субота, 12. јануар 2013.

Kako promeniti Pravilnik o stručnim spremama nastavnika u OSNOVNIMškolama



Svi konkursi za zapošljavanje u osnovnim školama zahtevaju da Kandidat osim opštih uslova treba da ispunjava i sledeće uslove:



*da ima odgovarajuće obrazovanje na studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije ili specijalističke strukovne studije), u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju („Sl. glasnik RS“, br. 76/05, 100/07-autentično tumačenje i 97/08 i 44/10), počev od 10. septembra 2005. godine ili na osnovnim studijama u trajanju od naj manje četiri godine, po propisu koji je uređivao visoko obrazovanje do 10. septembra 2005. godine;



*da poseduje stručnu spremu u skladu sa Pravilnikom o vrsti stručne spreme nastavnika i stručnih saradnika u osnovnoj školi („Sl. Glasnik RS-Prosvetni glasnik“, br. 11/2012);


U Zakonom o Osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja stoji:
Član 8.
U ustanovi obrazovno-vaspitni rad obavljaju: nastavnik, vaspitač i stručni saradnik.
Nastavnik, vaspitač i stručni saradnik jeste lice koje je steklo odgovarajuće visoko obrazovanje:
1)    na studijama drugog stepena (master akademske studije , specijalističke akademske studije ili specijalističke strukovne studije) u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju („Službeni glasnik RS”, br. 76/05, 100/07-autentično tumačenje i 97/08 i 44/10), počev od 10. septembra 2005. godine;.....

uopšte ne postoje specijalisti strukovnih studija.

E sad da li je to namera ili  jednostavno su zaboravili da u pravilnike ubace specijaliste to je drugo pitanje, ali i Zakon jači od bilo kog podzakonskog akta pa i pravilnika.

Sve u svemu ovu nedoumicu mora rešiti pravna služba Ministarstva prosvete koje se specijalizovala u NE davanju konkretnih odgovora.

Rešenje je da svaki Specijalista strukovnih studija ili sama ustanova koja izvodi specijalističke strukovne studije (a njih baš i nije briga) pošalje Zahtev za tumačenje da li specijalista toga i toga može u osnovnoj/srednjoj školi može biti nastavnik nekog određenog predmeta Pravnoj službi Ministarstva prosvete. Pravna služba Ministarstva Prosvete(011/206-80-26) po prijemu Zahteva taj isti prosleđuje Sektoru za pitanja obrazovanja (011/208-19-16) ili Zavodu za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, koji svoje tumačenje/mišljenje vraćaju Pravnoj službi Ministarstva Prosvete koje vam na kraju vraća tumačenje.

Ceo proces je prilično iritantan, jer se na sve moguće načine gleda da se izbegne odgovor bilo pozitivan, bilo negativan, ali gledajte na to da tako da sebi ostavljate mogućnost da sutra možete da se bez problema zaposlite u nekoj osnovnoj školi (što danas i uopšte nije loše)




