Svi konkursi za zapošljavanje u
osnovnim školama zahtevaju da Kandidat osim opštih uslova treba da ispunjava i sledeće
uslove:
*da ima odgovarajuće obrazovanje na
studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke
akademske studije ili specijalističke strukovne studije), u skladu sa Zakonom o
visokom obrazovanju („Sl. glasnik RS“, br. 76/05, 100/07-autentično tumačenje i
97/08 i 44/10), počev od 10. septembra 2005. godine ili na osnovnim studijama u
trajanju od naj manje četiri godine, po propisu koji je uređivao visoko
obrazovanje do 10. septembra 2005. godine;
*da poseduje stručnu spremu u skladu
sa Pravilnikom o vrsti stručne spreme nastavnika i stručnih saradnika u
osnovnoj školi („Sl. Glasnik RS-Prosvetni glasnik“, br. 11/2012);
U Zakonom o Osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja stoji:
Član 8.
U ustanovi
obrazovno-vaspitni rad obavljaju: nastavnik, vaspitač i stručni saradnik.
Nastavnik,
vaspitač i stručni saradnik jeste lice koje je steklo odgovarajuće visoko
obrazovanje:
1)
na studijama drugog stepena (master akademske studije , specijalističke
akademske studije ili specijalističke strukovne studije) u skladu sa
Zakonom o visokom obrazovanju („Službeni glasnik RS”, br. 76/05,
100/07-autentično tumačenje i 97/08 i 44/10), počev od 10. septembra 2005.
godine;.....
Ali međutim !!! u PRAVILNIKU
O STEPENU I VRSTI OBRAZOVANJA NASTAVNIKA I STRUČNIH SARADNIKA U
OSNOVNOJ ŠKOLI ("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 11/2012)
uopšte ne postoje specijalisti strukovnih studija.
E sad da li je to namera ili jednostavno su zaboravili da u pravilnike ubace specijaliste to je drugo pitanje, ali i Zakon jači od bilo kog podzakonskog akta pa i pravilnika.
E sad da li je to namera ili jednostavno su zaboravili da u pravilnike ubace specijaliste to je drugo pitanje, ali i Zakon jači od bilo kog podzakonskog akta pa i pravilnika.
Sve u svemu ovu nedoumicu mora rešiti pravna služba Ministarstva prosvete koje se specijalizovala u NE davanju konkretnih odgovora.
Rešenje je da svaki Specijalista strukovnih studija ili sama ustanova koja izvodi specijalističke strukovne studije (a njih baš i nije briga) pošalje Zahtev za tumačenje da li specijalista toga i toga može u osnovnoj/srednjoj školi može biti nastavnik nekog određenog predmeta Pravnoj službi Ministarstva prosvete. Pravna služba Ministarstva Prosvete(011/206-80-26) po prijemu Zahteva taj isti prosleđuje Sektoru za pitanja obrazovanja (011/208-19-16) ili Zavodu za unapređenje obrazovanja i vaspitanja, koji svoje tumačenje/mišljenje vraćaju Pravnoj službi Ministarstva Prosvete koje vam na kraju vraća tumačenje.
Ceo proces je prilično iritantan, jer se na sve moguće načine gleda da se izbegne odgovor bilo pozitivan, bilo negativan, ali gledajte na to da tako da sebi ostavljate mogućnost da sutra možete da se bez problema zaposlite u nekoj osnovnoj školi (što danas i uopšte nije loše)
Ceo proces je prilično iritantan, jer se na sve moguće načine gleda da se izbegne odgovor bilo pozitivan, bilo negativan, ali gledajte na to da tako da sebi ostavljate mogućnost da sutra možete da se bez problema zaposlite u nekoj osnovnoj školi (što danas i uopšte nije loše)
Анониман23. јануар 2013. 19.24
Назовите
др Меланију Илић на 063/8533166 из Завода за унапређивање образовања.
Она је укључена у израду Правилника о врсти стручне спреме у средњим
стручним школама! Мислим да је врло компентентна али мислим да их стално
треба опомињати да постојимо и да морају да уваже Закон!
**************************************************************
Министарству просвете
Републике Србије
Поштовани,
Овом приликом Вам се обраћам ради појашњења/тумачења да ли лице са стеченим високим образовањем другог степена - специјалистичке струковне студије у пољу друштвено-хуманистичких наука и стручним звањем италиk или болд............................... , испуњава услове за извођење наставе из предмета музичка култура у основној школи?
У великој сам недоумици јер Правилник о стручној спреми наставника у основним школама не прати/није усаглашен са Законом о Основама система образовања и васпитања, конкретно чланом 8. став 1. Односно, у изменама и допунама Правилника о стручној спреми наставника, васпитача и стручних сарадника у основним школама, не постоје звања из другог нивоа студија које се помињу у закону (струковне специјалистичке студије, мастер академске студије), тако да због те неусклађености не могу имати сигуран посао. Тачније, по Закону ми је дозвољен/омогућен рад, а по важећем правилнику није. Поседујем и 60 есп бодова из психолошких, педагошких и методичких дисциплина и 11 есп бодова из праксе. Овим путем Вас молим да ми појасните и дате одговор на постављено питање, јер сматрам да би ми званичан одговор Министарства просвете и науке Р. Србије доста помогао приликом проналажења посла.
