Ostvarivanje zakonom utvrđenih prava nakon završenih specijalističkih strukovnih studija.
Specijalističke strukovne studije su drugi stepen visokog obrazovanja po EHEA i sedmi stepen po EQF. Kada će biti donet Nacionalni Okvir Kvalifikacija?
Slobodno komentarišite...
kontakt EMAIL: specijalistickestrukovne@gmail.com
ili http://www.facebook.com/specijalistickestrukovne
Багра из Министарства грађевине неће им ни одговорити а прошло је и сувише пуно времена . Права обичнох грађана се не поштују у доста случајева. Замислите када на попису становништва нисмо могли да се изјаснимо да смо завршили по Закону о в. о. из 2005 (а који је важио до 2017) да смо завршили специјалситичке струковне студије 2. степена (које су по НОКСУ 7.1 степен стручности)? Каква је то држава која занемарује права својих 10.000 грађана и дискриминише их у свим сегментима живота и рада. Као не можемо да будемо лиценцирани у Министарству грађевине, као не можемо да будемо просветни инспектори, ... 10.000 људи, као и чланове њихових породица (значи х4=40.000) људи држва извргава руглу и прави их смешним у многим сферама живота и обесправљује их и проглашава грађанима 2. реда). Значи по Заводу за статистику Србије нас 10.000 људи - грађана Србије ни не постоји. Нисмо нигде евидентирани по попису становништва. То је задње што је држава могла да уради са нама а то је да нас заувек избрише са лица земље као да нмикада нисмо ни постојали а ако не постојиш онда ти ни не орипадју никаква права. А наша права требају трају докле год је и један ССС2 жив у овој земљи а то је барем још 30-40 година тј. док физички не нестану све колеге СС2 који имају дипломе високог струковног образовања 2. студија.
Ја бих само прокоментарисао, иако је министарство просвете признало еквивалентност генерално, ипак, према правилницима о врсти и степену стручне спреме наставника у средњем и основном образовању смо и даље дискриминисани и ограничавају нам се права. Није могуће предавати ни један предмет у средњем образовању иако сте га имали на струковним студијама, иако имате 2. степен, тј. 7.1 степен стручности, могућности су остављене само у практичној настави, зашто? Зар 4 или 5 година струковних студија не би требало да дају предност или бар еквивалентност у средњим стручним школама за све или бар одређене теоријске предмете? Kоје je на основу објашњење са њихове стране?
Naravno da smo i kod njih diskriminisani, po meni čak i više nego kod inženjerske komore tj. ministarstva građevine. Smemo predavati samo jedan predmet, informatiku u osnovnim školama, ako dokažemo da smo imali 4 određena ispita iz programiranja, nebitno da li smo recimo specijalisti informatike.... Zamislite danas jednog dipl. ing. informatike, koji predaje u osnovnoj školi za neku tričavu platu, 70 tak hiljada dinara. Pitam se kakav je to stručnjak kad na to spada i kako će takav stručnjak da išta nauči decu kojoj predaje. Naravno da nema pojma, jer da ima ne bi bio u nastavi, nego bi u nekoj privatnoj firmi uzimao par hiljada eura mesečno.
Na ovom linku je paravilnik o vrsti obrazovanja nastavnika u stručnim školama za područiju rada mašinstva,
http://demo.paragraf.rs/WebParagrafDemo/
Ovo je svojevrsni nonsens i vrlo kontraproduktivno. Zamislite toliko podcenjivanje strukovnih nastavnika? Država školuje učenike za stručne obrzovne profile, a nastavnicima tj. profilima koji imaju iskustvo i znanje i zvanje, pravilnicima ne dozvoljava da uče te buduće kadrove, koji su deficitarni i industrij i državi. Vreme je da suštinski izjednačimo strukovna i akademske usmerenja. U osnovi i perfidno, od strane ministarstva prosvete oni u zakonu, izjednačavaju strukovne i akadimske kadrove, ali pravilnicima ih šuštinski diskriminišu. To nije teško razumeti uvidom u prosvetne pravilnike svih obrazovnih profila, akademski mogu sve a strukovni skoro pa ništa, a studije za master tj. 2. stepen visokog obrazovanja isto 5 godina, jel? E pa ne treba da može tako tako!!! Ja razumem da su oni našli pa zašli i da je akademski interes tu bitan ali nije teško oduzeti nešto onima koji polazu pravo na to što nemaju pravo, a nemaju prava da uče učenike u stručnih školama baš u svakom predmetu, jer nemaju primenjiva praktična znanja i iskustva. Molim ako je moguće da se u ovaj prigovor ombdusmanu ubace i sve ostale institucije koje diskriminišu 2. stepen visokog obrzovanja strukovnog usmerenja, a na nama je da ih ovde indetifikujemo, evo prvo prosveta. I stvarno se zahvaljujem svima koji se bave ovim našim problemima, i što postoji ovaj važan sajt.