    1. Broj pravne sluzbe 011/3631393 i pravna sluzba Sektora za unapredjenje obrazovanja (koje pise pravilnike) 011-2068026
      Избриши
    2. Прво све писмено послати препоручено (на више служби, јер они мисле да од њих нико није надлежан) или на писарницу директно, па сазнати број ваше представке (предмета) па тек онда се интересовати телефоном! Или наћи неког утицјног да се интересује! Срећно!
      Избриши
    3. Prvo sam se obratio pismeno, imam i broj predmeta! Kad sam video da posle pola godine nista ne odgovaraju, poceo sam da zovem nadlezne. Nastavljam da zovem krajem januara/pocetkom feb.
      Избриши
    4. Mito hvala ti za ove brojeve ali ja sam nasao broj iz prve ruke gde ti kazu sve i oni sto ti rekli da ce biti obuhvacene spec. strukovne studije slagali su te,pravilnik za srednje skole je gotov ceka se da izadje i nisu obuhvacene spec strukovne studije sad sam zvao jbg...Brojevi su 011 2081911 tu mozes zvati svakog dana i broj 011 3631847 zvati ponedeljkom i sredom od 13-15h.Da li su tebi sigurno rekli u Ministarstvu da ce biti obuhvacene spec.strukovne studije i ko ti je to rekao.Nelogicno mi je da jedni pricaju jedno a drugi pricaju drugo...
      Избриши
    5. Pa zvao sam pravnu sluzbu Ministarstva prosvete, dobio sam Vladimira. Njemu sam ispricao sve i on mi je rekao da ce me poveyati sa koleginicom isto iz pravne sluzbe koja zavodi te predmete i bavi se njima-molbama, zahtevima za tumacenja... Ona mi je rekla da se spec. ubacuju u pravilnik za srednje skole i zbog toga jos nije objavljen. Mada sam se ja obratio konkretno za osnovnu skolu, a ona mi rekla da je za osnovnu pravilnik vec izasao i da treba da se dopuni ako postoje zahtevi kao moj. A za srednju se doradjuje i ubacuju se spec. struk. studije tj. smerovi. Ne mogu da se setim kako je ime toj zeni, ali pozoves broj 011/3631393 i dobijes Vladimira iz pravne sluzbe a on te moze uputiti na tu zenu kada mu izlozis sta te zanima. Ljubazni su, ali hoce da te skinu, bar sam takav osecaj imao jer stalno treba kasnije da zoves jer su na sastancima itd. Ova sluzba radi do pola 5 i najbolje da zoves od 1-2 pa nadalje. A kazi mi, ciji su to konkretni brojevi koje si napisao, sta su ti u Min. koji sektor?
      Избриши
    6. Bravo momci! Napred! do kraja!
      Избриши
    7. Znaci imamo put do ubacivanja u pravilnike za srednje I osnovne skole, sto je apsolutno u svakom specijalsti strukovnih studija u cilju. Predlog da svako za sebe posalje zahtev za tumacenje. Ako ima neko neka okaci svoj zahtev d ubrzamo stvari
      Избриши
    8. Vidi ovako Mito,pozvao sam ovaj br koj si mi dao 011/3631393 javila se neka zena i dala mi je broj neke pravne sluzbe gde se pisu ti pravilnici a taj broj je 011 2081911,kad sam pozvao ovaj br javila se jedna ljubazna zena pitala me je jel sam poslao zahtev,ja je slagao da jesam jer mi u suprotnom ne bi dala informacije mada ce zahtev poslati skola u kojoj sam zavrsio spec studije.Posle me je pitala o kom predmetu je rec,ja joj rekao o Racunarstvu i informatici i ona ko iz topa za racunarstvo i informatiku moras imati 300 bodova i za taj predmet nece biti ubacene diplome spec.strukovnih studija...eto to je moje iskustvo danas sam zvao,nekom kazu moze nekom ne moze to je Srbija,ispade ministarstvo prosvete vece od zakona i sto smo mi duzni da saljemo dopise imaju akreditovane skole ako vec po zakonu moze nek prepisu sve diplome spec.studija i gotovo,ovako samo sebi komplikuju posao a nas degradiraju iako imamo 7/2.Kazu da ima 60000 studenata sa tim diplomama kad bi svi poslali dopis oni ne bi mogli dici glavu od posla i ako su im vec oni dali akreditaciju onda prepisi samo diplome...daj boze da je tako kako kazes i daj boze da ih ubace videcemo
      Избриши
    9. Pa ajde Perice ako ima neko gotov zahtev neka ga okaci da ubrzamo stvar mada ce za mene poslati skola al poslacu i ja nije problem da ih izbombardujemo...Opet kazem daj boze da ova zena danas sto mi je ovo rekla nije upucena i da gresi al sam nesto pesimistican...
      Избриши
    10. Ako nesto ne skodi,moze samo da pomogne. Ukoliko neko ima zahtev neka ga posalje na email specijalistickestrukovne@gmail.com
      Избриши
    11. Dignite glas! Do kraja! Ako treba smeniyi sve u Ministarstvu her su nesposobni!
      Избриши
    12. Pa kada sam poceo da zivkam Ministarstvo, prvo sam zvao Sektor za predskolsko i osnovno obrazovanje. Kada sam im objasnio o cemu se radi (da sam poslao zahtev za tumacenje itd.) oni su mi rekli da oni ne odlucuju o tome ko ce gde raditi, kao i o tim predmetima sto se ticu tumacenja i davanja misljenja. Rekli su mi da nazovem ovaj broj 011/3631393 i da trazim Natasu. Kada sam dobio Natasu i rekao o cemu se radi, ona je pokusala da nadje moj predmet u kompu i nije ga nasla, pa me prebacila kod kolege Vladimira, takodje iz pravne sluzbe. Kada sam i njemu izlozio problem tj. o cemu se radi, nasao je moj predmet u kompu i rekao da su oni predmet prosledili Zavodu za unapredjenje obrazovanja i vaspitanja, na tumacenje i davanje misljenja, jer oni takve slucajeve razmatraju, znaci sve u vezi davanja misljenja o radu u skoli, tacnije u nastavi. I kad oni iz pomenutog Zavoda odgovore na moj zahtev, odgovor salju toj pravnoj sluzbi koja ga prosledjuje meni. Posle vise zvanja, odlucili su da posalju urgenciju tom zavodu u vezi mog predmeta, kako bi konacno dobio odgovor. Zamolili su me da napisem urgenciju i da posaljem toj pravnoj sluzbi, rekli su mi kako treba i da se pozovem na broj mog predmeta. To sam i uradio! Posle ned dana sam dobio dopis iz Ministarstva da je moja urgencija upucena tj. prosledjena Zavodu za unapredjenje obrazovanja i vaspitanja. Kada sam posle mesec dana zvao opet Pravnu sluzbu, javio se Vladimir i porazgovarao pristojno samnom a onda me prebacio koleginici koja je taj moj predmet-urgenciju prosledila. Kada sam rekao sta sam zavrsio, da sam u rangu mastera i da imam oko 50-60 esp bodova iz metodickih, psiholoskih i pedagogskih disciplina, rekla mi je da ce se u pravilnicima za srednju naci spec. struk. studije, zato on jos nije izasao jer se doradjuje. A za osnovnu ce se dopuniti sto zavisi i od upucenih tumacenja-davanja misljenja koja to sve pokrecu. Mozda mi je to rekla da bi me skinula sa vrata, ali mi to sve nekako deluje realno, ne verujem da je lagala. Na kraju mi je rekla da s obzirom da je urgencija poslata, treba da nazovem i interesujem se-lobiram tamo u Zavodu jer je meni kao stranci to dozvoljeno za razliku od zaposlenih. Ovih dana treba da pozovem pomenuti Zavod i blize se informisem sta se dogadja sa mojim predmetom. Planiram da pozovem Pravnu sluzbu 011/2068026 ili Sektor za pitanja u obrazovanju 011/2081916. Poslacu moj zahtev i urgenciju na ovde napisan meil, pa mozete okaciti ili proslediti zainteresovanima. Zahtev mozes poslati licno ili da to umesto tebe uradi skola ili fax. Moj fax je mislio da tako nesto oni ne treba da rade, tj. pravnik koji radi tamo, tako da sam se obratio Ministarstvu.
      Избриши
    13. Poslao sam tekst obracanja i urgencije na meil specijalistickestrukovne@gmail.com. Neka vam doticna osoba prosledi ili postavi ovde. Savetujem vam da napravite kombinaciju ova dva obracanja, jer sam nekako to sve bolje definisao u tekstu urgencije koji je poslat pre dva meseca ministarstvu, tako da nesto iz prvog obracanja vise ne vazi, zbog objavljivanja novog pravilnika.
      Избриши

Назовите др Меланију Илић на 063/8533166 из Завода за унапређивање образовања. Она је укључена у израду Правилника о врсти стручне спреме у средњим стручним школама! Мислим да је врло компентентна али мислим да их стално треба опомињати да постојимо и да морају да уваже Закон!