Биографија:
Завршио сам ..................................... и стекао високо образовање првог (VI 2) степена. Током досадашњег школовања стекао сам неопходна искуства у раду са децом у оквиру методика са акцентом на методици музичког васпитања, јер поседујем музичко образовање, с обзиром на то да сам завршио музичку школу ........ Завршио сам и струковне специјалистичке студије на ........ успешно одбранивши рад са темом: .............................., са просеком оцене 9,83 и тиме стекао образовање другог (VII 1) степена у пољу друштвено-хуманистичких наука из области методика музичког васпитања. Био сам један од стипендиста Министарства просвете Р. Србије. Бавим се научно-истраживачким радом у области музике, писањем радова и праћењем утицаја музике на општи развој деце. Поседујем радно искуство и сматрам да ми је то доста помогло у бољем сагледавању тренутне ситуације у васпитању и образовању, а самим тим и успешнијем прилагођавању потенцијалним ситуацијама како у самој настави, тако и у односу са ученицима.
Овом приликом прилажем копије: уверења о завршеним струковним специјалистичким студијама, уверења о положеним испитима.
С поштовањем,
*******************************************************************************
Министарству просвете име и презиме
Републике Србије адреса
Немањина 22-26 број телефона
11 000 Београд
УРГЕНЦИЈА
поводом захтева који је послат ради тумачења стручне спреме и омогућавања рада у основној школи, на радном месту наставника музичке културе.
Број предмета: ..................
Фебруара 2012. године, послат је допис Вашем Министарству у којем је затражено тумачење, како би ми био омогућен наставак рада у основној школи, на радном месту наставника музичке културе. Завшио сам струковне специјалистичке студије у пољу друштвено хуманистичких наука на смеру методика музичког васпитања, са просеком оцене 9, 83 као и музичку школу.
По члану 8. важећег Закона о основама система образовања и васпитања, дозвољен ми је рад у школи, а поред тога, испуњавам и услов о броју есп бодова који мора имати лице које ради у школи. Наиме, имам укупно 60 есп бодова из педагошко, психолошких и методичких дисциплина, чиме испуњавам још један потребан услов. Проблем на који сам наишао је неусклађеност Правилника о стручној спреми наставника у основним школама и важећег Закона.
Познато ми је да је нови Правилник у изради и да се очекује његово објављивање. У контакту са службеницима Министарства, сазнао сам да ће се у новом правилнику наћи само мастер звања. Ако је тако, струковне специјалистичке студије које као и мастер спадају у другостепене студије, су изостављене. У Закону о високом образовању, тачније члану 25. између осталог је јасно наведено да у студије другог степена спадају:
1. мастер академске студије
2. специјалистичке струковне студије
3. специјалистичке академске студије
С обзиром на то, сматрам да сам као струковни специјалиста, на неки начин оштећен овим новим решењем правилника који не садржи звања из те области.
Овим путем упућујем и молбу Министарству да донесе позитивно мишљење, с обзиром да је реч о дефицитарном занимању.
С поштовањем,
Ima li koga da od ova dva dokumenta napravi konkretan Zahtev za tumačenjem ?
ОдговориИзбришиPažljivo pročitajte sve, pa ćete videti da za sada ništa ne možemo uraditi u pogledu nastavnika i profesora, ne samo mi sa SSS, već i oni sa MAS i SAS, jer je mali broj onih koji ispunjavaju tražene uslove.
ОдговориИзбришиhttp://www.paragraf.rs/dnevne-vesti/151112/151112-vest6.html
Na zalost, mnogi ljudi a sada vec zaposleni u skolama (mislim na nastavnicka i profesorska zanimanja) ni nemaju 30 bodova iz pomenutih disciplina! Sreca njihova sto je ovo pocelo da se primenjuje tek od 1 septembra! Eto ja imam vise od 36 bodova i jos uvek ne radim, jer me u pravilniku nema!
ОдговориИзбришиmita17. јануар 2013. 18.56
ОдговориИзбришиJa sam slao preporuceno na Sektor za razvoj predskolskog i osnovnog obrazovanja, jer se moje tumacenje odnosilo na omogucavanje rada u osnovnoj skoli, adresa je Nemanjina 22-26. mada pogledaj na sajtu. Poslao sam im: taj moj zahtev za davanje misljenja-tumacenje, overenu kopiju uverenja o zavrsenim struk. spec. studijama, overenu kopiju uverenja o polozenim ispitima na spec. i na osnovnim studijama. To sam sve poslao i u roku od 4 dana mi stiglo pismo iz Ministarstva da treba da platim taksu za tumacenje, za koju nisam znao tj. nisam video na netu da i to treba. U tom obracanju su mi rekli da treba da platim 1370 dinara i to: za molbu, predlog, prijavu 200 din, davanje misljenja-tumacenje 1000 din. i taksu za ovu opomenu tj obracanje ministarstva 170 din. Napisali su mi da se na uplatnici pozovem na broj mog predmeta koji su mi napisali u zaglavlju tog njihovog pisma koje mi je poslala Uprava za zajedničke poslove republičkih organa. Nacelnica je Ljiljana Cvjetićanin.
