od drveta ne vidimo šumu.
      Cilj bloga je uvek bio prosperitet i organizovanje strukovnih specijalista, znači postojimo mi i oni i ako se "mi" počnemo međusobno svađati, PROPADOSMO!

      Избриши
    19. Слажем се да ми између себе нисмо непријатрељи и да не треба да се свађамо.
      Само поједници својим деловањем (нпр. залагањем за струковни мастер и сл.) или неделовањем довеоде све нас у лошији положај него што већ јесте и морамо да им скренемо пажњу да не раде како треба.
      Ја сам их само разоткрио и не може да штети свима нама као ССС, јер у лажи су кратке ноге.

      Избриши
  16. Da li sa strukovnim mastereom možemo da radimo na Viskokoj strukovnoj školi? Npr. vaspitači, med.sestre?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imam i ja jedno pitanje?Da li mi sa SSS možemo da predajemo stručne predmete u srednjim medicinskim školama?

      Избриши
    2. Pa naravno da mozete. Ima stotine zaposlenih koleginica i kolaega na Zvezdari, u Zemunu i svim medicinskim skolama po Srbiji.
      Naravno po dobrom starom obicaju nisu su doneli Novi Pravilnik i vrsti strucne spreme i usaglasili ga sa zakonom o visokom obrazovanju tako da za desetine predmeta tek vam predstoji borba da se implementirate. Predmet po predmet, smer po smer, mnorate sami jer nema ko da to uradi za vas. Sestre su nesto i uradile a ostali profili lose. Pozz

      Избриши
    3. Hvala na informaciji.Jasno je da trebamo sami da se izborimo, a posebno pošto nisam sestrinski smer.

      Избриши
    4. Sa SSS moozes biti saradnik u nastavi na visokim skolama. Sa MSS ne mozes dalje da dogoruas do saradnika u nastavi na visokim skolama. Samo sto ne postoji ni jedan MSS u Srbiji i nije mi jasno zasto se brines za MSS sta moze da bude a ne ti sa SSS?

      Избриши
    5. Ja se ne brinem, samo pitam da bih znao kako da nastupim u razgovorima sa "stručnjacima" zvanim pravnici. Interesuju me nečija iskustva, jer mi se javila želja da ponovo radim u školi iz koje su me fino udaljili pošto sam imao samo strukovne studije.U ovom trenutku nema nijednog sa SSS i razumete šta hoću da kažem.Radi se o smeru srednjih fizioterapeuta i nelogično mi je da im stručne predmete predaju lekari koji sa tom granom medicine nemaju nikakve veze.Svako iskustvo i dobra namera bi mi dobro došla.

      Избриши
    6. Što se tiče nas specijalista u zdravstvu hteo bih nešto da vam prenesem. Konsultovao sam se sa mojim prijateljima advokatima i oni su mi rekli da se držimo principa koje smo videli u dodatku na našem blog od 21.12. Dalje,treba da čekamo šta će ove mozgonje iz Ministarstva prosvete da urade,pa da onda reagujemo ako bude trebalo. Postoje indicije da se u toku ove godine rade sistematizacije u DZ i Opštim bolnicama kao i ostalim zdravstvenim ustanovama u Srbiji.Do tada radimo i delajmo sami u svojim ustanovama.Ja sam pisao dopise i imao sam razgovore u kojima ništa značajno nisam dobio,ali sam barem pomerio stvari sa mrtve tačke. Barem da im ta stvarnost bude predočena i da im ostane u nekom engramu mozga.Neka lebdi, samo da nije zatvorena. E sada, kada dođe trenutak, treba svi da budemo jedinstveni u dopisima Ministarstvima prosvete i zdravlja i da im pokažemo naše jedinstvo i istrajnost. Samo ne gubite nadu, jer na našoj strani je i Zakon i logika i pravda. Bitno je da ne osete direktorijumi da smo se uspavali i predali i pomirili s tim da je to tako kako jeste. Nije to tako i ne može biti.