**************************************************************

Министарству просвете
Републике Србије


Поштовани,

Овом приликом Вам се обраћам ради појашњења/тумачења да ли лице са стеченим високим образовањем другог степена - специјалистичке струковне студије у пољу друштвено-хуманистичких наука и стручним звањем италиk или болд............................... , испуњава услове за извођење наставе из предмета музичка култура у основној школи?

У великој сам недоумици јер Правилник о стручној спреми наставника у основним школама не прати/није усаглашен са Законом о Основама система образовања и васпитања, конкретно чланом 8. став 1. Односно, у изменама и допунама Правилника о стручној спреми наставника, васпитача и стручних сарадника у основним школама, не постоје звања из другог нивоа студија које се помињу у закону (струковне специјалистичке студије, мастер академске студије), тако да због те неусклађености не могу имати сигуран посао. Тачније, по Закону ми је дозвољен/омогућен рад, а по важећем правилнику није. Поседујем и 60 есп бодова из психолошких, педагошких и методичких дисциплина и 11 есп бодова из праксе. Овим путем Вас молим да ми појасните и дате одговор на постављено питање, јер сматрам да би ми званичан одговор Министарства просвете и науке Р. Србије доста помогао приликом проналажења посла.

Биографија:

Завршио сам ..................................... и стекао високо образовање првог (VI 2) степена. Током досадашњег школовања стекао сам неопходна искуства у раду са децом у оквиру методика са акцентом на методици музичког васпитања, јер поседујем музичко образовање, с обзиром на то да сам завршио музичку школу ........ Завршио сам и струковне специјалистичке студије на ........  успешно одбранивши рад са темом: .............................., са просеком оцене 9,83 и тиме стекао образовање другог (VII 1) степена у пољу друштвено-хуманистичких наука из области методика музичког васпитања. Био сам један од стипендиста Министарства просвете Р. Србије. Бавим се научно-истраживачким радом у области музике, писањем радова и праћењем утицаја музике на општи развој деце. Поседујем радно искуство и сматрам да ми је то доста помогло у бољем сагледавању тренутне ситуације у васпитању и образовању, а самим тим и успешнијем прилагођавању потенцијалним ситуацијама како у самој настави, тако и у односу са ученицима.

          Овом приликом прилажем копије: уверења о завршеним струковним специјалистичким студијама, уверења о положеним испитима.



С поштовањем,  

*******************************************************************************
Министарству просвете                                                                                       име и презиме
Републике Србије                                                                                                               адреса
Немањина 22-26                                    број телефона
11 000 Београд                               


УРГЕНЦИЈА

           поводом захтева који је послат ради тумачења стручне спреме и омогућавања рада у основној школи, на радном месту наставника музичке културе.
Број предмета: ..................

    Фебруара 2012. године, послат је допис Вашем Министарству у којем је затражено тумачење, како би ми био омогућен наставак рада у основној школи, на радном месту наставника музичке културе. Завшио сам струковне специјалистичке студије у пољу друштвено хуманистичких наука на смеру методика музичког васпитања, са просеком оцене 9, 83 као и музичку школу.
    По члану 8. важећег Закона о основама система образовања и васпитања, дозвољен ми је рад у школи, а поред тога, испуњавам и услов о броју есп бодова који мора имати лице које ради у школи. Наиме, имам укупно 60 есп бодова из педагошко, психолошких и методичких дисциплина, чиме испуњавам још један потребан услов. Проблем на који сам наишао је неусклађеност Правилника о стручној спреми наставника у основним школама и важећег Закона.
    Познато ми је да је нови Правилник у изради и да се очекује његово објављивање. У контакту са службеницима Министарства, сазнао сам да ће се у новом правилнику наћи само мастер звања. Ако је тако, струковне специјалистичке студије које као и мастер спадају у другостепене студије, су изостављене. У Закону о високом образовању, тачније члану 25. између осталог је јасно наведено да у студије другог степена спадају:

1. мастер академске студије
2. специјалистичке струковне студије
3. специјалистичке академске студије

С обзиром на то, сматрам да сам као струковни специјалиста, на неки начин оштећен овим новим решењем правилника који не садржи звања из те области.
Овим путем упућујем и молбу Министарству да донесе позитивно мишљење, с обзиром да је реч о дефицитарном занимању.


С поштовањем,

40 коментара:

  1. Ima li koga da od ova dva dokumenta napravi konkretan Zahtev za tumačenjem ?

    ОдговориИзбриши
  2. Pažljivo pročitajte sve, pa ćete videti da za sada ništa ne možemo uraditi u pogledu nastavnika i profesora, ne samo mi sa SSS, već i oni sa MAS i SAS, jer je mali broj onih koji ispunjavaju tražene uslove.

    http://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/151112/151112-vest6.html

    ОдговориИзбриши
  3. Na zalost, mnogi ljudi a sada vec zaposleni u skolama (mislim na nastavnicka i profesorska zanimanja) ni nemaju 30 bodova iz pomenutih disciplina! Sreca njihova sto je ovo pocelo da se primenjuje tek od 1 septembra! Eto ja imam vise od 36 bodova i jos uvek ne radim, jer me u pravilniku nema!

    ОдговориИзбриши
  4. mita17. јануар 2013. 18.56

    Ja sam slao preporuceno na Sektor za razvoj predskolskog i osnovnog obrazovanja, jer se moje tumacenje odnosilo na omogucavanje rada u osnovnoj skoli, adresa je Nemanjina 22-26. mada pogledaj na sajtu. Poslao sam im: taj moj zahtev za davanje misljenja-tumacenje, overenu kopiju uverenja o zavrsenim struk. spec. studijama, overenu kopiju uverenja o polozenim ispitima na spec. i na osnovnim studijama. To sam sve poslao i u roku od 4 dana mi stiglo pismo iz Ministarstva da treba da platim taksu za tumacenje, za koju nisam znao tj. nisam video na netu da i to treba. U tom obracanju su mi rekli da treba da platim 1370 dinara i to: za molbu, predlog, prijavu 200 din, davanje misljenja-tumacenje 1000 din. i taksu za ovu opomenu tj obracanje ministarstva 170 din. Napisali su mi da se na uplatnici pozovem na broj mog predmeta koji su mi napisali u zaglavlju tog njihovog pisma koje mi je poslala Uprava za zajedničke poslove republičkih organa. Nacelnica je Ljiljana Cvjetićanin.
    Napisali su mi i ostale podatke koje treba da upisem u uplatnicu:
    ziro racun: 840-742221843-57
    sifra placanja: 153
    model: 97
    poziv na broj: 50-016
    svrha doznake: republička administrativna taksa za (npr. resenje, prijavu, davanje misljenja, tumacenje...)
    korisnik: budzet Republike Srbije