Napisali su mi i ostale podatke koje treba da upisem u uplatnicu:
ziro racun: 840-742221843-57
sifra placanja: 153
model: 97
poziv na broj: 50-016
svrha doznake: republička administrativna taksa za (npr. resenje, prijavu, davanje misljenja, tumacenje...)
korisnik: budzet Republike Srbije
Znaci sa svim tim dokumentima, treba da posaljes i uplatnicu kako bi oni videli da si uplatio taksu. Najbolje bi bilo da pozoves i da se informises preciznije, jer ne znam da li je ista taksa js uvek na snazi. Ako ti jos nesto treba, slobodno mi pisi na meil: mitrevski21@gmail.com
Одговори
Одговори
mita17. јануар 2013. 19.07
broj predmeta uglavnom pocinje ovako 612-00-002pa dvocifren broj/2013-godinu-06(ova poslednja cifra oznacava njihov sektor)
npr.612-00-00240/2012-06
broj jedino mozes saznati ako ih kroz npr. mesec dana pozoves cisto raspitujuci se za svoj predmet pa ce te oni naci u kompu. tako su meni potvrdili broj kada sam prvi put zvao.
PS. Javi mi na meil sta si uradio...
Npr. kada sam se ranije obratio Ministarstvu u pogledu toga da mi razjasne zasto ja posle struk. spec. studija ne mogu da upisem jos jednu godinu mastera iz iste oblasti, odgovorili su mi za 3 meseca. Al evo posle drugog obracanja, cekam vec godinu dana na odgovor uz cesto pozivanje. Ne znam da li vredi da se obratim ombudsmanu ili da cekam i pritiskam jos malo?
Evo konacno nakon godinu dana, stigao mi je zvanican odgovor Ministarstva prosvete, na osnovu misljenja Zavoda za unapredjenje vaspitanja i obrazovanja, da kao strukovni specijalista metodike muzickog vaspitanja NE ISPUNJAVAM USLOVE za izvodjenje nastave predmeta Muzicka kultura u osnovnoj skoli! Pise jos da je Zavod zakljucio da nemam dovoljno KOMPETENCIJE, ODNOSNO ZNANJA I VESTINE za izvodjenje nastave predmeta muzicka kultura u osnovnoj skoli. Zatim je napisano da je Ministarstvo prosvete saglasno sa misljenjem Zavoda i da u skladu sa navedenim ne ispunjavam uslov u pogledu vrste obrazovanja za izvodjenje nastave M.K. u osnovnoj skoli.
ОдговориИзбришиZnaci zavod je pored stepena strucne spreme, potrebnog broja esp bodova (vise od 36) pedagoskih, psiholoskih i metodickih predmeta, zavrsene muzicke skole-smatra da nemam dovoljne kompetencije za izvodjenje nastave iz tog predmeta iako program obuhvata ono osnovno, sto svako ima bar malo muzickog obrazovanja, moze bez problema da realizuje! pored opste pedagogije, istrazivanja, opste i razvojne psihologije, metodike muzickog 1 i 2, hora i orkestra, teorije muzike, instrumenta-klavira itd. oni misle da nemam dovoljno znanja da Sviram decije pesmice i da decu upoznam sa nesto malo nota i c dur lestvicom-NE RAZUMEM!!!
Na linku br. 1 pise...
Диплому стичу студенти који задовољавају дескрипторе исхода учења
Који су у стању да ефикасно прате и усвајају новине у области специјализације и да на јасан и недвосмислен
начин пренесу своје закључке, знање и поступак закључивања стручној и широј јавности.
Sta mi preporucujete za dalje....