Bravo za upornost...., pokreće se postupak ocene zakonitosti..., predugo sve ovo traje i po svemu sudeći trajaće ko zna dokle..., banana država...
ОдговориИзбришиБагра из Министарства грађевине неће им ни одговорити а прошло је и сувише пуно времена . Права обичнох грађана се не поштују у доста случајева.
ОдговориИзбришиЗамислите када на попису становништва нисмо могли да се изјаснимо да смо завршили по Закону о в. о. из 2005 (а који је важио до 2017) да смо завршили специјалситичке струковне студије 2. степена (које су по НОКСУ 7.1 степен стручности)?
Каква је то држава која занемарује права својих 10.000 грађана и дискриминише их у свим сегментима живота и рада.
Као не можемо да будемо лиценцирани у Министарству грађевине, као не можемо да будемо просветни инспектори, ...
10.000 људи, као и чланове њихових породица (значи х4=40.000) људи држва извргава руглу и прави их смешним у многим сферама живота и обесправљује их и проглашава грађанима 2. реда).
Значи по Заводу за статистику Србије нас 10.000 људи - грађана Србије ни не постоји. Нисмо нигде евидентирани по попису становништва. То је задње што је држава могла да уради са нама а то је да нас заувек избрише са лица земље као да нмикада нисмо ни постојали а ако не постојиш онда ти ни не орипадју никаква права. А наша права требају трају докле год је и један ССС2 жив у овој земљи а то је барем још 30-40 година тј. док физички не нестану све колеге СС2 који имају дипломе високог струковног образовања 2. студија.
Ја бих само прокоментарисао, иако је министарство просвете признало еквивалентност генерално, ипак, према правилницима о врсти и степену стручне спреме наставника у средњем и основном образовању смо и даље дискриминисани и ограничавају нам се права. Није могуће предавати ни један предмет у средњем образовању иако сте га имали на струковним студијама, иако имате 2. степен, тј. 7.1 степен стручности, могућности су остављене само у практичној настави, зашто? Зар 4 или 5 година струковних студија не би требало да дају предност или бар еквивалентност у средњим стручним школама за све или бар одређене теоријске предмете? Kоје je на основу објашњење са њихове стране?
ОдговориИзбришиNaravno da smo i kod njih diskriminisani, po meni čak i više nego kod inženjerske komore tj. ministarstva građevine.
ИзбришиSmemo predavati samo jedan predmet, informatiku u osnovnim školama, ako dokažemo da smo imali 4 određena ispita iz programiranja, nebitno da li smo recimo specijalisti informatike....
Zamislite danas jednog dipl. ing. informatike, koji predaje u osnovnoj školi za neku tričavu platu, 70 tak hiljada dinara.
Pitam se kakav je to stručnjak kad na to spada i kako će takav stručnjak da išta nauči decu kojoj predaje. Naravno da nema pojma, jer da ima ne bi bio u nastavi, nego bi u nekoj privatnoj firmi uzimao par hiljada eura mesečno.
ОдговориИзбришиNa ovom linku je paravilnik o vrsti obrazovanja nastavnika u stručnim školama za područiju rada mašinstva,
http://demo.paragraf.rs/WebParagrafDemo/
Ovo je svojevrsni nonsens i vrlo kontraproduktivno. Zamislite toliko podcenjivanje strukovnih nastavnika? Država školuje učenike za stručne obrzovne profile, a nastavnicima tj. profilima koji imaju iskustvo i znanje i zvanje, pravilnicima ne dozvoljava da uče te buduće kadrove, koji su deficitarni i industrij i državi.
Vreme je da suštinski izjednačimo strukovna i akademske usmerenja.
U osnovi i perfidno, od strane ministarstva prosvete oni u zakonu, izjednačavaju strukovne i akadimske kadrove, ali pravilnicima ih šuštinski diskriminišu. To nije teško razumeti uvidom u prosvetne pravilnike svih obrazovnih profila, akademski mogu sve a strukovni skoro pa ništa, a studije za master tj. 2. stepen visokog obrazovanja isto 5 godina, jel? E pa ne treba da može tako tako!!! Ja razumem da su oni našli pa zašli i da je akademski interes tu bitan ali nije teško oduzeti nešto onima koji polazu pravo na to što nemaju pravo, a nemaju prava da uče učenike u stručnih školama baš u svakom predmetu, jer nemaju primenjiva praktična znanja i iskustva.
Molim ako je moguće da se u ovaj prigovor ombdusmanu ubace i sve ostale institucije koje diskriminišu 2. stepen visokog obrzovanja strukovnog usmerenja, a na nama je da ih ovde indetifikujemo, evo prvo prosveta.
I stvarno se zahvaljujem svima koji se bave ovim našim problemima, i što postoji ovaj važan sajt.