    Znaci sa svim tim dokumentima, treba da posaljes i uplatnicu kako bi oni videli da si uplatio taksu. Najbolje bi bilo da pozoves i da se informises preciznije, jer ne znam da li je ista taksa js uvek na snazi. Ako ti jos nesto treba, slobodno mi pisi na meil: mitrevski21@gmail.com
    Одговори
    Одговори

    mita17. јануар 2013. 19.07

    broj predmeta uglavnom pocinje ovako 612-00-002pa dvocifren broj/2013-godinu-06(ova poslednja cifra oznacava njihov sektor)

    npr.612-00-00240/2012-06
    broj jedino mozes saznati ako ih kroz npr. mesec dana pozoves cisto raspitujuci se za svoj predmet pa ce te oni naci u kompu. tako su meni potvrdili broj kada sam prvi put zvao.
    PS. Javi mi na meil sta si uradio...

    Npr. kada sam se ranije obratio Ministarstvu u pogledu toga da mi razjasne zasto ja posle struk. spec. studija ne mogu da upisem jos jednu godinu mastera iz iste oblasti, odgovorili su mi za 3 meseca. Al evo posle drugog obracanja, cekam vec godinu dana na odgovor uz cesto pozivanje. Ne znam da li vredi da se obratim ombudsmanu ili da cekam i pritiskam jos malo?

    ОдговориИзбриши
  5. Evo konacno nakon godinu dana, stigao mi je zvanican odgovor Ministarstva prosvete, na osnovu misljenja Zavoda za unapredjenje vaspitanja i obrazovanja, da kao strukovni specijalista metodike muzickog vaspitanja NE ISPUNJAVAM USLOVE za izvodjenje nastave predmeta Muzicka kultura u osnovnoj skoli! Pise jos da je Zavod zakljucio da nemam dovoljno KOMPETENCIJE, ODNOSNO ZNANJA I VESTINE za izvodjenje nastave predmeta muzicka kultura u osnovnoj skoli. Zatim je napisano da je Ministarstvo prosvete saglasno sa misljenjem Zavoda i da u skladu sa navedenim ne ispunjavam uslov u pogledu vrste obrazovanja za izvodjenje nastave M.K. u osnovnoj skoli.
    Znaci zavod je pored stepena strucne spreme, potrebnog broja esp bodova (vise od 36) pedagoskih, psiholoskih i metodickih predmeta, zavrsene muzicke skole-smatra da nemam dovoljne kompetencije za izvodjenje nastave iz tog predmeta iako program obuhvata ono osnovno, sto svako ima bar malo muzickog obrazovanja, moze bez problema da realizuje! pored opste pedagogije, istrazivanja, opste i razvojne psihologije, metodike muzickog 1 i 2, hora i orkestra, teorije muzike, instrumenta-klavira itd. oni misle da nemam dovoljno znanja da Sviram decije pesmice i da decu upoznam sa nesto malo nota i c dur lestvicom-NE RAZUMEM!!!
    Na linku br. 1 pise...
    Диплому стичу студенти који задовољавају дескрипторе исхода учења
    Који су у стању да ефикасно прате и усвајају новине у области специјализације и да на јасан и недвосмислен
    начин пренесу своје закључке, знање и поступак закључивања стручној и широј јавности.
    Sta mi preporucujete za dalje....

    ОдговориИзбриши
  6. A sta sa diplomiranim uciteljima koji su imali akademiju i sesti stepen strucne spreme i 25 godina staza. Sada kazu da su isto sto su i bili. Da li je moguce??? Polozis jos 28 ispita odbranis diplomski rad i isto si kao sto si bio, imas spremu koju si dobio pre 25 godina. Pa to samo ima u zemlji Srbiji. Svaka cast nasim obrazovnim institucijama koje tumace diplome i pisu nam kako nismo za rad u osnovnoj skoli i u pravilnike o strucnoj spremi ne ubacuju nasa zvanja a diploma sa tim zvanjem postoji . Pa za koji smo mi to rad??? Ako nismo za rad u skoli za gde smo??? Gde to rade diplomirani ucitelji??? Da ne treba mozda da zavrsimo i doktorske studije i ucimo decu od 6 i 7 godina. Sve cestitke na ponizavanju uciteljske profesije!!! Izgleda da su nasi u Ministarstvu prosvete preskocili nize razrede i isli direktno u peti razred i nisu ni imali ucitelje pa ne znaju koje je to zvanje i gde moze da radi ta profesija , a vazno je da ne moze od prvog do cetvrtog razreda u osnovnoj skoli. Zao mi je sto ovo pisem , ali se stidim svoje profesije i sramota me je sto sam ucitelj. Hvala vam najlepse sto se ovoliko zalazete za nasu profesiju. Bitno je samo da se zaradi sto vise novca na fakultetima a kad treba uci u razred ne moze. Drzava debelo zaradjuje na doskolovavanju ucitelja a rade na istom radnom mestu kao i pre. Pa za 25 godina staza stekli bismo neko zvanje uz rad a ono vracaju nas unazad. Ides u skolu i vracas se nazad kao da nisi ni isao. Tesko da ce se naci neko pametan da ovo ispravi samo moze da zakomplikuje jos vise. A sto jedan pedagoski fakultet krsi resenje o dozvoli za rad to nikom nista. Vazno da je uzet novac pa te ljude sad sutni ili ih ucenjuj za master i pogadjaj se kao na pijaci sa dekanom za koju cenu moze i da ti diplomski prizna kao master i ne znam sta jos ce taj covek da smisli. Gde je inspekcija da malo prekontrolise te fakultete. Zakon od 2005. izgleda ne vazi za citavu Srbiju samo za neke ustanove. Jadni smo mi.Zato buduci studenti ne upisujte uciteljske fakultete jer ja radim 25 godina . Tu vam je sada nevidjena muka i nametanje kojekakvih obaveza koje nemaju nikakve veze sa nastavom,. Radicete vise sve drugo samo ne ono sto treba. To najmanje. I svi ce vas maltretirati i zahtevati od vas nemoguce. Svi su u pravu i svi su obuceni za sve i da vas procene i ocene samo vi koji radite u odeljenju ne znate svoj posao. Tesko da cete cuti rec da ste nesto dobro uradili i budete za nesto pohvaljeni. Tako vam je to kad zivite u zemlji Srbiji....!!!!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moj Vam je savet upisite master studije jer osnovne akademske studije su studije 1. stepena i nisu u rangu mastera koje su studije 2. stepena! Znam da Vam ''bode oci'', da je MINISTAR prosvete doneo desetine nezakonitih Pravilnika gde lica sa osnovnim akademskim studijama mogu da predaju cak i u srednjim skolama jer ocigledno ne poznaje razliku izmedju osnovnih i osnovnih akdemskih studija sto nije samo zalosno, nego je i prekrsaj! Tacno je da su Vas razni fakulteti ''navukli'' da nastavite studije ali to je samo posledica ukidanja PEDAGOSKIH AKADEMIJA i zvanja nastavnik jer da ih ti famozni pedagoski fakulteti nisu asimilovali sada bi postojalo zvanje strukovni nastavnik - specijalista koje bi bilo adekvatno i koje je u rangu studija 2. stepena i bilo bi u skaldu sa Zakonom o visokom obrazovanju i Zakonom o sonovnom obrazovanju. Ocigledno je da smo pustili da idioti vode ovu zemlju i da prave zvanja koja ne trebaju i koja nisu primenjiva a da gase koja trebaju i koje je lako inplementirati. Delimicno smo i sami krivi i sada beremo plodove njihovog i naseg nerada!