A sta sa diplomiranim uciteljima koji su imali akademiju i sesti stepen strucne spreme i 25 godina staza. Sada kazu da su isto sto su i bili. Da li je moguce??? Polozis jos 28 ispita odbranis diplomski rad i isto si kao sto si bio, imas spremu koju si dobio pre 25 godina. Pa to samo ima u zemlji Srbiji. Svaka cast nasim obrazovnim institucijama koje tumace diplome i pisu nam kako nismo za rad u osnovnoj skoli i u pravilnike o strucnoj spremi ne ubacuju nasa zvanja a diploma sa tim zvanjem postoji . Pa za koji smo mi to rad??? Ako nismo za rad u skoli za gde smo??? Gde to rade diplomirani ucitelji??? Da ne treba mozda da zavrsimo i doktorske studije i ucimo decu od 6 i 7 godina. Sve cestitke na ponizavanju uciteljske profesije!!! Izgleda da su nasi u Ministarstvu prosvete preskocili nize razrede i isli direktno u peti razred i nisu ni imali ucitelje pa ne znaju koje je to zvanje i gde moze da radi ta profesija , a vazno je da ne moze od prvog do cetvrtog razreda u osnovnoj skoli. Zao mi je sto ovo pisem , ali se stidim svoje profesije i sramota me je sto sam ucitelj. Hvala vam najlepse sto se ovoliko zalazete za nasu profesiju. Bitno je samo da se zaradi sto vise novca na fakultetima a kad treba uci u razred ne moze. Drzava debelo zaradjuje na doskolovavanju ucitelja a rade na istom radnom mestu kao i pre. Pa za 25 godina staza stekli bismo neko zvanje uz rad a ono vracaju nas unazad. Ides u skolu i vracas se nazad kao da nisi ni isao. Tesko da ce se naci neko pametan da ovo ispravi samo moze da zakomplikuje jos vise. A sto jedan pedagoski fakultet krsi resenje o dozvoli za rad to nikom nista. Vazno da je uzet novac pa te ljude sad sutni ili ih ucenjuj za master i pogadjaj se kao na pijaci sa dekanom za koju cenu moze i da ti diplomski prizna kao master i ne znam sta jos ce taj covek da smisli. Gde je inspekcija da malo prekontrolise te fakultete. Zakon od 2005. izgleda ne vazi za citavu Srbiju samo za neke ustanove. Jadni smo mi.Zato buduci studenti ne upisujte uciteljske fakultete jer ja radim 25 godina . Tu vam je sada nevidjena muka i nametanje kojekakvih obaveza koje nemaju nikakve veze sa nastavom,. Radicete vise sve drugo samo ne ono sto treba. To najmanje. I svi ce vas maltretirati i zahtevati od vas nemoguce. Svi su u pravu i svi su obuceni za sve i da vas procene i ocene samo vi koji radite u odeljenju ne znate svoj posao. Tesko da cete cuti rec da ste nesto dobro uradili i budete za nesto pohvaljeni. Tako vam je to kad zivite u zemlji Srbiji....!!!!!!
ОдговориИзбришиMoj Vam je savet upisite master studije jer osnovne akademske studije su studije 1. stepena i nisu u rangu mastera koje su studije 2. stepena! Znam da Vam ''bode oci'', da je MINISTAR prosvete doneo desetine nezakonitih Pravilnika gde lica sa osnovnim akademskim studijama mogu da predaju cak i u srednjim skolama jer ocigledno ne poznaje razliku izmedju osnovnih i osnovnih akdemskih studija sto nije samo zalosno, nego je i prekrsaj! Tacno je da su Vas razni fakulteti ''navukli'' da nastavite studije ali to je samo posledica ukidanja PEDAGOSKIH AKADEMIJA i zvanja nastavnik jer da ih ti famozni pedagoski fakulteti nisu asimilovali sada bi postojalo zvanje strukovni nastavnik - specijalista koje bi bilo adekvatno i koje je u rangu studija 2. stepena i bilo bi u skaldu sa Zakonom o visokom obrazovanju i Zakonom o sonovnom obrazovanju. Ocigledno je da smo pustili da idioti vode ovu zemlju i da prave zvanja koja ne trebaju i koja nisu primenjiva a da gase koja trebaju i koje je lako inplementirati. Delimicno smo i sami krivi i sada beremo plodove njihovog i naseg nerada!
ИзбришиBas tako!
ИзбришиPrema informacijama od PRIJATELJA koji žele ostati anonimni najbolje je da se svi "svršeni" specijalisti direktno obrate "svojim" visokim školama kako bi i one pokrenule inicijativu kod nadležnog Ministarstva prosvete za uvrštavanje zvanja koja se na njima stiču u Pravilnike o vrsti stručne spreme nastavnika (što ima logike) . Mišljenja su i da bi bilo neophodno i da se što više nas obrati Ustavnom sudu Srbije.
ОдговориИзбришиU fazi nacrta nalaze izmene i dopune Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja gde se opet kao nastavnici u školama navode lica sa završenim studijama drugog stepena (master akademske, specijalističke strukovne i specijalističke akademske studije) a što se tiče onih 30 bodova pedagogije, psihologije, prakse biće propisano da se oni mogu steći u toku ili posle stečenog obrazovanja nastavnika.
Master specijalističke studije se nigde ne pominju, tako da tu soluciju uopšte ne treba razmatrati kao rešenje problema. Strategija predviđa ovaj stepen obrazovanja ali zvanični zakonski akti još uvek ne.
Imajte u vidu da vreme prolazi, ide nova školska godina i samo konkretne aktivnosti i obraćanja zvaničnim institucijama koje su ovde navedene može dovesti do rešenja problema. U spornom Pravilniku navedena su zvanja koja se stiču i na privatnim fakultetima (da li možete da pogodite zbog čega?) a nema samo onih koja su stečena na akreditovanim studijskim programima visokih škola.
Da li želite da i dalje ulažete vreme, novac i živce u dalje studiranje koje opet je pitanje da li može da vam garantuje zaposlenje ili da se izborite da se osnovano prizna diploma koju već imate? Vreme je novac, zato konkretizujte aktivnosti, nema ništa od same razmene komentara kaže gorepomenut PRIJATELJ.