      Избриши
    7. Bio ti je početkom avgusta konkurs na Visokoj medicinskoj školi u Zemunu i primali su saradnike ali to je bio namešten konkurs za one koji ti već rade.
      Od tvoje želje ne zavisi da li ćeš da radiš u školi ili ne nego od veze. Ako direktor hoće da te primi i tu je kraj.
      Sada si se odjednom prebacio na smer srednjih fizio teraputi pa si me zbunio jer čas pitaš za saradnika na visokim školama a sada si se prebacio na srednju smer fizioteraputski????
      Moraš da raskrtiš u glavi šta pitaš???
      O čem pričaš??
      Sada se ja prebacujem na srednje škole! Klik!
      U srednjim školama vladi sistem dodvoravanja lekarima i direktori to čine da se revanširaju nekome ili nečemu! Moraju da prime nekog lekara i imaju razne motive. Nezakonito su 99% lekara zaposleni bez konkursa i naravno rade svi bez LICENCE za nastavnika. Ali niko to ne mari jer i osinjak zvani lekari ne sme da se dira!
      Upamti nijedan lekar (koji radi na određeno a rade godinama) nema LICENCU za nastavnika i primljeni su bez konkursa. Naravno ti bi kao SSS fizioterapeut mogao da predaješ kvalitetno više predmeta kao i praktičnih predmeta i da zameniš 5 lekara koji imaju tezgu po 20-30% časova. To bi bilo jedino rentabilno za ministarstvo prosvete da odvoje i 1 čoveku daju platu nego da njih 5 radi bez licence za nastavnika i zaposleo na kriminalan način bez konkursa.
      Ako nisam u oravu, nađi mi gde su toliki konkursi a rade 100-tine lekara po medicinskim školama od Subotice pa do Vranja. Lekari rade godinama a neki su radili i decenijama a da pri tome niko nema licencu za nastavnika.
      Srbija je čudo!
      Moj ti je predlog sledeći:
      UČI NEMAČKI I BEŽI GLAVOM BEZ OBZIIRA U NEMAČKU ILI AUSTRIJU ILI ŠVAJCARSKU!

      Избриши
    8. Ja nisam taj koji je pitao za Visoke škole, ali,bez obzira, hvala na iscrpnom objašnjenju

      Избриши
    9. Avram09. јануар 2017. 19.40 U potpunosti se slazem sa tobom! Tako treba da se radi a to Udruzenje i ceka. Do sada smo poslali vise dopisa i zahteva za sastanke, jednostavno kao da nas ignorisu...

      Избриши
    10. Ja sam od samog starta i osetio da Udruženje čeka njihov zaključak i zato sam apelovao i pokušao da iniciram individualnu delatnost, svako u svojoj ustanovi. Naravno, znao sam da je to jedini i racionalni pravac u kome možemo da delujemo u ovom i ovakvom trenutku. Zato i apelujem za istrajnost i dozu strpljenja koja nam je neophodna.
      Pozdrav �� svima i pobedićemo.

      Избриши
    11. Možeš da čekaš dokle hoćeš! Možda će ti odgovoriti a možda i ne ali to nije ni bitno.
      Jedini ko može da ti zaštiti interese iz radnog zakonodavstva je SUD!
      Ne može nikakva preporuka (pozitivna ili negativna) da natera tvoju službu da ti da koeficijent 17,32! To može samo SUD!

      Избриши
    12. Slažem se.I SUD je jedna od institucija koju ćemo da priupitamo kada za to kucne.

      Избриши
    13. Ministar prosvete u kažiprstu b92
      http://www.b92.net/video/kaziprst.php?yyyy=2017&mm=01&dd=12&nav_id=1219585

      Избриши
    14. A sta je ovde bitno sada sto je ministar rekao?

      Избриши
    15. Битно је јер ако пажљиво погледате министар је најавио убрзано доношење новог закона и о високом образовању. Ја сам тражио на сајту министарства просвете нацрт тог закона али тамо нема ничега. Морамо некако да сазнамо шта пише у нацрту новог закона. Такође поучно је све ово са правима грађана и заштитником истих где је лепо речено да он треба да штити права грађана ако се крше од стране државе а зар то није случај са нама. Мислим да га требамо сви сада напасти мејловима и прави је тренутак јер као председнички кандидат мислим да ће тешко игнорисати наше проблеме. Ово је тренутак да покажемо колико нас има.

      Избриши
    16. Apsolutno se slazem, cak nam i neotvaranje poglavlja o obrazovanju ide na ruku.

      Избриши
  17. https://www.youtube.com/watch?v=i3yfEpgU-rs&list=PL-h4iaasq47fWmxqwB0EA1sB7lxypQliZ

    ОдговориИзбриши
  18. Poštovane Kolege, nadam se da ste pažljivo slušali Ministra, koji je najavio nacrt novog Zakona o visokom obrazovanju za kraj januara!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mi pažljivo čekamo taj nacrt, i mogao bih da kažem u ime svih,da napokon znamo gde smo i na čemu smo.

      Избриши
    2. Mi znamo gde smo jer nas je definisao zakon iz 2005 i nijedan drugi zakon ne moze da nas svrsta ni nize (u 6/2) niti vise u(u 7/2). Mi smo tu gde i jesmo i nijedan zakon nam ne moze uskratiti staro pravo, mogu nas samo upodobiti sa eventualno novim zvanjima ako ih bude u novom zakonu kao sto su stare diplomirane izjednacili sa masterom kao i sto su visu skolu izjednacili sa becelorom.
      Ne moze se desiti, kao sto se nije ni desilo da su npr. stari diplomirani izjednaceni sa novim diplomiranim jer i ako je naziv isti radi se o dve vrste zvanja i nivoa obrazovanja.
      Mi smo to sto jesmo i moramo da se borimo u sadasnjosti a u buducnosti dacemo svoje predloge na nacet novog zakona koji bude predlozen. Moramo samo biti oprezni i u toku da reagujemo blagovremeno.

      Избриши