      Избриши
  7. Prema informacijama od PRIJATELJA koji žele ostati anonimni najbolje je da se svi "svršeni" specijalisti direktno obrate "svojim" visokim školama kako bi i one pokrenule inicijativu kod nadležnog Ministarstva prosvete za uvrštavanje zvanja koja se na njima stiču u Pravilnike o vrsti stručne spreme nastavnika (što ima logike) . Mišljenja su i da bi bilo neophodno i da se što više nas obrati Ustavnom sudu Srbije.

    U fazi nacrta nalaze izmene i dopune Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja gde se opet kao nastavnici u školama navode lica sa završenim studijama drugog stepena (master akademske, specijalističke strukovne i specijalističke akademske studije) a što se tiče onih 30 bodova pedagogije, psihologije, prakse biće propisano da se oni mogu steći u toku ili posle stečenog obrazovanja nastavnika.
    Master specijalističke studije se nigde ne pominju, tako da tu soluciju uopšte ne treba razmatrati kao rešenje problema. Strategija predviđa ovaj stepen obrazovanja ali zvanični zakonski akti još uvek ne.

    Imajte u vidu da vreme prolazi, ide nova školska godina i samo konkretne aktivnosti i obraćanja zvaničnim institucijama koje su ovde navedene može dovesti do rešenja problema. U spornom Pravilniku navedena su zvanja koja se stiču i na privatnim fakultetima (da li možete da pogodite zbog čega?) a nema samo onih koja su stečena na akreditovanim studijskim programima visokih škola.
    Da li želite da i dalje ulažete vreme, novac i živce u dalje studiranje koje opet je pitanje da li može da vam garantuje zaposlenje ili da se izborite da se osnovano prizna diploma koju već imate? Vreme je novac, zato konkretizujte aktivnosti, nema ništa od same razmene komentara kaže gorepomenut PRIJATELJ.

    ОдговориИзбриши
  8. Ja sam se opet obratio Ministarstvu prosvete 9. aprila ali sam se ovog puta pozvao na Zakon o Osnovama sistema vasp. i obrazovanja, Zakon o drz. sluzbenicima (clan 6.), Evropski okvir kvalifikacija za dozivotno ucenje koje je izdao Univerzitet u Kragujevcu (postavljen je ovde na blogu) zbog deskriptora ishoda ucenja (kvalifikacija), uverenja o ispunjenosti 36 esp bodova, predmete... I sve to poslao Pravnoj sluzbi Ministarstva. Sacekacu opet jedno 2 meseca pa cu poceti da zovem pomenutu sluzbu i interesujem se za predmet.
    Naime, koliko znam, moja Visokoskolska ustanova je poslala zahtev Ministarstvu ali slaba vajda jer nema odgovora. Znaci i po novom resenju tj. izmeni pomenutog Zakona, struk. specijalisti nece biti osteceni i zadrzace dosadasnja prava, sto je dobra vest! Najbolje bi bilo kada bi zajedno podneli zahtev Ustavnom sudu ili slicno....

    ОдговориИзбриши
  9. Evo dobrog sajta gde se može ukazati na probleme koje muče nas strukovne specijaliste, pa izvolite... Možda odavde nešto i krene sa mrtve tačke...

    http://www.popravni.rs/

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман1. мај 2013. 16:23

    da li neko može da mi objasni tj.pojasni tumačenje zakona. završio sam za Profesora tehnike i informatike 2011 godine. i već dve godine radim na mestu nastavnika tehničkog i informatike. Pravnik tvrdi da je potrebno da završim master studije ili će mi promeniti rešenje sa neodređeno na određeno radno vreme. Da li je to moguće?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман1. мај 2013. 21:27

      Anonimni od 1.maja 2013, 16.23h, da li su to osnovne strukovne studije ili osnovne akademske studije, nije puno ni bitno. U svakom slucaju moras zavrsiti 2. stepen visokog obrazovanja. Ako si zavrsio osnovne strukovne studije, upisi specijalisticke a ako si zavrsio osnovne akademske studije idi na master! Sa 1. stepeno visokog obrazovanja neces moci predavati u skoli. Pa i uciteljice su morale da zavrse uciteljski fakultet (po starom zakonu, osnovne 4. godisnje studije koje su u rangu mastera)!Ako pravnik bude dosledan u primeni zakona leteces s posla, zato hitno upisi to sto sam ti naveo, jer imas vece sanse i kao apsolvent 2. stepena visokog obrazovanja i kao ne strucna zamena (dok ne odbranis specijalisticki ili master rad, nego sa 1. stepenom visokog obrazovanja!