Ja sam se opet obratio Ministarstvu prosvete 9. aprila ali sam se ovog puta pozvao na Zakon o Osnovama sistema vasp. i obrazovanja, Zakon o drz. sluzbenicima (clan 6.), Evropski okvir kvalifikacija za dozivotno ucenje koje je izdao Univerzitet u Kragujevcu (postavljen je ovde na blogu) zbog deskriptora ishoda ucenja (kvalifikacija), uverenja o ispunjenosti 36 esp bodova, predmete... I sve to poslao Pravnoj sluzbi Ministarstva. Sacekacu opet jedno 2 meseca pa cu poceti da zovem pomenutu sluzbu i interesujem se za predmet.
ОдговориИзбришиNaime, koliko znam, moja Visokoskolska ustanova je poslala zahtev Ministarstvu ali slaba vajda jer nema odgovora. Znaci i po novom resenju tj. izmeni pomenutog Zakona, struk. specijalisti nece biti osteceni i zadrzace dosadasnja prava, sto je dobra vest! Najbolje bi bilo kada bi zajedno podneli zahtev Ustavnom sudu ili slicno....
Evo dobrog sajta gde se može ukazati na probleme koje muče nas strukovne specijaliste, pa izvolite... Možda odavde nešto i krene sa mrtve tačke...
ОдговориИзбришиhttp://www.popravni.rs/
da li neko može da mi objasni tj.pojasni tumačenje zakona. završio sam za Profesora tehnike i informatike 2011 godine. i već dve godine radim na mestu nastavnika tehničkog i informatike. Pravnik tvrdi da je potrebno da završim master studije ili će mi promeniti rešenje sa neodređeno na određeno radno vreme. Da li je to moguće?
ОдговориИзбришиAnonimni od 1.maja 2013, 16.23h, da li su to osnovne strukovne studije ili osnovne akademske studije, nije puno ni bitno. U svakom slucaju moras zavrsiti 2. stepen visokog obrazovanja. Ako si zavrsio osnovne strukovne studije, upisi specijalisticke a ako si zavrsio osnovne akademske studije idi na master! Sa 1. stepeno visokog obrazovanja neces moci predavati u skoli. Pa i uciteljice su morale da zavrse uciteljski fakultet (po starom zakonu, osnovne 4. godisnje studije koje su u rangu mastera)!Ako pravnik bude dosledan u primeni zakona leteces s posla, zato hitno upisi to sto sam ti naveo, jer imas vece sanse i kao apsolvent 2. stepena visokog obrazovanja i kao ne strucna zamena (dok ne odbranis specijalisticki ili master rad, nego sa 1. stepenom visokog obrazovanja!
ИзбришиMoj ti je savet da tražiš od tvog fakulteta, gde si diplomirao, POTVRDU, UVERENJE, OBAVEŠTENJE, itd da su tvoje studije izjednačene sa master studijama po pravima koja proizilaze iz jedne i druge diplome. To su u obavezi da izdaju, ako si završio po starom zakonu, odnosno po programu do 2005.god.
ИзбришиJedino su master studije izjednačene sa VII-1 sss, odnosno studije od 4-6 godina završene po starom Zakonu o Univerzitetu iz 2002 i ranije.
Evo ti primer Mašinskog fakulteta gde su studije trajale 9 semestara:
http://www.scribd.com/doc/91048120/Master-Uverenje-Mašinskog-fakulteta-VII-1-Master-diploma
Sve ispod master studija je u domenu VI-1 i VI-2 SSS
Jao ljudi opet naopako, ne izjednacavaju se bolonjske studije sa prebolonjskim vec prebolonjske se izjednacavaju sa bolonjskim.
ИзбришиZnaci stare pre 2005 godine najmanje 4 godisnje se izjednacavaju U PRAVIMA sa masterom I to SAMO U SRBIJI, ako odete bilo gde u inostranstvo vi ste bachelor...
VI-1 se izjednacava sa bachelor
A VI.2 ne postoji, to su izmislili oni koji promase dnevnu dozu
Po nekom drugom pitanju obratila sam se Ministarstvu prosvete i pismenim putem i mejlom i telefonom. U pitanju je krsenje vise zakona. Niko nije hteo da odgovori ili da uradi nesto da se ove nepravilnosti koriguju. Ne verujem da cete ni vi ni mi resiti nasa pitanja dok se u Ministarstvu prosvete ne sprovedu korenite promene u smislu otpustanja nestrucnih i neodgovornih sluzbenika.
ОдговориИзбришиNaravno, ja sam pisao Ministarstvu kako bih dobio misljenje/tumacenje da li mogu da radim u osnovnoj skoli. Proslo je 4 meseca od slanja zahteva i nisam dobio nikakav odgovor. Ubrzo sam pozvao Ministarstvo (pravnu sluzbu) i posle 5-6. pokusaja su me uputili na pravu adresu. Kada sam pozvao tu odredjenu odgovornu osobu, receno mi je da je predmet jos u obradi. Nakon toga sam ih pustio jos malo da rade i poceo opet da zovem posle 2 meseca.... Na kraju se ispostavilo da su moj predmet negde zagubili i odgovor sam cekao godinu dana! Nisam mogao da verujem! A povrh svega, odgovor je bio negativan! Zakljucio sam da od njih stvarno mozes svasta da ocekujes! Naravno nisam se predao i poceo sam da se pozivam na Zakone i da pretim prijavama, jer oni tamo jedino takav jezik razumeju...
ОдговориИзбришиSto se tice mastera i onih koji su studije zavrsili pre 2005. god, situacija je sledeca... Osobe koje su zavrsile studije do 2005. godine nikako ne mogu biti masteri jer imaju manje bodova, manje godina studiranja. Izjednaceni su samo po pravima i to samo kod nekih fakulteta u pogledu direktne prohodnosti na npr. specijalisticke akadem. i doktorske studije.
Mito
Избришиmali trik: posalji dopis preporucenom postom na odredjenu osobu u Ministarstvu, a onda skeniraj povratnicu i dopis i posalji mejlom istoj osobi, tako da ne mogu da se vade da su zagubili predmet. Jos bolja kombinacija je da u mejlu stavis jos nekoliko "svedoka", te da ukljucis opciju "potvrda prijema mejla".
Evo ona protestvuje za sve vas
ОдговориИзбришиhttp://www.blic.rs/Vesti/Beograd/393900/Uciteljica-s-decom-protestuje-ispred-Ministarstva-zbog-smanjene-plate
puko joj film...
ОдговориИзбриши,a novinar je napisao tako da je i mene zbunio.
Predlazem da se pokrene inicijativa da svako ministarstvo ima na svom sajtu i registar dopisa primljenih od gradjana, tako da imamo podatke koliko i na sta se ljudi zale i sta traze, ovako nas drze u mraku, a cesto se i predmeti "zagube". Registracijom na sajtu svakog ministarstva imali bi jedinstveni broj svog predmeta i mogli bi da pratimo sta se desava sa podneskom.
ОдговориИзбришиGledam novu izmenu pravilnika za strucnu spremu nastavnika u srednjim masinskim skolama na linku http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/pg/ministarstva/pravilnik/2015/16/16/reg
ОдговориИзбришиUnesen je strukovni master 300 bodova, ali cini mi se samo kao nastavnik prakticne nastave da moze da radi (znaci nema veca prava od stare vise skole, iako je cak master).
Da li su strukovne studije i u ostalim drzavama degradirane ili je to samo u Srbiji slucaj?
Mislim da bi vise nego logicno bilo da strukovni master po pravilniku za nastavnika u osnovnim i srednjim skolama bude svugde gde je i akademski master ravnopravno unesen.
Takodje, da li je Srbija jedina drzava gde je Zakonski zabranjen prelazak-nastavak sa strukovnih na akademske studije?
Obzirom da pretpostavljam da takva ogranicenja ne postoje o ostatku Sveta, da li cemo mi trajno ostati ovako ogranicenih-uskracenih prava?
Za rad u teorijskoj nastavi u skolama mislim da niste u pravu. Pojedinci su vec dobili misljenja ministarstva po tom pitanju koji navode upravo suprotno.
ИзбришиDa li mislite na SSS2 ili na MSS u vezi tih misljenja i za koje teorijske predmete su dobili pozitivno misljenje ministarstva?
ИзбришиZnam za MSS da je misljenje da mogu da predaju sve strucne predmete, a licno mislim da i SSS2 zakonski treba da imaju ista prava.
ИзбришиAko je misljenje MPN-a da MSS mogu da predaju teorijske predmete u osnovnim i srednjim skolama (ravnopravno kao MAS), zasto onda te MSS nisu uvrstili u pravilnike o stepenu i vrsti obrazovanja nastavnika?
ИзбришиDa li mogu nekako videti to misljenje ministarstva da MSS mogu predavati teorijske predmete (obzirom da po pravilnicima to ne vidim da mogu)?
Tek kada ih uvrste u pravilnike, tek tada bi ispunjavali sve uslove (je moje misljenje, osim ako bi mi neko pokazao to misljenje ministarstva koje tvrdi suprotno od mog misljenja, da me razuveri).
Sto se tice SSS2, apsolutno bi trebali imati prava kao i ostali koji su 7/1 (i po Zakonu i po pravilnicima).
Pravilnici se pisu na osnovu zakona. Kako su MSS tokom prosle god. tek poceli da zavrsavaju tako su i pravilnici u proceduri.Zakon kaze npr:
ИзбришиЧлан 70.*
Теоријску наставу и вежбе у школи може да изводи лице које има најмање одговарајуће високо образовање.
Na osnovu tog clan se formira i misljenje MPN, verujem da ce na obostranu korist neko licno obajaviti pomenuta dobijena misljenja MPN kako bi se izbegle neprijatnosti ili mozda i sudski procesi ko zna.