      Избриши
    2. Анониман14. јул 2013. 18:36

      Moj ti je savet da tražiš od tvog fakulteta, gde si diplomirao, POTVRDU, UVERENJE, OBAVEŠTENJE, itd da su tvoje studije izjednačene sa master studijama po pravima koja proizilaze iz jedne i druge diplome. To su u obavezi da izdaju, ako si završio po starom zakonu, odnosno po programu do 2005.god.

      Jedino su master studije izjednačene sa VII-1 sss, odnosno studije od 4-6 godina završene po starom Zakonu o Univerzitetu iz 2002 i ranije.

      Evo ti primer Mašinskog fakulteta gde su studije trajale 9 semestara:

      http://www.scribd.com/doc/91048120/Master-Uverenje-Mašinskog-fakulteta-VII-1-Master-diploma

      Sve ispod master studija je u domenu VI-1 i VI-2 SSS

      Избриши
    3. Jao ljudi opet naopako, ne izjednacavaju se bolonjske studije sa prebolonjskim vec prebolonjske se izjednacavaju sa bolonjskim.
      Znaci stare pre 2005 godine najmanje 4 godisnje se izjednacavaju U PRAVIMA sa masterom I to SAMO U SRBIJI, ako odete bilo gde u inostranstvo vi ste bachelor...
      VI-1 se izjednacava sa bachelor
      A VI.2 ne postoji, to su izmislili oni koji promase dnevnu dozu

      Избриши
  11. Анониман14. јул 2013. 16:51

    Po nekom drugom pitanju obratila sam se Ministarstvu prosvete i pismenim putem i mejlom i telefonom. U pitanju je krsenje vise zakona. Niko nije hteo da odgovori ili da uradi nesto da se ove nepravilnosti koriguju. Ne verujem da cete ni vi ni mi resiti nasa pitanja dok se u Ministarstvu prosvete ne sprovedu korenite promene u smislu otpustanja nestrucnih i neodgovornih sluzbenika.

    ОдговориИзбриши
  12. Naravno, ja sam pisao Ministarstvu kako bih dobio misljenje/tumacenje da li mogu da radim u osnovnoj skoli. Proslo je 4 meseca od slanja zahteva i nisam dobio nikakav odgovor. Ubrzo sam pozvao Ministarstvo (pravnu sluzbu) i posle 5-6. pokusaja su me uputili na pravu adresu. Kada sam pozvao tu odredjenu odgovornu osobu, receno mi je da je predmet jos u obradi. Nakon toga sam ih pustio jos malo da rade i poceo opet da zovem posle 2 meseca.... Na kraju se ispostavilo da su moj predmet negde zagubili i odgovor sam cekao godinu dana! Nisam mogao da verujem! A povrh svega, odgovor je bio negativan! Zakljucio sam da od njih stvarno mozes svasta da ocekujes! Naravno nisam se predao i poceo sam da se pozivam na Zakone i da pretim prijavama, jer oni tamo jedino takav jezik razumeju...
    Sto se tice mastera i onih koji su studije zavrsili pre 2005. god, situacija je sledeca... Osobe koje su zavrsile studije do 2005. godine nikako ne mogu biti masteri jer imaju manje bodova, manje godina studiranja. Izjednaceni su samo po pravima i to samo kod nekih fakulteta u pogledu direktne prohodnosti na npr. specijalisticke akadem. i doktorske studije.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман17. јул 2013. 11:57

      Mito
      mali trik: posalji dopis preporucenom postom na odredjenu osobu u Ministarstvu, a onda skeniraj povratnicu i dopis i posalji mejlom istoj osobi, tako da ne mogu da se vade da su zagubili predmet. Jos bolja kombinacija je da u mejlu stavis jos nekoliko "svedoka", te da ukljucis opciju "potvrda prijema mejla".

      Избриши
  13. Анониман17. јул 2013. 10:44

    Evo ona protestvuje za sve vas

    http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/393900/Uciteljica-s-decom-protestuje-ispred-Ministarstva-zbog-smanjene-plate

    ОдговориИзбриши
  14. puko joj film...

    ,a novinar je napisao tako da je i mene zbunio.

    ОдговориИзбриши
  15. Анониман20. јул 2013. 19:15

    Predlazem da se pokrene inicijativa da svako ministarstvo ima na svom sajtu i registar dopisa primljenih od gradjana, tako da imamo podatke koliko i na sta se ljudi zale i sta traze, ovako nas drze u mraku, a cesto se i predmeti "zagube". Registracijom na sajtu svakog ministarstva imali bi jedinstveni broj svog predmeta i mogli bi da pratimo sta se desava sa podneskom.

    ОдговориИзбриши
  16. Gledam novu izmenu pravilnika za strucnu spremu nastavnika u srednjim masinskim skolama na linku http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/pg/ministarstva/pravilnik/2015/16/16/reg
    Unesen je strukovni master 300 bodova, ali cini mi se samo kao nastavnik prakticne nastave da moze da radi (znaci nema veca prava od stare vise skole, iako je cak master).

    Da li su strukovne studije i u ostalim drzavama degradirane ili je to samo u Srbiji slucaj?

    Mislim da bi vise nego logicno bilo da strukovni master po pravilniku za nastavnika u osnovnim i srednjim skolama bude svugde gde je i akademski master ravnopravno unesen.

    Takodje, da li je Srbija jedina drzava gde je Zakonski zabranjen prelazak-nastavak sa strukovnih na akademske studije?