Veoma bih volela da ste u pravu Анониман31. јул 2019. 17:40
ИзбришиVideh u najnovijoj izmeni pravilnika da su za srednje skole u oblasti masinstvo i obrada metala MSS inzenjeri masinstva neki dan vec uneti u pravilnik, ali samo za prakticnu nastavu (iako ljudi te studije tek zavrsavaju od skoro, kao sto ste rekli), ali ne videh da su uneti i za teorijsku nastavu, pa mi to mirise da ponovo pokusavaju da II stepen strukovnih studija izostave iz pravilnika (kao sto su uradili sa i SSS2). Ocigledno je da SSS2 ni nece za teorijsku nastavu u skolama biti uneseni u vecini slucajeva, a logicno bi bilo da su vec godinama u tim pravilnicima.
Zaista bih volela da vidim neko pozitivno misljenje MPN-a za MSS kao nastavnike teorijske grupe predmeta u skolama, ako je to zbilja.
''Cenjene kolege-ice'' molim Vas osnujte svoj Blog o MSS i tu raspredajte na dugačko i na široko. Nemojte nam uzurpirati i ovde prostor. Molim Admina da briše sve komentare o MSS jer im ovde nije mesto. Pogotovo što vrše zamenu teza jer kažu: MSS treba da predaju teoriske predmete i d tobože SSS2 treba imaju prava kao i MSS a to je greška u koracima. Mi SSS2 smo stari od 2005 godine do danas i priznat nam je 7.1 stepen stručnosti u skladu sa bivšim i sadašnjim zakonima. Mi i jesmo nastavnici teorijskih predmeta u nekim srednjim školama sa SSS2 a tamo gde nismo treba da budemo i da se izborimo. Mi smo izjednačeni sa 7.1 po Zakonu o NOKSu a to je priznaćete (ili možda nećete) jače od MSS jer 7.1 stepen stručnosti u fomalnom smislu pokriva i akademske studije a ne samo strukovne. MSS srećno vam bilo ali putujte sa našeg Bloga jer nam tu ne trebate kao ni OAS kao ni eventualni ovogodišnji SSS1. Vi ste svi to što jeste i svaka Vam čast ali mi smo nešto drugo i imamo naša prava zakonom i ustavom zagarantovana!
ИзбришиImam mesta za sve kolega, bar na blogu, sve je ovo od koristi.
ИзбришиMozete li proslediti taj link za masinstvo koleginice, ali predlazem Vam i da istrazite jos malo.
Evo ga link:
Избришиhttp://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/pg/ministarstva/pravilnik/2015/16/16/reg
Kada se otvori link, pritisnete dugme Reference, zatim se otvori Основни текст, измене, допуне, исправке pa onda to pritisnete. Zatim ce se ispod pojaviti ПРАВИЛНИК о допунама Правилника о степену и врсти образовања наставника, стручних сарадника и помоћних наставника у стручним школама у подручју рада Машинство и обрада метала - ПГ 9/2019.
Tada ce se otvoriti najsvezije izmene pravilnika.
Sta Vi mislite o ovim najnovijim izmenama pravilnika?
Ja mislim da je MSS inzenjer masinstva uvrsten samo za prakticnu nastavu.
ЗАКОН О ОСНОВАМА СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
ИзбришиОбразовање наставника, васпитача и стручних сарадника
Члан 140.
Наставник, васпитач и стручни сарадник јесте лице које је стекло одговарајуће високо образовање:
1) на студијама другог степена (мастер академске студије, мастер струковне студије, специјалистичке академске студије) и то:
(1) студије другог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет, односно групе предмета;
(2) студије другог степена из области педагошких наука или
интердисциплинарне, мултидисциплинарне, трансдисциплинарне студије другог степена које комбинују целине и одговарајуће научне, односно стручне области или области педагошких наука;
2) на основним студијама у трајању од најмање четири године, по прописима који су уређивали високо образовање до 10. септембра 2005.
године.
Лице из става 1. тачка 1) подтачка (2) овог члана мора да има завршене студије првог степена из научне, односно стручне области за одговарајући предмет, односно групу предмета.
SSS2 su po clanu 8. tog starog Zakona vec stekli i imali isto to pravo koje sada ima MSS, po clanu koji ste naveli iznad, pa im je ipak retroaktivno oduzeto (sto je protivno clanu 197. Ustava, koji zabranjuje povratno-retroaktivno oduzimanje stecenih prava) a ni u pravilnike nisu bas unoseni SSS2, kao ni u informacioni sistem za rad u prosveti Dositej.
ИзбришиZAKON O OSNOVAMA SISTEMA OBRAZOVANJA I VASPITANJA (stari, pre 2017.) je izgledao ovako:
Обављање образовно-васпитног рада
Члан 8
У установи образовно-васпитни рад обављају: наставник, васпитач и стручни сарадник.
Наставник, васпитач и стручни сарадник јесте лице које је стекло одговарајуће високо
образовање:
1) на студијама другог степена (мастер академске студије, специјалистичке академске
студије или специјалистичке струковне студије) по пропису који уређује високо
образовање, почев од 10. септембра 2005. године;
2) на основним студијама у трајању од најмање четири године, по пропису који је
уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године.