    Obzirom da pretpostavljam da takva ogranicenja ne postoje o ostatku Sveta, da li cemo mi trajno ostati ovako ogranicenih-uskracenih prava?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман31. јул 2019. 10:22

      Za rad u teorijskoj nastavi u skolama mislim da niste u pravu. Pojedinci su vec dobili misljenja ministarstva po tom pitanju koji navode upravo suprotno.

      Избриши
    2. Анониман31. јул 2019. 12:10

      Da li mislite na SSS2 ili na MSS u vezi tih misljenja i za koje teorijske predmete su dobili pozitivno misljenje ministarstva?

      Избриши
    3. Анониман31. јул 2019. 15:02

      Znam za MSS da je misljenje da mogu da predaju sve strucne predmete, a licno mislim da i SSS2 zakonski treba da imaju ista prava.

      Избриши
    4. Анониман31. јул 2019. 16:30

      Ako je misljenje MPN-a da MSS mogu da predaju teorijske predmete u osnovnim i srednjim skolama (ravnopravno kao MAS), zasto onda te MSS nisu uvrstili u pravilnike o stepenu i vrsti obrazovanja nastavnika?

      Da li mogu nekako videti to misljenje ministarstva da MSS mogu predavati teorijske predmete (obzirom da po pravilnicima to ne vidim da mogu)?

      Tek kada ih uvrste u pravilnike, tek tada bi ispunjavali sve uslove (je moje misljenje, osim ako bi mi neko pokazao to misljenje ministarstva koje tvrdi suprotno od mog misljenja, da me razuveri).

      Sto se tice SSS2, apsolutno bi trebali imati prava kao i ostali koji su 7/1 (i po Zakonu i po pravilnicima).

      Избриши
    5. Анониман31. јул 2019. 17:40

      Pravilnici se pisu na osnovu zakona. Kako su MSS tokom prosle god. tek poceli da zavrsavaju tako su i pravilnici u proceduri.Zakon kaze npr:
      Члан 70.*
      Теоријску наставу и вежбе у школи може да изводи лице које има најмање одговарајуће високо образовање.
      Na osnovu tog clan se formira i misljenje MPN, verujem da ce na obostranu korist neko licno obajaviti pomenuta dobijena misljenja MPN kako bi se izbegle neprijatnosti ili mozda i sudski procesi ko zna.

      Избриши
    6. Анониман31. јул 2019. 23:08

      Veoma bih volela da ste u pravu Анониман31. јул 2019. 17:40

      Videh u najnovijoj izmeni pravilnika da su za srednje skole u oblasti masinstvo i obrada metala MSS inzenjeri masinstva neki dan vec uneti u pravilnik, ali samo za prakticnu nastavu (iako ljudi te studije tek zavrsavaju od skoro, kao sto ste rekli), ali ne videh da su uneti i za teorijsku nastavu, pa mi to mirise da ponovo pokusavaju da II stepen strukovnih studija izostave iz pravilnika (kao sto su uradili sa i SSS2). Ocigledno je da SSS2 ni nece za teorijsku nastavu u skolama biti uneseni u vecini slucajeva, a logicno bi bilo da su vec godinama u tim pravilnicima.

      Zaista bih volela da vidim neko pozitivno misljenje MPN-a za MSS kao nastavnike teorijske grupe predmeta u skolama, ako je to zbilja.

      Избриши
    7. ''Cenjene kolege-ice'' molim Vas osnujte svoj Blog o MSS i tu raspredajte na dugačko i na široko. Nemojte nam uzurpirati i ovde prostor. Molim Admina da briše sve komentare o MSS jer im ovde nije mesto. Pogotovo što vrše zamenu teza jer kažu: MSS treba da predaju teoriske predmete i d tobože SSS2 treba imaju prava kao i MSS a to je greška u koracima. Mi SSS2 smo stari od 2005 godine do danas i priznat nam je 7.1 stepen stručnosti u skladu sa bivšim i sadašnjim zakonima. Mi i jesmo nastavnici teorijskih predmeta u nekim srednjim školama sa SSS2 a tamo gde nismo treba da budemo i da se izborimo. Mi smo izjednačeni sa 7.1 po Zakonu o NOKSu a to je priznaćete (ili možda nećete) jače od MSS jer 7.1 stepen stručnosti u fomalnom smislu pokriva i akademske studije a ne samo strukovne. MSS srećno vam bilo ali putujte sa našeg Bloga jer nam tu ne trebate kao ni OAS kao ni eventualni ovogodišnji SSS1. Vi ste svi to što jeste i svaka Vam čast ali mi smo nešto drugo i imamo naša prava zakonom i ustavom zagarantovana!

      Избриши
    8. Imam mesta za sve kolega, bar na blogu, sve je ovo od koristi.
      Mozete li proslediti taj link za masinstvo koleginice, ali predlazem Vam i da istrazite jos malo.

      Избриши
    9. Evo ga link:

      http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/pg/ministarstva/pravilnik/2015/16/16/reg

      Kada se otvori link, pritisnete dugme Reference, zatim se otvori Основни текст, измене, допуне, исправке pa onda to pritisnete. Zatim ce se ispod pojaviti ПРАВИЛНИК о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Машинство и обрада метала - ПГ 9/2019.

      Tada ce se otvoriti najsvezije izmene pravilnika.

      Sta Vi mislite o ovim najnovijim izmenama pravilnika?

      Ja mislim da je MSS inzenjer masinstva uvrsten samo za prakticnu nastavu.

      Избриши
    10. ЗАКОН О ОСНОВАМА СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
      Образовање наставника, васпитача и стручних сарадника
      Члан 140.
      Наставник, васпитач и стручни сарадник јесте лице које је стекло одговарајуће високо образовање:
      1) на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије) и то:
      (1) студије другог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет, односно групе предмета;
      (2) студије другог степена из области педагошких наука или
      интердисциплинарне, мултидисциплинарне, трансдисциплинарне студије другог степена које комбинују целине и одговарајуће научне, односно стручне области или области педагошких наука;
      2) на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005.
      године.
      Лице из става 1. тачка 1) подтачка (2) овог члана мора да има завршене студије првог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет, односно групу предмета.

      Избриши
    11. SSS2 su po clanu 8. tog starog Zakona vec stekli i imali isto to pravo koje sada ima MSS, po clanu koji ste naveli iznad, pa im je ipak retroaktivno oduzeto (sto je protivno clanu 197. Ustava, koji zabranjuje povratno-retroaktivno oduzimanje stecenih prava) a ni u pravilnike nisu bas unoseni SSS2, kao ni u informacioni sistem za rad u prosveti Dositej.

      ZAKON O OSNOVAMA SISTEMA OBRAZOVANJA I VASPITANJA (stari, pre 2017.) je izgledao ovako:

      Обављање образовно-васпитног рада
      Члан 8
      У установи образовно-васпитни рад обављају: наставник, васпитач и стручни сарадник.
      Наставник, васпитач и стручни сарадник јесте лице које је стекло одговарајуће високо
      образовање:
      1) на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске
      студије или специјалистичке струковне студије) по пропису који уређује високо
      образовање, почев од 10. септембра 2005. године;
      2) на основним студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је
      уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године.

      Избриши
    12. To je naravno krsenje zakona protiv cega se treba boriti.SSS2 treba da koriste sva prava koja im je zakon omogucavao u trenutku njihovog ostvarenja.
      Drugo, kada se pogleda zakon o visokom obrazovanju takodje se treba izboriti da se na svakom mestu gde je omoguceno angazovanje saradnika predavaca, asistenata itd. sa 2.step. visokog obrazovanja uvrste pored MAS i MSS I SSS2 inace je pravini nonsens da visokoskolske ustanove koje stvaraju te kadrove neprepoznaju te iste kadrove.
      Pojedincno treba ove probleme resavati analizom zakona i pravinika, obracanjem za misljnje nadleznim ministrastvima, i nakon toga tuzbama koje nakon pravosnaznog okoncanja proslediti tim istim ministarstvima na uvid, jer je najcesci razlog problema stav pojedinih direktora koji se prave nevesti ili bahati ili to mozda i jesu.

      Избриши
    13. Закон о државним службеницима

      ПУЊАВАЊЕ СЛОБОДНИХ РАДНИХ МЕСТА
      I. ЗАЈЕДНИЧКЕ ОДРЕДБЕ
      1. Услови за запослење
      Члан 45. 
      Као државни службеник може да се запосли пунолетан држављанин Републике Србије који има прописану стручну спрему и испуњава остале услове одређене законом, другим прописом и правилником о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у државном органу, ако му раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
      Као државни службеник на извршилачком радном месту може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у року утврђеном овим законом.
      Поред тога за рад на положају потребно је и стечено високо образовање на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету и најмање девет година радног искуства у струци, или седам година радног искуства у струци од којих најмање две године на руководећим радним местима или пет година радног искуства на руководећим радним местима.
      Државни службеник који је први пут постављен на положај дужан је да у року од једне године од дана постављења на положај похађа програм обуке из члана 97в у областима стручног усавршавања утврђеним за државне службенике који се први пут постављају на положај.

      Избриши
  17. Анониман31. јул 2019. 07:47

    Поштована колегинице, струковни мастер нам није уопште битан на овом нашем блогу!
    Требало је раније високошколске установе да мисле и да имплементирају ССС (од 2005 до 2018) као вид 7.1 степена стручности у сва наставничка звања (и теорије и праксе) јер то и јесмо. То није урађено на време у многим профилима наставничких звања у средњим школама. Чак по старом закону о високом образовању са ССС2 могао си да будеш сарадник у настави (пракитичних предмета) на високошколској установи а овамо не можеш да предајеш ни у средњој школи. Да је Србија уређена држава и да постоји номрмалан систем, ми о овоме не би ни разглабали и мучили сами себе.
    Да су ССС2 који су 7.1 степен стручности уврштене свуда тамо где треба, онда ни данашњи мастер који се појавио не би имао проблема. МСС желим сваку срећу и успех али мене лично и већину ССС2 који смо 7.1 степен стручности не итересује МСС нити евентуални прелазак на МСС да би ''аванзовали'' са 7.1 степена стручности на 7.1 степен стручности.
    ПоЗз

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo širi pojam je to što smo ostali izjednačeni sa 7.1 nego da su nas ponovo izjednačavali sa MSS.
      7.1 je širi pojam kao i prava koja nam pripadaju sa 7.1 stepenom stručnosti nego što je strukovni master.

      Избриши
  18. Nebih da ometam ovaj blog ali mi se cini da neke kolege interesuje.
    https://www.dodaj.rs/image/LojDN3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na uvidu u dokument.

      Citajuci ga, cini mi se da je ova osoba pitala da li kao MSS inzenjer masinstva moze da drzi prakticnu nastavu u podrucju rada masinstvo i obrada metala, dok u odgovoru stoji da ima dovoljna znanja za izvodjenje nastave strucnih predmeta.

      Da li to sto su naveli u odgovoru (dovoljno znanje za izvodjenje nasteve strucnih predmeta) se odnosi i na teorijske strucne predmete (npr, prof. masinskih elemenata, tehnickog crtanja i ostalih gde je do sada mogao samo stari dipl. inzenjer sa fakulteta ili master akademski) ili se njihov odgovor odnosi samo na mogucnost drzanja prakticne nastave iz strucnih predmeta (sto moze cak i stara visa skola, a kamoli MSS)?

      Druga stvar koju sam primetio, potpis na dokumentu nije potpis ministra prosvete.

      Избриши
  19. Nemojte se zamarati u tumacewu, samo predocite sudiji u slucaju potrebe. A u medjuvermenu mozete i licno pitati za misljenej na osnovu vase strucne spreme, ili pogledati vec vise dobijenih misljena MPN koja su prosledjena pojedincima po ovom pitanju. U ovom slucaju verovatno je skola postavila pitanje pa je i po tom osnovu odgovor naslovljen na direktora. A sta su strucni predmeti to ministarstvo dobro kao i svi koji to treba da znaju.

    ОдговориИзбриши