To je naravno krsenje zakona protiv cega se treba boriti.SSS2 treba da koriste sva prava koja im je zakon omogucavao u trenutku njihovog ostvarenja.
ИзбришиDrugo, kada se pogleda zakon o visokom obrazovanju takodje se treba izboriti da se na svakom mestu gde je omoguceno angazovanje saradnika predavaca, asistenata itd. sa 2.step. visokog obrazovanja uvrste pored MAS i MSS I SSS2 inace je pravini nonsens da visokoskolske ustanove koje stvaraju te kadrove neprepoznaju te iste kadrove.
Pojedincno treba ove probleme resavati analizom zakona i pravinika, obracanjem za misljnje nadleznim ministrastvima, i nakon toga tuzbama koje nakon pravosnaznog okoncanja proslediti tim istim ministarstvima na uvid, jer je najcesci razlog problema stav pojedinih direktora koji se prave nevesti ili bahati ili to mozda i jesu.
Закон о државним службеницима
ИзбришиПУЊАВАЊЕ СЛОБОДНИХ РАДНИХ МЕСТА
I. ЗАЈЕДНИЧКЕ ОДРЕДБЕ
1. Услови за запослење
Члан 45.
Као државни службеник може да се запосли пунолетан држављанин Републике Србије који има прописану стручну спрему и испуњава остале услове одређене законом, другим прописом и правилником о унутрашњем уређењу и систематизацији радних места у државном органу, ако му раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
Као државни службеник на извршилачком радном месту може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у року утврђеном овим законом.
Поред тога за рад на положају потребно је и стечено високо образовање на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету и најмање девет година радног искуства у струци, или седам година радног искуства у струци од којих најмање две године на руководећим радним местима или пет година радног искуства на руководећим радним местима.
Државни службеник који је први пут постављен на положај дужан је да у року од једне године од дана постављења на положај похађа програм обуке из члана 97в у областима стручног усавршавања утврђеним за државне службенике који се први пут постављају на положај.
Поштована колегинице, струковни мастер нам није уопште битан на овом нашем блогу!
ОдговориИзбришиТребало је раније високошколске установе да мисле и да имплементирају ССС (од 2005 до 2018) као вид 7.1 степена стручности у сва наставничка звања (и теорије и праксе) јер то и јесмо. То није урађено на време у многим профилима наставничких звања у средњим школама. Чак по старом закону о високом образовању са ССС2 могао си да будеш сарадник у настави (пракитичних предмета) на високошколској установи а овамо не можеш да предајеш ни у средњој школи. Да је Србија уређена држава и да постоји номрмалан систем, ми о овоме не би ни разглабали и мучили сами себе.
Да су ССС2 који су 7.1 степен стручности уврштене свуда тамо где треба, онда ни данашњи мастер који се појавио не би имао проблема. МСС желим сваку срећу и успех али мене лично и већину ССС2 који смо 7.1 степен стручности не итересује МСС нити евентуални прелазак на МСС да би ''аванзовали'' са 7.1 степена стручности на 7.1 степен стручности.
ПоЗз
Mnogo širi pojam je to što smo ostali izjednačeni sa 7.1 nego da su nas ponovo izjednačavali sa MSS.
Избриши7.1 je širi pojam kao i prava koja nam pripadaju sa 7.1 stepenom stručnosti nego što je strukovni master.
Nebih da ometam ovaj blog ali mi se cini da neke kolege interesuje.
ОдговориИзбришиhttps://www.dodaj.rs/image/LojDN3
Hvala na uvidu u dokument.
ИзбришиCitajuci ga, cini mi se da je ova osoba pitala da li kao MSS inzenjer masinstva moze da drzi prakticnu nastavu u podrucju rada masinstvo i obrada metala, dok u odgovoru stoji da ima dovoljna znanja za izvodjenje nastave strucnih predmeta.
Da li to sto su naveli u odgovoru (dovoljno znanje za izvodjenje nasteve strucnih predmeta) se odnosi i na teorijske strucne predmete (npr, prof. masinskih elemenata, tehnickog crtanja i ostalih gde je do sada mogao samo stari dipl. inzenjer sa fakulteta ili master akademski) ili se njihov odgovor odnosi samo na mogucnost drzanja prakticne nastave iz strucnih predmeta (sto moze cak i stara visa skola, a kamoli MSS)?
Druga stvar koju sam primetio, potpis na dokumentu nije potpis ministra prosvete.
Nemojte se zamarati u tumacewu, samo predocite sudiji u slucaju potrebe. A u medjuvermenu mozete i licno pitati za misljenej na osnovu vase strucne spreme, ili pogledati vec vise dobijenih misljena MPN koja su prosledjena pojedincima po ovom pitanju. U ovom slucaju verovatno je skola postavila pitanje pa je i po tom osnovu odgovor naslovljen na direktora. A sta su strucni predmeti to ministarstvo dobro kao i svi koji to treba da znaju.
ОдговориИзбриши